Keresés

Részletes keresés

TactfulCactus Creative Commons License 2010.08.18 0 0 10041
TactfulCactus Creative Commons License 2010.08.18 0 0 10040
Előzmény: TactfulCactus (10039)
TactfulCactus Creative Commons License 2010.08.18 0 0 10039

Eddig 2 budapesti felvételről (audio) tudok.

 

http://www.sendspace.pl/file/1cbaf1ae3883534fba143e0

 

http://madness.superhost.pl/plikitestowe/i...eldplsample.mp3

 

 

Remélem hamrosan a teljes anyag elérhető lesz. A hangosításon már túltettem magam. Nekem kurva nagy élmény volt megint, persze Nicko egyik dobverőjének elkapása is rásegített.

 

Töfi1234 Creative Commons License 2010.08.18 0 0 10038

Teljesen igazad van az énekkel kapcsolatban.

Amúgy az Eldorado sokkal jobban szólt élőben a vokálokkal.

Kár hogy a lemezről lehagyták.

A Starblindtól teljesen kész vagyok!

Nem tudom lekottázni, hogy mi történik ritmikailag!

Ilyen nagyon riktán fodul elő velem.

Persze tudat alatt totál értem és el is tudom játszani, de az agyammal

már nem értem. A gitár magában oké, meg még a láb-pergővel is, de a lábcinhez képest elképesztő ami történik. Ha a lábcint ütöm, akkor már nem tudom, hogy hová jön a pergő. Nagyon érdekes történet. Olyan, mintha pont fordítva lenne a lábcin, mint ahová adná magát.

realeddiesson Creative Commons License 2010.08.18 0 0 10037

van logika az eldorado-ban, nekem elsőre is bejött ugyan, de gyakorlatilag nincs olyan szám ami reprezentálná az egész lemezt, annyira változatos. a lemez második fele pedig kimondottan szokatlan, sztem az utolsó 5 szám a reunion időszak legjobb történése.

eldorado némileg klasszikus maiden, valahol egy középutas választás volt.

starblind szintű számot pedig kb. 25 éve nem írtak, majd ha fülhallgatóval kielemezted, beszéljünk:) de hogy mondjak némi negatívumot is, bár jobb az énekhang mint az amoladon, még mindig lehetne rajta javítani. illetve ha Kevin olyan maximalista lenne mint Martin, akkor nem engedné hogy néhány helyen erőltetett legyen az énekhang, a magasakra gondolok pl. a talismanban. valószínűleg steve erre azt mondta hogy így spontán és bruce is fel tudta énekelni pár nap alatt az egészet, nem úgy mint a number of the beast-et anno, mint tudjuk...

Előzmény: Töfi1234 (10035)
Töfi1234 Creative Commons License 2010.08.18 0 0 10036
Hát igen, egy BS bulit nagyon várok, mert annak nagyon jó akusztikája van. Ott tényleg lehet igazán jót csinálni. Persze ez sem garancia, a Dream pl. hallgathatatlan volt sajnos a legtöbb helyről.
Töfi1234 Creative Commons License 2010.08.18 0 0 10035

Hát ez jó! Tényleg kár lett volna leszedni. Amúgy sokszor jó egy külső fül, aki néha beledumál a dolgokba, de persze senki sem tévedhetetlen. Azt meg gyakorlatilag képtelenség kiszámítani, hogy mi fog bejönni a népeknek. Erről mindig van egy elképzelése a zenekarnak, vagy a menedzsmentek, aztán sokszor totál nem úgy van.

Most pl. ugye az Eldoradora esküdtek, aztán sokak szerint a leggyengébb dal a lemezen. Persze attól még jó, de valóban vannak sokkal izgalmasabb tételek is.

realeddiesson Creative Commons License 2010.08.18 0 0 10034
ha jönnének jövő tavasszal az új albummal, akkor egy bs aréna koncertnek nagyon örülnék. ott még nem voltak, kíváncsi lennék mi sülne ki a dologból. új lemezről is vagy 5-6 számot terveznek, meglátjuk.
Előzmény: Töfi1234 (10032)
realeddiesson Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10033
a poén hogy a man who would be king-et rod smallwood le akarta szedetni a lemezről, mert nem találta elég jónak. ebben 2 dolog érdekes: rod még mindig bele akar szólni a zenébe, illetve egy marha jó szám, még ha elsőre furcsa is. persze harris mestert nem lehet befolyásolni, úgyhogy maradt a lemezen.
Töfi1234 Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10032

A nagyon jótól messze volt Kolozsvár, de a Szigetnél tízszer jobb volt. A nagyon jót majd arra mondom, ha kb. azt hallom élőben, mint a Flight 666. És ez nem utópia, halottam már ilyen koncerteket, még ha nem is Maident. Szerintem ez nem olyan nagy kívánság, hanem alap dolog.

Doug Hall lehet, hogy nem volt itt a Szigeten, hanem lent ügyködött Kolozsváron. Ezt nem tudom. A Szigetnek igaza van, a technika adott volt. Reggel itt volt a backline, bőven lett volna idő beállni. Érthetetlen a történet.

Az új lemezt még csak néhányszor tudtam meghallgatni, mert épp az új lemezünket gitározom fel. Az egész tetszik, de ami kiemelkedően, az a When The Wild Wind Blow, a The Men Who Would Be King és az Isle Of Avalon. Volt pár rész ami veszett jól szólt, de ezeket nem tudom még fejből visszaidézni, hogy hol voltak pontosan.

Előzmény: realeddiesson (10031)
realeddiesson Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10031

Mindenesetre a sziget facebook oldalán a kommentek között a szigetesek a maiden emberére hárították a dolgot, mondván a sziget részéről a technika adott volt...meyer sound ami kint van. Kolozsváron láttam írtad valahol nagyon jól szóltak. 1 nap különbség és Doug Hall megvilágosodott? :)

 

TFF-ről van már kedvenced? Akár hangzásilag, akár mint szerzemény.

Előzmény: Töfi1234 (10030)
Töfi1234 Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10030
Köszi! Hát igen, befelé gyönyörűen szólt a színpad, de ott persze elsősorban csak a dob és az ének megy rajta. A gitárok főleg az alapcuccról szólnak. Kifelé meg két dolog tud bekavarni az esetleges  szakmai hiányossságokon kívül. Zárt térben a szar akusztika, szabadtéren pedig a légmozgás, mert elfújja a hangot. A mai kis felületű cuccoknál lehet, hogy ez standard probléma lett és nem kell különösebb szél sem hozzá. Ezt nem tudom, nem dolgozom élőben ekkorra cuccokkal. Kisebbekkel is csak néha a saját bulikon, amikor nagy a rumlit csinál a helyi ember. Igazából kellene egy felvétel a pult master kimenetéről és akkor azonnal megmondanám, hogy hol van a disznóság. Szinte biztos, hogy egy szarul beállított 5 sávos master compressor-limiter kúrja szét mindig. Erre a mai kis teljesítményű cuccok miatt van szükség, hogy hangosabban szóljon ugyanolyan max teljesítmény mellett. Persze az is lehet, hogy ennél jobban nem is nagyon lehet ezeket élőben beállítani. Nem próbáltam még koncerten használni őket. Csak hát ugye ezek a mai cuccok beférnek 5 kamionba a 20 helyett, ami rengeteg pénz, így érthető, hogy inkább rommá kompresszálják a pult kimenetét és akkor elég a kis cucc!
realeddiesson Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10029
de marha jó a wild wind végig, nagyon hangulatos, gyönyörű szám. youtube-on fent van az az angol rajzfilm is ami alapján készült. atomcsapásos történet egyébként:)
Előzmény: DortmundFan (10026)
realeddiesson Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10028

mármint a wild wind-ben 8:15-nél vagy az album elejétől, mert akkor az a final frontier...:)

ha a final frontier, akkor értem, mert ott van az amit reverb-nek hívnak, vagy valami ilyesmi, töfi majd kijavít. telt énekhang.

Előzmény: DortmundFan (10026)
realeddiesson Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10027

Nemrég újította fel a stúdióját, olvastam valahol egy cikket hogy mi került bele, de most nem találom. Viszont még koncert hangzás kapcsán botlottam bele ebbe, ez érdekelni fog:

http://www.digico.biz/cgi-bin/digico_coranto/viewnews.cgi?id=EkFlEZkVuEBJKolERA

 

ezt használják a színpadi hanghoz, erre mondtad hogy milyen jól szólt 2008-ban a szigeten. kifelé meg egy soundcraft vi6 keverő van, a kettő között szokott elveszni a lényeg mostanában:)

Előzmény: Töfi1234 (10025)
DortmundFan Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10026
Nekem - az albumot figyelembe véve - ennél a résznél tetszik legjobban Bruce hangja.
Pl.: 8:15.
Előzmény: realeddiesson (10024)
Töfi1234 Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10025
Nézem a stúdióját. Vett magának egy ilyen SSL, vagy Neve pultot. Nem látom pontosan, hogy milyen, de ezek után nyilván otthon keveri az anyagokat.
realeddiesson Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10024

When The Wild Wind Blows, 06:40-től, figyeltétek hogy már-már groove-okat játszanak? :-) Még nem figyeltem meg Kevin dolgait ilyen részletességgel az új lemezen, Martin-ra jellemző tökéletességet utoljára a Lord of Light-ban hallottam egy 20 másodperc erejéig, anno erre fel is hívtam a figyelmet...:) De a TFF összhatását tekintve messze veri az AMOLAD-ot.

Előzmény: Töfi1234 (9986)
Töfi1234 Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10023
Na, a maxis nótáknál már abszolút el tudom képzelni, hogy mindent Adrian tolt fel. Majd meghallgatom ebből a szempontből őket! Ez érdekes infó!
Előzmény: realeddiesson (10020)
realeddiesson Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10022
Úgy olvastam hogy a Compass Point stúdióban vették fel a zenét, és Kevin Shirley kaliforniai stúdiójában, a Caveman-ben keverték, illetve azt hiszem hogy Bruce még ott énekelte fel az éneksávok legalább egy részét is.
Előzmény: Töfi1234 (9991)
realeddiesson Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10021
Reach Out különösen, mert Adrian énekli, Bruce a refrénben segít.
Előzmény: Andor0006 (10016)
realeddiesson Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10020

Nem a SIT utolsó 3 számáról van szó hanem a maxi/single B oldalas számokról, azt hiszem a Reach Out, Juanita stb. Ezekre mondták hogy csak Bruce, Adrian meg Nicko játszotta fel őket.

Előzmény: Andor0006 (10016)
Töfi1234 Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10019

Ez így ebben a formában biztosan nem igaz. Valószínűleg Adrain játszotta a ritmusokat ezekben a dalokban. Ez elég gyakori dolog amúgy is, hogy egy ember játsza fel a két oldalra a két ritmusgitárt. Biztosan korábban is volt már ilyen.

Az is lehet, hogy basszusba belejavított valahol, mert változott a téma, vagy még be sem volt fejezve egy rész és ő befejezte. Ezt simán el tudom képzelni, ilyen szinte minden lemezen megeshet. Meg hát ugye nem tudni, hogy melyik dalokról van szó. Az időben utoljára feljátszott három dal nem valószínű, hogy pont a lemezen is az utolsó három. Olyankor még általában nincsenek sorbarakva a dalok, csak masteringnél. Ráadásul az Alexander Harris dal, tehát nyilván feljátszotta teljes egészében. A szóló pedig egyértelműen Dave. Nagyon jó szóló amúgy mindkettejüké.

Corbish-sal tényleg érdems lenne konzultálni.

Amúgy az E-jklubos bulin egyész délután bent voltam és alaposan átnéztema  cuccukat. Sajnos fényképező nem volt nálam. Akkor mindketten  nagyjából egyforma cuccot használtak. JMP1+JFX1+Marshall 9200+rack wah. És persze mindenből kettő volt a biztonság kedvéért.

Előzmény: Andor0006 (10016)
Levike Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10018
Nekem egy Seventh Son és egy no Prayer LP -m van, mindkettő eredeti magyar gyártmány... :)
Kiváncsi vagyok mekkora lehet a különbség egy német, egy angol, usa és a magyar nyomat között. Elméletileg akár nagy is.
Andor0006 Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10017

Már nem tudom a linket, honnét töltöttem le, de akkor találtam, amikor a 80-as évekbeli gitár motyóik után kutattam  a netem. Egy helyen volt az egész, valahogy Pete Cornish szálon indultam el, ő készített jó pár racket nekik, az oldalán is fel van tüntetve referenciaként, úgy jutottam el ezekhez a képekhez.

Kéne írni Cornisnak, hátha szolgálna infóval, hogy abban az időben, milyen cuccokat rakott nekik össze. Egy próbát megérne.

Valahol van egy képem Janick mostani rack-jéről is, azt is Cornish csinálta. Van abban marshall jmp-1 preamp, mesa fej , 2 db marshall 100w csöves végfok, equalizerek.. stb

Andor0006 Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10016
Egy külföldi rajongói oldalon olvastam ilyen "tudtad e ?" rovatban, hogy a SIT album utolsó 3-4 számát Adrian, Nico, meg Bruce hárman vették fel. Állítólag Adrian nyomja a basszust is. A többeikenk tele volt a tökök a lemezzel, és idő előtt leléptek a stúdióból pihenni. Elgondolkodtam rajta, mikor figyelmesen hallgattam az Alexandert, hogy Dave szólója, nem olyan, mint egy tipikus Dave szóló, és a basszer sem úgy csattog, ahogy Harris nyomja. Ez igaz lehet?
Töfi1234 Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10015
Köszi a képeket! És azt honnan lehet tudni, hogy ez tényleg Dave koncert rakje? Nem tudod esetleg, hogy honnan számazik a fotó?
Előzmény: Andor0006 (10012)
Töfi1234 Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10014

Miért lennének embertelen énektémák rajta?

Embertelen a Run To The Hills és a Children, amiket pont ő írt magának!

Meg az Aces High vége is nagyon durva, amire szintén senki nem kényszerítette. :)

Meg az hogy valaki megír egy nótát, az még nem jelenti azt, hogy totál kész énektémát is visz hozzá. Szóval a végleges énekeket úgyis ő csinálja meg a dalokhoz. Egyszerűen elfáradt a Powerslave turnén és begagyult. Hiába hisztizett, akkor is életük egyik legjobb lemezét csinálták meg.

 

Wasan Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10013
Dickinson amúgy nem egyszer elmondta, hogy ő a Powerslave turné végére totálisan kikészült kiégett (egy hangot nem is írt a SIT-hez akkor amikor két évvel korábban a fél Powerslave lemezt ő írta meg), szünetet akart tartani de Harris nem engedett lazulást, hajtotta tovább a csapatot. Szal neki az egy mélypont a karrierjében, főleg kreativitás terén meg úgy ahogy van rossz emlék az egész. Arról nem is beszélve, hogy tényleg embertelen ének témák vannak a lemezen, pontosan azért mert két gitáros írta a dalokat.

Arról nem is beszélve, hogy akkoriban Bruce azon volt, hogy elvigye kicsit más irányba a bandát, dupla akusztikus lemezt akart kiadatni a Maiden-nel meg mindenféle őrült gondolatai támadtak:)
Előzmény: Töfi1234 (10011)
Andor0006 Creative Commons License 2010.08.17 0 0 10012
Töfi, átmentek a képek.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!