AG infó: Kőkemény politika van ebben is, guglizz rá a Suchman Tamás névre és máris meglesz a megfejtés.
A nyári teli vonatos dologgal egyetértek. Én is kétkocsis vonatot fotóztam, a vasút koordinátora mutatott több háromkocsisról is képet tavaly nyárról. (nem kisvasúti nap!)
De mivel a nagyvasúti személyszállítást itthon jelenleg csak a MÁV-START műveli, ez van.
Én magam sem értem hogy pl. Győrbe, mikor Railjet van (ami nem MÁV-os), sűrű a közlekedés, viszonylag gyorsan is megy, miért van, aki busszal megy. De megy, és ez a lényeg.
Ebből annyi e topicba való, hogy még egy ilyen "szuper" vonalon is van akinek nem jó a vonat. Akkor mi lehet a 30-cal döcögő alacsony komfortú Bz-ken?
"A számolgatási javaslatom lényege : - Ha 1990-1995 között X forint állt rendelkezésre, - Ha 1995-2000 között X forint állt rendelkezésre, - Ha 2000-2005 között X forint állt rendelkezésre, - Ha 2005-2010 között X forint állt rendelkezésre, Akkor se 2011-től se 2020-től NEM fog rendelkezésre állni se 3X se 4X összeg."
Látom, nem érted. Senki nem akar se 2x, se 3x, se 4x pénzt az államtól. Csupán azt vizsgáljuk, hogy ugyanannyi pénzből, amiből most buszozunk vasúttal párhuzamosan (másod- harmadrészekkel, heringeffektusos csuklósokkal), és egymás segedlemébe érnek az úton a teherautók, nos ugyanennyi pénzből meg tudjuk-e oldani vonattal. Biztos vagyok abban, hogy sok viszonylaton igen.
A leépülési spirállal nem feltétlen értek egyet. Az inkább a '80-as évek végétől volt.
Igaz hogy itt off, de a MÁV jelenleg 10(!) év alatt (2000-2010) képes volt villamosítani 101 km egyvágányú vonalat, azt is EU vissza nem fizetendő támogatásból.
Képes volt venni 10 db mozdonyt, azt is kölcsönből.
A "koncepció" után ez nem 10 évente, hanem fél évente történt meg. Az nem volt sorvasztás, szerintem.
Akik már a '80-as évek végén figyelték a vonatokat, elmesélhetik hogy milyen mennyiségű tehervonat, utas, stb. volt. 1985-ig csak emelkedett.
Szerintem még most is abból a munícióból élünk. Több mellékvonal is kompletten átépült (pl. 36-os).
[Figyelembe kell persze venni, hogy egyrészt az ipari szerkezet a vasútnak kedvezett (nagy gyárak, koncentrált munkaerő-foglalkoztatás), másrészt a "rendszer" sajátosságainak megfelelően semmi (termék, beruházás, stb.) nem a piaci árba került, hanem "csak úgy" valamennyibe.]
_nyunyuka: "netán kisvárdai hosszabbítással, normális járművekkel és menetrenddel még most is életképes lenne a "maradék" is. Mert a vonalvezetése fasza. Talán a szomszédban elárulják, melyik boltban vették ezeket"
Életképes, az lenne :)) De ha ennyi utasra kell a kötött pálya (ráadásul új), akkor szerintem inkább építésenek vasútvonalat Pécs és Komló közé. Alagúttal. :))
azért maradhattak meg, mert nem sikerült megszervezni a kiváltásukat
Nagyon jó példa erre a balatonfenyvesi kisvasút,ahol az utolsó nap menekült meg a vonal,mivel busz magánúton tudott volna csak közlekedni,a magánút tulajdonosa pedig nem ment bele a dologba. :-)
Azért a Balatonnál kérem bezárni a kisvasutat....Normálisak?Én voltam másfél éve nyáron,2 kocsi full tele volt,állóhely sem maradt...
Az lehet, hogy akkor "manipuláció" miatt szűnt meg. Most viszont már a másik fele (nyírvidéki kisvasút) is megszűnt...az, ami akkor még életképesnek volt titulálva.
Normális pályasebességgel, az értelmetlen megállók megszűntetésével (helyettük újakkal), netán kisvárdai hosszabbítással, normális járművekkel és menetrenddel még most is életképes lenne a "maradék" is. Mert a vonalvezetése fasza. Talán a szomszédban elárulják, melyik boltban vették ezeket: .
"Az lehet, hogy akkor "manipuláció" miatt szűnt meg. Most viszont már a másik fele (nyírvidéki kisvasút) is megszűnt...az, ami akkor még életképesnek volt titulálva."
Tévedés. Az összes kisvasutat fel akarták számolni, a megmaradtak azért maradhattak meg, mert nem sikerült megszervezni a kiváltásukat. A nyírvidéki kisvasút lerohasztása is ennek az időszaknak a hozománya, hiszen fejlesztésre egy fillért sem fordítottak, így természetes, hogy az 50 éves eszközparkkal mára versenyképtelenné vált.
"Lehet, hogy a "koncepció" elhozta bizonyos vonalak megszűntetését, és érdekes, a most megszüntetésre került vonalakon - akkor még - volt akkora forgalom, hogy azok életképeseknek lettek titulálva.
Lehet utólag azt mondani, hogy a "koncepció" erőltetett közútra terelés volt, de megkérdem én: azokat a vonalakat amiket már akkor "gazdaságtalannak" tituláltak, azok most mennyire lennének életképesek? "
Igen, jól látod, a vasút belekerült egy önfelszámolási spirálba. Akkor (illetve 1959-től) indultak meg azok a folyamatok, amelyek ide vezettek - és nem csak a bezárandó vonalak kaptak belőle, hanem az egész vasúthálózat. Moldova írta, hogy a sárvár-zalabér-batyki vonal utasszáma 1700 fő volt naponta. Ma van olyan fővonal, ahol örülnének ennyinek.
Két lehetőség van:
- folytatjuk a jelenlegi irányvonalat, és felszámoljuk a vasúthálózatot. Mindig lesz lejjebb, és mindig lesznek fölösleges vonalak. Olyanok is, amelyekről ma el sem hinnénk - hiszen akkor sem hitték volna el a mai helyzetet.
- megpróbálunk fordítani rajta, hogy felfele ívelő legyen a spirál.
(Megj.: volt jópár olyan nagyvasúti vonal, amely 68-ban is halállistás volt, aztán túlélte a koncepciót.)
Ősszességében hány egész napot el"csesztél" itt a fórumon ugyanannak a hitvallásodnak a bizonygatásával? Az egyik legnagyobb hozzászólás számú nick vagy....
Ha elmész és számolsz (még ha egyszer is), annak legalább két előnye van:
- jobban fogod tudni amit csak hiszel
- más is fogja tudni (ha beírod), hiszen Te azt mondhatod, hogy ott voltál, megszámoltad. Neked még hinnének is, nem mint zsitvának :)
>Egyébként szívesen utazom Ikarus buszokon is (máson nem), de csak ott ahol nem bosszant hogy a vasúttal párhuzamosan megyünk és járhatna a busz helyett vonat.
Amikor a 146. számú vonalat a legnagyobb veszély fenyegette részedről- tudod. "tiltott, határozottan tiltott"- akkor ott tartottak egy korrekt utasszámlálást.
- ellene vagyok a csak egy napig tartó számolásnak. ebből semmilyen értelmes következtetés nem vonható le,
Egy bizonyos "ukkel" nevű (jelenleg Törölt nick) felhasználó egyetlen szombat délutáni utasszámlálás alapján levonta a gyöngyösi vonal létjogosultságáról a következtetést. Nem ismered véletlenül?
Pécsi Start? Nem csoda, azoknak azt sem hiszem el, amit kérdeznek!
Mit lehet megtanulni a Pécsiektől?
Hogyan növeljük a korszerű D55, KöFi stb... állomások arányát? zárjuk be a korszerűtlen vonalakat, állomásokat
Hogyan növeljük a villamosított hálózat arányát? zárjuk be a mellékvonalakat
Hogyan javítsunk a kihasználtságon? zárjuk be a mellékvonalakat
Hogyan növeljük az IC utasok számát? szüntessük meg a gyorsokat
Hogyan javítsunk a pályaállapoton? zárjuk be a vicinálisokat Ezt még gyakorolni kell, mert közben a megmaradó vonalak is egyre jobban züllenek (30, 41, 60, de már a 40-es is...)
Szigorúan tilos jó menetrendet csinálni, ha mégis sikerül, akkor azt legkésőbb a menetrendváltásig rontsuk újra el! (Ld. tavaly 4 gyors, Szombathelyre) De addig is olyan menetrendet szerkesszünk, amit nem lehet betartani!
Szigorúan tilos a pályafelújítás! Ha mégis megtörténik (ld. 46), akkor kopmenzációként zárjunk be pár állomást!
Ha az utasszám a feleslegesnek tartott mellékvonalakon nem akar csökkenni, akkor küldjünk oda rövidebb szerelvényt, hogy ne férjenek fel! (38) Ha mégsem csökkenne kellő mértékben az utasszám, akkor legalább hazudjunk kisebbet, a papír mindent kibír, ezzel is jelezve, hogy a vonal csak mellékes! (38)
Eleve gyanús, hogy mindenütt a buszos utasszám a nagyobb, például kötve hiszem, hogy csak 6000 utas használná naponta a Debreceni állomást, meg 1200 a székesfehérvárit...
Na ja, a Volán mindenkit megszámol számolójeggyel, míg a vasutas rész az sacc/kb, de egy biztos, hogy nem hiteles, magyarul semmit sem érő ócska papírhulladék!!!
te úristen, ez a táblázat mekkora kamu. Ebben a táblázatban az átlagos napi forgalom alatt a leszállók és felszállók együttesét értjük? Egyébként zsitvica a 35-ösön számoltatok? Mert itt elég érdekesen mentek az adatok, érdemes megkérdezni a siójuti polgármestert (szerepelt anno a Hír Tv-ben is). Amikor először megkapták a napi utasforgalmi adatokat és kihoztak kb. napi 8 főt, majd le fordultak a székről. Kiderült, hogy a hivatalos tanulmányban csak a gépi jegykiadást nézték. A bérleteseket és a nyugdíjasokat (akkor még nem volt reg. jegy) nem számolták bele. Miután utánanéztek, kiderült 14 bérletes volt Siójut és Siófok között, az ingyenes utazókat meg a fene se tudja. Ennyit a hiteles statisztikáról.
Amúgy a HÉV mióta légpárnás? Mert nem közúton megy, de ezekszerint nem vasút! Pomázon Duna sincsen, így nem is hajó. Reptér nincs, így nem repülő, így marad a légpárna! :/
Még egy következtetés levonható az utasorgalmi állítólagos adatokból! Egy kis menetrendi javítással könnyedén a duplájára nőhet a forgalom, elnézve némelyik vacak menetrendet!
Nem akarok egy egész napot erre elcseszni, de egye fene, egyszer majd utánaszámolok. Körmenden az 500 fő naponta iszonyat kevésnek tűnik! A buszokon az utasszámlálás azt jelenti, hogy minden utas, a bérletesek is kapnak ilyenkor regisztrációs jegyet, így van egy valós számérték, ami hiteles! Vonaton meg nem hallottam még olyant, hogy a bérletesek és az arcképesek kaptak volna utasszámlálási jegyet! Na ennyit a hitelességről...
Én számolnék, csak a baj az, hogy Szhelyről Körmendre megy délután 5 mérvadó vonat, amit meg kéne számolnom, óránként lenne 5 perc munkám, és 55 perc unalmam. Na ezért az 5*55 perc unalom miatt nem akarok számolgatni, pedig szívesen tenném!
Ha megszámoljuk 15-ször = akkor nem fontos az utasszám (dr.F.J.)
----------------------------------------
Ha nem az jön ki eredményként mint amit a kérdező érzelmei alapján vár, akkor rossz a számoló biztos, rossz a módszer, rossz az időpont.
--------------------------------------
már írtam soxor.
50 fő alatti utasszám elszállítása nem vasúti feladat, vagy ha igen, akkor ez a jóléti államok plusz szolgáltatása polgárainak.
Mert ott fussssa.
Ami a topik címébe tartozik, azokon átlagosan NINCS 50 utas vonatonként.
Vannak kiemelkedő időpontok, hivatásforgalmi idők, vagy a hét kitüntett napjainak egyes órái, amikor a vicinálisokon is eléri, sőt meghaladja az utasszám az 50 főt.
"Azt a részt ugye nem szedték fel a rakodás miatt a barcsi résszel,ma is a rakodás 90%-a azon a részen történik,ezek meg azt sem tudták,hogy létezik... :((((("
Lehet, ha tudták volna a létezéséről, már rég felszedték/felszedették volna a "pécsi droidok"
Na igen...Ezt már beszéltük régebben is,nagyon nem tudják mi van itt...
Nem csak a Startnál...
Pár éve a pályamester pénzt kért a taranyi út mentén lévő iparvágányok felújításához-karbantartásához.Pécsről az volt a válasz,hogy arra nincs is pálya közel 40 éve...
Azt a részt ugye nem szedték fel a rakodás miatt a barcsi résszel,ma is a rakodás 90%-a azon a részen történik,ezek meg azt sem tudták,hogy létezik... :(((((
Az egész egy nagy hazugság.Pl Nagyatádon kiváncsi vagyok mikor számoltak szánalmas 220 főt a vasúton.Még vasárnap is több van,amikor nem utaznak nagyon az emberek.A vonat meg csak Somogyszobra meg (onnan ugye másfelé is) a busz meg mindenfelé,mint írja itt más is.Csak azonos viszonylatokat engednék vizsgálni.