Úgy éreztem, szükség van még itt egy új fórumra amely egyik legkedveltebb gyümölcsünkkel a nemes és még nagyobb hírnévre hivatott igazi Magyar csemegeszőlővel foglalkozik.
vettem már tőle, elégedett is voltam a szőlővel, de ennyit nekem nem ér, többe kerülnek mint az őszibarackfái, mondjuk nekem azok se olcsók, de abból csak veszek.
Hát, nem kell kapkodni a rendeléssel... Én hirtelen azt hittem, konténeres oltványok. Ezzel együtt szerintem minden import cucc sokat fog drágulni, de ez olcsó akkor sem lesz.
Kezdő vagyok! Érdeklődni szeretnék. Van 7 sor (kb 100m hossz) Nerom. nagyon szeretjük, eszük. Maradékból bort csinál fater. Szeretnénk két sort kivenni és különböző fajtájú érési idejű csemegeszőlőt telepíteni, hogy folyamatosan legyen szőlőnk. Mit ajánlotok, honnan tudok hozzájutni, ősszel telepíthető, lehetőleg rezisztens fajtákhoz.
Szeptember eleje óta esszük. Az érettebb fürtöket szedjük le, a többit hagyjuk érni. Sokáig a tőkén tarthatók a fürtök, mert nem rohadós fajta, a darazsak és a madarak sem bántják. Szerintem október végéig se lenne semmi bajuk a tőkén, de mindig el szokott fogyni szeptember végére, kivéve idén, mert most sokkal többet termett.
A Lidl-ben lehet venni Cotton Candy szőlőt, ha valaki meg szeretné kóstolni és egyébként nem jut hozzá. Vettem én is. Biztos nem olyan, mint a kiválóan érett, közvetlen tőkéről szedett fürtök, de tényleg van egy jellegzetes pörkölt cukor íze. Egyszóval érdeklődőknek érdemes lehet kipróbálni. Mondjuk az íz nem az, amit szőlőtől várna az ember, de érdekes és finom.
Egy tő Mathiász Jánosné muskotály (mögötte egy tő letermett Csaba gyöngye) szeptember 11.-én. Kb. 10-15 éve szaporítottam dugványozással (oltani nem tudok). Idén többet termett, mint bármikor korábban, valszeg emiatt (és a szárazság miatt) le van maradva az érés 1-2 héttel és a fürtök is ritkák. Ritkítani nem volt szívem. Permetezni nem szoktuk (egyszer volt rajta atka, akkor lefújtuk kénnel). A Csaba gyöngyét eszik a darazsak, a Mathiásznét nem.