A P.F.M.-et ismeritek? 70-es évek, olasz progrock. A Genesis fölfedezettjei- olyan is... szvsz nagyon nagy Genesis-kópia, az eredeti sokkal jobb:)
Viszont, Hammond-hegyek befigyelnek!
Akkor is a kedvencem a Salisbury eleje, ott van vagy két orgona/Leslie szólam, kavarog az egész, mint az istennyila!
A Spock's Beard-nek most még csak a neve tetszik, de az nagyon!!!
G.G., Attis! Tudtok valami jó módszert a Leslie mikrofonozására? Nem eccerű...
(Ha ugyanis belenyomod a mikit a lezli torkába, nagyon nagy lesz a helikopterzaj!)
Felvételkor még O.K., távolabb kell vinni. De koncerten hogy?
Ő az Amarokon is nyüstöl egy Farfisát...mondjuk, azon mindent nyüstöl:)
Az utánanézéshez megvárom az ADSL kapcsolatot, aztán majd ájulok jobbra-balra.
Különben kilencvenen voltatok, zenészekkel, barátnőkkel százan.(:)Bocs, csak jól esik; eddig most volt a legnagyobb az érdeklődés- ha valaki ott volt és nem írt még a Trinity topicba, kérem, tegye meg!:)) De én arra lettem volna kiváncsi, hogy a zenekarodból csak Te jöttél, GG, vagy más is?
A saját dalaitok inkább az egyszerűbb alapú, de a végletekig kidolgozott Pink Floyd- féle vonalat követik, vagy valami más jellegű dolog lesz?
Igen, a Pompeii-n Wright egyszerre használ egy Farfisát, meg egy Hammondot :))) Azátn még Mike Oldfield volt, aki egy albumon (Crisis) 3 féle orgonával nyomul: Hammond, Lawrey, Farfisa :)))
Egyébként a Farfisa egy olasz cég, még ma is készítenek szintiket. (bár gondolom gagyit:)
Tegyél, mert ennél jobb zenéket nemigen hallhatsz manapság:-))
A gitárravalók meg azért szólnak szarul orgonán, mert csak egy középsávos (75-5000 Hz) hangszóró van bennük, mint általában a kombókban, az orgonához viszont kell a teljes sávszélesség:-))
Aha, megnéztem a linket.
A gitárosunknak egy nagyon hasonló olasz cucca van, csak abban alul van még egy sima mély hangszóró is.
Szvsz billentyűre meg sem közelíti a kétrotoros Leslie-t, de gitárra jó cucc. Meglátjuk, egyelőre se furgon, se a leendő Opel Omega Kombim nem áll rendelkezésre, hogy két lezlivel rohangásszunk...
De majd!!!
Hallottam már ezekről a zenekarokról, de most még semmi sincs tőlük. Teszek róla.
A Farfisát végülis én szerezem neki, de majd elmeséli, nehogy megsértődjön:-P
Akik Hammondot használnak: kedvenc zenekarjaim:-))
The Flower Kings: Thomas Bodin (de csak stúdióban, egyébként Roland VK7)
Spock's Beard: Ryo Okumoto (ő koncerten is:-))
Ezekről biztosan tudom:-))
Egyébként a Skodám 87'es, tehát nem vintage....:))))
Kikről tudtok, akik ma Hammondot használnak?
Pl. az Opeth egyik számában van, de oda nem illik. Igazából olyat találni, aki központi hangszerként használja, az az igazán nehéz.
(Ja, nem csak echoes/s.y.b.e.r.i.a./trinity világtalálkozó van, más is hozzászólhat!
Főleg a kultúrális részben, a technikákról úgy látszik elélvezkedünk egymás közt:))
Uraim, ha így folytatjuk, ez lesz a legszebb topic a Fórumon!
Nagyon szépek a cuccok, ezt a Vibratone-t hogy kell érteni? Az látszik, hogy csinál valamit, de mit?
Mit is írtál GG, élet van bennük?
Szerintem is. Próba elejé bekapcsolom a Leslie-t, és próba végéig meg sem áll- jó nézni, olyan mint egy örökmozgó!
Én oldalra fektetve szállítom a 105-ös Skodában, nem volt tőle baja. Egyszer szétszedtem apró darabokra, mert az alsó rotor nem ment, de kiderült hogy a motor forgórésze belerozsdásodott a környezetébe- csiszolás, gépolaj, kész!
(Na, ezért jók a nem digi kütyük!) Mindenesetre raktam két fehér matricát az alsó fekete dobra, hogy lássam, ha nem megy, mielőtt leég a motor.
A Farfisa hogy néz ki? Az a szürke- fekete- fehér billentyűzetes csoda, amit Rick Wright használ a Pink Floyd at Pompeii Echoes II-ben? Ennek van vmi köze a Hammondhoz, vagy külön cég?
Attis, hol szerezted a mellotront, meg az orgonákat? Engem is érdekelne...
A lesliem egy Solton Turbo-Jet, szintén '78-as gyártmányú.
Ezenkívül van ugye a két Fender Vibratone, amit inkább GG fog használni mostmár, és egy Farfisa Professional 110-es (nem találtam képet róla). Ez 2 manuálos, 4-4 oktávos, felső 9, alsó 4 regiszter, 1 oktávos pedálsorral (most találtam meg az ágyam alatt:), és van ilyen beépített kis analógszinti részlege, aranyos kis vonóshanggal:)
Ezek a király cuccok:-) Élet van bennük:-)))
Nem is tudtam hogy a felsőtölcsérből csak az egyik szól .(eddíg azt hittem, hogy csak az egyik halkabb, mint a másik, de akkor most újra megnézem:-))
Ja és persze az igazi leslie-knek csöves erősítőjük van (kicsit megszöszölve, mint a Purple-ben, hogy iszonyatos hangok is kijöjjenek belőle:-)
De Hal! Őket sem lehet ám oldalt szállítani! Mi egyszer megtetük azóta zörög valami benne:-(
Ne haragudjatok a lassításért, de ezt még muszáj idetennem: kedvenc képem az Interneten: Restaurált Hammond B3, Leslie 147-tel (Így néz ki egy "márkás" Leslie!).
No, akkor mutatnám, miről is beszélünk!
Ez itt egy tranzisztoros Dynacord DC 200 Leslie, ennek a kistestvére (csak 50 kg...) játszik nálunk.Ez két részre szedhető, úgy, mint a gitárfej+ láda.
A tetejében van a két tölcsér, egyikből a hang jön, a másik csak ellensúly. Jobboldalt van egy kis motor, szépen klattyog benne a relé, ha sebességet váltasz.Ez az alja, ugyanúgy két sebességes motor, szíjhajtás, a sok elektronika benne az egy elég durva tranyós erősítő.Eszméletlenül hangos tud lenni egy ilyen cucc. Ráadásul minden irányba szól, nincs hova menekülni a hangtól!
Azannya!
Pedig azt hittem, csak bevágom a Hammondot a csomagtartóba!:)))))
Egy font különben nem fél kiló? Mert egy B3 orgona paddal együtt 425 font...
De ha szerzek egyet, inkább lemegyek a konditerembe...!
Én is most barkácsoltam össze 2 db 2 hangszórós gityóládát, meg egy rack-dobozt. A sztereo csöves végfokom meg elvileg már készülődik hozzá:-))
Hát igen...a régi Hammondokban a sinus jeleket egyszerően elektro-mechanikus módon állították elő: sinushullám fogazatú fogaskerék pörgött mágneses mezőben:-))) ezért volt egy hammond kb 100 kiló:-))) Meg ezért nem lehetett oldalradöntve szállítani, mert kifolyt belőle az olaj:-))))
:)
Megver a közönség, ha nem játszuk el ráadásnak!
Egyébként pénteken a rövid változatot nyomtuk, a hosszúban felbukkan pl. a Manticore érkezése II. az After Cryingtól, meg a La Baletta Pressertől...
Ezek szerint nem voltál ott. Nem baj, kapsz értesítést legközelebb!
Nemtom én sem, mit gondoljak ezekről a hangszerekről...
Mindenesetre nagy részük már a tranyós korszakból származik, úgyhogy sose fog úgy szólni, mint egy csöves Hammond! Másrészt, ha egy hangszeren ilyen gombokat látok, hogy: Latin, Bossanova, Samba, vagy bármi efféle kiséret- vagy ritmusautómatikára utaló kezelőszervet...
...nos, akkor hagyom a fenébe! Még modern hangszerből se vásárolnék vendéglátós kivitelt, nemhogy egy százkilósból!!!!
Nem, pedig már elég régen hallottam először rólatok... de eddig még nem volt szerencsém.
A Jókais cucc sajna tényleg olyan, amilyen... sokat emlegetett gitárosunk épített egy elég profi PA motyót (Borzas: ez a nagy hangfalak szlengneve, amik a közönség fele szólnak), csak monitorrendszer (ez meg a zenészeknek szól) még nincs, de tavasszal azt is összerakjuk!
Barkácszenekar!:)
A zongorán nem baj, ha nem mindig tudod, mi történik:)))))