"Meg mondjuk azt sem értem, hogy ha egy ajtó sem nyílik ki, akkor miért bimbammol indulás előtt?" Gondolom azért, mert annak is _indításjelző_ a neve, nem?
Más. Ha minden igaz, holnaptól kezdve egyel kevesebb fogaskerekű fog üzemelni a világon, átépül a 2-es metró Lausanne-ban, Svájcban. Két kép az utolsó napok egyikéről:
A járművezetői beo keret (forda) miatt van igy. Kívánatos lenne egész nap a 20 percest 3 vonattal+vezetővel vinni.
Kémvonat/aknavonat: egy kör az üzemkezdet előtt üresen, kipróbálni a bizbert, ellenőrizni a pályát. Héven és metrón is vannak ilyenek. Villamosnál valahogy nem tulajdonítanak neki lehetőséget.
Mi az oka annak, hogy a 20 perces követést egyes időszakokban 2, más időszakokban 3 vonattal csinálják? És miért pont ilyen beosztásban? És mi az az aknavonat?
Jut eszembe, sokan szt mondják, hogy az 56-66-os az első felújított vonat, de mitől felújított? Se egyedi nyitás, se kijelző, se műnéni, se elektronikus jegykezelő. Ezek nélkül pont ugyanolyan, mint a többi vonat, csak kicsit jobb állapotban van. De nem lehet felújított, ha egyszer nem tér el a többitől semmiban.
Egyébként feltűnt, hogy a végállomásokon 2x bimbammol ajtózárás előtt, sőt széchényi hegynál ma az első bimbam után még vagy 1 percet várt, mire jött a második és az ajtózárás. Egyébként 61-es vezetőfülkéje mögött bal oldalon a lámpa és az ablak közötti burkolólemezen valami fehér por van.
Igen, én is reer gondoltam. Egyébként abban már nem HÉV-gyem van, hanem Volvo-gyem :) És a felfelé nyíl piktogrammal ellátott nyomógombbal is előrébb lehet léptetni (mellesleg nem a bimbam lépteti, hanem az ajtójelzés+minimális távolság megtétele)