pedig a technikai lehetőségek ma már sokkal szélesebb körűek, mint akár a '90-es évek elején. érdekes.
egy másik érdekesség:
ami feltűnt az új album cd könyvében (még nincs meg nekem csak más fórumon láttam) , hogy hosszú idő óta ez az a lemez, ahol olyan szinten felvállalja (?) a zenésztársait mustaine, hogy minden zenekari tagnak jut egy oldalnyi fénykép. minden esetre, ilyen legutóbb a 10 évvel ezlőtti risk-nél volt látható.
tegnapi "videóklipp fikázós" hsz-em némileg módosítanám, és kirohanásomból kicsit vissza is vennék. mint kiderült 3 féle verzió is készült a klippből, és pl. ami az egyesült királyságban lesz látható, abban egyáltalán nincs bunyós jelenet. szóval, úgy tűnik, h mustaine papának nem a gyógyszerei gurultak el koravén korára, hanem ez is a jó marketing része akar lenni. persze ezzel bevállalva azt is, h egyes célközönségnek NEM TETSZETŐS, mert mint tudjuk senkiháziak kezében van a pop szakam! :DDDDDDDDD
egyébként pont ma 48 éves musatine. remélem picsa részegre issza magát ennek okán! :D
Hát, a never walk alone-nál mélyebbre már úgysem lehetett jutni... Amúgy rájöttem miért ilyen gyenge az ének: a maszter mikrofon nélkül nyomja! Valaki adhatott volna egyet kölcsön neki :))))
na, most ezt én is végigolvastam ám. :) egyébként utólagos belemagyarázásnak tartom, főleg, h a dal szövege nem ilyen jellegű társadalmi viszonnyal foglalkozik, főleg nem napjainkból.
de aki csak szimplán látni fogja egy zenei csatornán a klippet, az ezt nem fogja tudni, ezt az adalék infot, csak lát egy klippet.
mellesleg végig olvastam a cikket, és a vége is eléggé mustaine alá nyalósra sikerdett, h mennyire segített a forgatáson a verekedős jeleneteknél is... nagyon bevágódós nekem az egész cikk.
nyafogásom oka egyszerű. azt hittem, h mustaine méltóan kezd korosodni a zenéjével együtt, de az eddigi jelek mást mutatnak. a klippben is szerintem bőven elég lett volna, ha csak azon az emelvényen van, ahol zenélnek, de hogy még a "házigazda" :) szerepet is elvállalta...hááááát
"Dave Mustaine is well aware of how close society is becoming to a cruel reality show, and he wanted to depict the barbarism in the band's new video, 'Head Crusher.'"
amúgy elképesztő, hogy mindenre csak fanyalogni tudtok.
nekem a 8 bites jobban tetszik, mert az legalább másként nevetséges! :D
nem tudom melyik korosztály ill. társadalmi réteg megnyerése volt a cél ezzel a klippel, mert úgy gondolom azért egy klippnek az is funkciója, hogy promótálja az adott zenekart minél szélesebb körben.
egyébként az UA egyetlen klippje a 'never walk alone' is rém gagyi volt.
Itt a klip. Csak ezért, mert nehezen akadtam rá: http://www.noisecreep.com/2009/09/11/megadeth-head-crusher-video-premiere/
Annyira szar, hogy az már jó. A nótához illik zeneileg. Szimbolikus. A középkori kínzóeszközhöz tényleg semmi köze. De annyi baj legyen. Sose szerettem a klipeket. A zene meg van vágva mindig alattuk, playback-re bohóckodnak és játsszák a nagylegényt, produkálják magukat. Komolytalan. Ritka, ha valaminek olyan klipje van (pl. Tool), ami látványilag méltó a zenéhez.
De nesze nektek Head Crusher. Eredeti minőség: http://www.youtube.com/watch?v=I4y0N0RDFEU :-)
megnézve a head crusher klipjét, elég gyermetegnek látom. nem tudom miért kell még mustaine-nek 48 évesen egy ilyen bunyózós klipp, pedig biztos meg lehetett volna jeleníteni az erőszakot más képi elemekkel is. persze, értem én, hogy nem egy ballada a dal, de pl. az eredeti középkori kínzóeszközhöz, amiről a szöveg is szól, pont semmi köze nincs...
Nem akarom a 'talicskás topikot előkotorni csak ezért: a Halálmágnes megjelenése előtt egy fake album keringett a neten. Egész jó volt. Nem tudni, hogy az melyik csapat munkája és igazából mi a címe?
Vagy ha az intro már a Mega régi instrujaihoz sem méltó, mert nem jól lopott magától Musztén, akkor meghallgathatta volna például a Souls Of Black zseniális album indítóját ihlet-mintavételezés céljából. Jó kis rövid, annyi pont elég, jöhet a zúzás:))) És mégis eszembe jut, mert annyira jó, oda való!
hetfieldék meg leszállítják neki. deth magnetic formájúra gyalúlva. :D
én is hasonlóan érzek, mint te. főleg azután, h tegnap hivatalosan kikerült a myspace-re is a teljes album. belehallgattam az első, instrumentális dalba, és annyira semmit mondó volt, h utána le is állítottam. mondjuk elég szar minőségű bitrátájú ez a myspace-es cucc, úgyhogy most már tényleg a maradékot kivárom. de ez a dialectic chaos, eléggé semmitmondó, ötlettelen, nem olyan, mint egy 'into the lungs of hell'. sőt, reméltem, h versenyben lesz akár a metallica-s S&R-el, ha már instrumentális, de a közelébe nem ér...
Most már kivárom a megjelenést, de az eddigi vélemények a maradék optimista gondolataimat is lemosták az asztalról. Az UA-t az elmúlt másfél évben gyakorlatilag egyszer sem hallgattam meg, s ha az Endgame is azt a vonalat folytatja, akkor lassan le is adhatja Mustaine a megadeth koporsójára a rendelést...
Meg lehetne még említeni az instrumentális nótákat: Into the Lungs of Hell, Silent Scorn, Duke Nukem Theme. Aztán "minimum vokálosak": Wake up Dead, Rust in Peace...Polaris, The World Needs a Hero nóta, Psychotron, Mastermind, Sin.
Tény, hogy az új Testament is kicsit semmilyen helyenként. Úgy néz ki a modern thrash ilyen lett. De a Testament zenéje sose volt annyira mélyen szántó, progresszív komplexum. Az 2008-as album a Low és a Gathering ötvözete. Szerintem jó. A nóták megfognak, megjegyezhetőek. Semmi töltelék vagy időhúzás. Egyszerűen csak egész jó album. Megmozgat, ami ritka manapság. Vokál beleköthetetlen, szólók jók, dob istencsászár, Bostaph papa odatette magát. Keverés hibátlan. Annyira tetszik, hogy a napokban már csak ezt hallgatom. Az Endgame helyett is.
Opeth: jó lenne, csak hát a hörgés. Ezzel kár volt az egészet elbaszniuk. A nóták vokál nélkül is megállnák a helyüket a legtöbb esetben.
De ugyanez vonatkozik Mustárpapára is. Ha tudja magáról, hogy nem tud énekelni, akkor riffeljen, szólózzón helyette. Mekkora királyság pl. az Ashes in your Mouth-ban, hogy a refrént néhány helyen a gitárok "éneklik". Esetleg tegyen be valami átvezető, tisztán csengő akusztikus részt, netán egy dobszólót (nem csak miniszólót), de még effekt is jöhet, mondjuk valami háborús bejátszás, vagy politikai beszéd, tüntetés hangjai, motorhangok, lánccsörgés, akármi, ami érdekes, oda illik és még nem volt. Milyen király már pl. a Sweating Bullets, azzal a leállással a közepén, mikor galambkurrogás van, meg beszéd ("I hear it in hear... Blood stains on my...cough up...hands The big axe... Sweating...") miközben felejthetetlen dobtéma megy alatta riffel erősítve. Ha meg énekel, akkor adjon bele apait-anyait, nyújtogassa meg a hangszálat, köpködje védjegyesen a szótagokat. Megadeth soha nem volt rádiós, slágerbarát popbanda. Próbálkoztak vele, de nem jött be. Egy nem metálos, átlag embernek mindig is hallgathatatlan marad. Hiába a CTE, Cryptic (Secret Place) vagy a Risk. Sose lesz egy Nothing Else Matteres, Fade to Black, Unforgiven kategóriájú 'talicskázás.
Gáz, hogy majdnem az egész Endgame-et végigbeszéli szinte. Ami még mindig nem baj. De vokálnak álcázza a szentem! Akkor már csinálná úgy, ahogy a Dawn Patrol esetében, vagy a Poison was the Cure-nál. Vagy még az Amerikastan ilyen... tudósítás, mozgalmi beszéd jellegű.
Igen. Billy kicsit hörög néha (Demonicon néha többet is), de annyi nekem még belefér. Az még nem olyan egyoldalú, hogy hallgathatatlan legyen. Főleg ezen a 2008-as albumon van kevés hörgés. Persze még jobb lenne, ha semmit nem hörögne. A hörgéssel akkor van baj igazán, ha túlzásba viszik, erőltetik és mindent arra építenek. Akkor nagyon nevetséges tud lenni.
Azért Billy bátyánk is meghörgedezteti magát néha. Azért a világ egyik legjobb koncert cd-je a Live At The Fillmore, ahol már a klasszikusokban is hörög. De albumon, úgy emléxem a Low-n van hörgés, pl. a Dog Faced Gods-on.
MEGADETH's New Album To Be Streamed In Its Entirety Today - Sep. 10, 2009
MEGADETH's new album, "Endgame", will be streamed in its entirety on the band's MySpace page starting later today (Thursday, September 10).
Due on September 15 via Roadrunner Records, "Endgame" was recorded at the band's brand new, self-built studio in San Marcos, California — Vic's Garage — which was named after the legendary and iconic Vic Rattlehead character.
"Endgame" track listing:
01. Dialectic Chaos 02. This Day We Fight! 03. 44 Minutes 04. 1,320' 05. Bite The Hand That Feeds 06. Bodies Left Behind 07. Endgame 08. The Hardest Part Of Letting Go... Sealed With A Kiss 09. Headcrusher 10. How the Story Ends 11. The Right To Go Insane
hm, értem... én meg azt reméltem, hogy majd te ajánlasz még nekem egy két jó kis darabolós zenét istr.
az általad teccős instru zenétek felsorolván nemigen ajánlom egyiket sem, az alant leírtak közül. nem nyugis egyik sem.
collapsar iszonyú bonyolult, sztem kottából tolják, mert megjegyezhetetlen dalaik vannak, pedig se gitárszóló, se basszgitár (!) nincs benne. tördelt témák, meg agyatekert nóták jellemzik.
continuo renacer: spanyol egylemezes (eddig még) project, de nem flamencóznak benne, hál' istennek. tikatika, grind-os gyorsaság, minden van benne. csak a dob szól irgalmatlanul f*sul, mintha valami csöves dobgép/elektromos dob lenne. a basszusgitár viszont kifejezetten szép szól.
das war: egylemezes dzsidzsi zene, nekem nagyon bejön. dobgépes, de nem vészes.
hematovore: azt meg már ismered is. imádom, nem tudom megunni. a nokturnal lemezüket meg is vettem eredetiben.
sclera: egytagú ausztrál project, dobgéppel (ami elég zavaró, mert hallatszik rajta rendesen). egyébként jó nagyon, talán death metál lenne, vagy mi.
electro quarterstaff: gitárszóló nélküli, komplex, dübörgős metál. a hangzása 100%-os, olyan, hasonló a hematovore-hoz, csak annál is sokkal lepusztultabb.
a crack the skye a mastodon legutóbbi lemeze :), csak kiadták instru változatban is, pont úgy, mint a dt.
floydot szeretem én is, opeth-et gyűlölöm. ki nem állhatom, ha egy zenekarban váltott ének van (dallamos ének/hörgés). inkább hörgőpárti vagyok, de azokba' meg sok az egysíkú. volt egy német zenakar anno, torchure, két lemeze jelent meg, na ott iszonyú jó "hangja" volt az ürgének. aztán valami turné közbe' a fél banda meghalt autóbalesetben...