Nagyon okos dolgokat írsz, csak egy baj van vele: se füle, se farka. Nagyon szép dolog, hogy boldoguljon mindenki magától, de ehhez kell valami minimális gazdasági környezet. Amikor azonban az állam az elvonásokkal, és minden lehetséges közszolgáltatás leépítésével ellehetetlenít mindenkit (talán a nyugdíjasokat kivéve), akkor ezt nagyon nehéz megvalósítani. Most pedig éppen erről van szó.
"ha az utcában van száz-százötven ház, akkor már egy falu esetében is százmilliókról beszélünk..." Igazad van, de sajnos ez az, amiről a közút mindenhatóságát hirdetők hallani sem akarnak. Pedig társadalmi szinten ez ugyanolyan költség, mint a Bz karbantartása. Csak más fizeti.
"Képzeljük el..." - nekem nincs házam, s valószínűleg nem is lesz... de...
ON
...nyilvánvaló, hogy a példabeli ház értéke a hirtelen megnövekedő teherforgalom miatt csökkent... ha ezt egy bíróság előtt is bizonyítani lehet(ne), a tulaj indít egy kártérítési pert a gyár ellen... ha az utcában van száz-százötven ház, akkor már egy falu esetében is százmilliókról beszélünk... tehát biztos, hogy DRÁGÁBB a közúti szállítás... csak az a kérdés, hogy kinek a zsebére megy.
"Ha már belevégtunk az únijóba, akkor fogadjuk el a játékszabályokat és alkalmazzuk is őket."
Az "únijó" LEGFONTOSABB "játékszabálya" az áruk és a tőke "szabad" mozgása - minden egyéb csak ezután következik... Ha például környezetvédelmi céllal születik egy jogszabály a határon bezúduló szemétforgalom visszaszorítására, a szállítók azonnal rohannak panaszkodni az Ejroppai Bizottsághoz meg Bírósághoz... vagy ha az utakat rongáló teherforgalmat szeretné csökkenteni valamelyik tagállam, akkor hasonlóan jár a "diszkriminatív" intézkedései miatt...
"Milyen környezetvédelmi előírások,ellenőrzések,hatóságok azok amelyek engedélyezik a nem megfelelő működést,működtetést."
Jogos. Ha már belevégtunk az únijóba, akkor fogadjuk el a játékszabályokat és alkalmazzuk is őket. Mérje fel a cég, hogy melyik az olcsóbb: korszerűsíteni vagy újat építeni. Ha az új építést nem engedi a lakosság, akkor marad a korszerűsítés (mégha az drágább is) vagy a bezárás.
"A veszélyeshulladék égetés is ma már elkerülhetetlen.Ezt tudomásul kellene venni a zöld szervezeteknek is."
Egyezik. Inkább ellenőrzött körülmények között, mint szanaszét dobálva minden település mellé a szemétdombra.
"Talán csak annyihogy a 4-esnek 1 oszloppal több lába lesz és marad esélye a túlélésre."
Úgy legyen. (Itt most csak a teherszállításra gondolok)
Jelenleg is működik ennek a cégnek a cementgyára Lábatlanon.Ősrégi technológiával.Olyannal amely abból az időből származik amikor még egy kicsit sem foglalkoztak a környezetvédelemmel.Ezért elég szürkék is a háztetők.(gondolom más is)
De ez a cég Már most is inkább vasúton szállítja az ömlesztett cementet a dorogi Baumitba is.Az,hogy a tőle vásárlő kereskedők közúton szállítaqnak az nem a gyár sara.
Viszont a működéssel kapcsolatosan nem biztos,hogy csak a beruházók sárosak.Milyen környezetvédelmi előírások,ellenőrzések,hatóságok azok amelyek engedélyezik a nem megfelelő működést,működtetést.
A veszélyeshulladék égetés is ma már elkerülhetetlen.Ezt tudomásul kellene venni a zöld szervezeteknek is.Az nem tartható,hogy csak termeljuk a nylon zacskót,autógumit,vegyianyagot és ha már nem kell akkor szétszórjuk a természetben.
Igaza van Taxxxnak bárhol csak itt ne elv nem működhet.
A garéiaknak nem kell égető,vigyék Dorogra.
Rákospalota nem akar szemét égetőt.Az ő szemetüket vigyék Pusztazámorra.
Szerintetek ez meddig tartható?
DE,hogy ebből nekünk mi a hasznunk? Talán csak annyihogy a 4-esnek 1 oszloppal több lába lesz és marad esélye a túlélésre.
Képzeljük el, hogy van egy kis házam valamelyik cementgyár melletti faluban... ér az a ház mondjuk 8 M Ft-ot... Feladok egy hirdetést, mert szeretném eladni a házat... másnap a gyár hivatkozva "üzleti érdekeire" átáll a közúti szállításra... harmadnap jön egy érdeklődő, megvenné a házamat... az alatt a tíz perc alatt, amíg körülnéz, az utcán elszáguld 300 cementszállító kamion... ha az illietőnek kell a ház - 5 vagy 6 M Ft-ot hajlandó megadni érte... az én "üzleti érdekeimet" ki nem sz...ja le...
Nyilván az ország bármely pontján építesz bármilyen gyárat, az ellenállásba fog ütközni az ott lakók egy részétől. A másik része, aki most munkanélküli vagy szeretne jobb helyen dolgozni, mint a jelenlegi, vagy szeretne helyben dolgozni és nem ingázni, az pedig azt szeretné, ha helyben épülne minél több gyár.
Az első problémára az lehetne az egyik durva megoldás, ha az alföldi vagy hortobágyi tanyavilág közepére építenék az összes gyárat, mert ott zavarja a legkevesebb lakost. A természetvédelem persze mást mond.
A másik durva megoldás, ha a határra építjük, mert akkor csak a környezetének felét súlytjuk vele, a másik felét meg szívják a szomszédok. Ezt csinálják most Szentgotthárdtól 100 m-re az osztrák oldalon.
A harmadik durva megoldás, hogy olyan helyre építesz, ahol már eleve van egy szennyező forrás, és a helyieknek már úgyis mindegy. Ilyen a gumigyár Dunaújvárosban, és akarnak oda egy hulladékégetőt is (egész pontosan a Duna másik partjára a város mellé.)
A 33 szűrőt teszünk fel ígéretet be lehet tartatni, hiszen bizonyos engedélyeket csak úgy kaphat meg, ha azoknak megfelel, és az ellenőrzések során bebizonyosodik, hogy használják is.
A vasúton fogunk szállítani kijelentést nem tudom komolyan venni, hiszen bármelyik pillanatban hivatkozhat üzleti érdekeire ha olcsóbb neki közúton vinni.
Egyébként minél több gyár van az országban, annál könnyebb elhelyezkedni és annál jobban lehet ugrálni a helyek között, ha több a pénz vagy kényelmesebb valamelyik, tehát a lakosoknak ez lenne az érdeke.
"Nekünk nem kell cement" - illetve "Bőven elegendő az amit a DCM Vácon és BCM Beremenden előállít" - jelszóval néhány évvel ezelőtt bezárták és lerombolták a gyárat B-lapátfalván... Aztán néhány hónappal később nekiláttak a propagandának, hogy meggyőzzék a közvéleményt a Mecsek délnyugati sarkánál, Bükkösdön megépítendő új cementgyárról... most meg Nyergesújfalun "kell" egy új gyár.
És persze ilyenkor megígérnek mindent: Hogy munkát "adunk" kilencvenkilencezer embernek... hogy vasúton szállítunk a gyárba-gyárból - tehát a kamionok nem teszik tönkre a környék útjait és nem repesztik szét a környező falvak lakóinak házfalait... hogy a gyárhoz tartozó égetőműben nem fogunk veszélyes hulladékot égetni és egyébként is harminchárom szűrőt fogunk a kéményekre szerelni... ...aztán jön az ígéretek "beváltása"...
Semmi olyan objektum nincs az egykori nyomvonalon, ami miatt ne lehetne újjáépíteni a hidat (márha egyátalán van ennek realitása és értelme, illetve ha újra is akarják építeni, akkor is van mód új vonalvezetés kiépítésére is).
A kórház picit északabbra van az egykori nyomvonaltól. Amúgy a helyén most néhány jelentéktelenebb raktár, egy nővérszálló, meg egy szennyvízátemelő van, egyik sem olyan, amit ne lehetne kicsit odébb helyezni!!
"De nemcsak itt kellene megállóhely, hanem még 100 helyen az országban. És jelentősen nőne egyes vonalakon a forgalom."
Ebben szerintem nagyon igazad van. Utazgatásaim során számtalan helyen tapasztaltam meg, hogy új megállókat kéne kijelölni, ill. egyes régebbierket megszűntetni!! Nem lehetnek ott a megállók mindenhol, ahol 50 éve kijelölték, hiszen azóta sokminden változott, terejeszkednek a települések, stb. stb.
Egy kellemes hír a 61-es vonallal kapcsolatban... :-)
A PANNONPOWER pécsi hőerőműve tervezi, hogy a jelenlegi egy darab biomassza tűzelésű blokkja mellé, a többi, jelenlegi földgáztüzelésű blokkját is biomassza tűzelésűvé alakitja át, és ehhez szükséges tűzelőanyagot Sellye mellett tervezi ültetni. Ez remélhetőleg rendszeres munkát adna pár éven belül a 61/40 vonal számára faszállítmányok formájában az erőműhöz.
Ha a Cemmentgyár ügye végére is pont kerül, akkor a Királyegyházi kőszállítmányok is hoszútávú fenmaradást garantálnak a vonal számára.
*a polgármester cáfolta azt az információt, ami egy országos napilapban neki tulajdonítva megjelent, azaz, hogy önállóan működtetné a térség a vasutat. Munkatársunknak elmondta, tavaly vetette fel a MÁV, hogy a mezőhegyesi vonalat regionálissá kívánják fejleszteni az önkormányzatok bevonásával. Mint kifejtette, önállóan az önkormányzatok nem tudnának fenntartani egy vasutat.
KONKRÉT, megfogható tanáccsal, ötlettel nem tudtál szolgálni Neki...
Nem. Ugyanis a konkrét, megfogható tanács a tanácsadó részéről befektetést igényel: a konkrét helyzet elemzését, valamint az ehhez szükséges szakértelmet és/vagy szakértők bevonását. Egy konkrét, megfogható tanács ezen a befektetésen túl is értéket képvisel. Például, ha ennek hatására az illető megmenekül az éhhaláltól, akkor az életét mentettem meg.
Ha kötekedni akarnék, most esetleg megkérdezném, hogy hasonló helyzetben elegendő lenne-e számodra egy ilyen...
Az a baj, hogy az ember a saját tudatállapotának béklyóiból baromi nehezen szabadul, illetve leginkább sehogyse. Mondhatnám, hogy "hasonló helyzetben elegendő lenne", mert tudnom kellene, hogy másra úgysem számíthatok igazán, csak magamra. De hogy ez mennyire jön be egy konkrét helyzetben, az bizony attól függ, hogy az adott helyzet milyen mértékben és irányban lesz tudatbeszűkítő hatású.
Most vettem csak észre ezt a szegedi vonatkozást, mindkettő helyes, a kórházépület a szegedi a gázkazán (vagyis valamilyen gáz objektum) meg az újszegedi oldalon van a valamikori vonal nyomvonalán. Amúgy az újszegedi oldalon még megvan a híd első pillére egy emléktáblával.
Meg kellett volna nézni, hogy ez az átlag feletti személygépkocsi-használat hol jellemző! Az érintett vonalak közül számos olyan települést érint, ahol magas a külterületi (szórvány) népesség aránya (gy.k.: tanya).
Ha van rá statisztikai bontás, meg kellene nézni, milyen az egy főre jutó szgk a be- és a külterületen. Amennyire én tudom, mérhető a különbség, s akkor máris más a leányzó fekvése (és nem biztos, hogy ilyen hangzatos országostól eltérő eredményt lehet kihozni).
"...hamarosan kezdik építeni Nyergesujfalun az új cementgyárat." Azért vagyunk még néhányan, akik azt remélik, hogy az a cementgyár nem fog megépülni...
Ha valóban a legracionálisabban akarunk dönteni a vonalbezárásokról, akkor az 1-estől a 155-ösig minden vonalat, szakaszonként tisztességesen át kell fésülni.
Elképzelhető, hogy mindjárt az elején találunk felesleges km-eket. Kiderülhet pl. hogy csak Bp-Mosonmagyaróvár között vannak utasok – Mosonmóvár-Rajka között „senki sem” utazik… Ilyenkor három lehetőség is van: Nem dicsekszünk a kutatás eredményeivel, hanem a hagyományokhoz ragaszkodván továbbra is a megszokott rendben közlekedtetjük a vonatokat… Vagy „Jaj, de jó találtunk 24 km-t, ami nem kell nekünk!” – jelszóval megszüntetjük a közlekedést – igaz, a nagy örömöt beárnyékolja az, hogy a jelentős nemzetközi (személy- és teher)forgalom miatt nem szedhetjük fel a síneket… Vagy megnézzük, lehet-e segíteni, javítani valamit – pl. menetrendváltoztatással. Mondjuk, most a menetrend a Győrbe-ből utazóknak jó… de akik Mmóvárra-ról utaznak, azoknak már nem tetszik a kb. félórával korábbi-későbbi érkezés-indulás. Esetleg egy megállót létesíteni Mmóváron, a városközponthoz közelebb…
OFF Ha nem értettem félre, amit írtál: KONKRÉT, megfogható tanáccsal, ötlettel nem tudtál szolgálni Neki... Ha kötekedni akarnék, most esetleg megkérdezném, hogy hasonló helyzetben elegendő lenne-e számodra egy ilyen "Segíts magadon, és bízzál abban, hogy az Isten nem fog elgáncsolni"-féle klasszzikuss jótanács.... de hagyjuk... mert nagyon vakvágányra tévedtünk már...