Azt mondták, hogy csak ide vihetem, ráadásul csak én, a tulajdonos vihetem, nem bízhatom másra a vizsgáztatást. A kormányablakon keresztül foglalhatok időpontot és ők ide küldenek.
Persze okos ismerősöm fülre-szemre megmondta, hogy ez adagolóhiba . Nekem a lakatfogóval kimért és rendben talált áramfelvétel ellenére is izzítási hibának tűnt és rászántam magam a gyertyák kibányászására . Megérte . Azonfelül a gyertya picit rövidebb is volt a kelleténél .
Más meg azt írta, hogy ártalmas, mert ezáltal, csökken a gázolaj kenőképessége és ez árt porlasztócsúcsnak és az adagolónak.
Olyanról is hallottam , aki emiatt egy kevés (0,5-1 %) kétütemű szintetikus motorolajat kevert az üzemanyagba .
Néhai mopedautós társunknak a szerelője azt a tanácsot adta , hogy télen tankolják a drágábbik üzemanyagot -- nyáron mehet bele az olcsóbb , de a farkasordató hidegben ne ezen spóroljanak , a minőségibb naftával könnyebben indul a verda .
Van valakinél olyan Kubota block amibe a főtengelyen és annak csapágyain kívül semmi nincs? Érdekelne!!!! Vagy olyan ami repedt,vagy olyan ami totál káros. z402
Kicsit zavaros kérdés -- el nem tudom képzelni , hogy mi miatt , milyen célra és micsoda kell . Ha jó körülnézek akad egypár kipurcant Z402-es a háznál , bár elsődlegesen a saját javításaimhoz szolgálnak alkatrészdonorként .
Az adagoló nem szokott csak úgy elállítódni . Másrészt kiszerelésnél se állítódik el , az a fontos , hogy a talptömítések visszakerüljenek . Azok pedig nem szakadnak úgy el , mint pl. a deklifedél vagy hengerfej tömítése , amit csak egyszer lehet felhasználni -- valami fémlemez szerű anyag .
A Kubota ilyen szempontból jól szerelhető , mert az adagolót könnyedén vissza lehet tenni a helyére , mert a vezérlőlécen levő horonyba csak be kell tolni felülről az adagoló fogaslécének a csapját . Bezzeg a Yanmar ! Annál valami lyukba kell bejátszani , és még egy rugós rögzítőstift is van .
De költői a dolog , az indítási nehézségeket nem az adagolónál keresném .
akkor vidd olyan helyre, ahol normális a vizsgabiztos.
Én is úgy tudom , hogy nem csak egyetlen helyen lehet L7e-t vizsgáztatni az országban ...
Ha van előnye az efféle nagymotoroknak a gépkocsikhoz képest , akkor az , hogy sokkal kevesebb követelményt kell teljesíteniük és eleve jóval alacsonyabb a vizsgadíj is . Nincs lengéscsillapító és emisszió vizsgálat , illetőleg elegendő lenne a lassulásmérés is .
Az én ismeretségi körömben csak két ilyen jármű van jelenleg , az egyikkel vagyok aktívabb kapcsolatban , bár az is tőlem 200 km-re koptatja az aszfaltot . Azt amiatt tartják , mert a tulajnak csak "A"-s jogsija van , de közben több családtagot kell hurcolnia . Viszont lassan közelít a bácsi is a nyolcvanhoz és eléggé megterhelő két évente a jogsija és a műszaki miatt is stresszelni . A lánya hamarosan jogosítványt szerez , illetve az unoka is akkora lesz , hogy önállóan közlekedhet ezért valószínűleg áttér az öreg a "normál" kis mopedautóra , beérve az egy szállítható utassal .
Nagyon marginális állatfaj nálunk ez a nagyobbik mopedautó .
Ennek kapcsán el lehet képzelni milyen ribilliót okozna , ha a segédmotoros járgányokat is időszakos vizsgára köteleznék .
Éppen a napokban tűnődtem azon , hogy vajon a DCI motoros új kocsiknak van-e L7e-s változata , illetve ha van akkor annak milyen menetdinamikai és fogyasztási értékei lehetnek . Ebben a méretben nem készülhet sok DCI-s motor , így valószínű , hogy ugyanazt használják az L6e-ben és az L7e-ben is . Ami annyit jelent : valahol -- gondolom az elektronikus vezérlés oldaláról -- fojtják a motort ...
Most akarod üzembehelyeztetni, vagy már van rendszáma? Mert ha rendszámos, akkor vidd olyan helyre, ahol normális a vizsgabiztos. Vagy bízd rá egy vizsga nepperre, azok egy bontószökevényt is le tudnak vizsgáztatni.
Az baj, mert a műszaki vizsgát végző ürge gyűlöli a mopedautókat. Egész vizsga alatt oda-oda rohant hozzám hogy kifejtse ezt. Mintha én találtam volna ki ezt a járműfajtát rajtam kérte számon, hogy ezt a baromságot hogy lehet az utakra engedni stb. Majdnem kitörték a frissen kicserélt váltókart, mert nem tudták hogy működik és rángatták oldalra, benyomta az ablakemelő gombot, ami emiatt nem működött. Mikor kijöttünk kipiszkáltam és azóta hibátlanul működik újra. Persze voltak valós hibák is ami miatt nem engedték át, de kétlem hogy ha kijavítjuk és visszaviszem akkor átengedi. A kormányt rángatta oldalra és kifelé. Állítólag mozog, mondjuk ezután nem csodálnám, ezt például nem írta a hibalistába, de egy kollégája figyelmeztetett rá. Gondolom ez lenne a következő egyik hiba, ami miatt megbukna. Szóval semmi jóra nem számíthatok.
Az a helyzet, hogy négy és fél éve van nála az autó. Már az első télen is ezt csinálta. Mindegy, hogy volt szűrőcsere. Akkor is ezt csinálja. Nekem az adagoló a gyanús, de ahhoz nem merek hozzányúlni, mert a visszarakás a helyére, nem mindegy. Mert ha nem a megfelelő pozícióba kerül vissza, akkor nem megfelelő időben történik a befecskendezés.
Ezzel kínlódtam tegnapig én is. Izzító gyertya csere. És egy izzítás gáz nélkül -2 fok két fordítás után beindult. A hidegbe mostmár indul. Erre szétugrott a hátsó variátor... Volt anyázás...stb.
Nekem is előjött az aixamnál hogy nehezen indul hidegben,
a múlt héten kicsit meg is ijedtem egy hosszabb út során: általában azonos tempóval megyek, az út felénél gondoltam kicsit gyorsítok mert este lesz mire hazaérek, és megdöbbenve tapasztaltam, hogy nem gyorsit, padlógáznál is csak 45Kmh.., Hűha, mi lesz majd visszafelé... Visszafelé is ugyanez volt elfogyott a lóerő.
Itthon kivettem a gázolajszűrőt csak minimális kosz volt az alján, kimostam benzinbe és visszatettem,
másnap próba út ugyan az a jelenség. Most megnéztem a légszűrőt, ez teljesen koszos volt alig engedte át a levegőt, mivel nem volt új itthon, meg nem is kapni minden autósbotban, ezt is kimostam 100-as benzinnel, (egy napig áztattam benne) utána ecsettel még átmostam, szép tiszta lett. Még egy napig szárítottam, (nem szabad azonnal visszatenni, egyszer már jártam igy, nagyon felpörög a motor, s nem lehet lelőni:) Visszajött a gyorsulás és a végsebesség.
Benzint csak akkor tegyél a tankba, ha nyáron tankoltál utóljára.
Mi a véleményetek, a gázolajba kevert benzinnel kapcsolatba? A Facebookon a mopedautósoknál olvastam, hogy van aki egy tank gázolajhoz, 1 liter benzint tesz télen. Így sokkal könnyebben indul a kisautója. Nekem is az a bajom , hogy télen a hőmérséklettől függően, 2-5 izzítás után indul csak az autóm. Kerestem véleményeket a google-val. Van aki azt írta, hogy nyugodtan lehet tenni bele. Más meg azt írta, hogy ártalmas, mert ezáltal, csökken a gázolaj kenőképessége és ez árt porlasztócsúcsnak és az adagolónak. Van-e valaki itt a fórumon, aki használ benzint a gázolajba? És mi a tapasztalata? Egyébként én az adagoló problémára gondol a nehéz indítás miatt. Porlasztócsúcsot talán 1 éve cseréltem. Azt monda az adagolós, aki beállította, hogy még a régivel is sokat lehetett volna menni. De viszont, ilyenkor hidegbe, mikor beindul, akkor egy darabig, mintha csak az egyik henger menne. Lehet, hogy elállítódott és azért nem nyom annyi anyagot? Ki kellene venni az adagolót és elvinni az adagolóshoz. De a Kubota Z402-s motor mögött, nem is lehet rálátni, hogy mit és hol kell bontani a kiszereléshez. Vissza rakni, meg még problémásabb, mert gondolom, hogy van valami ami mutatja, hogy melyik helyzetbe kell neki állni, hogy a befecskendezés megfelelő időben legyen.
Ma reggelre két privát üzenetet is kaptam a tegnapi hozzászólásommal kapcsolatban, hogy miért álltam így bele Bakancs kollégába. Most hideg fejjel átolvasva talán valóban túlzásokba estem, de nem hinném hogy sértő lenne amit írtam, és Péter meg tudja védeni az álláspontját, nem szorul másokra, ha érvelni kell...
Az tény, hogy kicsit felhúztam tegnap magam, mert tele van már a hócipőm a hamis villany autós sztereotípiákkal. 2021-ben már nem valami távoli jövő a villanyautózás, hanem a jelen, a kőolaj származékot égető járművek agóniája már megkezdődött. A mopedautók diesel motorjait jóideig még biztosan megtűrik az utakon, de ha őszinték vagyunk, akkor sajnos el kell ismerni, hogy ezek az Euro nullás motorok, többet szennyeznek, mint egy 2-3x annyit fogyasztó Euro 6-os SUV...
Nem akarok sebeket tépkedni, de hideg fejjel írnék még pár sort. Azt írta Bakancs, hogy szerinte a Twizy hajtásláncát inkább egy "normális" mopedautóba kellene beépíteni. Hát nyitott kapukat dönget, mert szinte minden gyártónak van már elektromos változata, nézzük példának okáért az Aixamet. A City és a Coupe típust lehet náluk kapni elektromos változatban, mindkettő 4000 euróval drágább, mint a diesel motoros változat. De ha azt nézem, hogy az Aixam Miniauto csak 8999 EUR, akkor a legolcsóbb diesel motoros, és a legolcsóbb elektromos Aixam között 5000 EUR a különbség. Ez a 1,5-1,8M Ft-os felár neken nagyon csípi a szemem, pláne akkor, amikor 6000 EUR-ért meg lehet venni a Citroen Amit. Értem én, hogy az Ami egy fura kis gnóm, de egy vadi új elektromos mopedautót adnak annyiért, amennyiért a bizonytalan műszaki állapotú használt dieseleket hirdetik itthon. Egyébként szerintem nem nyomorékabb, mint a 3 kerekű mopedautók (Sulky, Amica), amiből azért van néhány itthon. Ja, és az Amit odadaják részletre is, a beugró kb. 200e Ft, utána havi 150e a törlesztés. Sajnos csak Franciaországban, a hazai Citroen központnak fogalma sincs, hogy mikor lesz itthon is kapható. De ha valami csoda folytán árusítani fogják, rögtön lesz hozzá országos szervizhálózat is, ami egyik mopedautóról se mondható el. Mert ami Érden van, azt márkaszerviznek nevezni erős túlzás...
A Twizy-ről meg csak annyit jegyeznék még meg, hogy az tulajdonképpen egy quad, úgy is kell kezelni. A Tvizy-vel legálisan lehet közlekedni a közutakon, nem borul fel olyan könnyen, mint a benzinmotorosak, és még egy minimális eső védelme is van. Nem tudom mivel van több létjogosultsága egy rendszámozhatatlan benzinmotoros quadnak, amiből szerintem sokkal többet adnak el, pedig még a földutakon se lehet velük legálisan közlekedni, mert a rendőr ott is megbüntet, ha véletlenül arra jár.
Azt továbbra sem értem, miért ne lehetne horgászni menni a Ligier Be Sunnal. Elég csak megnézni az Opel Combo terepszögeit, meg a hasmagasságát, rögtön látszik, hogy a Be Sun sokkal huplisabb utakon is elmegy. Járok földutakon, van összehasonlítási alapom, amikor a Beetle-vel megyünk a sógoromékhoz, sokkal óvatosaban kell vezetnem, hogy ne koccoljam le a lökhárítót.
A nehezebben mozgó emberek jogos panasza, hogy mélyen vannak a mopedautók ülései, nehéz belőlük kiszállni, és nem lehet rendesen kilátni. A kifejezetten mozgáskorlátozott embereknek tervezett járművek mind magas üléspoziciójúak, akárcsak a teherautó formájú BeSun, vagy az Estrima Biro. Az utóbbi élőben nagyon is jól néz ki szerintem, Olaszországban a zsúfolt belvárosokban sokat lehet látni belőlük. A 300 literes csomagtartó valóban nem nagy, de egy átlagos bevásárláshoz szerintem elég. 4000 EUR körül meg lehet venni a 3 év körüli Estrimákat, normál testalkatú embereknek jó választás lehet, ha elég naponta az 50 km hatótáv.
A villanyautó nem a szegény emberek mobilitását fogja megoldani, de szerintem hozzá fognak drágulni a benzines-diesel autók is, mert a CO2 kvóták miatti büntetéseket az autógyárak át fogják hárítani a vásárlókra. Az egyéni autós közlekedés egyre nagyobb luxus lesz a jövőben, sokan anyagi okokból lesznek kénytelenek kis gnóm autókkal furikázni, ha nem lesz normális tömegközlekedés.
Ritka amikor ennyire ellentétes a véleményünk mopedautó témában, gyanítom azért lehet, mert te nem ismered az elektromos autókat, csak videók és elfogult autós firkászok cikkei alapján alkotsz véleményt. Az nem számít, hogy volt egy elektromos Pulitok, mert az újkorában is egy hitvány konstrukció volt, nemhogy akkor, amikor lepusztult állapotban hozzátok került. Ma már teljesen máshol tart a technika, de ezt csak akkor érted meg, ha kipróbálod, vagy előítéletek nélkül beszélgetsz olyanokkal, akik elektromos autót használnak.
Jó sok karaktert áldoztál rá, hogy bebizonyítsd mire nem alkalmas a Twizy, de én nem is állítottam, hogy egy autót tudna helyettesíteni. Ha kipróbáltad volna valaha, tudnád, hogy nagyon mókás kis járgány, abban mindig fülig ér a szád. Boltba nem azzal jár az ember, az nyilvánvaló, de nem is arra tervezték.
Városi használatra egy modern elektromos autó minden szempontból jobb, mint bármilyen belsőégésű motoros, de abban nincs igazad, hogy hosszabb utakra alkalmatlan. Van olyan ismerősöm aki Olaszországba jár rendszeresen, és azért (is) vett Teslát, mert így évente 2M Ft üzemanyag költséget spórol meg a korlátlan ingyenes gyorstöltő használattal. Neki a Budapest-Róma táv kb. 13 óra, egy diesel autóval se érsz oda sokkal hamarabb...
Az elektromos mopedautókat (Aixam, Ligier) azért nem hoztam példának, mert azoknál feláras a villany hajtás. A Citroen Ami lehet hogy furán néz ki, de sokkal olcsóbb, mint egy diesel motoros mopedautó.
Azt nem értem miből gondolod, hogy az én Be Sun kisteherautóm kevesebb csomagot tudna szállítani, mint bármelyik mopedautó. A Be Sun megengedett össztömege 1005 kg, a hasznos teherbírása kb. 700 kg!, akkora dobozt vagy platót teszek rá, amekkorát akarok, nem is lehet egy lapon említeni az áruszállító képességeit egy Aixam csomagtartójával. A formája véleményes, ok, neked nem tetszik, de ezzel kisebbségben vagy, mert nagyon sokan jönnek oda hozzám, hogy hol lehet kapni ilyen cuki autót. Az utasér kényelméről meg csak annyit jegyeznék meg, hogy egy bottal járó ismerősöm azért szerette volna megvenni, mert ebbe kényelmesen be tud szállni, az Aixambe meg nem.
Azt se értem, miből gondolod, hogy nem megy el ott, ahol egy Aixam, sokkal nagyobb a hasmagassága a Be Sunnak, én még vígan elmegyek egy olyan földúton, ahol az Aixam felakad.
Az elektromosított Aixamed csak meg fog erősíteni abban a hitedben, hogy semmire se jó az elektromos hajtás, mert azokkal a savas akukkal amit bele akarsz tenni, semmire se lesz jó, csak szívni fogsz vele állandóan. De lehetnek még gondok a kefés motorral, és az eléavult elekromechanikus, kontakthibás vezérléssel is, mint anno a Pulinál. A normális elektromos (moped) autók drágák, de azt írtad az ismerősödnek van rá pénze, Ő tudna venni olyat, amivel élvezhetné az előnyeit, és nem kellene feleslegesen szívnia.
Ja igen , Renault Twizy -- amúgy is költői a dolog , mert a bácsi jogsigondok miatt ül át mopedautóba , és arra az elektromos szellőrózsára pedig nem elegendő az AM-es jogsi .
Hát megfontolni éppen meg lehetne , ha lenne mit megfontolni -- de nincs mit . Nézzük sorjában .
Azt írod : egyik kedvencem a Renault Twizy, de azt időseknek nem ajánlanám . Én azt tenné hozzá : fiataloknak se . Szerintem a világ egyik prominens autógyártójának nagyívű melléfogása az a jármű . Nem értem . A Renault több mint száz éve , 1898 óta gyárt járművet , nagyon sikeres alkotásai voltak , nekem is van Reanultom ( bár most készülöm eladni ) a legendás R-4 , a Bakancs . Gyártanak nagy teherautókat , autóbuszokat , eladtak több (tíz)millió autót , szóval komoly cég , elvileg tudniuk kéne értelmezni a vásárlói igényeket . Rámozdultak a villanyautós hullámra és előálltak Twizy-vel . Hmm ... Azzal most ne foglalkozzunk , hogy ronda , mert az egy teljesen szubjektív fogalom , a legtöbb kultuszjárműről ( Ford T ; VW Bogár , Citroen Kacsa , Renault R-4 , Jeep , Subaru Libero , Honda Cub , Vespa stb. ) végsősoron elmondható , legalábbis bizton található valaki , aki szerint nem szép .
Nézzük inkább az objektívebb tényeket : használhatóság . Egy legyártott járműnek van egy célközönsége , egy olyan társadalmi réteg amelyik :
-- anyagi helyzeténél fogva meg tudja vásárolni a járművet
-- a jármű olyan paraméterekkel rendelkezik, hogy az azt megvásárló személy tudja valamire használni
Egy elektromos kisautó gyaníthatóan nem nagy távolságok áthidalására , nem nagyobb csoportok vagy nagy tömegű és terjedelmű áruk szállítására szolgál . Tehát a kamionos cégek , a nagycsaládosok és sivatagban vadászó tuaregek NEM lesznek a vásárlórétege . Értelemszerűen egy ilyen masinát VÁROSI ember vesz meg , 1-2 személy szállítására és az életmódjából adódó utazási és szállítási feladatok megoldására . És ezzel van itt a bibi . A városi ember reggel fölkel , lemegy a masinához , beül , elviszi a gyereket az óvodába-iskolába , elmegy a munkahelyére , onnan visszajövet bevásárol , majd felszedi a kiscsávót és hazamegy . Ha nincs gyerek akkor két felnőtt utazik esetleg egy járművel . Konkrét példa : ma délben légtelenítettem egy lépcsőházban melegvizes cirkulációt és azért , hogy be tudjak menni a tárolóba egy ismerősömet ( aki ott lakik ) hívtam haza , amúgy is jött volna ebédelni . Gyula mondta , reggel evett utoljára , 6-kor reggelizett a feleségével , majd elvitte az asszonyt a dolgozni ( 47 napja van a nyugdíjig ) , majd elment a saját munkahelyére -- onnan jött haza , részint miattam . A gyerekük felnőtt már . Gyulának egyébként VW Golfja van -- ez egy normál , magyarországi , vidéki városban előforduló járműhasználat . És hogy nézne ez ki a Twizy-vel ? Hát egy vidéki értelmiségi járműfelhasználó elvárja , hogy normál módon , kulturált öltözékben , esőtől-széltől ( hidegtől ) védetten utazzon , és az utas kiszállításához ne kelljen a vezetőnek is kikecmeregnie a járműből .
Azon kívül : elektromos járművet azért vesz az ember , hogy ne kelljen a belsőégésű motoros járművet hideg motorral rövid távokra használni , vagyis el tudja intézni vele azokat napi szinten előforduló feladatokat , amik az életmódjából adódnak . Vagyis eljár bevásárolni . A vásárlási struktúra az elmúlt évtizedekben világszerte átalakult , a lakóövezetekben levő kis boltok megszűntek-megritkultak , a bevásárlás bevásárlóközpontokra koncentrálódik , és bizonyos termékekből egyidőben nagyobb mennyiséget egyszerre megvásárolnak . mivel napjainkban a városi háztartások 100 %-a rendelkezik hűtőszekrénnyel , illetve nagyon sokféle termék eltartható . Most abba ne menjünk bele , hogy miféle tej és majonéz az , amelyik fél évig eláll hűtés nélkül ...
Szóval bevásárláslás . Egy bevásárlókocsi így néz ki :
És az járműgyártó , amelyik olyan városi járművet akar eladni , amelyiknek a csomagtartójába nem fér be a két utas mellé ennek a kocsinak az átlagos tartalma annak nagyon nehéz dolga lesz . És ezt ezek szerint a Renault fejlesztői nem tudták -- hogy hol élnek ezek az emberek arról fogalmam sincs . (Jegyzem meg én elvétve használok bevásárlókocsit , amit megveszek az jobbára kézben-kosárban elviszem .)
Mert a Ligier mérnökei bezzeg tudták ezt ! Most persze nem találom azt prospektust amiben valami terjedelmes zsákot pakolnak a Ligier csomagtartójába , mindenesetre a reklámban erőst kihangsúlyozták a jármű méretéhez képest valóban tekintélyes kapacitást .
Nyilván egy koncepció-jármű igyekszik elé menni a dolgoknak és talán naivul már azokra az időkre kacsingattak amikor nem jár bevásárolni a városlakó , hanem interneten kiszállítós futártól rendeli az ásványvizet , a panírozott csirkemellet és a mosóport . Ha így volt ez nem jött be .
Az ember tudomásul veszi , hogy a kis villanyautóval nem száguldozunk autópályán , hogy a fűtés-hűtés a hatótáv rovására megy , hogy a töltés időt vesz igénybe , hogy 50-80-100-120 km-enként töltögetni kell -- ezeket el lehet fogadni . De hogy ne lehessen vele elmenni bevásárolni ? Annyit azért elvárnék egy többmilliós masinától , hogy a kutyaeledelt ne az utas helyére , az ülésre kelljen pakolnom .
Most hogy képeket kerestem találtam ezt a videót , kellemesen igazolva érzem magam , a 8-ik percnél az utasszállítás gyötrelmeit taglalják : https://www.youtube.com/watch?v=6nERnGmPp3Y
Ha beépítenék a Twizy hajtásláncát egy normál mopedautónyi járműbe ( pl. egy Aixambe vagy Ligierbe ) akkor szerintem piacképes járművet kaphatnának . De így ?
És hasonló a helyzet az általad ajánlott másik járművel is . Amiről képet betettél azt a járművet soha nem fogja megvenni a bácsi : azzal a járművel nem lehet elmenni horgászni . Ugyanez a helyzet azzal Estrima Biro-val is -- eddig Opel Combo-ja volt , nyilván nem vár akkora szállítóképességet , de normál , használható járművet szeretne . Persze , ha potom pénzért (1-2 százezer Ft-ért ) meg lehetne venni akkor esetleg gondolna rá az ember , de így ? Drága , iszonyat drága ...
Egyébként se értem az elektromos járműveknél ezt gnóm-trendit , ezt a kényszeredetten alkalmazandó traktor-munkagép dizájnt .
Ebben a hirdetésben szereplő masinának miért nem adtak a napjainkban elfogadott formát ? És miért gyomlálták ki a csomagszállítás lehetőségét ?
Olvtársunk , 4motor4 hozott egy új elektromos mopedautót Sóstóra , abban se volt terjedelmes csomagtartó , de legalább normálisan nézett ki a masina , bár azt nem tudom azon is miért volt ez a fajta , kerékkel elforduló sárvédő . És persze nagyon pici volt , érdembeli csomagtartó nélkül .
Na mindegy , én a magam részéről megoldom a problémát : a 400-as EVO-ból már kivettem a motort , és remélhetőleg hamarost a villanymotor átrakásához hozzá tudok kezdeni . Vagyis lesz egy normál elektromos mopedautóm amelyikbe nem esik be menet közben a madárszar ( lásd : fenti videó ) , amiben kultúrember módra lehet beszélgetni a mellettem ülő utassal , miközben a lába nincs a hónom alatt , és amelyikben még az aksik mellett is marad használható csomagtér .
Majd ha ilyet gyártanak a kedves járműgyártók akkor ajánlom megfontolásra a delejes mopedautó megvásárlását bárkinek is .