>Hamman E36-osára, amibe a V12-t pakolta, arra is azt mondták, hogy elforog 180-nál 4-ikben...
A Sport Autó című újságban írtak erről a vasról 94 körül. Ott csak annyit írnak, hogy 4-dikben már "legyőzi" a gumik tapadása a motor erejét. (Vagy valami hasonló).
A csirkék alatt valahol még megvan az újság...
Sukovacz, inkább kérdezd meg a haverod faterját (gyula bácsi), hogy meg van-e neki a hatalmas videó-gyűjteményében a Szept. 16.-ai futamom a csontváz audi ellen!
;-)
Azért ez a számolás csak arra irányult,hogy normáls esetben.
Az , hogy előrdulhat-e, hogy elpörög,az másik kérdés. Azt kiszámolni nem áll módomban. Elég érdekes dolgok kellenének hozzá.
A supra, ami köztudomásúan nem erős autó, nekem megcsinálta azt, hogy 80-nál kidobta magát, igaz az volt vele a szándékom, és a gumik is csak 195-ös Bravura-k voltak. Szóval minden lehet. De egyenes haladásnál gázpedálnyomásra sztem nem megvalósítható.
Richard Hammann E36-osára, amibe a V12-t pakolta, arra is azt mondták, hogy elforog 180-nál 4-ikben...
Más:
Audisták (már jó páran vagytok, de még mindig kevesen:))) az előző beírás nem fikázás, csak hát ez van, nagyon orrmotor.
Hamman E36-osára, amibe a V12-t pakolta, arra is azt mondták, hogy elforog 180-nál 4-ikben...
No lám, egy újabb bizonyíték! (nem igéret)
Én is tudnék mesélni, hogy a haverom faterja, gyula bácsi 100-nál odalépett a Traktorjának, és még 200-nál is elforogtak a kerekei! Csak ki hinné el? Én nem, az bisztos!
Ne hiddj a számoknak feltétlen, bár azok nem hazudnak, de azért nem biztos hogy ez a számolás így elég. Az biztos, hogy normál gyorsulása ennyi. Hogy a kerék az esetlegesen hirtelen rászabaduló nyomatéktól elforog-e, az méréseken meghatározható. De mivel Ryta gépe, (ami sztem könnyebb mint az M5 3 személyel,) és nitroval asszem 600 Nm körül tett kerékre az se tudja elforgatni a kerekeit.
Egy egzakt számoláshoz kéne egy rakás más paraméter és persze tudás :))))
A másik lehetőség, a gumi és az aszfalt. ezek is kritikus pontok. Mekkora, milyen, aszfalt milyen, hőfok mekkora, stb. Súlyelosztás, kerékre ható nyomóerő (ez ha kisebb, mint a vonóerő/tapadási tényező, akkor is elpöröghet!!! Ez lehet az egyetlen ésszerű ok. De a BMW-t ismerve ez se, mivel elég kiegyensúlyozottak a kocsiaik, Audinál (S4, v6 biturbo 2.7) amit mértünk 30 egynéhány % volt csak hátul a terhelés,ami elég kevés lenne hátsó kerékhez )
Szóval ezt ne ved készpénznek, de nem tartom túl reálisnak, hogy egy gyárból kiguruló M5-nek 100-nál odalépek csak úgy, és az eltekeri a kerekeit.
Tschangow!
Képes voltál ezt nekem télleg kiszámolni....komolyan meg vagyok hatva:-)))
Hogy elpörög-e? Próbálok hinni a számoknak, de ketten mondták...
Kiszámolnád a Corvette-t is? ZR-1, egy másik haverom mondta még vagy 3 évvel ezelőtt, hogy mikor 3-asban előztek vele, csapkodta a hátát ide oda, tehát az is pörgött. Az is lehetetlen?
Pedig azon 315-ös hátsó gumi van...
Bocsássátok meg, hogy egyszerű képletekkel számoltam:
dinamikus keréksugár:
r(g)=275*035+0,5*18*25,4*0,97=0,3151 m
100 km/h-nál a fordulatszám:
n=V(km/h)*k(váltó)*k(híd)/(0,377*r(g))=100*1,67*2,81/(0,377*0,3151)=3950 1/min ami a nyomatékcsúcshoz(536 Nm @ 3800 1/min) képest nincs távol, ezért itt a nyomatékot 530 Nm-nek vettem. :)
ez durván 0,38-as gyorsulás.
Ha ilyenkor elpörög, az baj.
Amiket nem vettem figyelembe: áttételen keletkező veszteségek, 10 és 20 % között, gumi deformációból és légellenállásból adódó veszteségek, amik csak csökkentik a vonóerőt.
Ha hirtelen van rádobva a gáz (kuplung gáz combo), akkor előfordulhat, hogy eltekeri a kereket, és a gumi nem képes megtapadni. De én személy szerint lehet ezt is elvetném.
Szinte biztos tehát, hogy sima gázadásra (még ha baromi gyorsan is reagál a motor,) nem tudja eltekerni a gyári méretű kereket, ha az megfelelően tapad.
Meg hát kössszi mindenkinek!
Egy ilyen november 4.-i napon haverokkal este értük el azt, hogy beázott a Gore-Tex bakancsom! Beb@szva próbáltam egy patakon átfutni, de sajna méllyebb volt, mint gondoltam volna, és eltanyáztam, azaz pofával bele a másik oldalon lévő csalántömegbe! A bakancs amúgy felülről ázott be!
...de ahogy ez ilyenkor szokás: a jóbarátok (szintén beb@szva) hazavittek.
Csángesz: van ám Yasec nap is: május 9. 1982-ben ekkor találtam ki ezt, de nem a nevemnek, így csak a haverok kezdtek el hívni!
Teeeee, az asszonynak nem mondom el, hogy mit írtál! Jó csaj ám, szívesen mászok be mellé! Senkinek se rosszabbat, és akkor már úgyis nagyon jókat kívántam!
Gondolj csak bele, mennyi nő viseli el azt, hogy arról volt szó, hogy tetőteret csinálunk, én meg erre veszek inkább egy Lotust!:)))
Apropó berugás: már több mint 7 éve nem voltam részeg! Utoljára legénybúcsúmon történt meg, akkor nyomós ok volt rá! Sajna a ribancot már alig tudtam érzékelni!:(((
>Ha valaki megadja az M5 váltó és végáttételeit, valamint a kerékméretet, meg is mondom , hogy akkor az autónak mekkora volt a nyomatéka akkor.
Ezt ugye mindenki megtalalhatja a neten 2 perc alatt. Ehhez meg hozza vesszuk azt a masik kettot amig a hozzaszolast irom es maris negy percnel vagyunk. Most ennyit elvettel az eletembol. :-|
1st 4.23 2nd 2.53 3rd 1.67 4th 1.23 5th 1.00 6th 0.83 Final Drive Ratio 2.81:1
Clio 70 méter alatt áll meg százról? Az nagggyon ciki:-))). Most mondjam azt hogy E36M3-as 32-33 méter? Inkább nem mondom, mert erre is kiszámolódik, hogy lehetetlen....
Dr. T,
Nem én reggelire csángósültet szoktam enni :-))))))))
Sajnos az áttételeket nem tudom. Nekem pl az is érdekes, hogy Zsiguli harmadikba váltás után még nyikkan. Szerintem az is lehetetlen... 145/70-13 rulezzzzzzzzzzzzzz