A fiam Alfáján (2.0 JTS Selespeed), néha be bevillan a műszerfalon a selespeed váltó visszajelzője, de csak egy-egy pillanatra. Hibakód nincs eltárolva. Olaj van a váltóban, és a selspeedben is.
tökéletesen vált, nem rángat, nem ugruk sebességet.
Mi lehet?
Kontakthiba?
Valaminek az előjele?
A váltónak nincs külön hibatárolója ugye?
Jó lenne megtalálni, mert Németországban dolgozik, most itthon van, de ajövő héten vissza kell mennie, és nem lenne szerencés, ha valahol kint döglene be....
Jajj Sanyi bácsi... te folyton túlkombinálod a dolgokat, és soxor sikertelenül ;D
Nem hiszem, hogy nem hallottad még hogy valaki terel :D Azaz mismásol, félrebeszél, nem a kérdésre válaszol :D :P
A csalós konszernről meg annyit, hogy maradjunk annyiba, hogy ez esetben nagy dobra is verték, amíg más esetekben jogi csűrés-csavarással sikerült csendben lerendezni az ügyet. (És ez alól nincs kivétel, minden márka érintett valamilyen szinten.)
A tank még nagyon messze volt a boruláshatártól. Nagyonnagyonnagyon messze. De mindegy is :)
Egyébként én nem vagyok harapós kedvemben :) Csak kifejezetten élvezem, hogy cinkelhetlek, és te nem veszed észre, hogy valaki trollkodik csak veled ;DDDD
Egy hozzászóláson belül minimum érdekes két dolog hangzott el: Paco is annyira intelligens kultúrember, mint amennyire a tengeren nagy hullámzás volt, azaz mások szerint szóra sem érdemes? :DDD
Odakint is esik az eso? Mert itt (pest megye)...vegre elkezdte.... Fullaszto volt mar a hoseg...
Mit jelent az,hogy ...'terelsz' ...? Marmint ,mire erted, konkretan? Ha ez managerul - kulfoldiul azt jelenti, hogy hazudok.... nos , nem en tolom (kettonk kozul, legalabb is) a csalos konszern szekeret 1000rel ... :P :D:P
Ha a konkret elethelyzetrol van/volt szo.... Nagyra ertekelem, amikor aldozol ram ,abbol,amibol minden jo embernek, egyre kevesebb van: a szabadidejebol. Remelem, egyertelmu,szamodra, ha esetleg nem, akkor megismetlem: koszonom azt a lehetoseget,amit te es a TSaladod biztositottal nekem. Jo erzes, visszagondolni arra a par napra.... A malomgyujtemenyt , ugy velem, ujra meg kellene szemlelni... Szivesen elmennek veled/veletek vitorlazni is ,valami kisebb tora... Tengert probaltam, Adria gyonyoru hely, csak nem birja a gyomrom....es a tobbiek szerint ez meg nem is volt hullamzas... hmm...nekem elsore annak tunt (nyilt vizen voltunk par napot egy ketarbocossal)
V10 biturbo: persze ,persze, szep es jo meg minden, nem is vitatom. TSak nem az en vilagom. Dizel, tehat hamar elfogy. Pici a hasznalhato fordulatszam tartomany. Allandoan valtogatni kell a sebessegvaltoval. Magasanvan a sulypontja...amikor kanyarodtunk fel , a Berlin fele vezeto autobahnra, volt egy halvany erzesem, hogy borulashatar kozeleben autozunk... Az altalad lenezett 156GTA , picit nagyobb kanyar sebessegre kepes.... stabilabb annal a 110-120as sebessegnel, mint az a nagy utazobatar... Termeszetesen, egy percig sem vitatom le a letjogosultsagat. Csaladdal,nagy tavolsagra, sok csomaggal, en is a V10et valaszottam volna, a 2liter 156TS hejett.... Az picurka(es csomagtarto mentes) a touareggel egybevetve.
1ebkent meg, a rokon konszernetek gyart, kozepes meretu szivomotort is....Regebben, meg itthon, Gyorben is muvelte mindezt.... A Gallardo V10 motorjara celzok. Persze, szereltek ezt az enginet, felpumpalt folcva'genbe is, amire aztan rairtak jol, hogy audi R8. :P:P:P
Egyebkent ha kotozkodni akarsz, javaslom inkabb, Paco mestert. Mindketten intelligens kulturemberek vagytok, es mostansag o is eleg harapos kedveben van...faradt...kimerult.... vagy csak ugy tunik, nekem.... :-))))
Értelek,részben egyet is,viszont az Alfa szerintem más,mint a tucat modellek.Eleve Amerikában nincs múltja,vagy amit hallottam,az sem éppen egy dícshimnusz,Giuliából is alig adtak el néhányat,azt is gondolom a kereskedések vásárolták meg.Viszont ami fájdalmasabb: egy jó hónappal ezelőtt motoroztunk Olaszországban,tehát sok ország út volt,és egyetlen darab Giuliat láttam.
Most egy Mitot tartok,előtte egy 156-ost, én az egyedi Alfás designre vágyom,de jelenleg nincs,és jóideje nem is volt.Lényegében az egész Fiat konszernnél évtizedig nem volt egy ütőképes kombi.
Mi elvakult Alfások kicsit a saját szemüvegünkön keresztül látjuk a dolgot.
A gyárat és ezzel a szeretett márkánkat nem a fanok fogják fenntartani, hanem a vásárlók. Nekik SUV kell, akkor azt kell gyártani, nem a hagyományokra utaló jegyeket vagy "wedge design"-t. (Ha meg ilyet gyártottak volna, akkor menne a fanyalgás, hogy miért nem gömbölyű.)
A kombi is csak Európában akkora cucc, máshol - ahol kicsit több autó fogy - nem hozza lázba a népeket.
Megpróbáltak valamit, ami vagy bejön vagy nem. A piac dönt. Ha megmarad a márka lehet esetleg a fan-oknak is valamit majd gyártani...
Szerintem sem akkora durranás a Giulia,mint volt az új korban a 156,147,166.Műhiba,hogy nincs egy kombi a kínálatban.A Stelvio nem ugyanaz,nem beszélve,hogy egy AR fun nem ugrik a SUV kategoriára.Aki pedig azt akar,az nem fog Alfát venni.
sajnos az Agnelli korszak romboló hatását nehezen tudja kiheverni az egész konszern,főleg ,ha egy könyvelő irányít.
Tévedés. Ezt wedge design-nak hívják az autóiparban és már sok-sok évtizede is jelen volt. Az, hogy mostanság a VW visszanyúl ehhez, nem jelent semmit, nincs is jelentősége. (Még akkor sem, ha amúgy jobban néznek ki a mai VW-k, Seat-ok, mint korábban, de ezzel nem állítom, hogy szépek is. Szép autót mindig is csak az olaszok és az angol tudtak alkotni, néha a svédek és a franciák is. Németek csak elvétve.) De oké, Neked nem jön be, nekem igen, már csak azért is, mert ha megnézed figyelmesen, nem csak szögletességről, élekről szól a formaterv, hanem számos utalás van a koncepcióban a régi Alfákra.
Ha pontosan és korrekten akarok fogalmazni, akkor azt kell mondanom, hogy
- a mai autós viszonylatokon belül a Giulia tagadhatatlanul kiemelkedő szépség, és valószínűleg a vezetési élménnyel sincs baj (már ha hihetünk pl. Karottának a TC-nél, de én hiszek neki)
- Alfás viszonylatban viszont egyáltalán nem egy mérföldkő a Giulia, sőt, épp azt a piackövető konformizmust képviseli (egyértelműen az új Jaguarokra és a 3-as BMW-re hajaz), ami alapvetően nem jellemző az Alfákra, mert diktálta a tempót és a stílust, nem pedig követte. Továbbra is fenntartom, hogy az Alfa Romeo akkor lett volna autentikus és merész, ha lapot húz a 19-re és megvalósítja a Giulia koncepciót. 2016-ban így kellene kinézni egy új, sportos Alfa családi szedánnak:
En, valahol az Alfa75 / Alfa 164 utan, huzok egy vonalat. Onnantol nem gyartottak autot, bealltak a kocsi (szeker?) gyarto manufakturak soraba. Mondom ezt ugy , hogy kimondottan kedvelem, a Fiat Tipo (160) alapu kocsikakat... 155, Dedra,Delta2 stb...
Én meg már sokszor leírtam, hogy szerintem a 70-es évek elején a transaxle a vízválasztó. Nem is azért, mert műszakilag utolérhetetlen csodákat eredményezett volna, mert más gyártók is csináltak zseniális autókat és az Alfa is transaxle nélkül. Hanem mert a 105/115-ös szériát, ami sosem látott piaci siker volt és aminek túlzás nélkül minden tagja kisebb-nagyobb legenda, pusztán a műszaki-technikai fejlesztés kedvéért zsigerelték ki és építették újjá. Ilyen szintű felfordulást persze csinált azóta az Alfa és millió más tömegautó-gyártó is a saját modellpalettáján belül, de azok mögött a racionalizálás, költségcsökkentés, platformstratégia stb. álltak, nem pedig az a gondolat, hogy "Persze, vadállatok ezek a verdák, de azért lehetnének még jobbak". Nyilván nem véletlen, hogy ennek vége lett, ahogy Kurt Vonnegut írta a hidegháborús űrkorszakról: "Véget ért az a kor, amikor egyik nemzet nagyobb dicsőséget vághatott zsebre, mint a másik, csak azért, mert valamilyen nagy és súlyos tárgyat kihajított a semmibe." Annak is vége lett, hogy magyar katonák átruccantak levágni néhány tucat fejet, a földrajzi felfedezéseknek is, a versenyzésre alapított autófejlesztésnek is... nincs ebben semmi szégyen, utána is remek autók készültek és készülnek, de azért az utolsó ilyen öncélúan összetettre tervezett autókat (aminek a 75 volt a legutolsó mohikánja) még szabad szeretni... ;)
Nem nagyon követem már az új típusokat. Ma messziről megláttam a parkolóban egy autót, mondtam a másfél éves fiamnak, hogy "Nem tudom, mi ez, de piszok jól néz ki" - közelebb jött és kiderült, hogy a Giulia. Hát a kinézettel nincs gond :) de azzal soha nem is volt, mégse vettek eleget a népek.
Ami meg a többit illeti, az a baj, hogy esélyem sincs elképzelni, milyen autót várnak el a vevők 6-8-10 millióért :D Nem is tudom, valaha adnék-e ki ennyit autóra, nekem már a 2,7 milliós Gran Picassót is a család adta el, én még maradtam volna a régebbieknél.
"MuanyagGTV/Spiderben a Fiat era alatt kifejlesztett 1970cm3, a regebbi TwinSpark bazisan epitett motor volna, szamomra, a vallalhato kompromisszum maximuma, kabriozas - kruzolas- teszkogazdasagos helyvaltoztatas eseten." - Hmmm, pont egy ilyenem van már 8 éve :-)
" ... Hagyományokról már nagyon régóta nincs értelme beszélni :-( ..."
Ertelme ,lehet hogy nincs, de szamomra az Alfa Romeo, es , tagabb ertelmezesben, maga , az autozas, inkabb erzelem ,mintsem ertelem. Ebbol a szempontbol(sem), vagyok racionalis leny. Maga a topik cime is tartalmazza: ' 'Szerelem '....
Ha csak es kizarolag kruzolasra kell,akkor lehet egy vallalhato kompromisszum. Nekem nem az, nem is veszek ilyen dolgot. Zavarna, hogy sportsziv helyett , egy kozlekedoedeny hajtomuve vonszolja a bodet... MuanyagGTV/Spiderben a Fiat era alatt kifejlesztett 1970cm3, a regebbi TwinSpark bazisan epitett motor volna, szamomra, a vallalhato kompromisszum maximuma, kabriozas - kruzolas- teszkogazdasagos helyvaltoztatas eseten. Azert (is), mert az olasz. Es Alfa Romeo emblemas, elolkaparo Fiatokon kivul, nem volt masban, gyarilag beepitve. Nekem, fontos (volt), az a kulonutassag, amely sokaig jellemezte az Alfa Romeo-t. Kereste az ujat, kiserletezett es iranyt mutatott a tobbi vaksi, sotetben botorkalo gepkocsikeszito uzemnek... Nem beallt a sorba es azert kuzdott, hogy ne leghatul legyen. Nem tudom, sikerult -e erzekeltetnem, mire probalok utalni....
Hasznaltam sokat futott Alfa 75-ot es Fiat155-ot, a Fiatban is alublokkos 8V TS volt. Rengeteg km, es kimaradt karbantartasok jellemeztek oket. Megsem kellett orrba -szajba hengerfejet leszedni,meg allandoan szervizbe rohangalni veluk.Alulrol is szepen huztak, ott es akkor, amikor kellett. 80as evek vege...90es evek.. Szep idok voltak. Szamomra. En, valahol az Alfa75 / Alfa 164 utan, huzok egy vonalat. Onnantol nem gyartottak autot, bealltak a kocsi (szeker?) gyarto manufakturak soraba. Mondom ezt ugy , hogy kimondottan kedvelem, a Fiat Tipo (160) alapu kocsikakat... 155, Dedra,Delta2 stb...
Birtokoltam egy Fiat 156 GTA-t,kb. 5 evig. A sportsziv, nos az kimondottan szeretheto volt benne. Kiskobcentis szivomotor letere, jol teljesitett. Jo volt vele kirandulni....
Köszönöm a fölajánlást,de nem akarok telhetetlennek tűnni valahogy elszenvedek a google fordítóval,igaz hatalmas baromságokat tud produkálni.
Más téma: Mivel ebben az autóban bőr belső van így fölöslegessé vált egy komplett gyári üléshuzatból készült huzat garnitúra. Kibontva csak azért lett,hogy megnézzem. Fekete-szürke színű az első két háttámlába hímezve van az Alfa embléma. Nagyon minőségi darab. Kintről lett hozva. Sosem volt használva ezt az ára is tükrözi 16000 ft volt ennyit szeretnék én is kapni. Csak 156 os ra jó nem univerzális ill. amelyikben olyan ülések vannak. Érdeklődni itt a fórumon vagy dworskygy@gmail.com email címen. köszönöm.