Üdv mindenkinek! Tegnap találtam rátok. Egy Orlandós "kolléga" hagyott egy cetlit a szélvédőmön, hogy van ez a fórum. Elolvastam postot és már válaszoltam is.
Egyébként az autóm egy dízel automata LTZ, de már 2014-es modell. Ez állítólag jelentis kisebb eltéréseket a 2013-as hoz képest.
trawala kieglészítésében írt olajmennyiség növekedésről meg is feledkeztem. Még annyit ehhez is érdemes talán hozzátenni, hogy a regeneráció mindenképp hígítja a motorolajat kisebb-nagyobb mérétkben. Az olaj minőségét és mennyiségét is elvileg szenzor figyeli, de sok városi használat esetén érdemes odafigyelni a mennyiség növekedésére és esetleg gyakrabban cseréln az olajat az előírtnál.
Tudom, hogy mindig (ki)oktatok, meg a kezelési könyvből idézek, de hát azért azt lássuk be, ha azt olvasgatja valaki, akkor olyan nagy meglepetések nem érhetik. Mondjuk a katalizátor regenerációjáról "csak" ennyi szerepel:
Pedig én "benzines" vagyok.
(ui: egyébként Sandi 00 nem jelezte a magas hőmérsékletet, meg a szagot, füstöt)
Még nem találkoztunk itt -emlékeim szerint-, tehát üdv a csapatban!
Egy kis kiegészítés: a katalizátor kiégetése (regenerációja) amennyiben nem fejeződik be, a motorolaj károsodik (felhígul). Ezt onnan lehet leginkább észrevenni, hogy emelkedik a szintje. A tapasztalat szerint városi forgalomban nem lehetséges a teljes regeneráció.
Ha diesel az Orlado, akkor a részecskeszűrő regenerációs folyamata okozza a jelenséget. Teljesen normális jelenség. (Amikor nekem először fordult elő kétségbeesve hívtam a szervízt.)
A kocsi használati utasítása ebben a témában kicsit hiányos és megtévesztő, vagy talán inkább hibás. Nem pontosan írja le, hogyan is zajlik a regeneráció folyamata, így aztán a dolográ tudja hozni a frászt a tulajokra.
Arról van szó, hogy időnként némi többlet üzemenyag felhasználásával az autó kieégeti a lerakódott kormomrészecskéket a részecskeszűrőből. Ez magas pillanatnyi fogyasztással, extra melegedéssel, stb-vel jár.
A bibi ott van, hogy erről a tulaj erről normális esetben csak olyan módon értesül, hogy magas a fogyasztás és ha leállítod a motort akkor még percekig jár a hűtőventillátor. Az ezt jelző kontroll lámpa csak akkor gyullad ki a műszerfalon, ha már sokszor megakadt a folyamat és javasolt egy menetben befejezni a motor egyes részeinek károsodását elkerülendő. Na ez nincs leírva a kézikönyvben.
A regeneráció gyakorisága és hossza a használat jellegétől erősen függ, tehát nem pontos időintervallumonként zajló folyamat. Pl. ha rövid távokon használad az autót, amikor sokszor nincs ideje rendesen elérni az üzemi hőmérsékletet, akkor sokkal gyakrabban van rá szükség.
Fontos tudnivaló még, hogy a részecskeszűrő regeneráció megszakadása (a motor leállítása) esetén a követkető alkalommal folytatódik a folyamat. Ez egészségtelen a motor szempontjából, bizonyos esetékben a motor egyes részeinek károsodásét is okozhatja. Ilyen esetben és ezt elkerülendő kigyullad a kontrollámpa a műszerfalon. Ekkor nem ajánlott leállítani a motort, amíg be nem fejezi regenerációt. Egyébként nem szükségszerű a károsodás, de én azért nem kísérleteznék ezzel. A regeneráció gyorsítható, ha magasabb fordulaton használjuk ilyenkor a motort a szokásoshoz képet. Nekem automatám van, ilyenkor átkapcsolom manuálisba, ha van rá lehetőség, hogy magasabb fordulaton járjon.
Megkaptam az idei szervizajánlatokat a Chevrolet Gombostól a benzines és a diesel Orlandokra. Szerintem korrekt árak. Elküldtem, de ha nem kapta valaki meg, akkor írjon nekem privát üzenetet.
:-( Hát ez nem jó! :-( Csak azt nem értem, hogy hosszú távon nem csinálja (tehát pl: 40 km után, ha megállok nem megy a motor leállítása után a ventillátor), eddig még csak rövid távon észleltem amikor a "belvárosban" megálltam néhány km után. És ilyenkor azt tapasztaltam, hogy a pillanatnyi fogyasztásom nagyon magas.
Honnan tudom megállapítani, hogy (melyik) mi a gond??
Szokott bekapcsolni valakinek a "hűtőventillátor"? (gondolom ez a neve, annak ami a hűtőrács mögött van, :-D de nem vagyok biztos benne. :-))
Tavaly nyáron egyszer tapasztaltam, hogy bekapcsolt és miután leállítottam a motort, még kb: 30 mp-ig erősen dolgozott.
Viszont most szinte hetente tapasztalom, hogy 4-5 km megtétele után (hideg időben), ha pl: megállok a boltnál, akkor dolgozik még egy jó ideig. Pedig szerintem nem megyek olyan gyorsan, hogy hűteni kellene a motort. :-D :-D Bár ki tudja? Vagy esetleg a bolttal lehet gondja, nem kellene megállnom ott :-) :-(
666, The Number of the Beast! Imádtam a régi Iron Maident!!!
Egyébként mi az a narancsszínű ikon a tempomattól jobbra?
Nekem még olyat nem mutatott. (vagy nem figyeltem eléggé?)
Persze, ha már így benne vagyok az évforduló és a fényképfeltöltés témákban, akkor ezt kuksizzátok! Már sötétben a szilveszter helyszínére igyekeztünk, amikor ezt "történt".
Mondjátok, hogy nem olyan rossz ómen! :)
Mondjuk ebből legalább kiderül, hogy szerencsére nekünk még nem aktuális egy "Gombos-party" :-D