Keresés

Részletes keresés

hmsoft Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13206
Avagy: a P, Q, R itt kopogtat az ajtón elég hangosan, és nem lehet kiszólni, hogy várjatok fiúk, most azon agyalok, hogy lehetne utast szerezni.

hm
Előzmény: bsasa (13205)
bsasa Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13205
Vagyis P,Q,R az én olvasatomban azt jelentette,hogy senki nem vizsgált semmit (nevezetesen:lehetne-e utast szerezni) hanem vettek néhány átlag számot és ha az értékek ez alatt voltak akkor "BEZÁRANDÓ" pecsét kerül az aktára.
Előzmény: hmsoft (13204)
hmsoft Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13204
De itt vizsgálta valaki a lássuk miből milyen áron mit lehet kihozni. lehetőséget

Remélem, igen. Ugyebár azt kellett vizsgálnia, hogy egy valamekkora idő alatt a (személyszállítási) modal split mitől nem romlik egy még elfogadható ütemnél jobban. Azaz, meghatározott időszak alatt nem ülhet autóba több új utas, mint valamilyen meghatározott érték, máskülönben olyan mértékű útbővítés lenne szükséges, ami nem finanszírozható.

Kérdés, hogy a busz és a vonat milyen áron képes fékezni az átülést? A vizsgálat azt hozta ki, hogy a vonat esetében az átülés fékezéséhez minimum 60 km/h, vagy 80 km/h pályasebesség a beugró nagyvárosok környezetén kívül. Ennek költsége valamilyen "Q", amihez még jönnek a járművek, a menetrend és a többi. Továbbá az elővárosi közlekedés felhozásának van egy "P" költsége, és itt a buszos pótlás maximum sokadlagosan merül fel, tehát a "P" mindenképpen "P", és nem kevesebb.

A busz ugyanazt az úthálózatot használja, aminek a további telítése ugyebár rontja valamelyest a helyzetet. De sokkal kevésbé rontja, mint a szgk. De tegyük fel, mégis szükséges bizonyos útfelújítás, útbővítés, plusz járműfelújítás és új beszerzések. Ezek együttesen "R" költséggel járnak.

A vizsgálat ezek szerint úgy zárult, hogy "P" mindenképp befektetendő, ugyanakkor "R" kisebb mint "Q", vagyis a mellékvonalak repülnek.

hm
Előzmény: bsasa (13203)
bsasa Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13203

Erről beszélek én is.De itt vizsgálta valaki a 

                    lássuk miből milyen áron mit lehet kihozni. lehetőséget.

Előzmény: hmsoft (13202)
hmsoft Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13202
Az idézetedre minden bizonnyal jó megoldás a haggyuk a fenébe elv.

Nem, hanem a "mi mennyit ér meg" elv. Keressük meg az alternatívákat, és lássuk miből milyen áron mit lehet kihozni. Ha valahol elkezdünk túl nagy árakat fizetni, feküdjünk rá az alternatívák felkutatására. Alternatíva az is, ha nem csinálom, amit eddig csináltam, és az is, ha másképp csinálom.

hm
Előzmény: bsasa (13199)
bsasa Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13201

Biztos, hogy a vasút tudna csak megközelítőleg olyan szolgáltatást nyújtani, mint a szerződéses busz? A gyárkapunál van a vasútállomás? Megy minden faluba, ahol dolgozók laknak, közvetlen járat a gyártól? Pont munkakezdésre és be a vonat? Ezen kérdések többségére általában "nem" a válasz, és nem is nagyon van reális lehetőség az "igen"-re. Szerződéses busszal viszont megoldható (és megoldott) az "igen". Akkor meg érthető a dolog.

 

Ha nem akarunk tenni semmit akkor nem is lesz megoldás.

 

Jelen esetben pedig több lehetne az igen mint a nem.

Csak tenni kellene érte valamit.

Jó régen olvastam  a VASÚT c.ujságban egy"siker"történetet.

Arról szólt,hogy B.gyarmaton x cég képviselői megkeresték a reg.vasutat,hogy ők szeretnék a dolgozóikat vonattal munkába járatni a buszok helyett.

Megvizsgálták,módosítottak és láss csodát működött a dolog.

A cikk szerzője lelkendezett,hogy nagyszerű mert nem igényelt többlet szemályzetet,járművet,csak a menetrendben néhány perces eltolásokat 1-2 vonatnál.

Hurrá ez ám a sikersztori!CSAKHOGY!!!!!

Miért a cég képviselőjének kell megkeresni egy szolgáltató céget,hogy nem-e lehetne-e............

 

Erről miért nem beszél senki?

Előzmény: gabor144 (13189)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13200

84-esen emlékszem hogy a Recski táborba gyalogoltam fel, és szinte percenként jöttek a kő/homok (vagy nem tom már mit szállítanak onnan a hegyekről) szállító kamionok.   Régen állítólag volt drótkötélpálya az átrakóhoz, és vonattal vitték, de most így is úgy is át kéne tenni a kamionból a vonatra szóval bizti így jobban megérik neki, hogy háztól házig közúton. Csakhát az utakat szétcseszik....jobb lenne visszatérni.

 

Amúgy nem értem miért nem Salgótarjántól járatják a vonatot, úgy talán még utas is lenne, meg a 83-as is megmaradhatott volna...

 

Nem értem továbbá, hogy (bár nem vici a 29-es,) de mondjuk Bp - Balatonfüred között a teljes áru jegy: 1.420 Ft

 

kb 10 kocsis vonatok szoktak erre járni, ha kocsinként tele van, akkor egy kocsiban utazik kb 50 ember...10 kocsi= 500 ember.

500*1420 Ft=710.000 Ft.  (teljesárúval számoltam, hisz a MÁV megkapja az árkiegészítést)
Namost ez csak egy vonat...ha kiszámoljuk hogy napi kb 6 vonat megy mindkét irányban akkor igencsak 3 millió fölötti bevétel van naponta erre.

 

Hogy lehet hogy mégis veszteséges a vasút? Ez nem fér a fejembe...

 

Előzmény: f_k (13193)
bsasa Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13199

Az idézetedre minden bizonnyal jó megoldás a haggyuk a fenébe elv.

DE ezt azért próbáld átultetni arra problémára ahonnan kiindultunk.

Tudod 1000 km.  

Előzmény: hmsoft (13196)
hmsoft Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13198
Szerintem a mellékvonalakkal kb. Trianon óta megy a próbálkozás. Egyre kisebb sikerrel.

hm
Előzmény: v_peti (13197)
v_peti Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13197

Lényegében semmilyen próbálkozás nem volt.

 

Volt ütemes menetrend?

Volt összehangolt csatlakozás?

Volt tarifaközösség?

Volt párhuzamok felszámolása?

Volt önálló szervezeti egység létrehozása?

 

NEM!!! Akkor meg miről beszélünk???

 

Előzmény: hmsoft (13196)
hmsoft Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13196
ha valami nem működik be kell zárni,megszüntetni,eltörölni.
Nem arról elmélkedni,hogyan tegyük gazdaságossá,működőképessé.


Olvastam egy könyvet Zsukov marsall viselt dolgairól. Többek között azt veti a szemére a könyv írója, hogy a II. Világháború során egy Szicsevka nevű hely közelében vagy hússzor megrohamozta akárhány hadosztálynyi erővel a német állásokat, és mindannyiszor sikertelenül.
A könyv szerint ez az erőforrásokkal való hazardírozás iskolapéldája (az egyes próbálkozások során képződött hullahegyektől már-már lehetetlen volt a következő alkalommal előretörni).

A nagy hadvezérről alkotott mítoszba simán belefér, hogy márpedig amit a fejébe vett, az rossz nem lehet, tehát valahogy megoldható. Nos, ez követhető addig, amíg az ember a saját erőforrásai felett rendelkezik, vagy a mások által önként adottak felett, amíg azok el nem fogytak.

Valóban érdekes játék a működésképtelent működőképessé tenni. Kihívás, és ha sikerül, az ezt levezető ember komoly karrier elé néz. Ám ahol előzetesen mások már hússzor megrohamozták azokat az állásokat, és egy métert sem haladtak, ugyanakkor a katonák nagyrészt elfogytak, ott bizony egyre inkább vakmerőségbe hajló dolog felfogadni egy új tábornokot, hátha majd ő zseniális tervvel áll elő, ami sikeresen meg is valósul. Ennél megfontoltabbnak tűnik feladni a helyet, és a maradék hadsereggel másutt próbálkozni. (A Zsukovos könyv szerint az a bizonyos "máshol próbálkozás" adott esetben Sztálingrád volt. Mint tudjuk, nagyobb sikerrel.)

hm
Előzmény: bsasa (13181)
v_peti Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13195

Ezért kellene sürgősen privatizálni őket!!!!!!

 

A mai fejlett világban, amikor mobiltelefonja van mindenkinek és e-mailezni is lehet, meg honlapja van minden cégnek, akkor a MÁV Cargo azzal áll az ügyfelek rendelkezésére, hogy személyesen lehet csak kocsit megrendelni, személyesen lehet a fuvarlevelet kiváltani, átutalással pedig csak úgy lehet fizetni, ha a fuvarozás megkezdése előtt átutalod a pénzt a MÁV belső "bankjában" vezetett "folyószámládra". Teljesen a kőkorszakban élnek.

Előzmény: olcsolemezek (13176)
v_peti Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13194

Van olyan cég, aki vonatbérleteket vesz. (Szécsényben.) Erreföl a vasút kinyírása a válasz. :(((

 

Előzmény: bsasa (13185)
f_k Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13193

Vonalanként 5-6-7 vonattal nem lehet 20-30 vagy 40 buszpár ellen sikeresen versenyezni.

 

 

Javaslatok:

 

4-es

 

reggel félóránként esetleg óránként vonat

Esztergom-tatabánya viszonylat Almásfüzitői irányfordulással

(Volán ezen az útvonalon halad 30-60 percenként

 

11-es

 

óránkénti vagy másfél kétóránkénti közlekedés, sebességemelés ahol még bírná 80 km/h ra

 

13

 

Kisbér-Környe között személyzet nélküli állomási kereszt lehetősége Császáron

 

Így óránkénti elővárosi forgalom.

 

Esetleg Győr-Veszprémvarsány-Kisbér-Székesfehérvár-/Pécs, Dunaújváros, Szekszárd/

 

14

 

átmenő vonatok

 

/Wien/Bratislava/Hegyeshalom-Csorna-Pápa-Celldömök- Zeg/Nagykanizsa /Horváro. Szlovénia esetleg nemzetközi viszonylatban, eetleg a Balaton érintése

Könnyű motorvonatokkal.

 

Sopron Csorna-Pápa-Cell- Balaton irány

 

 

23

 

Rédics_Lendva szakasz megépítése teherforgalom elősegítése.

 

 

24

 

Óránként Zalaszentgrót-Zalabér-Zalaegeszeg közvetlen vonat

 

84

 

Salgótarján-Kisterenye-Kál-Kápolna-Füzesabony/Eger, Debrecen, Miskolc-Nyíregyháza/

viszonylat kialakítása átmenő utasokkal, átszállási lehetőséggel csazatlakozásokkal.

 

Budapest-Kál-Kisterenye-Pásztó Budapest körjárat

 

2-3 irányvonat "kővonat", Mátraballán a farakodás újbóli lehetősége.

 

Mátraderecskei Leier téglagyár fuvarjainak egy részének közúra terelése és a recski kőbányáé.

 

 

152-153

 

Kecskemét-Fülöpszállás-Kiskőrös-Kalocsa viszonylatú vonat

 

 

Több tippem, nincs, tudom pénzbe kerülne, merész tervek, de a Volán részben vagy egészben lefed pár viszonylatot, ha a MÁV tőle tanulna, akkor a megmenthető vonalakon sűrűbben, közlekedne és a városokig, nem pedig értelmetlen csatlakozó állomásokig.

 

Összes helyen a rugalmasabb ügyintézés esetleg mobil ÁFU-s dolgozó gépkocsival felkeresi az ügyfeleket, akik szállítani akarnak pl Gysev talán így csinálja.

Minden rakodóhellyel iparvágánnyal rendelkező cég rugalmas kiszolgálása.

Előzmény: f_k (13191)
gabor144 Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13192
Tehát mit nyerünk azzal, ha erőszakkal kiirtjuk a forgalmat a vonalon?

Annak az egy Bz-nek az üzemeltetési költségét.
Előzmény: gumpy (13154)
f_k Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13191

1 menetrend.

Megfelelő időpontban és nem túl gyakran változik.

 

2. Sűrűbb és gyakoribb közlekedés

 

3. Mivel közelebb megy a településközponthoz, így kevsebb a rágyaloglás

 

Egyelőre a cégek csoprtosan rendelik a bérletet.

 

Előzmény: gabor144 (13190)
gabor144 Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13190

Volánnnál: "Egész árú bérletes és egész jeggyel utazó csupán 48-49%!"

 

Ez nekem meglepően magas arány! Jól tudom, hogy a vasútnál mellékvonalakon ez az arány valahol 20 % körül lehet? Miből adódhat a különbség?

Előzmény: Carpy (13175)
gabor144 Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13189

Biztos, hogy a vasút tudna csak megközelítőleg olyan szolgáltatást nyújtani, mint a szerződéses busz? A gyárkapunál van a vasútállomás? Megy minden faluba, ahol dolgozók laknak, közvetlen járat a gyártól? Pont munkakezdésre és be a vonat? Ezen kérdések többségére általában "nem" a válasz, és nem is nagyon van reális lehetőség az "igen"-re. Szerződéses busszal viszont megoldható (és megoldott) az "igen". Akkor meg érthető a dolog.

 

Előzmény: bsasa (13185)
laura70 Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13188

Én csak egy vasútkedvelő vagyok, aki azért megérti hogy 4-5 fővel nem lehet vonalat üzemeltetni.

Nekem az előzmény fáj jobban. Az, hogy a karbantartás és beruházás hiányával ELLEHETETLENÍTIK a vonalat, és ez után már könnyen lehet hivatkozni a 4 főre a bezáráshoz.

Ez a gond mindenhol, most már érthető a bezárás a 10-15km/h val közlekedő, széteső kocsis, hepehupás-feláztatott pályát miért kell bevégezni.

 

ez a baj, mint a villamosvonalakkal is.

ha 40percenkánt járatják, akkor a nép fia más után néz a városban.

Vidéken csak volánbusz után tud nézni, de kérdem én, milyenek a vidéki bekötő utak? sok hozzászóló biztos nem mind budapesti, biztosan tudjátok - hisz én pestiként is - megfordulok Nógrádban, Borsodban, a szádat elharapod öcsém a mellékutakon!

A busz mennyivgel fog menni?

Milyen vonalon, lehet hogy több km-rel hosszabb útvonalon, ami plusz idő és pénz.

Muszájmegoldás a busz is.

 

Nem a vasutasokat sajnálom, hanem a tényt hogy kiépítettek egy vasúthálózatot 150éve, és a felét azóta nem tartják karban, és szétesett, elpazarolt, elhanyagolt infrastruktúra, elkótyavetyélt értékek.

 

most, amikor az EUban vasútfejlesztés van, most építjük le és nyomjuk az autópályákat, ami 20éve volt gazdaságos.

ez is azt sugallja: vegyél autót, oszt fizestd a milliókat benzinre !

 

Ehhhh!

Áhh!

rp-bubu Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13186

Kerísd elő a 2004., 2005-öst is.

 

Keríteném, ha tudnám. :-) Változnak az idők, kóros információ hiánnyal küszködök.

Előzmény: Törölt nick (13180)
bsasa Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13185

Nem,nem,nem !!!!

 

Én nem a Volánt szidtam!

Arra próbáltam rávilágítani,hogy vasutasok,volt vasutasok heteken keresztül járták az országot,hogy kimutassák melyik vonalat, zárjuk be ,ahelyett inkább a cégeket kellett volna járni hogyan tudnánk őket kiszolgálni.

A sírás,önmarcangolás nem segít.

Mit tesznek azok akik tehetnének valamit? 

Előzmény: Törölt nick (13184)
bsasa Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13183

Ezen nem kell sokat agyalni!

Az a sok miliárd forint amit az évek során nem költöttek pályaépítésre,karbantartásra,járműbeszerzésre,bizberbe,olyan károkat okozott,ami bepótolhatatlan.

Olyan beruházások kellenének ezeken a területeken,amelyeket ez a gazdaság akkor sem tudna kitermelni ha csak a vasútnak dolgozna.

Előzmény: rp-bubu (13160)
looksharp Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13182

Tegnapi (2006. 07. 09.) élmények:

 

7714

Szegedről indulás kb. 20 fővel

Szeged-Rókus-Népkert: 49 fő;

Algyő nem volt mozgás, kereszt 7725-tel (kb 25 fő)

Népkert 7 le 0 fel

Hódmezővásárhely: 15 le 9 fel, innen a létszám 36 fő

Kútvölgy 1 le

Székkutas 5 fel.

Orosházára 40 fővel érkeztünk, itt kb 15 le és 25 fel.

 

Orosháza:

37314 Mezőhegyesre 16 fővel indult

7713 Szegedre kb. 40 fővel indult

37445 Szentesre 6 fővel , Gyopárosfürdőn 4 le és 4 felszálló

 

37443: Gyopársora érkezett 20 fővel, 0 le, 13 fel.

Justhmajor: 1 le

Gádoros: 10 le, 4 fel

Újváros: 2 fel

Fábiánsebestyén: 9 le 4 fel, 23 utassal indult tovább.

 

37448:

 

Fábiánsebestyénbe érkezett 33 fővel, 3 fel, 12 le

Gádoros: 9 fel, 10 le

Gyopárosfürdő: 8 fel 1 le

 

bsasa Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13181

Nagyon jó cikk. Jól jellemzi a gazdasági vezetés szemléletét;ha valami nem működik be kell zárni,megszüntetni,eltörölni.

Nem arról elmélkedni,hogyan tegyük gazdaságossá,működőképessé.

Ezeken a vonalakon valóban kevesen utaznak,de vizsgálja-e valaki azt,hogy miért?

Ha valaki be tudná ide tenni a 4-es vonal személyvonatainak grafikus közlekedését akkor láthatóvá válna mekkora szélsőségek vannak benne!!!

Van amikor 20 percenként jönnek a vonatok és van amikor órákon át semmi sem közlekedik.

A 4-es vonallal párhuzamosan olyan cégek bérautóbuszai közlekednek,amelyek több száz,ezer embert foglalkoztatnak,utaztatnak.A győri Audi buszát láttam Lábatlanon,a komáromi NOKIA Nyergesujfalun,A Suzuki Környe,Kisbér,Tata,

a dorogi Sanyó Süttőről, a Suzuki most jelentette be,hogy újabb összeszerelő üzemcsarnokot épít további 1000 munkahelyel,hamarosan kezdik építeni Nyergesujfalun az új cementgyárat.

 

Megkereste-e valaki ezeket a cégeket,hogy felkiálja a szolgáltatásokat?

Amelyeknek igazi szolgáltatásnak kellene,hogy legyen.Nem ácsorgó,zötykölődő,soha oda nem érő alibivasútnak!

Képtelenek vagyunk szolgáltatni!!!!!Nincs gazdája,felelőse semminek!

A vasútnál van-e magyarázat (keres-e valaki) arra hogy ilyen területeken (4-es vonal) nem vonattal utaznak az emberek.

Itt nem lehet magyarázat a saját gk. hiszen a vasút mentén,állomások környékén lévő cégek dolgozóiról van szó,akiket bérbusszal fuvaroznak.

 

De vajon hol vannak a jól fizetett fuvarszervezők?Milyen munkát végeztek az évek során ? Mennyi pénzvolt rájuk költve a veszteségből?

 

Előzmény: buszos vagyok (13179)
buszos vagyok Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13179
cikk:

http://index.hu/velemeny/eheti/bzmot/
buszos vagyok Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13178
chemo írja:

" ÉS HÚZZÁL A VOLÁNOS FAJTÁRSAIDHOZ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"


Nyilván ez a követendő példa és stílus. Gratulálok.
Előzmény: Carpy (13172)
Chemotox Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13177
...tényleg az. Én hagyom...nem foglalkozom vele többet.
Előzmény: Carpy (13172)
olcsolemezek Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13176

Amúgy miért kell pénztárba menni? Nem lehet átutalással fizetni??? Vagy havonta egyszer bemenni?

 

A mai fejlett világban, amikor mobiltelefonja van mindenkinek és e-mailezni is lehet, meg honlapja van minden cégnek, akkor a MÁV Cargo azzal áll az ügyfelek rendelkezésére, hogy személyesen lehet csak kocsit megrendelni, személyesen lehet a fuvarlevelet kiváltani, átutalással pedig csak úgy lehet fizetni, ha a fuvarozás megkezdése előtt átutalod a pénzt a MÁV belső "bankjában" vezetett "folyószámládra". Teljesen a kőkorszakban élnek.

Előzmény: v_peti (13174)
Carpy Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13175
"a buszoknak sincs jövője túl nagy. Jelenleg diáklkedvezmények, és a 90% tartja életben őket. Egész árú bérletes és egész jeggyel utazó csupán 48-49%!"

Khmmm.
Magyarul az utasok fele nem kedvezményfüggő, tehát marad, bármi is lesz a kedvezményekkel.
Ilyen esetben lenne fair ideírnod, mi a helyzet e téren vasúton.
Kezdem azzal, hogy a vasúti utasok negyede ingyen utazik.
A százalékok csak a többiről szólnak...


Előzmény: f_k (13171)
v_peti Creative Commons License 2006.07.10 0 0 13174

Sok helyen be van tiltva a rakodás, illetve "nyiltvonali kiszolgálásnak" minősül

Adminisztratív okokkal oldották meg.

 

Bezárták az árupénztárakat, azért, hogy a fuvaroztató véletlenül se tudja kifizetni a fuvardíjat.

Azért, hogy a fuvaroztató menjen 50 km re a feladási helytől.

 

Ezért kellene privatizálni a Cargót!!! A bürokrata barmokat meg hűtlen vgazdálkodás (ügyfelek elriasztása) miatt többszászezer forintra bírságolnám!!!

 

Amúgy miért kell pénztárba menni? Nem lehet átutalással fizetni??? Vagy havonta egyszer bemenni?

 

 

Előzmény: f_k (13171)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!