Pénzverdei, Pv vasútról minden jöhet, történelmi leírás, adok-veszek, képek, stb...
Más kereskedelmi portálok felhasználóinak itteni keresése, itteni beazonosítása (Vatera, olx stb.) TILOS és kizárással jár.
Aranyi Zoltántól kaptam még anno ezt a játékot, csak a PV témát eddig igyekeztem kerülni. Tőlem sokkal nagyobb szakértők tollából olvasni írásokat az Állami Pénzverő felesleges kapacitásainak lekötése céljából létrehozott játékcsaládról. Mivel azonban már nagyon[...] Bővebben!Tovább »
Ez pedig az én trafóm, nem mostani képek. Nem tudom Balu, milyen kivitelű a tiéd, vagy segít-e neked ez a hozzászólás, de Zsolttal is szóba került a kérdés ezért most közzé teszem.
Ez egy szabályzó nélküli kivitel. Van benne egy behúzórelé. A piros gombbal behúz, és kiteszi a 20V-ot a kimenetekre (a két kimenet párhuzamosan lóg egymáson, nincs különbség közöttük), valamint kigyújtja a kontrollámpát. A fekete gombbal elenged a relé, és nincs áram sem a kimeneteken, sem a lámpán. A két kimenetről egy mozdonyt és egy szemafort lehet működtetni, noha a szemafor nem volt tartozéka a készletnek. A lámpa benne egy 6V-os izzó (eredeti), erről is teszek fel képet. Zárlat esetén gondolom annyit esik a feszültség a behúzótekercsen, hogy elengedi a relét.
Balu, ha hasonló kialakítású a te trafód is, akkor ez alapján akár a kapcsolási rajzot is lehet készíteni.
Zsolt, a lámpa burkolata egy egyszerű bakelit darab valami belegányolt piros szigszalag szerűvel. Ha nagyon nem találsz hozzá alkatrészt, akkor esetleg gyártunk hozzá valamit ;)
Szia! Remélem megtalálod a számításodat az eladás kapcsán, mint ahogy én is remélem, hogy más nem fog úgy járni, ahogyan én. Bár tudom, hogy manapság az adott szó nem mindig kötelez...
Az Előre szetthez tartozó trafó ( Travill, Állami Pénzverő ) bakelitből készült "lámpavédő" burkolatát keresem. Tud valaki ebben segítségemre lenni? Cserébe ha kell eredeti szoknyás izzókészletet ( 12V ) is tudok akár adni :) "Előre" is köszönöm a segítségeteket.
Szerencsére hiába kérdezték többen is, még mindig nem lehet tudni, hogy lehet megtalálni a Vaterán, ráadásul képek sincsenek itt sem, a felsorolásnak egyébként örülünk... :)
"Régi modell vasút szett" címszó alatt 0 találat...
Annyian írtatok....Leírom itt is. 1 db pv vonat, 1 db régi orsz vonat (azt mondták, hogy az nem pv-s), hozzá: 2 db személyszállító kocsi, 1 teher vagon, 1 platós- rakfelületes kocsi ez a vasút szett. Van még, híd, sorompó, vasútállomás, bakterház (benne egy bakter bácsi) ,van egy különcködő kalaúz bácsi (integetős), 3 db jelzőlámpa, 3 db utca lámpa, 2 db váltó, 7 db egyenes sín, 16 db kanyar sín.Sajnos nem tudom a műszaki adataikat. Fém az egész és nehéz :). Egész szépen egyben vannak. Trafó nincs hozzá. kábelek pedig csak pár darab.
Ákos írta, hogy 14-16 V között indul a mozdony, így nem csoda, hogy az izzók elszálltak. Amennyiben az eredeti, de kiégett karimás izzók még megvannak Jenő 54 barátomnak van egy zseniális javítási módja, amit megtalálsz a korábbi topikjában. Ezen kívül több izzó megoldás is van attól függően, hogy milyen izzód van. Eredetileg egy -egy oldalon a két izzó párhuzamosan van kötve. Én ezekkel sorba kötöttem egy 100 ohm 3 wattos ellenállást, ami kb. 3 V feszültségesést eredményez az izzókon. Másik megoldás, két 6 V-os izzót egymással sorba köthetsz, plusz a sorba kötöd ellenállás. Ennek egy veszélye van, ha az egyik elszáll, viszi a másikat is. A régi tehergépkocsik elektromos hálózata 24 V-os rendszerrel működött, ezért ezek kontrollámpáinak izzóit is használhatod. Autósboltban még kapható. Ezek biztosan nem égnek ki, de halványabban világítanak.
Szia, A PV motorban nincs állandó mágnes, az állórészt is a rákötött feszültség gerjeszti. Köthetsz rá egyen- és váltófeszültséget is, mindkettővel elmegy. De a H0-ás vonatnál használt 12V nem elég, úgy 14-16 V körül indul meg. A forgásirány attól függ, hogy a forgó és állórész egymáshoz képest milyen irányú áramot kap. Ez irányváltó kapcsoló a polaritást fordítja meg az állórészen. Ha visszakeresel itt, találsz kapcsolási rajzot. Én is töltöttem fel. Jó munkát! Ákos
Hoztak javításra egy körablakos PV mozdonyt, egy trafóval, de én csak az egyenáramú H0 rendszert ismerem. Ez egyenfeszültségű mozdony? De akkor miért van benne irányváltó? Milyen a trafója? egyen- vagy váltófeszültségű? Honnan tudnék hozzájutni egy kapcsolási rajzhoz, vagy leíráshoz?
A nagyszüleim padlásáról előkerült édesapám gyerekkori modell vasút játéka egy régi régi bőröndből. Régi PV és orosz vonat és egy csomó kiegészítő. A jófogás. hu- n meghírdettem. Ha érdekel valakit küldhetek képet róla.
Egy kis kiegészítés a mi témakörünkhöz. Sajnos én egyik szerzőt sem ismertem személyesen, de nem szabad elfeledni Petrik Ottó két könyvét sem, amik megelőzték a Roglin által személyesen ismert és általan nem kevésbé tisztelt , két szerző könyvét. Petrik Ottó első könyve azért is jelentős, mert néhány komplett tervrajz is van benne 0-ás méretű mozdonyokról és kocsikról. Sajnos mindegyik A 6 méretben, ezért a normális használathoz fel kell nagyítani A 4-re. A második könyv már inkább a H0 mérettel és a vasút forgalommal foglalkozik. Minden esetre nekem mind a négy elolvasása nagyon érdekes volt és forrásirodalomként használom.
Hát igen, manapság erre nagyon nagy a kereslet. Sajnálatos módon "dübörög" a főleg a német tárgyak oda - és visszadatálása. A madárkás bélyegző, beütő, festés meg minden tárgyra rákerül, mint az eladó által kalkulált értéknövelő tényező. Olyankor - a tudatlanságból fakadva - megteszik ezt korban régebbi tárgyak esetében is. Elég nevetséges, amikor pl. egy elektromos kézi lámpánál az üveget pirosra átfestve "Wehrmacht vasúti végzárlámpának" kínál egy porosz koronás Gott mit Uns feliratú I vh.-s katonai lámpát, ami a sokszorosát éri annak, amire azt az eladó "átkeresztelte" :)
Szia Zolt, nem hiszem, hogy hazakerült volna. Már nem emlékszem mennyiért, de az eladó viszonylag magas áron kínálta, s nem érte volna meg "anyagnak" megvenni és hazahozatni. Ami viszont egy ideje feltünt nekem, hogy fut most több házilag átépített, átfestett, vagy PV alapokra épített szerelvény is a hazai aukciós oldalon. Ezek között a személyvonat színvilága nagyon hasonló ehhez a készlethez, a páncélvonat téma pedig kicsit összecseng a sasos motívummal, amennyiben egyfajta military érdeklődésre utal. Lehet, hogy ez az Amerikába került készlet ugyanabból a műhelyből származott? Üdv!
Valóban, nehéz képek alapján eldönteni az eredetiséget. Az biztos, hogy az áramszedők helyének ilyen módon történő eltakarása nagyon fusi munkának tűnik. A képeket alaposan kinagyítva látható, hogy a festés sem tökéletes, pontatlanul lett maszkolva stb. Jó lenne tudni, hogy hová került az aukció végén. Esetleg ha hazai gyűjtőhöz került és netán ezt olvasná, kérem hogy készítsen pár közeli fotót, főleg a mozdony aljáról. Köszönöm.
Szia Zsolt!Inkább GanzDMU-val értek egyet,szerintem se gyári a festés,már csak az átalakítások miatt sem!Az egyik fotón úgy tűnik (amin az alja látszik),mintha 3 sínesre lenne átalakítva.Ne aggódj,én is csak a paraszti logika után megyek,nem vagyok szakértő.Tanulni járok ide.:)
Szia Zsolt, ez sokáig ment az amcsi Ebay-n, de nem kelt el. Én kételkedem az eredetiségében, amint azt a korábbi hozzászólásomban is írtam, de én nem vagyok egy PV specialista. Üdv!
Szia Gábor! Igen, ez volt a forrás. A festés biztosan gyári, eddig erről nem láttam semmiféle hivatkozást, úgyhogy mondhatni a "kezdők szerencséje", amivel én is hozzájárulhattam valamihez a témában. A 240-es szám és a "madárka" ráfestése természetesen utólagos munka :)
Nagyon kreatív,főleg -ha jól látom- a német sassal. :) A Ganz motorvonatoknak volt ilyen színösszeállítása,amiket a Szovjetúniónak szállítottak.Itt találtad a képeket? www.terapeak.com/worth/cold-war-peve-hungarian-1950-s-toys-train-set-locomotive-3-track/141819501035/