Akkor valamit nagyon elszúrtatok, mert 6 milláért hármasból GTA-t kapsz egy kis alkuval, akár dízel akár benzines motorral. Full extrás ez is. És van egy tippem, hogy az RS Octaviát megszorongatja a 2 literes CDH motorral. 8 millióért pedig fullos Mazda6-ot kapsz CDH motorral, a GT egy picit lóg csak e fölé. Megnéztem, az Octavia RS 6.8 millióról indul... Ennyiért gyakorlatilag bármilyen Mazda3-at megkapsz az MPS-en kívül. Az MPS viszont másfélszer annyi ló lenne, mint a 170 lovas dízel RS, ezért ár szempontból nem összehasonlítási alap. Szóval valamit elnéztetek csúnyán. Nem fikázni szeretnénk, csak az érvek nem jók. A barátod azért akart skodát venni valószínüleg mert azt akart venni nem mazdát :)
Azt hiszem, felhagyok a magyarázatokkal, mert úgy látszik, hogy nem magyarul írom.
Tehát utoljára: nem nézegettünk semmilyen árlistát, egyszerűen elindítottuk a mazdás árkalkulátort és vagy mi nyomkodtuk bénán, vagy szar volt a program, de 6 millánál aszondtuk, hogy elég! Ez volt a 3-mas. A hatosra, olyanra, ami megfelelt volna, 8 milla körül hozott. És mégegyszer mondom azt is, hogy bruttó árakat néztünk, nem nettót! Nem mindegy!
És köszi, de számolni én sem vagyok túl hülye. Ha valahonnan hibás infót kapok, akkor lehet, hogy azzal fogok számolni, ilyen egyszerű. Szerintem azért is vagyunk itt, hogy ezek a hibák kiderüljenek, vagy nem?
Azért ez első olvasatra kicsit szembeszökő volt Krisz1977-től, hogyan lehet egy Octavia RS dízel a maga 7,1 M Ft-jával olcsóbb a 4,5 M körüli Mazda3-asnál. Változott a matematika? A 7 kevesebb mint a 4? :-) Ha így van, akkor adok 4 millió forintot Krisznek, amiből visszaad 7 milliót és még jól is járt! :-D
Na má mostmá Mazda6? :) Az eggyel fentebb van kategóriaiailag :) Azt a Superbbel kéne összevetni. A céges autó jó összehasonlítás úgy vélem, mivel a többi autónk is ugyanazok alatt nyűvődik és nagyságrenddel kevesebb a gond velük (Toyota Corolla, Ford Focus). Ha a skoda olyan megbízható lenne, akkor azokkal kellett volna a legkevesebb gondnak lenni. Ehelyett :) Ha jól látom az árlistát, akkor nemigen gyön ki at RS egy harmat Mazda3 árából, ez a lényeg. Amúgy 7.2 milláért már majdnem RX8-at lehet kapni, Mazda6-ból is a GT akörül van (jójó ez nem RS kategória, de nem is skoda).
Ja, meg nem összehasonlító tesztet akartam írni, csak arra utaltam, hogy egy 1.6-os 110 lovas dízel helyett inkább választottunk egy 2l-es 170 lovast, mert mondom, az árkalkulátor úgy hozta ki, hogy sokkal jobban megérte az RS, mint a 3-mas, abban a tekintetben is, hogy ami az RS-nél szériafelszereltség, az a 3-masnál kemény plusz forintnyi extra. De mégegyszer mondom lehet, hogy szar a kalkulátor, vagy rosszul töltöttük ki.
Természetesen a Mazda 3-mat néztük először és utána csak rápillantottunk a 6-osra, de azt már csak kíváncsiságból. Mondom, a webes kalkulátor olyan durva árakat kezdett hozni, hogy rögtön eldobtuk az ötletet.
És nem az alap Octaviákra gondoltam, hanem kizárólag az RS-re. Alap Octavia nem kéne semmi pénzé. :D
És ha a belsőről beszélünk, hát az új RS kombi belseje nem éppen megvetendő.
Arra különben kiváncsi lennék hogy mi is az amit 95-ös benzin néven árulnak? Nekem mindíg kopog tőle a motor. 98 meg már csak elvétve van, úgyhogy OMV 100-assal járok...
Nah, beszéltem az én régi, megbecsült, vidéki szerelőmmel, megérdeklődtem a motorgenerálomról. Azt mondta, ne is várjak 12-12.5-nél jobbat, meg nem is kell annál nagyobb, nem nagyon bírja a 95-ös benzin, az teljesen jó úgy. Az olajat meg eheti az elején, ha direkt olyan hónolást alkalmaznak, ami az elején jobban keni olajjal, hogy be ne süljön, aztán később az lekopik onnan, és nem fogja enni. Szóval valami ilyesmiket mondott, ha hülyeséget írtam, akkor az a hozzá nem értésemből fakad, de mindenesetre megnyugtatott, hogy nincs ezzel baj.
Bmw M technik?-))) ha már hű maradsz az M betűhöz?-))))
Itt 6-ossal veted össze, az előző hsz-nél meg 3-massal.- Most akkor mi van? Az Octavia a 3-assal egy kategória - elvileg, bár nagyobb hátizsákot biggyesztettek rá. De nincs is olyan szép.
Sztem az RS-t a mazda3 MPS-sel illek összehasonlítani. Az Mps drágább ugye, de azért már jobban kéne kategória.-)))
A mazda6-ot nézd meg belül, aztán hasonlítsd az octaviával!-))) Az már nem egy kategória.
Ja és a mazdánál is illik alkudni!-)
Nekem tavaly nyáron az 1,6-os dízelt 4,480 e HUF-ért mérték volna, metálfénnyel, KF felnivel...
Az egészet meg lehet csinálni akár egy darabból is, akkor egy 50x50-es, tömör, saválló henger kell hozzá és nem pedig külön a lemez, de ezt az esztergályos majd eldönti, hogy hogyan szeretné.
Remélem használható, utoljára 14 évesen rajzoltam műszakit, ez sajnos meglátszik. :)
Ne félj, belül nem szándékoztam fújni, csak kívülről. :)
Már egyszer csináltam, amikor bontott féknyerget hoztam haza és gyönyörű szép lett. Muszáj volt lefújni, mert vastagon volt rajta a rozsda, meg a bontós mocsok, de csak a fújás után szedtem szét természetesen.
Nem tudom, Srácok, de amikor keresgéltük az autókat, szépen kitöltöttük az árkalkulátort az bizony kihozott olyan árakat, hogy égnek állt a hajunk! Ja és a bruttó árakat néztük, nem a nettót! A hatosok alapból többe kerültek, mint az RS, aminek bruttó 7,2 volt a vége, mindennel!
Most akkor vagy a kalkulátor tévedett, vagy mi voltunk bénák? Nem tudom, de az biztos, hogy a Mazdánál pl nem voltak (asszem 4 dugattyús) Brembo fékek szériafelszereltségben. Bár nem lenne rossz!
De mondom, hogy azért én továbbra is hű maradok az M betűhöz! :))))
A hengerfejedet csak polírozni, vagy szinterezni tudod, a többi nem bírja a hőt. Én lefényeztettem a szívósort, annak kéne bírjon pár száz fokot (max.2). Majd meglátjuk...
Lehet vitázni megbízhatóságról meg teljesítményről, na de ezek a Skodák hogy néznek már ki?:)) Van kiskenyérpirító, meg nagyobb kenyérpirító, meg van amelyiknek nincs segge, valamelyiknek meg van. Hogyan különböztetik meg őket, azt nem tudom :) Beleszórják a VW-konszern cuccait, ugyanazokat, mint a Seatokba, VW-kbe, aztán had szóljon. Hát vegye, akinek az kell, gurulni gurul :) De már kezdem érteni, mostanában mit erőlködnek a Skodások is a gyorsulgatásaikkal, azt hiszik, hogy hűdejó autójuk van.
Egyébként nézegettem újautóárakat mostanában, és összefüggést véltem felfedezni egyes autók aránytalan magas ára és a tulajok mindenkit legyorsulni akaró agyatlan erőlködése között. Lásd A3, A4, na meg Skodáknál is látom mostanában. Van egy olyan érzésem, hogy ők se értik, miért olyan drága az autójuk, de ha már ennyi, akkor biztos azért, mert nagyon jó. És ha már megvették, akkor meg be kell bizonyítani lépten-nyomon, mert ha mégse igaz, akkor igen nagy balekok, hogy azt vettek :))
Bár jobban belegondolva, ezt a "ki miért balek, hogy milyen autót vett", ezt inkább ne is feszegessük... :D
sebesség- fokozatok teljesítmény bruttó ár Octavia Classic 1.4 16V 1.4 l 5 80 LE 4 009 000,- Ft Octavia Classic 1.6 1,6 l 5 102 LE 4 459 600,- Ft Octavia Classic 1.6 tiptronic 1,6 l 6 102 LE 4 892 800,- Ft Octavia Classic 1.9 PD TDi 1,9 l 5 105 LE 5 264 600,- Ft Octavia Classic 1.9 PD TDi DSG* 1,9 l 6 105 LE 5 732 600,- Ft Octavia Ambiente 1.4 16V 1.4 l 5 80 LE 4 121 800,- Ft Octavia Gift 1.4 16V 1.4 l 5 80 LE 3 999 400,- Ft Octavia Ambiente 1.6 1,6 l 5 102 LE 4 523 200,- Ft Octavia Gift 1.6 1,6 l 5 102 LE 4 349 200,- Ft Octavia Ambiente 1.6 tiptronic 1,6 l 5 102 LE 4 956 400,- Ft Octavia Ambiente 1.6 FSI 1,6 l 5 115 LE 5 287 600,- Ft Octavia Ambiente 1.6 FSI tiptronic 1,6 l 6 115 LE 5 720 800,- Ft Octavia Ambiente 2.0 FSI 2,0 l 6 150 LE 6 015 600,- Ft Octavia Ambiente 2.0 FSI tiptronic 2,0 l 6 150 LE 6 448 800,- Ft Octavia Ambiente 1.9 PD TDi 1,9 l 5 105 LE 5 328 200,- Ft Octavia Gift 1.9 PD TDi 1,9 l 5 105 LE 5 149 400,- Ft Octavia Ambiente 1.9 PD TDi DSG * 1,9 l 6 105 LE 5 796 200,- Ft Octavia Ambiente 2.0 PD TDI 2,0 l 6 140 LE 6 111 800,- Ft Octavia Ambiente 2.0 PD TDI DSG* 2,0 l 6 140 LE 6 545 000,- Ft Octavia Elegance 1.6 1,6 l 5 102 LE 4 854 400,- Ft Octavia Elegance 1.6 tiptronic 1,6 l 5 102 LE 5 287 600,- Ft Octavia Elegance 1.6 FSI 1,6 l 5 115 LE 5 618 800,- Ft Octavia Elegance 1.6 FSI tiptronic 1,6 l 6 115 LE 6 052 000,- Ft Octavia Elegance 2.0 FSI 2,0 l 6 150 LE 6 346 800,- Ft Octavia Elegance 2.0 FSI tiptronic 2,0 l 6 150 LE 6 780 000,- Ft Octavia Elegance 1.9 PD TDi 1,9 l 5 105 LE 5 659 400,- Ft Octavia Elegance 1.9 PD TDi DSG * 1,9 l 6 105 LE 6 127 400,- Ft Octavia Elegance 1.9 PD TDi DPF 1,9 l 5 105 LE 5 813 000,- Ft Octavia Elegance 1.9 PD TDi DPF DSG * 1,9 l 6 105 LE 6 281 000,- Ft Octavia Elegance 2.0 PD TDI 2,0 l 6 140 LE 6 443 000,- Ft Octavia Elegance 2.0 PD TDI DSG * 2,0 l 6 140 LE 6 877 400,- Ft Octavia Elegance 2.0 PD TDI DPF 2,0 l 6 140 LE 6 595 400,- Ft Octavia Elegance 2.0 PD TDI DPF DSG * 2,0 l 6 140 LE 7 028 600,- Ft Octavia Laurin & Klement 2.0 FSI 2,0 l 6 150 LE 7 670 400,- Ft Octavia Laurin & Klement 2.0 FSI tiptronic 2,0 l 6 150 LE 8 103 600,- Ft Octavia Laurin & Klement 2.0 PD TDI 2,0 l 6 140 LE 7 767 800,- Ft Octavia Laurin & Klement 2.0 PD TDI DSG * 2,0 l 6 140 LE 8 201 000,- Ft Octavia Laurin & Klement 2.0 PD TDI DPF 2,0 l 6 140 LE 7 919 000,- Ft Octavia Laurin & Klement 2.0 PD TDI DPF DSG * 2,0 l 6 140 LE 8 352 200,- Ft * DSG - automatizált kapcsolású váltó kettős kupplunggal DPF- kipufogórendszer részecskeszűrővel Készpénzfizetés esetén a kalkulált vételár 20%-át kell előlegként befizetni, vagy átutalni. A fennmaradó vételárhátralékot a gépkocsi átvétele előtt kérjük kiegyenlíteni. www.skoda-auto.hu A fent megadott árak ajánlott fogyasztói árak. Szállítási határidő raktárról 1-2 hét, új megrendelés esetén 10-12 hét. Érvényes: 2007. február 5-től új árlista kiadásáig.