Keresés

Részletes keresés

Árpi Creative Commons License 2009.06.11 0 0 10267
Akkor most van olyan, vagy nincs olyan?
Előzmény: patrol29 (10265)
Who111 Creative Commons License 2009.06.11 0 0 10266

"Innen 200km-re nem kell mindenféle hitelesített dolog ahhoz, hogy a rendőr bizonyítson valamit. Ha azt mondja hogy annyi volt, akkor az annyi volt."

 

És rá is állnak a magyarokra, románokra, szlovákokra.

Undorító szemét módon, kihasználva a nyelvtudás hiányát, agresszívan fellépve

aláíratják a szabálysértést elismerő papírt...

Előzmény: patrol29 (10265)
patrol29 Creative Commons License 2009.06.11 0 0 10265
Most olvastam el a cikket. A régi szalagos megoldáson lehetséges volt hogyha a kezelő rossz gombot nyom akkor felülírja a régit, de most már csak digitális gépeket készítenek, amiken már valószínűleg kiküszöbölték ezt a hibát.
Azt viszont nem értem, hogy a gép hogyan szűri ki azt, hogy külföldi a gépkocsivezető, és akkor már véletlenül sem törlődik a felvétel. :)
Viszont ha valóban sebesség ellenőrzés folyik, és szabálysértési értékre történt a "gyorshajtás", és a vezető megállításra került, akkor van lehetőség csekket adni 3 ezertől 20 ezerig. Azt pedig senki nem fogja bevállalni, hogy hasra üt és mond egy számot, amikor nincs felvétel. Ha a vezető nem fogadja el a csekket, akkor fel kell jelenteni, és ott már bukik a dolog, hogyha a rendőr kitalálta a szabálysértés elkövetését.
Amúgy pedig vannak olyan rendőrök is már, akik beszélnek idegen nyelvet. Még a járőrök között is. Innen 200km-re nem kell mindenféle hitelesített dolog ahhoz, hogy a rendőr bizonyítson valamit. Ha azt mondja hogy annyi volt, akkor az annyi volt.
Előzmény: Árpi (10264)
Árpi Creative Commons License 2009.06.11 0 0 10264
Ezt én mind elhiszem. De akkor miért mondta a főrendőr, hogy törlődhet?
Előzmény: patrol29 (10263)
patrol29 Creative Commons License 2009.06.11 0 0 10263
Az új készüléken már kizárt a törlés. Mivel a gép belső memóriája is és a rögzítőkártya is sorszámozza a felvételeket. Ha nem egyezik a felvételszám, akkor a rendőrt már viszik is. Ezen kívül van még egy napló is, ami számadásos.
A legjobbat még nem mondtam... van egy olyan funkciója ennek az okos műszernek, hogy csak akkor indítja el a felvételt, amikor a célobjektum elérte és/vagy meghaladta a beállított értéket.
Előzmény: Who111 (10262)
Who111 Creative Commons License 2009.06.11 0 0 10262

Szerintem nem zárja ki egymást a két dolog.

A felvételt nem tudja befolyásolni, de törölni tudja.

Mi van, ha elkezd mérni valakit és az illető szabályos?

Gondolom véges a tárhely ezeken a kütyükön.

Egyszer csak megtelik, valahogy tudni kell törölni.

 

A nagyobb veszély, hogy az autóban ülve, már kevesebben látják, ha egy nagyobb

összeg átadása után, mintegy véletlenül, a törlés gombot nyomják meg valamelyik

másik helyett... :-))

Előzmény: Árpi (10255)
Árpi Creative Commons License 2009.06.10 0 0 10261
"Nem hazudnak és nem is hazudtak."
Ááá.. Soha...
"A rendőr nem tudja befolyásolni a képet, mert nem kap rá engedélyt."
Aha...
Előzmény: BringasLevy (10260)
BringasLevy Creative Commons License 2009.06.10 0 0 10260
Nem hazudnak és nem is hazudtak. A rendőr nem tudja befolyásolni a képet, mert nem kap rá engedélyt. :-)))


Egyébként fura. Itt Írországban, a Garda (a rendőrség helyi neve) nem ilyen gátlásos az idegen nyelvtudás hiánya miatt. Tudtommal, csak angolul tudnak. De meg sem próbálnám tesztelni őket magyarul. Talán néhányan ismerik a kelta nyelvet, de az sem jellemző.

Pedig itt a lakosság közel 20% bevándorló és sok a turista is...
Előzmény: Árpi (10255)
otterlo Creative Commons License 2009.06.10 0 0 10259

Közismert :)) kínai közmondás: rohadt halon az eredetileg egészséges fej is bebüdösödik.

Előzmény: Árpi (10258)
Árpi Creative Commons License 2009.06.10 0 0 10258
Rothadt halakon cserélgetik a rothadt fejeket. Mitől ne bűzlene bármelyik is?
Az a baj, hogy ezzel ellehetetlenítik a tisztességesek, a munkájukat jól végzők dolgát is.
Előzmény: otterlo (10257)
otterlo Creative Commons License 2009.06.10 0 0 10257

Az a baj, hogy hiába cserélgették a fejeket a halon, a helyzet ugyanaz. :((

 

Ergo: ebben az esetben lehet, hogy nem is a fejétől büdös.

Előzmény: Laci-62 (10256)
Laci-62 Creative Commons License 2009.06.10 0 0 10256
Fejétól büdös a hal. Ez már nagyon.
Előzmény: Árpi (10255)
Árpi Creative Commons License 2009.06.10 0 0 10255
"Az ombudsman kérdésére Bencze József azzal indokolta a diszkriminatív utasítást, hogy a felvételeket csak a rendőrautóba beülve lehet megnézni, illetve, hogy a felvétel visszatekercselése problémás, véletlenül törlődhet, ráadásul a rendőrök addig nem tudnak mérni, amíg a felvételt nézik."
http://index.hu/bulvar/2009/06/10/bencze_utasitasara_nem_mutatjak_be_a_gyorshajtas_bizonyitekat/
Hogy is van ez? Törlődhet??? Véletlenül? Aha... Eddig azt mondták, hogy a rendőr nem is tudja befolyásolni a dolgot, ha már egyszer elkészült a felvétel. Most hazudnak, vagy eddig hazudtak?
Ennyit a rendőrségről és a zárt rendszereikről. Meg a kamerákról...
Árpi Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10254
"Így hirtelenjében azt mondom, hogy a szabályszegők aránya is csak kismértékben csökkenne, ha egyáltalán csökkenne. "
Szerintem jelentősen csökkenne. A 140-150 a legtöbb "nagyobb" (mondjuk legalább 1.6-os) autónak a legkellemesebb utazósebessége. Még nem nagy a zaj, még nem fogyaszt túl sokat a motor, de már elég gyors ahhoz, hogy a legtöbb ember a gyorsabbat nem érezné biztonságosnak a "jó" autóban sem. Az ámokfutók azért nincsenek olyan nagyon sokan, persze ők a feltűnőbbek. De nagyon sokan vannak, akik a 130-at sem használják ki. Mert csak. Mert kényelmesek, mert spórolnak, mert ráérnek.

"A szabályok módosítása helyett, inkább látok fantáziát a szélesebb, főutak és még több autópálya kiépítésben. "
Én sem az M0-son gondoltam a határ növelését, no. És nem is akárhol engedném meg. De van, ahol lehetne.
Előzmény: BringasLevy (10253)
BringasLevy Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10253
Megnyugtattál, hogy nem emlékszem rosszul... :-)

Sajnos, van aki ezt sem tartja be. Pont úgy , mint mások a 130-at. Ezzel azért lehet együtt élni. Most csak azon morfondírozom, hogy mi változna, ha váltanánk az általad javasolt szabályra.
Akkor a kamion nem menne a 3 sávba? Mindenki beérné 160-al?

Így hirtelenjében azt mondom, hogy a szabályszegők aránya is csak kismértékben csökkenne, ha egyáltalán csökkenne.

A szabályok módosítása helyett, inkább látok fantáziát a szélesebb, főutak és még több autópálya kiépítésben.

Magam, nagyon hiányolok, hosszú évek óta egy pályát Sopron, Zalaegerszeg, Pécs, Szeged, Békéscsaba, Nyíregyháza vonalon. Ugyancsak szükséges volna az M8-as és folytatni a keleti határig. Ezzel egy időben, az összes egy, két számjegyű út el kellene kerülje a településeket és ahol nincsen párhuzamos autópálya, ott 2x2 sávosnak kellene lenniük. De ahol 2x1 sávos, ott kellene lennie egy-egy leálló sávnak.
Az ilyen utakon, biztonsággal lehetne menni 90-el, nem volna késlekedés, amit a pályán "kell" behozni. Így már a pályán is elég volna a 130. Én ebben látom a helyes utat, bár ez kétségkívül nagyobb egyszeri kiadás.
Előzmény: Árpi (10252)
Árpi Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10252
Igazad van (bár nem pont így van megfogalmazva), erről megfeledkeztem. :o)
A pontos szöveg:

" a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.'
(Hej, ha ezt mindig be is tartanák, persze!)
Előzmény: BringasLevy (10251)
BringasLevy Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10251
"Ma viszont simán bemehet a harmadikba a 80-nal haladó kamion, ha a külsőben 60-nal araszol egy IFA, és azt-előzi 70-nel a másik teherautó."

Egyikünk rosszul ismeri a KRESZ-t!

Amennyire én tudom, 3. sávban, 3,5tonnánál nagyobb teherautók nem mehetnek, hacsak nem a balra kanyarodásra készül fel.
Abban ügye egyetértünk, hogy ennél a kamionok nehezebbek, és autópályán nem ildomos balra kanyarodni?
Előzmény: Árpi (10250)
Árpi Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10250
Ja, és még valami. Más az előzés és a tartós haladás. Különösen, ha tudod, hogy a harmadik sávba az a lassabb jármű egyáltalán nem bóklászhat be. Ma viszont simán bemehet a harmadikba a 80-nal haladó kamion, ha a külsőben 60-nal araszol egy IFA, és azt-előzi 70-nel a másik teherautó.
Előzmény: BringasLevy (10245)
Árpi Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10249
Na, jó. Strandon és a levegőben elfogadom a 130-at! :o) (Első esetben felső, másodikban alsó határnak, mert utálom, ha repülők esnek a fejemre. :o))) )
Előzmény: BringasLevy (10247)
Árpi Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10248
Tartozom egy vallomással. Talán még soha nem előztem 130-cal az autópályán. Az, hogy a belső sávban menve 130-cal megyek el a külső sáv mellett, inkább csak akkor fordul elő, amikor már kialakult a párhuzamos közlekedés, olyankor meg nem beszélünk előzésről. :o)
(Mellesleg a két sáv között ugye ma is kialakulhat a 70-es különbség. Ha jól emlékszem, az én számaimmal kisebb jönne ki.)
Előzmény: BringasLevy (10245)
BringasLevy Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10247
Az idő egység alatti ingerek száma, sokkal-sokkal több mindentől függ, mint a sebességtől.

Pl egy strandon, meg sem kell moccanjak, és számolni sem tudom a bikinibe csomagolt ingereket. A repülő, meg 700+ al suhan és a magazin hirdetéseinek, még az apró betűs részeit is be tudom magolni az ingerszegénység miatt...

Persze, ez nem azt jelenti, hogy az állításod fordítottan igaz! Mindössze arra mutattam rá, hogy akár fordítottan IS igaz.
Előzmény: Árpi (10244)
Árpi Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10246
Nem véletlen. Átvett. Vagyis nem is független számítások eredménye szerintem. Pláne, hogy ha összeveted a korábbi keleti blokkal, az utak és az autók minőségéből azonos számítási módszereket feltételezve épphogy teljesen eltérő limiteket kellett volna kapniuk. Vagyis szerintem nincsenek is számítások erre...
Tudod mire vannak? Az utaknál van egy olyan, hogy méretezési sebesség. Ami többek között az emelkedőkből és a kanyarívekből jön ki. Vagyis jelentős részben a domborzati viszonyok és az anyagi lehetőségek határozzák meg. Tehát ahol a viszonyok olyan utat engednek építeni, ami megfelelne lenne akár a 200-as tervezési sebességnek is, ott szerintem kár 130-ban korlátozni a sebességet. És ha lenne ilyen, akkor az ember jobban elfogadná odébb akár a 90-es korlátozást is.
A mai forgalomszervezéssel általában az a bajom, hogy rendszerint teljesen figyelmen kívül hagyja az ember lelkivilágát. Márpedig minden szabály csak annyit ér, amennyit a többség elfogad belőle. És az sem mindegy, milyen érzetet kelt az emberben egy út és annak a környezete. Persze egyszerűbb merev és túlbiztosított szabályokat hozni, majd bűnbakká kiáltani a vezetőt. Akkor is, ha csak úgy, mellesleg, az út tervezői sem tartottak be pár szabályt... De a "vezető nem az út- és látási viszonyoknak megfelelően vezetett". Amiben ugye az a vicc, hogy ez tulajdonképpen minden balesetnél elmondható legalább az egyik félről.
Előzmény: BringasLevy (10243)
BringasLevy Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10245
Elbeszélünk egymás mellett. Te magad írtad, hogy a szélső sávban minimum 60. Egy ilyen 60-al haladót, azért csak megelőzhet egy kamion 80-al, a Te 3 sávos verziód szerint?

Egyébként előzés és előzés között is van különbség.

Szerintem Te is zokszó nélkül megelőzöl a pályán 130-al, valakit, aki előtted 120-al megy. De talán még a 129-e haladót is. Pedig ott sincsen meg a 20-as különbség. Miért ne tehetné ugyanezt ezt egy kamionos?

Aki ezt nem bírja idegileg elviselni, az a saját egészsége érdekében adja vissza a jogosítványát! A stressz, senkinek sem jó.
Előzmény: Árpi (10242)
Árpi Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10244
Nagyobb sebességnél viszont több inger ér időegység alatt, így a monotónia csökken. Persze ez autófüggő is. A Trabival a 110 is kőkemény ingeróceán volt. A Carinával a 130 kb. annyi ingert ad, mint a Trabi 60-nal. Nincs hang, nem ráz. (És milyen lehet egy 2.5 tonnás luxuskocsi...)
Előzmény: BringasLevy (10240)
BringasLevy Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10243
Úgy gondolom, jól körül járt és légből kapott ötleten alapulhat a 110-130. A világban jellemzően azért terjedhetett el, mert kellően megalapozott tények indokolják.

Magukat a tényeket nem ismerem, de ilyen véletlen egybeesés ennyire különböző országokban nem volna életszagú.
Előzmény: Árpi (10239)
Árpi Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10242
A kamion ne előzzön! Az egyik legkomolyabb veszélyforrás épp az, hogy a 81-gyel menő kamion nekiáll előzni a 79 és féllel haladót. Amitől mögöttük keletkezik 30 idegbeteg a következő 8 kilométerben, amíg az akció tart... (Mellesleg a kamionoknak is engedném a 100-at, ha műszakilag olyan állapotúak. A buszokhoz hasonlóan.) Amúgy az előzés persze külön eset, aki nem tud legalább 20-szal gyorsabban menni, mint akit előz, az jobb lenne, ha el sem kezdené.
Előzmény: BringasLevy (10241)
BringasLevy Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10241
3 sávos pályán, egy kamion elkezdene előzni egy másikat 80-al. ő már a 2. sávban halad akkor. Egy sáv marad 160-al menni. Ami pont a duplája a kamion sebességének...

A gyorsabbik kamion is és a 160-al robogó autó is változó szélviszonyokba fog kerülni. Talán, mind profi, ügyes, éber. De ha nem? Akkor tartani fogja mindenki a sávot?
Előzmény: Árpi (10239)
BringasLevy Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10240
Tettem is rá említést, hogy Magyarországon arányaiban is kevesebb a pálya...

Persze, hogy vannak rosszul megközelíthető helyek. Mindenütt vannak, de az zavar a legjobban, ami éppen fáj. Szerintem a titok, hogy időben kell elindulni. :-)

Szerinted mennyire kellene emelni a limitet az USA-ban, hogy ne legyen monoton?
A monotónia önmagában is komoly veszély, hát még, ha nagy sebességgel párosul.
Előzmény: Árpi (10238)
Árpi Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10239
A sebességkülönbség miatt írtam olyan sok marhaságot... Mert ha (különösen ahol 3 sáv van) valami olyan szabályozás lenne, amit írtam, az lényegesen csökkentené a veszélyt.
Előzmény: BringasLevy (10237)
Árpi Creative Commons License 2009.06.09 0 0 10238
Amúgy az arányokról: területarányosan a német ellátottsági szinten legalább 3400 km autópálya lenne nálunk. Mennyi van? 700 km talán? És az se mindenütt a legjobb helyen. Pl. jelenleg az M1-ről az M3-ra körben az M0-n nagyjából addig tart átjutni személyautóval, mint a városon keresztül. És mondjuk Miskolcról Szegedre (horribile dictu Orosházára) eljutni... Próbáltad már? Én igen...
Amúgy meg nem tudom, de tényleg nem értem, hogy ahol olyan hosszú utak vannak, mint Amerikában, ott a hosszabb utazási idő által okozott monotónia nem veszélyesebb-e, mint az esetleg megengedett nagyobb sebesség, amivel akkora utakon már komoly időmegtakarítás érhető el. Persze az is lehet, hogy nekem a monotóniatűrésem arányban áll a reakcióidőmmel. (Azt hiszem, mindkettő meglehetősen alacsony.)
Előzmény: BringasLevy (10235)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!