A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Annyi kiegészítés a képedhez: a kosz miatt nem látszik, de az égéstér két oldalt le van lapolva, rásimul a dugattyúra. Tehát nem a teljes körfelületet kell begyújtani a holtpont környezetében. Ennek célja, hogy a két oldalt leszűkülő résből kiszorul a keverék, erős örvénylést hoz létre az égéstérben.
De attól függetlenül valóban féloldalas a gyújtógyertyák elhelyezése.
Ezek gömbszerűek, de csak ilyet tudtam rajzolni, 3D-t képzeld hozzá. :) A piros rész, a gömbszerűen terjedő égés, a kék rész, amit felesleges gyújt meg a második gyertya, mert az első is meggyújtja. A zöld rész, ahová nem ér el a második gyertya lángja, szóval nem tűnik nagy segítségnek. Tudom, hogy nem teljesen gömbszerű az égéstér és hogy közben lefelé halad a digattyú, a láng pedig megy utána, de ezzel együtt olyan féloldalas dolognak tűnik.
Arra is kíváncsi lennék, hogyan oldják meg, hogy ne tegyen tönkre semmit az, hogy másodpercenként akár százötvenszer 1.2 liter levegőt betól és kiránt az olajteknőből. Mennyi levegő lehet az olaj felett, 5 liter körül?
Nem venném el Tcaoe kenyerét, amit én erről tudok:
- a szimpla gyertyások hajlamosak voltak kis terhelésnél, egyenletes gáznál rángatni (németül KFR: konstantfahrruckeln). ennek kiküszöbölésére vezették be a dupla gyertyát. Kis terhelésnél gyengén van töltve henger, gyorsabban terjed a láng, ha két pontról indul. A teljesítményhez nincs köze, mert 4ezer fölött le is kapcsolja (ha jól emlékszem). Tehát nem csoda, ha hajtós menet után kormos lesz.
- túltöltés - két hatása lehet szerintem:
- valamelyik forgórész (pl. főtengely) belever ezáltal az olajba, habot/ködöt képez, az olajleválasztó nem tudja lekezelni, eljut az olaj a légszűrőházba
- csökken a levegőtérfogat a karterban. A két dugattyú egyszerre mozog ki és be, így a két dugattyú alja 1150cm3 levegőt mozgat ki-be a forgattyúházban. Minél kisebb a karter térfogata, annál nagyobb nyomáslengés alakul ki. Ez gondolom, megint csak fokozza a kartergáz menyiségét/pulzálását, és az olajbehordást a légszűrőházba.
Meg ezt a túltöltős dolgot sem értem, mondjuk 10 cm magas az olajteknőben lévő tér. Ha ott 5 cm olaj helyett 6 van, az mit befolyásol? Menet közben minden irányban lötyög meg hullámzik amúgy is, mindenhol ott van és minden olajos, az olajszvattyú a legaljáról szívja, annak is mindegy, hogy 4,5 vagy 5,5 cm olaj lenne felette, ha nem hullámozna. Tudom, hogy azt szokták mondani, hogy "kinyomja a szimeringeket", de miért tenne ilyet? Nem lesz ott nagyobb nyomás a kicsivel több olajtól.
Lebontottam a jobb oldali hengerfejet: kb. egybevág az előzetes hipotézisemmel:
- a motor korábban sok olajat megevett (túl volt töltve) - viszont ez a probléma szerintem megoldódott
- a szelepszárszimeringek gyanúsak voltak: szétszedéskor azt látom, hogy még rugalmasak, de a szelepet ellenállás nélkül lehet ki-be húzgálni, nem szorul be a tömítőajak a horonyba.
- én úgy ítélem meg, az égés most már tiszta, a fehér szín a kipufogószelepeken a korábban rárakódott kokszból visszamaradt hamu
- a kipufogó tiszta
A terv megtisztítás, ellenőrzés, összerakás új tömítésekkel - aztán kiderül, tényleg jó lesz-e?
de ez azért függ a nap/napszaktól. Hétvége, csúcsidőben biztosan herótosabb, mint hétköznap kora reggel pl.
Mi simán vettük emlékeim szerint.
Ha többen mentek, nem érdemes egymásra várni, kiléptél az egyik balkáni Morodorból, mehetsz bejelentkezni a következőbe, majd ott összegyűltök megint.
Ha mennél, forgalmi/zöldkártya mindenképpen legyen, nagyjából az egész Balkánon kérik.
Személyi ig. mindenhol elég ( én azért a biztonság kedvéért vittem útlevelet is, de egyszer sem kellett a 9 nap alatt, pedig vadul határátléptünk egy csomószor)
Végülis egyértelműen a mostani powernakedek szellemi elődje, csak még power nélkül.:)
Ha hat alatt eszik, akkor tök fölösleges elviselni a kényelmetlen részeit, arra ott az 1150R.:)
Az enyém minden gond nélkül evett annyit akkor is, ha nem kapcsoltam hármasnál magasabb fokozatba vagy 50 kilométeren át.:) És azért alapvetően arra van kitalálva. Persze el lehet rontani kománymagasítóval, alacsony üléssel meg alacsony lábtartóval, de akkor minek? Megint csak ott az 1150R.
- hézagmérőt vagy félbevágott alátétet (1,5-2-2,5mm vastag) kell tenni az ütközőcsavar alá, magyarul ennyit nyitunk a fojtószelepen. A félbevágott alátét azért jó, mert azonosan vastag a két fele. A pontos vastagság attól függ, milyen fordulaton szeretnéd beállítani. Mivel üresjáratban állítjuk, így a a fordulat menet közben sokkal kisebb lesz terhelés hatására ugyanezen fojtószelepálláson.
- a jobb oldali ütközőcsavarral szinkronra hozzuk. Azért nem a bal oldalival, mert akkor viszi magával a fojtószelepszenzort
Ha ez jó, esetleg többféle vastagsággal is jó, akkor a fojtószelepek alapbeállítása jó. Akkor már csak azt kell elérni, hogy a bovdenek egyszerre indítsák meg. Viszont gázadásra kiesnek az alátétek és nincs alapjárat valószínűleg.
Most vagy valaki tartja a gázt, míg a bovdenekkel szórakozol, vagy először a bypass-szal adsz stabil és szinkron alapjáratot.
- a fojtószelepházon addig tekered ki a bovdenhüvely csavarját, míg elmegy a szinkron - akkor mozdítja a fojtószelepet - onnan kicsit vissza
- ha mindkét oldal azonos, akkor gázadásra nem mászik szét - azonos alapról azonosan húznak a bovdenek
- a hidegindító kar működését ellenőrizni - ha alul és felül is sok a bovden holtjátéka, akkor üresbe húz, nem hatásos. Viszonylag határra kell tekerni a bovdeneket
Ha minden jó, akkor a gázmarkolatnál és a hidegindító karnál is be állítani a kívánt holtjátékot - kormány elforgatására nem változhat a szinkron sem meg a fordulat sem.
Ha később elmászik, akkor vissza kell oda térni, hogy bypass elzár, alátéttel fojtószelep megnyit, ránézni, hogy jó-e? Mivel ilyenkor ez független a bovdentől, a bypass csavartól, ennek elég stabilnak kell lennie. Ha ez jelentősen elmászkál, akkor ott más gubanc van.
Ez egy R1100R Alapjárat nem megy el , csak a bowdenen tartott . Onnét kezdve , hogy megfeszítem a bowdeneket , hol így , hol úgy jár . Ha fent vagy a facén , küldj egy linket a ( 6903as@gmail címemre , és ott tudunk nettelefon beszélni . az tán egyszerűbb , mint itt untatni a többieket...
Tehát nálam az, hogy elállítódik, az 10-20mbar, a használatban nem igazán észrevehető. Inkább induláskor érzem/hallom a kipu felől, hogy más a hangja.
Alapvetően kis nyitásoknál a legérzékenyebb, nem mindegy, hogy az egyik 10fokra van nyitva, a másik 11-re, de ha hiba marad, akkor 50 vagy 51 fok már mindegy.
Az alapjáratot be lehet mókolni a bypass csavarokkal hogy jó legyen, kis gáznál megbukik a mutatvány, ha rossz az alapbeállítás, vagy nem egyformán húznak a bovdenek.
Ha nem veszed sértésnek, leírnád milyen lépésekben szinkronizálsz? Mit állítasz?
Ha régóta fennáll és megoldhatatlannak tűnik a probléma, induljunk el a kályhától...
Én órákkal állítom a szinkront . Mikor elméletileg ( óra szerint ) be van állítva , tartott gáznál , kb 2000-es fordulaton , a jobb oldali műszeren , kb 1-1,5-osztást ( 0,01-0,015 Bar ) mászkál , még a bal oldali egy helyben áll . Volt hogy este hazaérve "beállítottam" Másnap 3-4 osztás eltérés volt a két oldal között :(
Én is azt tapasztaltam , menet közben , hogy állítás után jó a motor járása . Alacsony fordulaton ( 1500- ) is szépen egyenletesen húz , magasabb ( 2500-3500 )-as fordulaton pedig szinte remegés mentesen jár a motor , és érezhetően erősebb . 2-400 kilométer használat után , viszont már induláskor fullad , és minden fordulaton remeg és zörög a motor . Gondolom , nem az egyik pillanatról a másikra állítódik el , csak pár száz kilométer megtétele után lesz feltűnő mértékű a hiba . Ha utána nem állítok szinkront , hanem elmegyek vele mondjuk két tank benzint ( 900-km-t ) akkor már nagyon csúnya hangokat ad a motor...
Érdekes módon , ezt a pár száz kilométer után szinkron problémát , az 1200 RT-m is csinálta . Aztán később egy másik 1200-asnál , kiderült , hogy nem kilométer függvénye a hiba , hanem minden egyes gázadásnál , máshova álltak vissza az alapjárati motorok . Szóval teljesen találomra , volt hogy jól járt , volt hogy többé kevésbé , rosszul . De annál , az alapjárati motorok kicserélése , állító csavarokra , megoldotta a gondot . Ezért is csodálkozok , hogy ez a motor , amin nincsenek alapjárati motorok , mért állítódik el !? :(((( Értem én hogy öreg motor , akármitől is lehet , csak jó lenne tudni , hogy mitől , hogy meg lehessen javítani... Ezért is lenne jó egy diagrammos mérés , ami menet közben kimutatná ( talán ) hogy hol van a gond !?
Ok, értem a megbontás dolgot. Ezzel kalkuláltam a vásárláskor.
Azt is elismerem, én nem tudom kimotorozni az R1150R képeségeit, én elvoltam az SV650 71 lóerejével, testméretemhez volt kicsi. Most élvezem a motor stabilitását, utassal is. Már a méretét is megszoktam, először ijesztő volt, vaddisznónak hívtam magamban.
A két fénykép 300km eltéréssel nekem egyértelmű: fojtószelep előtt tiszta, az egyik szelepszár egyértelműen dzsuvás. Az injektorból csak nem jön. A Ladánál 13 évesen már tört mint a ropi a szelepszárszimering, igaz az nem FKM-ből volt.
A csere majd választ ad, ez az én felelősségem, az én rizikóm, ennyit bevállalok.
Az olajhűtők egyébként felforrósodnak.
A légszűrőház tiszta.
Na jó, túl sok volt már belőlem, jelentkezem, ha tudok valami újdonsággal, érdekességgel, konkrétummal szolgálni.
A motor akkor kuka, ha meg kell bontani, annak nincs köze a fogyasztáshoz, különösen nálam.
Egyáltalán nem nehéz közúton úgy meghajtani egyik 11x0-et sem, hogy annyit fogyasszon. Node végszükség esetén ott az autópálya is.
Nekem meg nem. Miért lenne egyértelmű? Valahonnan szív némi olajat, de azt üzemszerűen is szív. Egyébként feltölti az olajhűtőket, ha meleg? Mert a másik még az hogy nem, és így sokkal többet fog magába rángatni. Bár az egy elég ritka hiba.
Hát igazán a levegőszűrőházat akkor borítja meg, ha jobbra borul, de hogy annak pillanatnyilag nincs nyoma, nem sokat számít.
Nem nagyon értem, az 1150 váltojánál mivel tud jobb lenni, megyek jo sokfele motorral, maximum annyi a hátranya, hogy bizonyos gangoknál ad veletlenszerűen hangot :) De nem decathlonos focicipőben is tök simán, akadasmentesen kapcsol. Igazából nem tudnám megindokolni magamnak a kétszeres árat. Inkább tartok 5 motort, a maradekot meg elutazom :)