Holnap reggel indulunk Neumba. Köszönöm mindenkinek a segítséget, tanácsokat.
Ha megjöttünk röviden beszámolok az utunkról.
Abban kérném még a tanácsotokat, hogy Neumból hazafelé megállunk Travnikban egy éjszakára, azt terveztük hogy elötte Jablanicát nézzük meg , majd Travnikból haza felé Jajce és utána haza.
A másik opció hogy néhány órára bemegyünk Szarajevóba és utána megyünk a Travnik szállásra.
Van értelme felé pár órára bemenni Szarajevóba Travnikba érkezés elött ? Köszönöm
Jövő kedden egy délutánt-éjszakát Szarajevo-ban töltünk. Arra lennék kíváncsi mennyire biztoságos/macerás az autóval(üres) parkolás? Mennyire jó a közbiztonság? Éjszaka beleféne egy hangulatos kis szabad séta két gyerkőccel.
Íme a két járat. 16.26-kor indul Sarajevoból. /jól figyelj, mert 15.49-kor is megy arrafelé, de az csak Konjic-ig megy. / Tehát az első szól neked. Čapljinából indul Sarajevoba délután 19.25-kor és Sarajevoba ér 21.59-kor. A Čapljinai állomáson, az 1, 2-es peronnál ki van függesztve az összes létező járat. Mivel téged Mostar érdekel, feltételezhető, hogy ott is kifüggesztik, nem kell ezért Čapljináig menned. Ennyi. Gondolom tudtam segíteni. Jó utat.
Szia. Segítek. Az angol nyelvű szöveg pontos. Tehát a menetrend rendben. Gondolom téged a szezonális érdekel. Az csak aug 30- ig él. Kiegészítem annyival, hogy a Čapljinai állomáson, a két autóbuszjárat várja a leszálló utasokat. Egy megy Neumba 10.15 kor. Az utiköltség 6. márka. A másik járat Makarskára visz. A teljes áru jegy vonat és busz 20.30 márka.
A vonattársaság honlapján olvastam, hogy június 8-án újraindult a Sarajevo - Čapljina járat, ezen a vonalon helyezkedik el Mostar.
A nyári időszakra napi két járatról írnak:
"Departure of a regular fast passenger train from Sarajevo to Čapljina is at 16:26 and arrives in Čapljina at 19.00. Departure from Čapljina is every morning at 05:52 and arrives in Sarajevo at 08:32."
"The seasonal train from Sarajevo will depart every morning at 7:01 and will arrive in Čapljina at 09:35. From Čapljina the train will depart every day at 19:25 and will arrive in Sarajevo at 21:59."
Hivatalos menetrendet nem találtam sehol, ebben esetleg tudna segíteni valaki?
Olovo után van többek között egy Ina benzinkút. Valahol a közelében, a franc tudja melyik kanyar után , egy düledező ház léckerítése tövében. Pontosan nem tudom. De amint látom a linkeden is, az a vidék valahogy nincs még "felfedezve"
Ha túl akarod lépni a sebességhatárokat, erősen lebeszélnélek róla, akár nappal van, akár éjszaka. És nem azért mert megbüntetnek. A traffi térképet sem azért tettem fel, hogy lehessen száguldozni, hanem mert a hosszú úton az ember benézhet egy táblát, és ezeken a helyeken jobban lehet figyelni.
Este kb. 10-ig nagyon erős a forgalom, és akkor mennek haza a földekről az elkésett kivilágítatlan traktorok stb. Éjfél után már jobb a helyzet.
Mivel a települések a főutak mentén vannak, a házak szétszórva a hegyoldalban, az emberek csak az út szélén tudnak közlekedni (járda leginkább Hercegovinában van). Igen, éjszaka is, különösen, ha hétvége van, vagy esküvő, vagy teferic vagy valami hasonló. Szombat este a fiatalok bandákba verődve sötét ruhában mennek haza az út szélén. Garantálom, hogy csak akkor fogod észrevenni őket, ha már egészen közel vagy hozzájuk. Nagyobb sebességnél esélyed sincs kikerülni őket. Ugyanez kivilágítatlan szénásszekérrel, vagy kombájnnal. Az útkereszteződések sem olyanok mint itthon, jönnek az autók mindenhonnan, házak közül, földekről, folyópartról...
Szóval csigavér, szép lassan átlag 60 km/h-val végig lehet csorogni.
Na átkonvertáltam és feltöltöttem a traffi térképet, íme. Ezek az általam legyakrabban látott helyek, de persze nem megyek mindenfelé rendszeresen, ezért biztos van még egy csomó amit szeretnek.
Ha láttok valahol, ami nincs a térképen és ideírod a GPS koordinátákat, beteszem a térképbe.
Tuzla után Sarajevo felé menet Olovonál. Ott áll a kamera az út szélén a kerítés mellett, be van álcázva, mint Rambo, mindenféle növényi származékkal. Rafinált módszer, ilyent még nem láttam máshol.
"Egyébként meg nem a sebességkorlátozó táblák a legtrükkössebbek, hanem hogy nem lehet tudni sokszor, hogy hol van a település vége, illetve, hogy a kereszteződések nem oldják fel a sebességkorlátozó táblákat.
Európai fejjel az ember azt gondolná, hogyha már 5 perce elhagyta az utolsó házat, akkor már csak kiért a faluból. Nem, még simán lehet utána a település vége jelzőtábla. Szóval még az országot jól ismerő rutinos vezetőknek is nagyon kell figyelni, hogy mikor mennyivel lehet menni."
Van itt, aki azt írta, hogy teljesen random helyeken vannak traffipaxok. Nem igaz.
Össze is gyűjtöttem, hol szoktam rendszeresen látni sebességmérést. Volt olyan időszak, amikor 5-ből, 5-ször volt taffi pl. a Bradinai hágó szarajevói oldalán (Szarajevó felől jövet az alagút előtt jobb oldalon).
A többit itt lehetne látni, ha a google térképen nem fejlesztettek volna és a 2015 előtti kml/xml file-ok még működnének. Nem volt még időm átkonvertálni.
Egyébként meg nem a sebességkorlátozó táblák a legtrükkössebbek, hanem hogy nem lehet tudni sokszor, hogy hol van a település vége, illetve, hogy a kereszteződések nem oldják fel a sebességkorlátozó táblákat.
Európai fejjel az ember azt gondolná, hogyha már 5 perce elhagyta az utolsó házat, akkor már csak kiért a faluból. Nem, még simán lehet utána a település vége jelzőtábla. Szóval még az országot jól ismerő rutinos vezetőknek is nagyon kell figyelni, hogy mikor mennyivel lehet menni.
Gőzöm sincs róla :)) meg nem velem kell lemeccselni... papucsban nem lehet, az biztos! De egyébként meg jó fejek a helyi szervek ( legalábbis ez a tapasztalat ) elengedik a vétkes, papucsban vezető sofőröket. Van kis színjáték, homloktörölgetés, bigproblem, megizzasztás, aztán lehet menni :) És hiába mondod, hogy mezítláb vezetsz, ha amikor kiszállít az autóból már papucsban vagy...