Keresés

Részletes keresés

cliffgreen Creative Commons License 2023.06.23 0 0 87572

Pontosan én sem tudom megmagyarázni - majd elolvasom ezt a cikket, hátha kisül valami belőle:

https://www.yumpu.com/de/document/read/17976378/doppelzundung-mormon-bikers

 

Annyi kiegészítés a képedhez: a kosz miatt nem látszik, de az égéstér két oldalt le van lapolva, rásimul a dugattyúra. Tehát nem a teljes körfelületet kell begyújtani a holtpont környezetében. Ennek célja, hogy  a két oldalt leszűkülő résből kiszorul a keverék, erős örvénylést hoz létre az égéstérben.

 

De attól függetlenül valóban féloldalas a gyújtógyertyák elhelyezése.

 

 

 

Előzmény: tux (87571)
tux Creative Commons License 2023.06.23 0 0 87571

Köszönöm, ezt nagyjából értem, ez a gondom:

 

Ezek gömbszerűek, de csak ilyet tudtam rajzolni, 3D-t képzeld hozzá. :)
A piros rész, a gömbszerűen terjedő égés, a kék rész, amit felesleges gyújt meg a második gyertya, mert az első is meggyújtja. A zöld rész, ahová nem ér el a második gyertya lángja, szóval nem tűnik nagy segítségnek. Tudom, hogy nem teljesen gömbszerű az égéstér és hogy közben lefelé halad a digattyú, a láng pedig megy utána, de ezzel együtt olyan féloldalas dolognak tűnik.

Arra is kíváncsi lennék, hogyan oldják meg, hogy ne tegyen tönkre semmit az, hogy másodpercenként akár százötvenszer 1.2 liter levegőt betól és kiránt az olajteknőből. Mennyi levegő lehet az olaj felett, 5 liter körül?

Előzmény: cliffgreen (87570)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.23 0 0 87570

Nem venném el Tcaoe kenyerét, amit én erről tudok:

 

- a szimpla gyertyások hajlamosak voltak kis terhelésnél, egyenletes gáznál rángatni (németül KFR: konstantfahrruckeln). ennek kiküszöbölésére vezették be a dupla gyertyát. Kis terhelésnél gyengén van töltve  henger, gyorsabban terjed a láng, ha két pontról indul. A teljesítményhez nincs köze, mert 4ezer fölött le is kapcsolja (ha jól emlékszem). Tehát nem csoda, ha hajtós menet után kormos lesz.

 

- túltöltés - két hatása lehet szerintem:

    - valamelyik forgórész (pl. főtengely) belever ezáltal az olajba, habot/ködöt képez, az olajleválasztó nem tudja lekezelni, eljut az olaj a légszűrőházba

    - csökken a levegőtérfogat a karterban. A két dugattyú egyszerre mozog ki és be, így a két dugattyú alja 1150cm3 levegőt mozgat ki-be a forgattyúházban. Minél kisebb a karter térfogata, annál nagyobb nyomáslengés alakul ki. Ez gondolom, megint csak fokozza a kartergáz menyiségét/pulzálását, és az olajbehordást a légszűrőházba.

 

Kiegészítést, korrekciót szívesen fogadok.

Előzmény: tux (87569)
tux Creative Commons License 2023.06.23 0 1 87569

Meg ezt a túltöltős dolgot sem értem, mondjuk 10 cm magas az olajteknőben lévő tér. Ha ott 5 cm olaj helyett 6 van, az mit befolyásol? Menet közben minden irányban lötyög meg hullámzik amúgy is, mindenhol ott van és minden olajos, az olajszvattyú a legaljáról szívja, annak is mindegy, hogy 4,5 vagy 5,5 cm olaj lenne felette, ha nem hullámozna. Tudom, hogy azt szokták mondani, hogy "kinyomja a szimeringeket", de miért tenne ilyet? Nem lesz ott nagyobb nyomás a kicsivel több olajtól.

El tudná ezt mgyarázni valaki, pl. Tcaoe? :)

Előzmény: cliffgreen (87567)
tux Creative Commons License 2023.06.23 0 0 87568

Arra azért kíváncsi lennék, hogy a második gyertya mennyit ad hozzá a teljesítményhez, vagy mi az értelme?

Előzmény: cliffgreen (87567)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.22 -1 1 87567

Lebontottam a jobb oldali hengerfejet: kb. egybevág az előzetes hipotézisemmel:

- a motor korábban sok olajat megevett (túl volt töltve) - viszont ez a probléma szerintem megoldódott

- a szelepszárszimeringek gyanúsak voltak: szétszedéskor azt látom, hogy még rugalmasak, de a szelepet ellenállás nélkül lehet ki-be húzgálni, nem szorul be a tömítőajak a horonyba.

- én úgy ítélem meg, az égés most már tiszta, a fehér szín a kipufogószelepeken a korábban rárakódott kokszból visszamaradt hamu

- a kipufogó tiszta

 

A terv megtisztítás, ellenőrzés, összerakás új tömítésekkel - aztán kiderül, tényleg jó lesz-e?

És persze mindezt bal oldalon is.

 

 

Előzmény: cliffgreen (87545)
zöld_I Creative Commons License 2023.06.20 0 0 87566

Ok, köszi!  Szóló menet lesz,  már csak jó idő, meg egészség kell, a többit megvesszük :)

Előzmény: kiss_atti (87565)
kiss_atti Creative Commons License 2023.06.20 0 0 87565

Semennyire,

 

de ez azért függ a nap/napszaktól. Hétvége, csúcsidőben biztosan herótosabb, mint hétköznap kora reggel pl.

Mi simán vettük emlékeim szerint. 

Ha többen mentek, nem érdemes egymásra várni, kiléptél az egyik balkáni Morodorból, mehetsz bejelentkezni a következőbe, majd ott összegyűltök megint.

 

Ha mennél, forgalmi/zöldkártya mindenképpen legyen, nagyjából az egész Balkánon kérik.

Személyi ig. mindenhol elég ( én azért a biztonság kedvéért vittem útlevelet is, de egyszer sem kellett a 9 nap alatt, pedig vadul határátléptünk egy csomószor)

Előzmény: zöld_I (87553)
tcaoe Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87564

Ja, de pirosban.:)

Előzmény: zöld_I (87563)
zöld_I Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87563

De az S a legmenőbb. :)

Előzmény: tcaoe (87561)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87562

A csomagtartóval mi a baj? Soha nem használom, jó áron eladható.

Előzmény: tcaoe (87561)
tcaoe Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87561

Ja, de nem Csepel Tacskó kornánnyal, meg 200 liter csomagtartóval.:)

Előzmény: zöld_I (87559)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87560

Ott a pont! A gyerekeim szerint tatás a sima R1150R. A Rockster most is vagány.

Eltelt 20 év…

Előzmény: zöld_I (87559)
zöld_I Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87559

Csak az 1150r csúnya, és bácsis. A roki meg olyan élniakarós :D

Előzmény: tcaoe (87555)
dreamfactory Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87558

Bocs az Brod 

Előzmény: dreamfactory (87557)
dreamfactory Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87557

A bosnyák határ egészen jó emlékeim szerint . Horvátból egy hosszú hídon jutsz el a bosnyák határig . A bosnyák határ mindjárt a város szélén van :D 

 

Előzmény: zöld_I (87553)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87556

Én egyértelműen a kinézete miatt választottam. a Rockstert, az akkori felhozatalból ez volt a legpofásabb.

A kék szelepfedél, kék váz, sötét blokk nagyon ütős szerintem.

A magasabb ülés nekem jó, a lábtartó nekem gyárinak tűnik, szintén jó, a kormány meg kényelmes a módosított pozícióban.

Én ezzel elvagyok.


Ami kellemetlen, az a gumiszerű matt fekete fényezés, az megcsúnyul, azzal nem tudok mit kezdeni.

Legalábbis nem találtam ötletet, ha van valakinek jó tippje, szívesen veszem.

 

Előzmény: tcaoe (87555)
tcaoe Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87555

Végülis egyértelműen a mostani powernakedek szellemi elődje, csak még power nélkül.:)

Ha hat alatt eszik, akkor tök fölösleges elviselni a kényelmetlen részeit, arra ott az 1150R.:)

Az enyém minden gond nélkül evett annyit akkor is, ha nem kapcsoltam hármasnál magasabb fokozatba vagy 50 kilométeren át.:) És azért alapvetően arra van kitalálva. Persze el lehet rontani kománymagasítóval, alacsony üléssel meg alacsony lábtartóval, de akkor minek? Megint csak ott az 1150R.

Előzmény: befaster (87554)
befaster Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87554

😂😂😂  mert a roki sport motor?

Csak akkor jó ha 7et eszik?

Hát  ez  azért 🤣🤣🤣 , nem szeretik ezek a tartós 150et. Akkor evett 8l az enyém.

Persze nyelezni lehet , csak akkor tötikézni kell az olajat.

Aztán lehet oda kerül ahova nem kéne.

Előzmény: tcaoe (87541)
zöld_I Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87553

Zupper. A bosnyák határon mennyire kell sztrítfájterkedni?

Előzmény: kiss_atti (87549)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87552

Ok, jelentkezem.

 

Annyi itt fontos, hogyha csak a bovdenekkel állítgatsz, az biztos nem jó.

Mert mi van az alapbeállítással? Honnan indulnak a fojtószelepek? Az a leglényegesebb alapbeállítás: a fojtószelepek ütközőcsavarja.

 

Nem tudom, tudsz-e németül, de ez a cikksorozat jól leírja:

https://www.powerboxer.de/gemischaufbereitung/33-4v0-synchronisieren-1

 

Megpróbálom tömören leírni az 1150 esetében - pontosan nem tudom, az 1100 miben tér el. Az elv ugyanaz.

Ha jól tudom, ott aszimmetrikus a kipufogó, a bovden sem elosztós, így macerásabb, meg terheléstől, fordulattól függ..

 

Előkészítés:

- a bovdenek lazák, hogy nehogy megmozdítsák a fojtószelepeket - gázmarkolatnál, hidegindító karnál, fojtószelepeknél - tehát mind a 4 helyen

- a fojtószelep határozott kattanással koppanjon rá az ütközőcsavarra

- tisztaság, fals levegő ellenőrizve

 

A menet:

- bypass csavarok kiszed, kitakarít (furat is kifúj), ütközésig becsavar (finoman)

- hézagmérőt vagy félbevágott alátétet (1,5-2-2,5mm vastag) kell tenni az ütközőcsavar alá, magyarul ennyit nyitunk a fojtószelepen. A félbevágott alátét azért jó, mert azonosan vastag a két fele. A pontos vastagság attól függ, milyen fordulaton szeretnéd beállítani. Mivel üresjáratban állítjuk, így a a fordulat menet közben sokkal kisebb lesz terhelés hatására ugyanezen fojtószelepálláson.

- a jobb oldali ütközőcsavarral szinkronra hozzuk. Azért nem a bal oldalival, mert akkor viszi magával a fojtószelepszenzort

 

Ha ez jó, esetleg többféle vastagsággal is jó, akkor a fojtószelepek alapbeállítása jó. Akkor már csak azt kell elérni, hogy a bovdenek egyszerre indítsák meg. Viszont gázadásra kiesnek az alátétek és nincs alapjárat valószínűleg.

Most vagy valaki tartja a gázt, míg a bovdenekkel szórakozol, vagy először a bypass-szal adsz stabil és szinkron alapjáratot.

 

- a fojtószelepházon addig tekered ki a bovdenhüvely csavarját, míg elmegy a szinkron - akkor mozdítja a fojtószelepet - onnan kicsit vissza

- ha mindkét oldal azonos, akkor gázadásra nem mászik szét - azonos alapról azonosan húznak a bovdenek

-  a hidegindító kar működését ellenőrizni - ha alul és felül is sok a bovden holtjátéka, akkor üresbe húz, nem hatásos. Viszonylag határra kell tekerni a bovdeneket

 

Ha minden jó, akkor a gázmarkolatnál és a hidegindító karnál is be állítani a kívánt holtjátékot - kormány elforgatására nem változhat a szinkron sem meg a fordulat sem.

 

Ha később elmászik, akkor vissza kell oda térni, hogy bypass elzár, alátéttel fojtószelep megnyit, ránézni, hogy jó-e? Mivel ilyenkor ez független a bovdentől, a bypass csavartól, ennek elég stabilnak kell lennie. Ha ez jelentősen elmászkál, akkor ott más gubanc van.

 

 

 

Előzmény: HorváTH 69 István (87551)
HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87551

Ez egy R1100R Alapjárat nem megy el , csak a bowdenen tartott . Onnét kezdve , hogy megfeszítem a bowdeneket , hol így , hol úgy jár . Ha fent vagy a facén , küldj egy linket a ( 6903as@gmail címemre , és ott tudunk nettelefon beszélni . az tán egyszerűbb , mint itt untatni a többieket...

Előzmény: cliffgreen (87550)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87550

Konkrétan milyen motor egyébként? (2 tank 900km?)

 

Tehát nálam az, hogy elállítódik, az 10-20mbar, a használatban nem igazán észrevehető. Inkább induláskor érzem/hallom a kipu felől, hogy más a hangja.

Alapvetően kis nyitásoknál a legérzékenyebb, nem mindegy, hogy az egyik 10fokra van nyitva, a másik 11-re, de ha hiba marad, akkor 50 vagy 51 fok már mindegy.

 

Az alapjáratot be lehet mókolni a bypass csavarokkal hogy jó legyen, kis gáznál megbukik a mutatvány, ha rossz az alapbeállítás, vagy nem egyformán húznak a bovdenek.

 

Ha nem veszed sértésnek, leírnád milyen lépésekben szinkronizálsz? Mit állítasz?

Ha régóta fennáll és megoldhatatlannak tűnik a probléma, induljunk el a kályhától...

 

Előzmény: HorváTH 69 István (87547)
kiss_atti Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87549

M6 - Mohács, 

 

utána le az E73-on Zenica - Szarajevo.

 

ha egyedül mész, 6-7 óra alatt nyugisan leérsz

Előzmény: zöld_I (87548)
zöld_I Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87548

Balkán Fanatics!

 

Szarajevoba melyik irányból érdemes menni BP-ről, és mennyi idő igazából leérni?

 

HorváTH 69 István Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87547

Én órákkal állítom a szinkront . Mikor elméletileg ( óra szerint ) be van állítva , tartott gáznál , kb 2000-es fordulaton , a jobb oldali műszeren , kb 1-1,5-osztást ( 0,01-0,015 Bar ) mászkál , még a bal oldali egy helyben áll . Volt hogy este hazaérve "beállítottam" Másnap 3-4 osztás eltérés volt a két oldal között :( 

 Én is azt tapasztaltam , menet közben , hogy állítás után jó a motor járása . Alacsony fordulaton ( 1500- ) is szépen egyenletesen húz , magasabb ( 2500-3500 )-as fordulaton pedig szinte remegés mentesen jár a motor , és érezhetően erősebb . 2-400 kilométer használat után , viszont már induláskor fullad , és minden fordulaton remeg és zörög a motor . Gondolom , nem az egyik pillanatról a másikra állítódik el , csak pár száz kilométer megtétele után lesz feltűnő mértékű a hiba . Ha utána nem állítok szinkront , hanem elmegyek vele mondjuk két tank benzint ( 900-km-t ) akkor már nagyon csúnya hangokat ad a motor...

 Érdekes módon , ezt a pár száz kilométer után szinkron problémát , az 1200 RT-m is csinálta . Aztán később egy másik 1200-asnál , kiderült , hogy nem kilométer függvénye a hiba , hanem minden egyes gázadásnál , máshova álltak vissza az alapjárati motorok . Szóval teljesen találomra , volt hogy jól járt , volt hogy többé kevésbé , rosszul . De annál , az alapjárati motorok kicserélése , állító csavarokra , megoldotta a gondot . Ezért is csodálkozok , hogy ez a motor , amin nincsenek alapjárati motorok , mért állítódik el !? :(((( Értem én hogy öreg motor , akármitől is lehet , csak jó lenne tudni , hogy mitől , hogy meg lehessen javítani... Ezért is lenne jó egy diagrammos mérés , ami menet közben kimutatná ( talán ) hogy hol van a gond !? 

Előzmény: cliffgreen (87539)
tux Creative Commons License 2023.06.19 0 0 87546

Ha jól tudom, az olajhűtőben van termosztát, nem lehet, az elromolva esetleg?

Előzmény: cliffgreen (87545)
cliffgreen Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87545

Ok, értem a megbontás dolgot. Ezzel kalkuláltam a vásárláskor. 

 

Azt is elismerem, én nem tudom kimotorozni az R1150R képeségeit, én elvoltam az SV650 71 lóerejével, testméretemhez volt kicsi. Most élvezem a motor stabilitását, utassal is. Már a méretét is megszoktam, először ijesztő volt, vaddisznónak hívtam magamban. 

 

A két fénykép 300km eltéréssel nekem egyértelmű: fojtószelep előtt tiszta, az egyik szelepszár egyértelműen dzsuvás. Az injektorból csak nem jön. A Ladánál 13 évesen már tört mint a ropi a szelepszárszimering, igaz az nem FKM-ből volt.

A csere majd választ ad, ez az én felelősségem, az én rizikóm, ennyit bevállalok.

 

Az olajhűtők egyébként felforrósodnak.

 

A légszűrőház tiszta.

 

Na jó, túl sok volt már belőlem, jelentkezem, ha tudok valami újdonsággal, érdekességgel, konkrétummal szolgálni. 

Köszönöm a hozzászólásokat!

Előzmény: tcaoe (87544)
tcaoe Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87544

A motor akkor kuka, ha meg kell bontani, annak nincs köze a fogyasztáshoz, különösen nálam.

 

Egyáltalán nem nehéz közúton úgy meghajtani egyik 11x0-et sem, hogy annyit fogyasszon. Node végszükség esetén ott az autópálya is.

 

Nekem meg nem. Miért lenne egyértelmű? Valahonnan szív némi olajat, de azt üzemszerűen is szív. Egyébként feltölti az olajhűtőket, ha meleg? Mert a másik még az hogy nem, és így sokkal többet fog magába rángatni. Bár az egy elég ritka hiba.

 

Hát igazán a levegőszűrőházat akkor borítja meg, ha jobbra borul, de hogy annak pillanatnyilag nincs nyoma, nem sokat számít.

Előzmény: cliffgreen (87542)
zöld_I Creative Commons License 2023.06.18 0 0 87543

Nem nagyon értem, az 1150 váltojánál mivel tud jobb lenni, megyek jo sokfele motorral, maximum annyi a hátranya, hogy bizonyos gangoknál ad veletlenszerűen hangot :) De nem decathlonos focicipőben is tök simán, akadasmentesen kapcsol. Igazából nem tudnám megindokolni magamnak a kétszeres árat.  Inkább tartok 5 motort, a maradekot meg elutazom :)

Előzmény: Stenmark1 (87536)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!