Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Botixx Creative Commons License 2014.01.10 0 0 4287

Elnézést, neveletlen voltam.

Üdv mindenkinek! Tegnap találtam rátok. Egy Orlandós "kolléga" hagyott egy cetlit a szélvédőmön, hogy van ez a fórum. Elolvastam postot és már válaszoltam is.

Egyébként az autóm egy dízel automata LTZ, de már 2014-es modell. Ez állítólag jelentis kisebb eltéréseket a 2013-as hoz képest.

 

trawala  kieglészítésében írt olajmennyiség növekedésről meg is feledkeztem. Még annyit ehhez is érdemes talán hozzátenni, hogy a regeneráció mindenképp hígítja a motorolajat kisebb-nagyobb mérétkben. Az olaj minőségét és mennyiségét is elvileg szenzor figyeli, de sok városi használat esetén érdemes odafigyelni a mennyiség növekedésére és esetleg gyakrabban cseréln az olajat az előírtnál.

Előzmény: trawala (4285)
trawala Creative Commons License 2014.01.10 0 0 4286

Tudom, hogy mindig (ki)oktatok, meg a kezelési könyvből idézek,  de hát azért azt lássuk be, ha azt olvasgatja valaki, akkor olyan nagy meglepetések nem érhetik. Mondjuk a katalizátor regenerációjáról "csak" ennyi szerepel:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               

 

Pedig én "benzines" vagyok.

(ui: egyébként Sandi 00 nem jelezte a magas hőmérsékletet, meg a szagot, füstöt)

trawala Creative Commons License 2014.01.09 0 0 4285

Szia Botixx!

 

Még nem találkoztunk itt -emlékeim szerint-, tehát üdv a csapatban!

 

Egy kis kiegészítés: a katalizátor kiégetése (regenerációja) amennyiben nem fejeződik be, a motorolaj károsodik (felhígul). Ezt onnan lehet leginkább észrevenni, hogy emelkedik a szintje. A tapasztalat szerint városi forgalomban nem lehetséges a teljes regeneráció.

Előzmény: Botixx (4284)
Botixx Creative Commons License 2014.01.09 0 0 4284

Sziasztok!

 

Ha diesel az Orlado, akkor a részecskeszűrő regenerációs folyamata okozza a jelenséget. Teljesen normális jelenség. (Amikor nekem először fordult elő kétségbeesve hívtam a szervízt.)

A kocsi használati utasítása ebben a témában kicsit hiányos és megtévesztő, vagy talán inkább hibás. Nem pontosan írja le, hogyan is zajlik a regeneráció folyamata, így aztán a dolográ tudja hozni a frászt a tulajokra.

 

Arról van szó, hogy időnként némi többlet üzemenyag felhasználásával az autó kieégeti a lerakódott kormomrészecskéket a részecskeszűrőből. Ez magas pillanatnyi fogyasztással, extra melegedéssel, stb-vel jár.

A bibi ott van, hogy erről a tulaj erről normális esetben csak olyan módon értesül, hogy magas a fogyasztás és ha leállítod a motort akkor még percekig jár a hűtőventillátor. Az ezt jelző kontroll lámpa csak akkor gyullad ki a műszerfalon, ha már sokszor megakadt a folyamat és javasolt egy menetben befejezni a motor egyes részeinek károsodását elkerülendő. Na ez nincs leírva a kézikönyvben.

 

A regeneráció gyakorisága és hossza a használat jellegétől erősen függ, tehát nem pontos időintervallumonként zajló folyamat. Pl. ha rövid távokon használad az autót, amikor sokszor nincs ideje rendesen elérni az üzemi hőmérsékletet, akkor sokkal gyakrabban van rá szükség.

 

Fontos tudnivaló még, hogy a részecskeszűrő regeneráció megszakadása (a motor leállítása) esetén a követkető alkalommal folytatódik a folyamat. Ez egészségtelen a motor szempontjából, bizonyos esetékben a motor egyes részeinek károsodásét is okozhatja. Ilyen esetben és ezt elkerülendő kigyullad a kontrollámpa a műszerfalon. Ekkor nem ajánlott leállítani a motort, amíg be nem fejezi regenerációt. Egyébként nem szükségszerű a károsodás, de én azért nem kísérleteznék ezzel. A regeneráció gyorsítható, ha magasabb fordulaton használjuk ilyenkor a motort a szokásoshoz képet. Nekem automatám van, ilyenkor átkapcsolom manuálisba, ha van rá lehetőség, hogy magasabb fordulaton járjon.

 

Remélem tudtam segíteni. Üdv:

Előzmény: Sandi00 (4275)
trawala Creative Commons License 2014.01.07 0 0 4283

Megkaptam az idei szervizajánlatokat a Chevrolet Gombostól a benzines és a diesel Orlandokra. Szerintem korrekt árak. Elküldtem, de ha nem kapta valaki meg, akkor írjon nekem privát üzenetet.

trawala Creative Commons License 2014.01.07 0 0 4282

Van egy klíma hűtő venti, meg van a motorhűtő venti.

Előzmény: Sandi00 (4280)
Sandi00 Creative Commons License 2014.01.07 0 0 4281

De szerintem (99%), hogy a hűtőrács mögötti, mivel akkora hangja és "levegő-mozgása" van, ahogy elé álltam. 

Előzmény: Sandi00 (4280)
Sandi00 Creative Commons License 2014.01.07 0 0 4280

Miért több is van????? 8-O

Legközelebbi alkalommal meg fogom nézni, és pontos választ adok. Köszi.

Előzmény: trawala (4279)
trawala Creative Commons License 2014.01.07 0 0 4279

Melyik ventilátor megy?

Előzmény: Sandi00 (4278)
Sandi00 Creative Commons License 2014.01.07 0 0 4278

:-( Hát ez nem jó! :-( Csak azt nem értem, hogy hosszú távon nem csinálja (tehát pl: 40 km után, ha megállok nem megy a motor leállítása után a ventillátor), eddig még csak rövid távon észleltem amikor a "belvárosban" megálltam néhány km után. És ilyenkor azt tapasztaltam, hogy a pillanatnyi fogyasztásom nagyon magas.

Honnan tudom megállapítani, hogy (melyik) mi a gond??

Előzmény: trawala (4276)
trawala Creative Commons License 2014.01.07 0 0 4277

Azt kéne tudni, hogy a hűtőrács vagy a hűtő mögött ...?

Előzmény: trawala (4276)
trawala Creative Commons License 2014.01.07 0 0 4276

Vagy rossz a hőérzékelő patron, vagy túlmelegszik a motor.

Előzmény: Sandi00 (4275)
Sandi00 Creative Commons License 2014.01.07 0 0 4275

Üdv!

Szokott bekapcsolni valakinek a "hűtőventillátor"? (gondolom ez a neve, annak ami a hűtőrács mögött van, :-D de nem vagyok biztos benne. :-))

Tavaly nyáron egyszer tapasztaltam, hogy bekapcsolt és miután leállítottam a motort, még kb: 30 mp-ig erősen dolgozott.

Viszont most szinte hetente tapasztalom, hogy 4-5 km megtétele után (hideg időben), ha pl: megállok a boltnál, akkor dolgozik még egy jó ideig. Pedig szerintem nem megyek olyan gyorsan, hogy hűteni kellene a motort. :-D :-D Bár ki tudja? Vagy esetleg a bolttal lehet gondja, nem kellene megállnom ott :-) :-(

Tapasztalat?

Tanács?

Mi okozza? Normális ez?

Simong.hu Creative Commons License 2014.01.06 0 0 4274

Először én is azt hittem, hogy szeretsz behúzott kézifékkel közlekedni, de aztán a sebmérő állásából kiderült a turpisság!:-)

Előzmény: Jobarathok (4272)
Jobarathok Creative Commons License 2014.01.05 0 0 4273

Első sor: írok=írtok

Prediktív androidon :)

Jobarathok Creative Commons License 2014.01.05 0 0 4272

Egy kicsit nem figyelek Ráthok és már olyanokat írok, hogy csak kedves mosollyal arcomon tudok olvasni:)

 

Előjöttek az igazi jellemek:

 

- trawala idézett a kézikönyből :)

- QAK emlékszik még Dickinsonék feledhetetlen albumára (a mai napig részese a kocsiban elhelyezett CD pakknak!)

- HFT józanul értékel, s tudja a választ. 

 

Ezért jó ismerősök között ;)

 

Amúgy csak annyi történt, hogy megálltam az út mentén (enyhe lejtő, kézifék be!) ne remegjen már az a mobil, s fényképeztem...

HFT Creative Commons License 2014.01.05 0 0 4271

a kép rossz minőségű, az piros, és a BRAKE visszajelző. a képminőség miatt tűnik narancssárgának.

Előzmény: QAK (4268)
trawala Creative Commons License 2014.01.05 0 0 4270

Akkor a Te géped ABS mentes :) ?  Biztosan kell lenni!!!

Előzmény: QAK (4269)
QAK Creative Commons License 2014.01.05 0 0 4269

műszerfAlon...

Előzmény: QAK (4268)
QAK Creative Commons License 2014.01.05 0 0 4268

Most szememet a műszerfelon tartva indítottam, és valóban nincs ilyen visszajelzőm!!!

Nekem ott a kézifék-lámpácska van, ráadásul piros!

Előzmény: trawala (4267)
trawala Creative Commons License 2014.01.05 0 0 4267

Előzmény: QAK (4266)
QAK Creative Commons License 2014.01.04 0 0 4266
666, The Number of the Beast! Imádtam a régi Iron Maident!!!
Egyébként mi az a narancsszínű ikon a tempomattól jobbra?
Nekem még olyat nem mutatott. (vagy nem figyeltem eléggé?)
Előzmény: Jobarathok (4264)
trawala Creative Commons License 2014.01.03 0 0 4265

1 egész 2/3 sátán. :)

Előzmény: Jobarathok (4264)
Jobarathok Creative Commons License 2014.01.03 0 0 4264

Persze, ha már így benne vagyok az évforduló és a fényképfeltöltés témákban, akkor ezt kuksizzátok! Már sötétben a szilveszter helyszínére igyekeztünk, amikor ezt "történt".

Mondjátok, hogy nem olyan rossz ómen! :)

 

Mondjuk ebből legalább kiderül, hogy szerencsére nekünk még nem aktuális egy "Gombos-party" :-D

Jobarathok Creative Commons License 2014.01.03 0 0 4263

Eddig lemaradtam, de jobb később, mint...

trawala Creative Commons License 2014.01.02 0 0 4262

Nyugtával dícsérjük a medve bőrét :)

Előzmény: chevywhite (4261)
chevywhite Creative Commons License 2014.01.02 0 0 4261

Nem hiába vagy a "NAGYFEHÉR FÖNÖK"

Előzmény: trawala (4260)
trawala Creative Commons License 2014.01.02 0 0 4260

Igen, mert Petrus Roland a kapcsolatunk. A Gombos családi nap óta.

Hétfőn ülnek össze és alakítanak ki nekünk valami szervizárat. Mert kértem ajánlatot benzinesre, dieselre az 1. meg a 2. évesre.

(szokásomhoz híven :) )

Cím: petrus.roland@gombos.hu

Előzmény: HFT (4259)
HFT Creative Commons License 2014.01.02 0 0 4259

A trawala által megadott mailcímre írj, az reagál. Legalábbis nekem már reagált.

Előzmény: Simong.hu (4257)
Simong.hu Creative Commons License 2014.01.01 0 0 4258

... és ha nem ragálnak, akkor majd én reagálok valami jó kis reagálósat. Na mind1, Mária néni talán nem olvassa és nem kapok karót szóismétlésért.

:-)

Előzmény: Simong.hu (4257)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!