Mint info hasznos, de nekem nemigen lesz rá szükségem, azért itt megkapok mindent hozzá, ha úgy kérem, házhoz szállítva. Bár akad, amiről nem találok az itteni oldalon fényképet :D Bár a kocsit nagyon megérte otthon vennem, kiegészítőket nemigen érné meg :)
Köszi az infót (szerintem biga nevében is :-), de sajna az új C4 Picasso-hoz még nincsen semmi, ha jól láttam (az általánosságokat leszámítva, mint pl. szélvédőmosó folyadék.)
Én meg attól tudok megőrülni, mikor valami a kasztnin belül zörög. Napokig, hetekig keresem mi okozhatja. Azért nehéz megtalálni, mert mindenhonnan visszaverődik. Ha balra fordítom a fejem, akkor balról hallom, ha jobbra fordítom, akkor meg jobbról. Néha már menet tekeredik a nyakamra, a nagy keresésben. :))
Végül kiderül, hogy valaki egy apró fém vagy műanyag bigyót hagyott az egyik ajtó kesztyűtartójában, vagy valami hasonló helyen.
Levél ilyesmi nemigen lehet, már annyiszor átnéztem. Sokkal valószínűbbnek tartom, hogy akár csak egy tizedmilliméternyire is jobban el van válva az alatta lévő gumielemektől, mint a másik oldalon. Van egy minimális mozgása, és gondolom nagyobb sebességnél ez már épp elég ahhoz, hogy egy kis turbulencia alakuljon ki az idom mellett (eleve nem is egyenletes a gumi megvezetése a 2 idom alatt, ha megnézitek). Ha majd mondjuk viszem hálót felszereltetni, vagy gumit felrakatni stb, majd alaposan megnézetem velük, szedjék le, igazítsák meg vagy mit bánom én :)
Addig azon gondolkodtam, hogy - a pontos forrás meghatározása végett - fogom, és egy tesztút erejéig leragasztom a műanyag és a gumi találkozását. Ha a zaj megszűnik, egyértelműen itt lesz valami bibi. (Megjegyzem, ez a megoldás egyébként - bár nagyon mutatós - hosszú távon nagy eséllyel magában hordozza ezen probléma felmerülését, hisz ez nem engedi leválni a levegőt a szélvédő szélén, hanem "kényszeríti", megvezeti a tető felé. )
Egyébként nem kell itt valami nagy zajra, vagy erős fütyölésre gondolni, a zaj nagyon halk, a többiek nem is hallják, vagy csak ha lekapcsolom a rádiót és konkrétan figyeltetem velük, akkor hallják. Nekem viszont az ilyen apró zajokra nagyon ráál a fülem, és idegesít, nem hagy nyugodni :) Főleg, ha korábban nem hallottam, egyszer csak ott van és én nekiállok keresni az okát.
Nem lehet, hgy valami apróság beszorult a szélvédő és a szürke műanyag idom közzé? Valami kicsi (pl. egy ici-pici mag, vagy egy levél szára, stb.), ami túl kicsi ahhoz, hogy kis sebességnél "befütyüljön", viszont nagyobb sebességnél már el kezd "zenélni" a rajta megperdülő levegő?
Elég egy kicsike rés is valahol - tudod, a síp is így működik...
a sima Picassonak van egyáltalán ilyen "dísz-burkolóeleme" a szélvédőnél, vagy ez csak a Grand jellegzetessége? (Bár az is lehet, hogy a Grand-nál is csak a tetősínnel srelteknek van ilyenje - már ha létezik egyáltalán tetősín nélkül - mert ez a csík lényegében ennek a zezőkorlátnak az optikai meghosszabbítása.
Már fél éve, mikor vettük az autót bosszankodtam azon, hogy a magyar oldalon nincs boutique. Csak úgy lehetett alkatrészlistához jutni, hogy emailban lekértem egy katalógust, de abban meg kép alig volt. Ezért sem tudtam pl az elválasztó hálót megvenni (meg még sok mindent), mert vakon nehéz eldönteni, azt takarja-e a megnevezés, amit én keresek, a kereskedő meg nem nagyon aktivizálta magát (emailen illetve telefoon lett lebonyolítva minden), hogy kiderítse. Pedig simáán otthagytam volna nála még némi pénzt...
Mostanában nem hagy nyugodni, miért jelent meg egy kis szélzaj a szélvédő jobb oldala felől (utasoldal). Sajnos nekem ez az átkom, hogy minden kis apró zajra rááll a fülem, ez a kocsi meg alapvetően halk :) Ezt a szélzajt csak kb nyár vége óta hallom, és kb 100 km/h fölött (illetve széliránytól is függ). Egyelőre a legvalószínűbbnek a szürke díszcsík tűnik ludasnak, ami a szélvédő gumikéderét fedi. Látszólag ugyan olyan, mint a bal oldal, talán kicsit könnyebben mozdul, ha mozgatom (vagy csak nekem tűnik úgy). Valószínűleg majd ránézetek, de csak azért nem akarom elvinni, így míg nem lesz bármi más indok, magam próbálok utánajárni.
Nem tartalmazza. Én a leghátsó (3. sor) ablakiara vettem (ez egy készlet, 2 árnyékoló), meg a csomagtérajtóra (ez is egy készlet, 1 db nagy árnyékoló). vettem meg. Mi azért gyakran használjuk a +2 ülést :)
A hátsó ajtókra illeszkedőt nem vettem meg (mint írtam, ott nekem is ott a kihúzható :P ), de tudomásom szerint az 4 részből áll: 0-0 a kis "háromszögre" (ez esetleg jó lehet kiegészítőnek a kihúzható mellé), illetve 1-1 a lejáró ablakokra. De ezt, mint mondtam nem láttam személyesen, képekből, leírásból gondolom.űűA csomagtartó-kampó: nekem mondjuk ez nem nagyon hiányzik, ha be kell vásárolni, úgy is tele van :D De amúgy nekem ott egy gyári thermoforműlt peremes tálca is van, ha valami gurulós, csúszós dolog kerül bele, ha meg minden kötál szakad, vam egy gumírozott, sok kampós hálóm, amit beakasztok a 4 csomagrögzítő fülbe a padlón és kész, a cucc le van szorítva :P
Amúgy van sajna egy dolog, amit nagyon hiányolok a kocsiból. A röhej az, hogy ez tényleg egy filléres apróságnak tűnik, így nem is értem, ezt például miért hagyták ki nálam:
ez a csomagtartóban lévő, a kalaptartó szintjében lévő akasztó. Bevásárláskor rendkívül praktikus, ha egy kampóval fel tudom rá akasztani a szatyrokat a fülüknél fogva, így azok nem gurulnak ide-oda (főleg, ha például tele vannak üvegekkel.)
Kíváncsi vagyok, mennyiért és egyáltalán be lehet-e szerezni, meg a beszerelés módja is izgat. Ha kárpitot kell bontani, akkor felejtős...
Én is azért nem kértem a hátsó ablakok sötétítését, mert a gyermekeim tiltakoztak ellene, mondván, utazások során sokkal jobban kilátnak (főleg, amikor már nem süt a nap) a normál (amúgy még így is színezett) ablakokon. Emellett én is jobban kilátok rajtuk sötétedéskor és este is szükség esetén (pl. tolatáskor).
Ugyanakkor a felszerelés része volt az ajtóból kihúzható roló, bár sajnos a Grand változatban pont ugyanaz a formájú van, mint a "kicsi" Picassoban, így az nem egyezik teljesen a hátsó oldalajó ablakának formájával. Így én is tervezem, hogy veszek az ablakkeretbe illesztető sötétítőt - a 307-esemben is van ilyen, s az nekünk is bejött.
A többi oldalablakra és a csomagtér ajtóra nekem nem hiányzik, mivel amúgy is általában nyaraláskor vesszük leginkább hasznát, olyankor meg dugig van pakolva a csomagtartó. (Bár úgy tudom, a második és harmadik sor oldalablakaira valókat egyaránt tartalmazza majd a csomag, amiben meg lehet venni.)
Akinek nincs ilyen, az autóbol kihúzható, oda is létezik hasonló utólagos árnyékoló, de azzal nincs személyes tapasztalatom, de meglepne, ha nem hasonlóan igényes megoldás lenne :) )
Nekem van személyes tapasztalatom, mert nálam a hátsó ajtókon van gyári kihúzható árnyékoló. Valóban igényesen van elkészítve.
Mikor vásárlás előtt a kocsit megnéztem a szalonban, a kiállított darabnak a csomagtér ajtaján is volt lehúzható árnyékoló. Kicsit meglepett mikor megkaptam a kocsit, és abban nem volt. A helye megvan, ha jól láttam valamilyen bepattintós típus lehet, de nálam az a rész hiányzik, ahova be kell akasztani.
Igazából a csomagtér ajtó árnyékoló hiánya nem akkora probléma, mert többnyire csak ketten vagyunk a kocsiban, és ha messzire megyünk, akkor meg többnyire a csomagok árnyékolnak. :)
Jut eszembe, ha már gyári kiegészítő: én anno nem kértem sötétített ablakot a B oszloptól (mert a család nagy része nem szereti, ha meg nagyon vág a nap, a sötétítő elég). De ugyebár a csomagtérben/3. sorban nincs felhúzható roló, ami azért nyaraláskor jól jönne. Nos a gyári, rendelhető napellenző tökéletes, ha valaki igényes megoldást keres a dologra (és nem a sima gumitappancsos univerzálist). A hátsó oldalsó ablakok méretében van, szélein drótmerevítéssel. Tökéletesen illeszkedik a helyére, nem is látszik, hogy az utólagos belső sötétítő, míg ki nem pattintom a helyéről. Ugyanez van a hátsó szélvédőre is, az is tökéletes, a megoldás hasonló. Az anyag egyébként ugyan az, mint a hátsó ajtókból kihúzható árnyékolóknak. (Akinek nincs ilyen, az autóbol kihúzható, oda is létezik hasonló utólagos árnyékoló, de azzal nincs személyes tapasztalatom, de meglepne, ha nem hasonlóan igényes megoldás lenne :) )
Á, közben eszembe jutott: pont az itteni kereskedő szerezte meg a cikkszám alakpján a szerelési útmutató másolatát számomra. Szóval nagyon készséges volt e tekintetben (meg amúgy is.)
Én ilyenkor végig szoktam nézni az európai Citroen importőrök oldalait, hátha máshol bővebb infóval tudnak szolgálni, esetleg kép is van. A skandináv országokban például általában hamarabb felteszik a netre a kapható kiegészítőket:
Amúgy a képen sajnos ők is pont nem a Grandba, hanem a "kicsibe" való hálót mutatják. Már nem is tudom hol, de én a hálóhoz mellékelt szerelési utasítást láttam, s abból tájékozódtam, hogyan is néz ki, hogyan s hova lehet, illetve kellene majd felszerelni.
Nem, az a Citroen hivatalos oldala a rendelhető kiegészítőkről. És az az oldal pl pint a csomagtéri háló-é, csak nincs kép róla (azt jelzi a fényképező ábra) :)
A szöveg szerint viszont az, és az is ott van, hogy szerelést igényel. Csak a biztonság kedvéért (illetve érdekességképpen) tettem be sbojan részére, a lehetséges pontos azonosítás miatt.
De te is keresgélhetsz az oldalon, bár neked először bal felül át kell állítani sima C4 Picassora :)
Még most nem kritikus a léte, de hamarosan beruházok rá. A vicces az, hogy mikor vettem a kocsit, már akkor is ragaszkodtam a hálóhoz, de a kereskedő valahogy nem akart ezzel foglakozni. A vonóhorogra is úgy kellett rábeszélnem :O Míg megérkezett a kocsi időnként bombáztam ilyen-olyan kiegészítők beszerzésével, beszerelésével, de egyszerűen nem mutatott a dolog után érdeklődést. Én meg belefáradtam egy idő után. Gondolom olyan jól ment nekik, hogy nem hiányzott nekik az a még 1-200.000 Ft plusz forgalom, vagy nem tudom :P Még, hogy válság ;) (A kocsira is tucatnyinál több árajánlatkérést küldtem ki több márkára is, azt hiszem 3 vagy 4 akár minimálisan is komolyan vehető válasz érkezett, kb a fele nem is válaszolt, illetve egy pl fél év után :( )