"2. Egy full-full-fullextrás Octavia RS minimum millával olcsóbb, mint egy "fapados", alap 3-mas"
Az octavija RS dízel mennyibe kerül? Mert a mazda3 (90 LE-s) alap dízel 4 és fél milla körül volt tavaly nyáron. Sztem ettől jóval drágább.
Egyébként egy haveromnak van 2002-től egy octavia RS-e, benyás, 180 LE, nagyon meg van vele elégedve. Egyébként céges, de ő a cég tulaja.-)
Az egyik kollégával szoktam járni Bp-re néha az ő octaviájával (az újabb típus) megyünk, 2 éves, 110 lovas dízel. Jól megy egyébként, de sztem lomhább, mint az 1,4-es toyota dízelem!-) Bár jobban megy viszont, mert képes 200 fölé menni. (óra szerint) a toyo meg nem bírja elérni a 200-at, csak közelíti. (sztem annak pontosabb az órája) A mazda, meg 190-el gyorsabban megy a corolla 195-éhez viszonyítva.-)
Na nem ragozom, mert bonyolulttá válik....
Szal azér nem rossz az octavia, de pl nincs olyan kényelmes, mint a toyo, vagy a mazda, bár térkínálata elég jó.
Ismerosomnek is volt vadiuj Skodaja, egy ev utan ugy elkezdett zorogni-nyiszorogni benne minden, hogy fulvedoben kellett vele autozni. Na jo, ennyire nem, de azert durvan fellazultak a dolgok... :(
Persze nem japán minőség, de azért az a széthullás valljuk be, hogy sofőrfüggő is. A céges autókat meg ne vegyük egy kalap alá szerintem a privátokkal, mert ég és föld a hozzájuk való viszonyulás, meg a velük való bánásmód.
Haver pl azért is vett pont Skodát, mert a 6 éves Fabiája eddig hibátlanul működik most már muterja alatt. Ezzel szemben a 4 éves S60 Volvót eladta, miután már ráköltöttek vagy másfél millát, csak mert a svéd megbízhatóság és minőség kudarcot vallott, mint céges autó.
De itt van egy Mazda példa: egy másik havernak volt egy ugyanolyan GC kupéja, mint nekem, ráadásul velem egyidőben. Pár hónap alatt szegényt úgy hazavágta a barma, hogy a szívem szakadt meg! Tengelytöréstől elkezdve mindent produkált vele, aztán kijelentette, hogy ennél szarabb autója még nem volt.
És ezzel szemben az enyém 10 év alatt bejárta Európát, mielőtt hozzám került és utána még 10 évig hibátlanul működött alattam!
Szóval lehet, hogy csak oda kell figyelni egy kicsit az autóra és akkor nem hullik szét.
Erről a témáról le kéne ülni beszélni 3 év múlva, hogy hullik-e ez-az ki az autóból? :)
A sárga kis motor ábrácska a műszerfalon rendre beindult 2-4 éves korban a céges skodáinkban. Volt 500k-s esedékes szervíztéma is (nem törés, hibás alkatrészek cseréje!)
Én is hallottam róla, a skoda elöl volt a megbízhatósági listán (de tudtommal nem az első helyen!), aztán a következő években elindult meredeken lefele... Fiatalon elölre kerülni egy dolog, de megtartani a pozíciót, na azt kéne.
Hát bizony el kell, hogy mondjam, haverom pár hónapja előállt azzal, hogy új autó kellene és tetszik neki a 3-mas mazda. Leültünk mazsolázni a net elé és az lett a vége, hogy rövid úton letett a 3-masról egy dízel Octavia RS kombi javára.
Az okok:
1. Mivel csak dízelben gondolkodott, a 3-mas 1.6-os dízelje rettentő karcsú, (persze azóta bejelentették a 2.0 dízelt...).
2. Egy full-full-fullextrás Octavia RS minimum millával olcsóbb, mint egy "fapados", alap 3-mas. (A fullextrába mindent képzeljetek bele, ami csak létezik, a xenontól a keréknyomás ellenőrön át a 6 sebességes váltóig.)
3. Átlagfogyasztás 5,8 liter, annak ellenére, hogy 170 paci + 350 Nm.
Én csak utasként ültem benne, de mondhatom, hogy felejthetetlen élmény!!!
Szóval sajnos nem kell meglepődni a Skodán, nagyon jön felfele és igen, képes lenyomni a Hondát és a 2.3 Mazdát is, méghozzá lazán. Igazából szerintem az MPS az ellenfele a Mazdánál. (A Wankeleseket most ne nézzük!)
(Valamelyik nagyobb motoros A6-os Audira mondta haverom egy legyintés kíséretében, hogy esélytelen.)
Persze ez most nem azt jelenti, hogy átpártoltam Skodáékhoz, én minden jó dolgok ellenére maradok a bütykölnivaló, törődésre éhes, pénznyelő, 16 éves mazdámnál, mert annak lelke van! :))))
Azt elárulom viszont, hogy ha új autót vehetnék, verjetek agyon, de az lehet, hogy nem Mazda lenne, hanem mindent átgondolva és főleg átszámolva egy Octavia Scout.
Talán 1 vagy 2 éve hasonló hírek jöttek a ködös albionból. Azaz valami megelégedettségi mutató (vagy más szempont szerint - már nem emlékszem) szerint a Skoda az első helyen végzett.
Elvtársak, most olvasom, hogy a Skoda Octavia lenyomta (sic!) a japán autókat a brit középvezetők között. Minden tekintetben, beleértve a fenntartási költségeket, a megbízhatóságot, teljesítményt. Ez az első eset, hogy az említett kutatásban nem a Honda, Mazda vagy a Toyota nyert. Én mindent elhiszek, de nehogy már a Skoda Octavia lenyomjon teljesítményben egy Honda Accordot, vagy akár egy Mazda 2.3-at !
Sajnos nem derül ki a képekről, hogy szemcseszórták-e a hengerfejet vagy utána mivel fújták le.
Ha egyszer felújítom a blokkot + h.fejet, gyöngyház fehérre vagy metál vajszínűre fújnám. Kérdés, hogy van-e olyan festék, ami bírja az ottani hőmérsékletet. Leginkább a leömlőhöz vezető kipufogócsatorna lehet forró. A többi helyen csak kb 90°C körüli lehet.