Aki szereti ezt a garázst, illetve bánná a megszüntetését itt leírhatja az érveit! Valamint szedjük össze -lehetőleg fotókkal- a tőlünk "elvándorolt" buszokat és megszüntetett(Alvállalkozósított) viszonylatainkat.
I - 158-nak borzalmas hangja van, R - 700 tegnap (7/2) úgy megkajált 100 l.-t 100-on, mintha kötelező lett volna. Még jó, hogy gazdaságos buszokat vett a BKV...
Nagy ügynek nem tekinthető, nem is az! Csak egy banális példa volt... A villamos az más világ! Nálatok már évekkel ezelőtt az összes koros UV-n, mind a hat külső tukör fűthető volt. Nálunk, ha ma odamegyek a szerelőhöz, hogy nyakunkon a tél, szereljetek tükörfűtést a kocsimra, jó esetben csak együttérzően mosolyognak, vagy megkérdezik: "Öreg, hol élsz te, ez a BKV...!" Igen! Ez is az, a tietek is az! Azonos cég, de mégsem ugyanaz... Ez van! Mindezekkel együtt, én szeretek itt dolgozni! Tudom, tudom, lökött, bolond vagyok! Igen! De akkor is! :-)))
Igazad van, de sajnos egy nem túl tökéletes világban élünk... A javaslatom ezt a jelenséget is megoldaná, kiírtaná gyökerestől, mint a parlagfüvet a rendes gazda... :-)))
Szűz anyám... Egy fényszóróból ekkora ügyet miért csinálnak? Nálunk /villamos/ ha nincs tompított akk elvileg nem is lehet kint maradni. Volt h nem világított, műszak kijött a v.á.-ra és kicserélte az izzót.:) És ilyenekből nincs gond, csak a nagyobb gondokból, pl. ha egyik fokozaton kihagy, ott be van jelölve !! KIHAGY !! felirattal, lehet hogy ezt a kocsivezetők írták, de akkor is eszméletlen, hogy már vagy 1 éve ilyen....
De szerintem itt elméletileg az alkatrészellátással sincs semmiféle probléma. Ma estefelé bementem a villanyászokhoz és meglebegtettem az egyik szerelő előtt egy mondatban hogy volna rá egy ezresem, hogy megcsinálják és kicseréljék azt a selejtes erősítőt. Mondtam neki, hogy a BPI-403-ban ami leállított, majdnem szétbontott 405-ös, van benne egy vadonatúj erősítő. Erre jött a válasz, persze, de nem kell abból kivenni, hiszen van raktáron is.
Hát most komolyan kérdezem? Ha valaki elszösszent egy pénz alapú számot, máris van alkatrész és munkakedv is? Hát de érdekes. Fél óra múlva benne volt az erősítő, bár még nem szól a mikrofon, de ma éjjel meg fogják csinálni.
Erre mit is mondjak?
Amúgy nem keresnek olyan nagyon rosszul a szerelők a garázsban, azt gondolom te is jól tudod. Söt, jobban keresnek mint Mi.
Hello Szerintem az a baj.Ha megengeditek akkor okoskodnék egy kicsit. Amit itt olvasok az szomorú szerintem. Mert ha lenne egy kis akarat a vezetőség felől hogy legyen alkatrész és ne kéne mindig (Télen-nyáron)lopni a donorokból és a félújítót alkatrészek is nagy részben rosszak akkor egy szerelő is bele fásul a dolgokba "hogy megint rossz amit felraktam" történet van.Ezek után az akarat lassan eltűnik az emberekből(most minek csináljam meg amikor úgy rossz lesz megint és a kollégák egymás ellen hangolása is ide vezethető vissza ) és ezekben kéne a vezetőség felől segítséget nyújtani és nem magára hanyi a műszakot a gondjaival. Remélem érthető voltam. Ja amúgy meg mindenkinek saját kocsit és kész.Aki akarja az óvja buszát aki pedig nem... Ez egy másik téma. Bocsánat ha okoskodtam.
Az én törzshelyem is Kelenföld! Ismerem a körülményeket. A cserét sem én javasoltam, csak, ismétlem, fenntartásokkal elfogadtam a véleményedet. A szerelőink szaktudásával nincs is semmi baj. Ezen inkább ne is vitatkozzunk, mert a vita meglátásom szerint akadémikus. Teljesítménybérezést ilyen helyen, ahol az előre ütemezett javításokat leszámítva, a meghibásodások száma és jellege jórészt kiszámíthatatlan, tervezhetetlen, a gyakorlatban lehetetlen megvalósítani, főleg egyéni teljesítmény szinten. Arról, hogy a hibák többsége, alkatrészhiányra, vagy az előző javítás szakszerűtlenségére, esetleg hanyag elvégzésére vezethető vissza, nyithatnánk ismételten, sokadjára vitát, de ennek sem látom értelmét.
Összegezve, röviden: én biztosítanám a munkavégzés feltételeit (alkatrész, szerszám, stb.), valamint a méltányos, rendes megélhetést bittosító bérezést (ami három másodállás vállalása nélkül is biztosítja a munkavállaló és családja tisztes életét, nem csak a létfenntartást!!!), de cserébe elvárnám, eleinte megkövetelném a rendes, pontos, felelősségtudatos munkavégzést!
Egy, gondolom, mindenki által tapasztalt jelenség:
Több napon át, naponta írogattam, hogy a j.o. tompított fényszóró nem vílágít! Bélyegzőlenyomat, névbélegző lenyomata némileg elmaszatolva, sor, stb.. Reggel a gép ugyanúgy félvak mint beálláskor... Pár nap múlva megunom a színjátékot, néhány perccel előbb bemegyek, beállok a csarnokba és az általad is említett nyugodtan traccsoló szerelők hadától megkérdezem, hogy van-e fényszóróizzójuk? Jött is az elhamarkodott, meggondolatlan válasz, hogy igen, van a raktárban! Nosza akkor kérek egy csetét! Két perc alatt kicserélték... A kérdés csak az, hogy míért kellett ezért feláldoznom a szabadidőm egy részét???!! No comment!!! :-(((
Hidd el, ezeknek a szerelőknek is megvan a hozzáértésük és a szaktudásuk. Mivel Magyarországon vagyunk, itt nagy vonalakban az a rendszer uralkodik sok helyen, hogy kifizetnek mert órabérben vagyok. a Kutyan em nézi meg a munkáját, ergó minek dolgozzon, amikor semmittevéssel vagy szöszmötöléssel is el tud telni az a munkanap. Ez miden ágazatra és munkakörre érvényes 1-2 kivétellel. Útfelújításoknál is 1-2 ember dolgozik, 35-40 meg támaszkodik a lapátra majd váltanak. következő 1-2 ember dolgozik egy kicsit a többi nézi. Ha mindez teljesítménybérben lenne, a Kálvin téren meg a Móriczon már régesrégen nem kéne kerülgetni az építkezést. KB a 8 óra munkaidőből sok helyen 1-2 óra a hasznos tevékenységgel a töltött idő, mert nincs senki aki ezt szankcionálja. Minnél hosszabb ideig tart egy útépítés, annál több pénz folyik be a cég kasszájába. Ha a BKV-nál a vonalműszakon kívül teljesítménybér lenne bevezetve a műszaki oldalnál, fél év után nem lenne mit csinálniuk. Kelenföldön pl olyan jól el tudnak egymással beszélgetni a szerelők, hogy az már szabály szerint feltűnő. Pl este mikor bennt áll az aknán 15-20 autóbusz ami mindegyiok hibás, vajon miért beszélgetnek a szalagos aknánál 5-en?
Én nem keresnék jobbakat. Vegyenek fel teljesen új embereket. De előtte átalakítanám a szerelői fizetésrendszert. Dolgozzanak teljesítménybérbe. Vagy kiadni a műszakot garázsonként alvállalkozóknak, akik teljesítménybérben kapnák meg a munka után a díjakat.
Léptetőgombra váltó 415 szerencsére még azért akad, bár tény, egyre kevesebb, pl. 13-55-ben is elszállt. De pl. 13-49-ben tökéletes, 13-51-n is jó stb.
Nálunk ahogy észrevettem a villanyszerelő bandát, ezen ne is csodálkozzunk. Én 1-2 kivételtől eltekintve az összeset repíteném a cégtől. És nem csak ezért, hanem mert semmivel nem foglalkoznak a szó szoros értelmében. Mindenre megvan a kifogás, csak dolgozni ne kelljen. Pedig tudnék annyi munkát adni nekik, hogy nem tudnának fél évig 1 percet sem pihenni.
A 19-12 nem tűnik olyan vészesnek. Egyelőre be van betonozódva a 239-re. (bár tény, nem okos dolog csörgés-zörgés alapján megállapítani egy busz milyenségét).