Hopp, várjál!! Egy elmbeteggel beszélgetsz. Anno már az egyik buszos topikban kikészített minket, ez most a 30. nicke. Megpróbáltam a moderátori ígéretet betartani, mely szerint ha újra jelentkezik, akkor értesítsük őket és repül - de helyette engem is kitiltottak... Szóval ne nagyon írogass neki, mert akkor egy hosszú balhé lesz belőle, amiben még te is a megütheted a bokádat. Az egyetlen módszer, hogy eltávolítsd, ha nem szólsz hozzá.
Erre konkrétan szükségem lenne gyakran. Sokszor olyan jó lenne kikerülni a Keleti-Nyugati közötti trolizást, adja magát a vonal, rövidebb is, a pálya sem rossz, de ennyi átszállással és várakozással épeszű ember nem megy arra, én is csak ha nagyon ráérek. Inkább növelem az elővárosi vonalak zsúfoltságát dupla menetidővel.
Most erre meg írjam azt, hogy én meg téged látlak nagyon hülyének?...amúgy te kezdted kóstolgatni a topic vasutas/vasútbarát tagjait...pedig ez a topic nekik szól. A hsz-ra meg nem válaszoltál....tipikus volános magatartás. Továbbra is ajánlom neked irányadó topicnak valamelyik volános topicot.Ott egymásközt bunkóskodjatok csak..ne itt. Részemről ennyi.
Van egy mondáá, hogy ne állj le a hülyékkel vitatkozni, mert lemész a szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. Veled kapcsolatban ez a követendő álláspont.
Későn álltak neki. Jóformán csak az újraindítás előtt. És azután is dolgoztak még.
Ez az egyetlen normális út az őrségbe. A volán a földrajzi okokból (sok aprófalu) nem lenne versenyképes. (Csak két átszállással, azaz Szhely-Kmd vonat, Kmd-Zlövő busz, Zlövő-Őriszentpéter vonat.) De ki akar kétszer átszállni???
"...arról még nem ejtettünk szót, hogy a vasútbarátok közül ki használja rendszeresen a mellékvonalakat hobbiból utazásra."
Vigyázzatok ezzel! Persze én is el fogok mindenhova, ahova tudok, de megette a fene az egészet, ha csak vasútbarátok, és ők is csak hobbyból használják. Csodálkozom, hogy erre még nem csapott le taxxx (biztos jól megérdemelt szabadságát tölti egy jó kis Bz mentes helyen). Szóval ezért nem fog senki fenntartani egy vonalat, ezt be kell látnunk. A jövő csak az lehet, hogy rendeltetésszerűen használni a vonalakat! Ezért azonban nem mi, hanem a menetrendszerkesztők, és a Volán tehet a legtöbbet, mint ahogy ellene is.
A Volán például úgy, hogy nem párhuzamos járatokat indít utasszerzés céljából, hanem inkább a vasúttal el nem látott helyeken történő színvonalnövelésre koncentrálna. A menetrendszerkesztők normális menetrenddel, csatlakozásokkal, és több közvetlen járattal. például Kál-Kápolna - Kisterenye. Itt a topicon, de máshol is rendszeresen téma, hogy mi a túró van Kisterenyén és Kál-Kápolnán, hogy ott végállomásozik a Bz? A Volánbusz sem az útelágazásokban fordul vissza. ha nem tud mondjuk Salgótartján és Füzesabony vagy Eger között járni, akkor ne csodálkozzunk, ha üres. És még számtalan ilyen van. Például a Vác-Aszód ingának is több értelme lenne ha Hatvan és Vác között járna, ezzel kapcsolatot teremtene Vác és a Keleti országrész között. Ugyanis még sok átszállással is gyorsabb, mint pesten át. De ennyi átszállást csak a vasútbolondok vállalnak be (néhányszor Vácrátóton és Galgamácsán végállomásozik!!!) Igen, lehet, hogy akkor két pár szerelvény kellene, de akkor érne is valamit. Így egy szerelvény jár majdnem üresen. Melyik a jobb?
Akkor mi az ördöngös fittyfenét csináltak majd félévig? He ? Én ugyan csak a helyi vasizeitungból tájékozódom, de rebesgették hogy ez a megszüntetés első jele. A MÁV rögtön cáfolta és közölték hogy felújítási munkákat végeznek majd megindult a közlekedés. Nem tudom hogy mennyien utaznak de bizisten végigutazom és számolni fogok Körmenden.
Megépült Mónosbél-Bélapátfalva között a Mikófalvát elkerülő rész, mely a Bélapátfalvi Cementgyár miatt épült meg, ugyanis Mikófalva felé túl nagy volt az emelkedése a pályának a tehervonat számára, így történt olyan eset is hogy a tehervonatnak többször neki kellett rugaszkodnia Mónosbélből. Meg állítólag a gyárnak víztározó épült volna a vasúti pálya helyére, amiből persze nem lett semmi. Igaz rombolni a legkönnyebb. A lényeg ami miatt írok, hogy a vasutat még a fenti évben visszabontották(MÁV), és helyette vonatpótló buszok jártak Bélapátfalva vá.-ra. Egy darabig vasúti tarifa volt érvényben rá, majd a volán átvette a buszokat, és persze módszeresen meg is szüntette azokat. Így ma Mikófalva a Volán-ra lett hagyatva, mely a hétvégén érződik főképp(hétköznap jónak mondható a közlekedés). A Volán a hétvégi járatok nagy részét kerülővel járatatja,(szombaton 8-ból 6-ot, vasárnap 5-ből 3-at) melyért nagyobb tarifát is szed be.
Hétköznap: Mikófalva-Bélapátfalva-Mónosbél-Eger Teljes ár:381Ft(30km-es jegy) Hétvége(kerülő út): Mikófalva-Bekölce-Egercsehi-Eger Teljes ár:445Ft(35km-es jegy)
Konkrétan azt nem tudom, hogy a bérletek érvényesek-e a másik útirányon át, de már maga a teljesárú jegyes dolog is felháborító.
Arról nem is beszélve ha ma ott vasút járna, akkor ugyanez a jegyár. Teljes ár: 264 Ft.
Úgyhogy érdemes lenne átgondolni mit zárnak be és mit nem.
Ilyen az alsó képen látható gumikerekű vonatot pénteken láttam a régi 3-as főúton haladni (gőzös+2 kocsi) Hortnál Gyöngyös felé. Csodálkoztam is rajta, mit keres erre.
Mondjuk ha a Szhely-Őrihodos vonat Körmend-Zalalövőn keresztül közlekedik, miért kell bzárni ? Fél évig újították a pályát, most meg megszüntetik a közlekedést. Nem értem.
Persze, fontos a halálraítélteket végiglátogatni és elbúcsúzni tőlük, de ne felejtsétek el, hogy ha majd tiltakozni kell, akkor ott legyetek a vasutasok és a vonalbezárások más kárvallotjai mellett! Köszönöm.