Aha, megnéztem a linket.
A gitárosunknak egy nagyon hasonló olasz cucca van, csak abban alul van még egy sima mély hangszóró is.
Szvsz billentyűre meg sem közelíti a kétrotoros Leslie-t, de gitárra jó cucc. Meglátjuk, egyelőre se furgon, se a leendő Opel Omega Kombim nem áll rendelkezésre, hogy két lezlivel rohangásszunk...
De majd!!!
Hallottam már ezekről a zenekarokról, de most még semmi sincs tőlük. Teszek róla.
A Farfisát végülis én szerezem neki, de majd elmeséli, nehogy megsértődjön:-P
Akik Hammondot használnak: kedvenc zenekarjaim:-))
The Flower Kings: Thomas Bodin (de csak stúdióban, egyébként Roland VK7)
Spock's Beard: Ryo Okumoto (ő koncerten is:-))
Ezekről biztosan tudom:-))
Egyébként a Skodám 87'es, tehát nem vintage....:))))
Kikről tudtok, akik ma Hammondot használnak?
Pl. az Opeth egyik számában van, de oda nem illik. Igazából olyat találni, aki központi hangszerként használja, az az igazán nehéz.
(Ja, nem csak echoes/s.y.b.e.r.i.a./trinity világtalálkozó van, más is hozzászólhat!
Főleg a kultúrális részben, a technikákról úgy látszik elélvezkedünk egymás közt:))
Uraim, ha így folytatjuk, ez lesz a legszebb topic a Fórumon!
Nagyon szépek a cuccok, ezt a Vibratone-t hogy kell érteni? Az látszik, hogy csinál valamit, de mit?
Mit is írtál GG, élet van bennük?
Szerintem is. Próba elejé bekapcsolom a Leslie-t, és próba végéig meg sem áll- jó nézni, olyan mint egy örökmozgó!
Én oldalra fektetve szállítom a 105-ös Skodában, nem volt tőle baja. Egyszer szétszedtem apró darabokra, mert az alsó rotor nem ment, de kiderült hogy a motor forgórésze belerozsdásodott a környezetébe- csiszolás, gépolaj, kész!
(Na, ezért jók a nem digi kütyük!) Mindenesetre raktam két fehér matricát az alsó fekete dobra, hogy lássam, ha nem megy, mielőtt leég a motor.
A Farfisa hogy néz ki? Az a szürke- fekete- fehér billentyűzetes csoda, amit Rick Wright használ a Pink Floyd at Pompeii Echoes II-ben? Ennek van vmi köze a Hammondhoz, vagy külön cég?
Attis, hol szerezted a mellotront, meg az orgonákat? Engem is érdekelne...
A lesliem egy Solton Turbo-Jet, szintén '78-as gyártmányú.
Ezenkívül van ugye a két Fender Vibratone, amit inkább GG fog használni mostmár, és egy Farfisa Professional 110-es (nem találtam képet róla). Ez 2 manuálos, 4-4 oktávos, felső 9, alsó 4 regiszter, 1 oktávos pedálsorral (most találtam meg az ágyam alatt:), és van ilyen beépített kis analógszinti részlege, aranyos kis vonóshanggal:)
Ezek a király cuccok:-) Élet van bennük:-)))
Nem is tudtam hogy a felsőtölcsérből csak az egyik szól .(eddíg azt hittem, hogy csak az egyik halkabb, mint a másik, de akkor most újra megnézem:-))
Ja és persze az igazi leslie-knek csöves erősítőjük van (kicsit megszöszölve, mint a Purple-ben, hogy iszonyatos hangok is kijöjjenek belőle:-)
De Hal! Őket sem lehet ám oldalt szállítani! Mi egyszer megtetük azóta zörög valami benne:-(
Ne haragudjatok a lassításért, de ezt még muszáj idetennem: kedvenc képem az Interneten: Restaurált Hammond B3, Leslie 147-tel (Így néz ki egy "márkás" Leslie!).
No, akkor mutatnám, miről is beszélünk!
Ez itt egy tranzisztoros Dynacord DC 200 Leslie, ennek a kistestvére (csak 50 kg...) játszik nálunk.Ez két részre szedhető, úgy, mint a gitárfej+ láda.
A tetejében van a két tölcsér, egyikből a hang jön, a másik csak ellensúly. Jobboldalt van egy kis motor, szépen klattyog benne a relé, ha sebességet váltasz.Ez az alja, ugyanúgy két sebességes motor, szíjhajtás, a sok elektronika benne az egy elég durva tranyós erősítő.Eszméletlenül hangos tud lenni egy ilyen cucc. Ráadásul minden irányba szól, nincs hova menekülni a hangtól!
Azannya!
Pedig azt hittem, csak bevágom a Hammondot a csomagtartóba!:)))))
Egy font különben nem fél kiló? Mert egy B3 orgona paddal együtt 425 font...
De ha szerzek egyet, inkább lemegyek a konditerembe...!
Én is most barkácsoltam össze 2 db 2 hangszórós gityóládát, meg egy rack-dobozt. A sztereo csöves végfokom meg elvileg már készülődik hozzá:-))
Hát igen...a régi Hammondokban a sinus jeleket egyszerően elektro-mechanikus módon állították elő: sinushullám fogazatú fogaskerék pörgött mágneses mezőben:-))) ezért volt egy hammond kb 100 kiló:-))) Meg ezért nem lehetett oldalradöntve szállítani, mert kifolyt belőle az olaj:-))))
:)
Megver a közönség, ha nem játszuk el ráadásnak!
Egyébként pénteken a rövid változatot nyomtuk, a hosszúban felbukkan pl. a Manticore érkezése II. az After Cryingtól, meg a La Baletta Pressertől...
Ezek szerint nem voltál ott. Nem baj, kapsz értesítést legközelebb!
Nemtom én sem, mit gondoljak ezekről a hangszerekről...
Mindenesetre nagy részük már a tranyós korszakból származik, úgyhogy sose fog úgy szólni, mint egy csöves Hammond! Másrészt, ha egy hangszeren ilyen gombokat látok, hogy: Latin, Bossanova, Samba, vagy bármi efféle kiséret- vagy ritmusautómatikára utaló kezelőszervet...
...nos, akkor hagyom a fenébe! Még modern hangszerből se vásárolnék vendéglátós kivitelt, nemhogy egy százkilósból!!!!
Nem, pedig már elég régen hallottam először rólatok... de eddig még nem volt szerencsém.
A Jókais cucc sajna tényleg olyan, amilyen... sokat emlegetett gitárosunk épített egy elég profi PA motyót (Borzas: ez a nagy hangfalak szlengneve, amik a közönség fele szólnak), csak monitorrendszer (ez meg a zenészeknek szól) még nincs, de tavasszal azt is összerakjuk!
Barkácszenekar!:)
A zongorán nem baj, ha nem mindig tudod, mi történik:)))))
Kritikailag csak annyit, hogy szar a Jókai-s cucc, ezért összemosódott nagyon a középtartomány, és sokszor nem hallottam rendesen ki, mi folyik a zongorán...:-(
ÓÓ én nem szeretek így kritizálni, főleg nem saját kompozíciókat.:-)
Jó volt:-)
Én azért használtan keresek majd Gibsont ha találok:-)) (újonan én sem veszek mert 1 mila)
Epiphone Les Paul Standard, a koncert előtt egy nappal cserélte be érte a Les Paul Studio-ját.
Egyébként azt mondta, hogy követi Steve Hackettet, aki inkább vesz noname-ebb gitárt, mint hogy a márkáért pénzt adjon. Nem mintha lenne 400 rugója egy Gibsonra:)
Írhatnál a Trinity fórumra egy kritikát, ha már ott jártál a koncerten:)