"Aztán elárulhatná valaki, hogy mi köze van a GDP-nek a fizetésekhez. :) "
Szerintem semmi az égadta világon, ugyanis a GDP-ért én még nem kaptam a közértben semmit...
"És sejtitek, hogyha véletlenül a jelzett arányban emelkedne a bérszinvonal, akkor a multik úgy eltűnnek, mint
Mannesman a ködben?"
Másik lehetőség az hogy az emberek tünnek el aködben szépen csöndben,,,
Vagy nem is annyira csöndben,,,
Eloszor is a manhattan altal meghatarozott 4 uj terulet nem letezik, illetve nem ilyen formaban.
A maastrichti szerzodes ( az Europai Unio szerzodese) 3 teruletet jelolt meg, amik azota pillerkent mukodnek. A 3 pillar adja az EU-t. Ezt altalaban ugy szoktak jelolni a kepeken, hogy van egy gorog oszlopos epulet, es a harom oszlop a harom piller, es a "teto" jelenti az EU-t. 1993 november elsejen lepett eletbe, DE mar 1991-ben formalisan el lehet hatarozva.
I piller.: Europai Kozossegek (EK) tartalmazza a vamuniot, aztan az egyszeru piacot, a CAP-ot, a strukturalis politikakat, valaminint a Gazdasagi es penzugyi Uniot (EMU)
Amint latszik ez igy ebben a formaban lefedi az osszes szerzdoest es a kozossegi vivmanyokat.
II. piller.: Kozos kul es biztonsagi politika
resze lehet az WEU, amely a szerzodes megkotesekor nem eldontott.
III. Bel es igazsagugyi egyuttmukodes
Az Amszterdami szerzodes kicsit atrendezte a pillereket, peldaul a III-bol atkerult az elsobe a menekult es migracios politika, a vizumpolitika. Igy a III.-ban csak az EUROPOL maradt, szoval a kozos rendorsegi egyuttmukodes.
mindezt azert irtam le, mert manhattan kritizalta az EU mukodeset, intezmenyi rendszeret. Mikozben ez egy nagyon is hatasosan felepitett szerkezet szerintem.
"Megítélésem szerint nem lógnak ki a Fórumban (sajnos) mind megszokottabb társalgási formák keretei közül"
Ha sáros lesz a cipőm letörlöm, nem pedig igyekszem hozzászokni és közben sajnálkozni.
Egyébként nyilvánvaló , hogy az illető visszajött volna egy harmadik néven ismét, de nem mindegy ,hogy foglal állást a moderátor, hagyja a sárdobálást elterjedni a teljes politika fórumon, vagy szembe mer szállni az acsarkodókkal, ami persze nem kellemes tevékenység.
Mindenesetre örülök , hogy másnak is van vér a pucájában elítélni a hőbölgő, kretén , idióta, szélsőbalos provokátort, a Lenin fiúk mai utódát, a topic szégyenfoltját.
Ítéletemet a 3 moderátor bármikor felülbírálhatja.
Magyar Hirlap: MIEP az EU csatlakozas utjaban
MEGJEGYZES: "múltba nézo magyarkodás" valoszinuleg a kodszo a MIEP 15
millios magyarsag egyesitesere kifejtett programjara. Erdely magyasaganak
brutalis roman elnyomasat 2000-ben sajnos meg sokan kis-Mo-n a "mult"-nak
tekintik, pedig ma tortenik. "Már ma is sok olyan tényezoje van az
Orbán-Torgyán-érának, ami egy szigorúbb EU-szuron nem biztos hogy átmenne.
Ilyen a földmuvelésügyi miniszter stratégia nélküli, dilettáns kistermeloi
politikája,". Ez igaz. A magyar mezogazdasagot ujra kell szervezni
versenykepessegi alapon es megnyitni a kulfoldi tokenek(mivel magyar toke
nincsen!). "Ezt azonban a szerintem továbbra is EU-elkötelezett Orbán is
tudja, éppen ezért totálisan elhibázott stratégia az EU-n kívüli lehetséges
élet állandó szajkózása, értsd az EU-tudatlan lakosság leszedálása". Ez
szinten igaz. Orban megkarositja kis-Mo Europa eselyeit ennek a
meggondolatlan frazisnak a hangoztatasaval. Az igazsag az, hogy
Magyarorszagnak nincs elete az EU-n kivul.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
"Ennek azért van jelentosége, mert ha az EU egy olyan kétséges, de végso
soron veszélytelen jelenségre így odafigyelt, mint az Osztrák Szabadságpárt,
akkor erosen reménykedhetünk abban, hogy a Magyar Igazság és Élet Pártja
nevu nagyon is veszélyes és nagyon is hungarista jelenség egy fokkal nagyobb
figyelmet kelt majd Brüszszelben, ha neadjviktor, helyzetbe kerül.
Fidesz-MIÉP alatt 2002 után nem kerülünk be az EU-ba, az fix."
Seres László
Willkommen in Europa!
2000-09-23 (a nyomtatott MH cikke)
Van élet az Európai Unión belül is. Itt van rögtön a müncheni sörfesztivál,
a brüsszeli kamionblokád vagy az, hogy a három bölcs szerint "nacionalista
érzéseket keltett" Ausztriában a diplomáciai kapcsolatok befagyasztása,
ezért "kontraproduktívnak" ítélték a szankciók további fenntartását.
Ráadásul ezek a buta osztrákok azt hitték, ellenük irányul az eurocsapás,
holott választott kormányuk ellen, áttételesen tehát pont hogy értük, ennyit
nem bírtak megérteni.
A hármak e nem túl intelligens következtetéssel egy egyébként igen pontosan
megírt jelentés végére tettek pontot, jól túl is terjeszkedve eredeti
feladatukon: maguk javasolták ugyanis, hogy az EU ugyan vegye már ki
frizsidere mélyhuto rekeszébol Ausztriát (amit mostanáig ott tárolt a magyar
libamáj mellett). Chirac, aki legalább annyira odavan az országába érkezo
vendégmunkásoktól és roma menekültektol, mint Haider, állítólag orjöngött,
maga akarta értelmezni a dokumentumot, és adagolni hozzá a dorgáló-felmento
ideológiát. Valamikor persze kiadta volna az ukázt a feloldásra, most
azonban lépéskényszerbe került, a New York-i ENSZ-palotában pedig úgy
kerülte az o Klestil barátját és államfotársát, ahogy az ember csak a
kínossá (Fidesz-közeli vállalkozóvá vagy szcientológussá) vált barátait
kerüli. Nem tudom, hogy Chirac - udvariasan mosolyogva, ahogy illik - kezet
fogott-e mondjuk a svájci államfovel, tekintve hogy Svájcban holnap nem
másról tartanak népszavazást, mint arról, hogy 19,3 százalékról 18-ra
csökkentsék-e az ott élo külföldiek arányát. Annyi biztos, hogy az ENSZ nem
küld bölcseket Svájcba, Ausztria viszont ismét willkommen lett az európai
családban.
Ha nem is pont a megfelelo indokokkal, de a hármak végül elérték a túlzó és
álszent szankciók feloldását, kimondva azt, amit ha valaki meg akart látni,
eddig is megláthatott: a fekete-kék osztrák kormány eddigi emberi jogi,
nemzeti kisebbségekkel kapcsolatos és menekültügyi politikája semmiben sem
marad el az uniós tagállamokétól. Ausztriában emellett
összehasonlíthatatlanul kevesebb a rasszista, külföldiellenes akció, mint
mondjuk Németországban, ahol éppen tetozik az eroszakhullám. Persze Berlinbe
se küld senki bölcseket, ehelyett az eurodemokraták megelégszenek az egyik
legszánalmasabb, a neonácik által is lenézett szélsojobbos minipárt, az NPD
betiltásának hallatlanul demokratikus gondolatával, majd az nyilván jól
megoldja a külföldiellenesség problémáját. Leginkább persze attól félnek az
európai (foleg dán, belga, francia) kormányok, hogy saját populista
szélsojobbjukat képtelenek kézben tartani - elbaltázott belpolitikájukból
azonban kár külpolitikát csinálni.
Végül arra is odafigyeltek a bölcsek, hogy az FPÖ-t vizsgálva különbséget
kell tenni Haider visszatéro verbális orületei és az FPÖ mint
kormánytényezo, illetve mint parlamenti frakció között. Az FPÖ mint párt
elég korrekt ítéletet kapott a hármaktól (,jobboldali populista párt,
szélsoséges elemekkel"), a Haider nevu szélsoséges elem azonban megúszta,
látni se akarták, ot csak Böhmdorfer igazságügyminiszter elmarasztalásával
büntették áttételesen, hiszen Böhmdorfer fo bune az volt, hogy csatlakozott
Haidernak a párt kritikusainak beperléséért és elhallgattatásáért folytatott
hadjáratához. Fontos eredmény, hogy a hármak továbbra is éberen akarnak
figyelni az FPÖ-re, de a dokumentum idézett szóhasználata azt támasztja alá,
hogy - minden turhetetlen múltbéli kiszólás és SS-mentegetés ellenére - az
FPÖ nem fasiszta vagy náci jellegu párt.
Ennek azért van jelentosége, mert ha az EU egy olyan kétséges, de végso
soron veszélytelen jelenségre így odafigyelt, mint az Osztrák Szabadságpárt,
akkor erosen reménykedhetünk abban, hogy a Magyar Igazság és Élet Pártja
nevu nagyon is veszélyes és nagyon is hungarista jelenség egy fokkal nagyobb
figyelmet kelt majd Brüszszelben, ha neadjviktor, helyzetbe kerül.
Fidesz-MIÉP alatt 2002 után nem kerülünk be az EU-ba, az fix. Márpedig a
Fidesz természetesen nem fogja vállalni annak felelosségét, hogy egy, khm,
nem megfelelo koalíciós partner miatt elszúrjon egy történelmi lehetoséget.
Még fiatalok: ha ezt nem értik, akkor az ido ellenük dolgozik.
Elore látható volt, hogy nem a megfelelo emberek örülnek majd nem a
megfelelo okokból a szankciók feloldásának - ráadásul csak a normális
ügymenet állt helyre. Nem az idegengyulölet kapott zöld utat az EU-tól,
hanem csak muködik a demokrácia: egy hangosan xenofób retorikájú párt
kormányra kerülésére válaszul nemcsak az európai érdekek, hanem az európai
értékek is elotérbe kerülnek (még ha erosen túlzó módon is), aztán
legfeljebb kiderül, hogy nincs ok aggodalomra. Magyarországon azonban a
MIÉP, a Demokrata címu hetilap köre és bizony a Fidesz egy része (az,
amelyik a parlamentben megtapsolja ifj. Hegedus Lórántot) azt hiszi: van,
lehetséges közös nevezo. Nincs, bármennyire is beszivárgott a Fidesz soraiba
a miépbeszéd.
Az FPÖ belso ellentmondásossága abból fakad, hogy alapvetoen
radikáldemokratikus, modernizáció-, decentralizáció- és privatizációpárti,
gazdaságilag liberális alapállásból populista. Amikor tehát populista
célokból idegenellenes, rasszista vagy gazdaságilag osztogató nézeteket
hangoztat, akkor leírt és vállalt alapértékeivel kerül ellentmondásba, pláne
Haider pár hónappal ezelotti baloldali félfordulata után (,én vagyok a
jobbik szociáldemokrata"), elvégre a munkások 47 százaléka rá szavazott,
kell a klientúra. Az FPÖ programjában, napi kormányzati politikájában,
nyelvezetében nyoma sincs Haider és más lokális FPÖ-vezérek múltbéli
nácibarát, idegengyulölo vagy múltszépíto kijelentéseinek. Az FPÖ: két világ
(legalább).
A MIÉP azonban tiszta ügy, belso ellentmondásoktól szerencsésen megkímélt
képzodmény, a párton belül Csurka rulez. Nyílt zsidózás és cigányozás,
intolerancia, tekintélyelv, eroskezu állam, múltba nézo magyarkodás,
kollektivista antikapitalizmus, antiglobalizmus, antiprivatizáció, a média
és sok más terület állami kontrollja, a "paraziták" elleni harc: ez a
miépizmus lényege. A harmadik demokratikus Országgyulés szégyene, hogy nem
volt akarata politikai karanténban tartani ezt a pártot, és a médiamunkások
nem kis része felel majd azért, ha a hungaristák csak azért tunnek majd
tisztának 2002-ben, mert nincsen közük az olajügyekhez.
Már ma is sok olyan tényezoje van az Orbán-Torgyán-érának, ami egy szigorúbb
EU-szuron nem biztos hogy átmenne. Ilyen a földmuvelésügyi miniszter
stratégia nélküli, dilettáns kistermeloi politikája, a gazdasági botrányok
elkenése, a parlamenti vizsgálóbizottságok sürgetése, állam és egyház szét
nem válása, a cigányság megsegítésének alig leplezett elutasítása, ilyen a
közmédia állami és pártkontrollja, az egyoldalú kuratóriumok egyoldalú
megszavazása, ingatlanvásárláshoz a vallás megkérdezése, focicsapatok
pártlenyúlása, Szabadi Béla mosolya. Az Ausztria elleni szankciók lényeges
üzenete azonban, hogy egy fiatal demokrata-hungarista együttmuködés már
garantáltan az EU-n kívülre helyezne minket, nagyjából ez lenne számunkra a
közhelyes "történelem vége".
Ezt azonban a szerintem továbbra is EU-elkötelezett Orbán is tudja, éppen
ezért totálisan elhibázott stratégia az EU-n kívüli lehetséges élet állandó
szajkózása, értsd az EU-tudatlan lakosság leszedálása. A frázis, amely
mostanában kezd leszivárogni a miniszterek és államtitkárok surujébe, és
amelyet legutóbb Tamás Gáspár Miklós is megvédett a Népszabadságban, annyira
kínos, hogy szegény Németh Zsolt egy lapinterjúban annyit bírt mondani róla:
"A miniszterelnök e kijelentésével (É) egy puszta fiziológiai tényt
erosített meg." Éljenek és virágozzanak a szoros és megbonthatatlan
fiziológiai tények!
Mit jelent az, hogy az infrastruktura rossz Kelet-Mo-n pontosan?
Gyongyosnek van M3 kijaroja, vasutja es digitalis telefonrendszere. Megis az 5,000 elvesztett kommunista allas ellenere csak 1,000 uj allast kapott a demokraciatol.
Miert teszik az uj IKARUSZ gyarat Kaposvarra, amikor a busz szerkezetek Alabama-ba lesznek szallitva? Miert nem Miskolcra? Nemsokara Miskolcnak is lesz M3 bekotoje.
Termeszetesen magas fizetes kinalattal el tudjak az embereket csabitani Nyugat-Mo-ra. De csak magassal! Mert ha valakinek lakasa/haza van Kelet-Mo-n az nem vagyik alberletes/munkasszallasi eletre Gyorben!
Az ország nyugati felében, de Közép-Magyarországon is - a beruházók panaszai alapján - lassan a munkaerőhiány lesz a szűk keresztmetszet.
Ha Magyarorszag egyszer EU-tag lesz, es elkezdik tenylegesenn vizsgalni az egyes regiokat, akkor nagyon erdekes dolgok fognak kiderulni.
Meg nem annyira jellemzo, hogy keletrol nyugatra vandorlas lenne megfigyelheto Magyarorszagon, de az EU csatlakozas konnyen okozhat egy ilyen problemat. Mert a cegek nagy reszet nem erdekli az, hogy munkaerohiany van NY-Magyarorszan amig egy valamivel magasabb fizetessel el tudjak szivni a felesleges munkaerot keletrol. Meg mindig olcsobb, mint ha keletre kellene szallitani az alapanyagokat peldaul, leven rossz infrastruktura.
Az pedig mar egy masik kerdes, hogy az EU sokar igert kohezios alapjai mennyire lesznek kepesek jobb infrastrukturalis hatteret eredmenyezni, ami mar lehetove teszi a cegeknek a kelettebre valo letelepedest.
Ezuttal nyilvanosan irok, mert az elozo hozzaszolasok is a nyilvanossag elott tortentek.
Mika jovoltabol ismetelten kifogas erte dongat, nem ok nelkul, es szomoruan vettem tudomasul, hogy a donga altal irtak megfelelnek a forum alapszabalyainak. Mindezek miatt, ugy gondolom, hogy sajnalni kell az Index.hu-t, hogy mostmar kenytelen elviselni az "eszdeeszes kretenek" es az idiota globalistak kifejezeseket.
A dolog azert is sajnalatos, mert azt gondoltam, hogy mi, akik rendszeres hozzaszoloi vagyunk a topicnak, es jo magam, aki pedig a topic inditoja rendelkezhetunk egyfajta joggal, ami kepesse tesz minket arra, hogy meghatarozzuk ezen topic hangvetelet. Miert kell figyelembe vennunk azt, hogy mas topicokbol arad a gyulolet, a fikazas? Mi itt ezt nem szeretnenk, es csupan megprobaltuk egy jo mederben tartani a topicot, es melyen sajnaljuk, hogy ebben a moderatorok nem segitenek nekunk.
Torgyán a földtulajdonról
MEGJEGYZES: Torgyan szavazo tehennek tekinti a mezogazdasagot nem gazdasagi
szektornak. Mig o rozsadombi luxus villaban elo ugyved, addig a
mezogazdasaggal foglalkozok nyomorognak. Tiz ev alatt a mezogazdasag meg a
kommunista szintet se erte el. A MAGYAR mezogazdasag strukturajat meg kell
valtoztatni nagygazdasagok es kisgazdasagok funkcionalis kombinaciojara,
valamint meg kell nyitni a toke elott mely szukseges ugy a nagygazdasagoknak
mint a kisgazdasagoknak. Kulfoldiek foldtulajdona EU kovetelmeny, azonban a
minimum arat az osztrak arak 60%-ban kell megallapitani, hogy kulfoldiek ne
"ingyen" kapjak meg a magyar foldet.
Torgyan kifurkeszhetetlen ok miatt ragaszkodik a MIG harcigepekhez, annak
ellenere, hogy Amerika F-16-os gepekkel akarja felszerelni a magyar
legierot. A magyar honvedelemnek nem haderoreform kell, hanem hadero
megerosites.
----------------------------------------------------------------------------
----
Kiskunfélegyháza, 2000. szeptember 23. (MTI) - A kisgazdapártnak és a
szakminisztériumnak változatlanul az a kokemény álláspontja, hogy minden
eszközzel meg kell akadályozni a külföldiek földtulajdon szerzését
Magyarországon - jelentette ki Torgyán József szombaton Kiskunfélegyházán, a
város és Bács-Kiskun megye vezetoivel folytatott megbeszélésén.
A Független Kisgazda Párt elnöke, földmuvelésügyi és vidékfejlesztési
miniszter az uniós tagországok társminisztereivel folytatott eszmecseréjére
hivatkozva leszögezte: úgy hallotta, Magyarországnak nemhogy enyhítenie
kellene e téren a jogszabályokon, de az unióban is tovább kívánják
szigorítani a külföldi földtulajdon-szerzést.
Azon újságírói megjegyzésre, hogy a Metész tiltakozni kíván a holland
termelok letelepítése ellen, Torgyán József kijelentette: képtelenségnek
tartja, hogy egy jó célt félreértelmezzenek. Tudatta: a szakminisztérium a
hollandokkal mintagazdaságokat kíván létrehozni, például a sertés, a
szarvasmarha ágazat és a gyümölcsbörze területén.
Egy másik kérdés kapcsán közölte: nincs feszültség a haderoreform
kapcsán a Honvédelmi Minisztérium, a kisgazdapárt, illetve a minisztérium és
a hadvezetés között. Úgy vélte: ez csak a médiában gond, másutt nem.
Hozzátette: a haderoreform a NATO-val egyeztetve valósul meg. Az más
kérdés, hogy az Országgyulésben egyetért-e minden intézkedéssel mindenki.
- Parlamenti demokráciában nyilvánvaló, hogy adódhatnak politikai
viták - fogalmazott Torgyán József.+++
Torgyán a földtulajdonról
--------------------------------------------------------------------------------
Kiskunfélegyháza, 2000. szeptember 23. (MTI) - A kisgazdapártnak és a szakminisztériumnak változatlanul az a kőkemény álláspontja, hogy minden eszközzel meg kell akadályozni a külföldiek földtulajdon szerzését Magyarországon - jelentette ki Torgyán József szombaton Kiskunfélegyházán, a város és Bács-Kiskun megye vezetőivel folytatott megbeszélésén.
A Független Kisgazda Párt elnöke, földművelésügyi és vidékfejlesztési miniszter az uniós tagországok társminisztereivel folytatott eszmecseréjére hivatkozva leszögezte: úgy hallotta, Magyarországnak nemhogy enyhítenie kellene e téren a jogszabályokon, de az unióban is tovább kívánják szigorítani a külföldi földtulajdon-szerzést.
Azon újságírói megjegyzésre, hogy a Metész tiltakozni kíván a holland termelők letelepítése ellen, Torgyán József kijelentette: képtelenségnek tartja, hogy egy jó célt félreértelmezzenek. Tudatta: a szakminisztérium a hollandokkal mintagazdaságokat kíván létrehozni, például a sertés, a szarvasmarha ágazat és a gyümölcsbörze területén.
Egy másik kérdés kapcsán közölte: nincs feszültség a haderőreform kapcsán a Honvédelmi Minisztérium, a kisgazdapárt, illetve a minisztérium és a hadvezetés között. Úgy vélte: ez csak a médiában gond, másutt nem.
Hozzátette: a haderőreform a NATO-val egyeztetve valósul meg. Az más kérdés, hogy az Országgyűlésben egyetért-e minden intézkedéssel mindenki.
- Parlamenti demokráciában nyilvánvaló, hogy adódhatnak politikai viták - fogalmazott Torgyán József.+++
Hat persze, hogy lenne baj a magyar mezogazdasaggal!
10 EVVEL A KOMMUNIZMUS BUKASA UTAN A KOMMUNISTA SZINT 60%-N MUKODIK! NEMZETKOZILEG NEM VERSENYKEPES! NEM BIZTOSIT ELEG JOVEDELMET A VELE FOGLALKOZOKNAK.
TOKE BEFOGADASRA KEPTELEN UGY A KISGAZDASAGOKBAN IS, NAGY GAZDASAGOK MEG NEM IS ALAKULHATNAK.
A rozsadombi ugyvedet mindez nem erdekli, mert o szavazo tehennek tekinti a mezogazdasagot nem gazdasagi szektornak.
T. Topiklakók!
OFF
Elolvastam donga kifogásolt hozzászólásait. Megítélésem szerint nem lógnak ki a Fórumban (sajnos) mind megszokottabb társalgási formák keretei közül. Döntésemet 3 moderátor bármikor felülbírálhatja.
ON
--------------------------------------------------------------------------------
By Robert L. Borosage Washington Post Service
--------------------------------------------------------------------------------
WASHINGTON - ''We're from the IMF and we're here to help.'' Across the world, this phrase is more incendiary than a Molotov cocktail. International Monetary Fund programs trigger riots in Bolivia, a general strike in Nigeria, denunciation as a ''death plan'' in Haiti.
As the finance ministers of the Fund countries gather for a session in Prague this weekend, it is worth considering the question: Why does the IMF instill such fear and loathing? For an answer, just take a look at what the fund recommends for the United States.
Every year, the IMF consults with each member country about its economic policies. It dispatches a team of what Joseph Stiglitz, a former World Bank chief economist, famously scorned as ''second rate economists from first rate universities'' to measure performance against a remarkably reactionary economic dogma. Here is what the IMF had to say to the United States this year.
The report commends the ''sound monetary and fiscal measures'' that have contributed to the current U.S. economy, with high employment, low inflation and budget surpluses. The staff does not bother to note that this record was created by ignoring previous Fund warnings that the United States was growing too fast, that unemployment was too low and that prices would spiral out of control. Had the Fund's previous advice been followed, the U.S. expansion would have been cut off years ago, and much of the world would likely be mired in a continuing recession.
Untroubled by the past, the Fund is condemned to repeat it, once again warning that growth must be cut back to ''keep inflation in check.'' Yes, the Federal Reserve chairman Alan Greenspan has been raising interest rates, taking some air out of the dot-com bubble and slowing growth. Yes, the budget surplus is largely being pocketed. Yes, oil price rises have exacted what Greenspan describes as an across-the-board tax on consumption.
But, warns the Fund staff, things are still too good. Mr. Greenspan does not go far enough: ''a further tightening of monetary policy will be required.'' President Bill Clinton's goal of eliminating publicly held debt by 2012 is not austere enough: The United States should continue to run surpluses ''even after the public debt has been retired.''
Both George W. Bush and Al Gore offend the Fund's standards. Mr. Bush's big tax cuts and Mr. Gore's modest investment agenda are equally beyond the pale.
So what should America do with prosperity? The Fund prescribes belt-tightening. Taxes should not be cut. No new investment in education. No health care program to cover the 44 million with no insurance at all. Instead, the Fund urges that Social Security and Medicare benefits be cut and taxes increased now to meet future liabilities. (Of course, those liabilities will be much less if the economy continues to grow. But the Fund seems intent on stopping that.)
This is a prescription for misery. Were the administration and the Fed to follow the Fund's advice, the economy would turn down, the stock market would take a big hit, and people would be thrown out of work. The rest of the world, the Fund admits, would suffer ''spillover effects.'' The Asian countries would find it harder to export their way out of depression. Indebted countries would suffer higher interest rates.
Why risk this? Because, the Fund warns, continued growth might feed uncontrollable inflation, although there is admittedly no sign of that now. But this assumption is predicated upon faith, not experience. The United States has never experienced a period in which growth sparked uncontrollable inflation.
The United States, already the world's largest debtor, now runs a trade deficit of more than $1 billion a day. The Fund rightly warns that this cannot ''persist much longer.'' The Fund's answer to the trade deficit is to slow the U.S. economy, throw Americans out of work and reduce demand for all goods, foreign or domestic. This is like a doctor stemming the bleeding of your arm by stopping your heart.
Sensibly U.S. decision-makers have blithely ignored the Fund. But for developing countries, the IMF's prescriptions are force-fed. When the Fund prescribes austerity, health budgets are cut, children are forced to leave school, workers are thrown out of work. So the next time there are riots in Nigeria against IMF-mandated fuel price rises, demonstrations in Bolivia against privatization of the water works, upheavals in Tanzania against spreading hunger and desperation, do not be surprised. The IMF will have been there, peddling misery, leaving devastation in its wake.
The writer, co-director of the Campaign for America's Future, contributed this comment to The Washington Post.
Hungary's prospects have been further buoyed by its lack of ''problem areas'' in sectors such as agriculture and its high level of trade with the EU, although the country acknowledges the need for progress regarding its population of 500,000 to 1 million Roma, or Gypsies. With the EU due to publish its annual progress report on applicant countries in November, Hungary's state secretary for integration, Peter Gottfried, spoke with Justin Keay for the International Herald Tribune.
Hát persze, ha Torgyán mez.g. min., akkor nincs baj a mezőgazdasággal.
egyre tobben beszelnek ujszeru EU hozzaallasrol a csatlakozasi folyamattal kapcsolatban (Martonyi,..,Blair,..). persze a igazi valtas pl a 2-4 kicsi csatlakozasi menenetrendjenek megadasa lehetne (a jelenlegi irrealisztikus egybemosassal szemben). a torteneti huseg es teljesseg kedveert (ld topic cim) erdemes megjegyezni, hogy Horn volt az, aki erre az akkor meg csak meg-megjeleno trendre azonnal reagalt, azazhogy ~Lo,.. nelkul legyen az elso kor (termeszetesen ezt poziciotlansagabol fakadoan konnyen tehette) OV is jo utemben kezdett ynomulni/frusztracios tuneteket produkalni, egyedul mar csak az MSZP/SZDSZ van elmaradva egy brossuraval ("nem szabad az EU-t surgetni"). ez kulonosen azert fura, mivel minden? g iskola/muhely a "leheto leggyorsabb" csatlakozas mellett van, es talan az MSZP/SZDSZ-hez kozel allok a "leheto legesleggyorsabb" mellett vannak.
Jézusom!!! Isten bizony Huxley Szép új világa jut eszembe. Ti hol éltek tulajdonképpen???
A munkanélküliek arányába kéretik belevenni a létminimumon vagy alatta élő kényszervállalkozók és családtagjainak számát is, azt a néhány százezret.
Aztán elárulhatná valaki, hogy mi köze van a GDP-nek a fizetésekhez. :)
Tudja közületek valaki, hogy a GDP hány százalékát állítják elő a multik?
És sejtitek, hogyha véletlenül a jelzett arányban emelkedne a bérszinvonal, akkor a multik úgy eltűnnek, mint Mannesman a ködben?
elnezest de meg ugy ket napig nem vagyok gepkozelben. Pedig hat jo sok mindenhez lenne hozzafuznivalom. Peldaul manhattan es gross vitaja hatarozottan erdekes volt. Majd szeretnek hozzafuzni par dolgot. Mert nehol nem pontosak a megfogalmazasok. De hat ezek mar tenyleg reszletkerdesek.
Az országban egyre lejjebb megy a munkanélküliségi ráta; az EU-átlagnál jóval alacsonyabb. Budapesten pl. már 3.5% alatt van. Ha ez sem elég alacsony...
Az ország nyugati felében, de Közép-Magyarországon is - a beruházók panaszai alapján - lassan a munkaerőhiány lesz a szűk keresztmetszet.
International Herald Tribune: Magyarorszag kesz lesz az EU-ra 2003-ra - ciganysag problema
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
MEGJEGYZES: A jelenlegi megoldas, penzszorasa a ciganyokra kovetelmenyek nelkul, a ciganybunozes megengedese NEM MEGOLDAS! Erositett rendorseg, kenyszeritett oktatas es gyarak a valasz!
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Hungary Vows to Meet EU Criteria by 2003
Q & A / Peter Gottfried, secretary for integration
--------------------------------------------------------------------------------
By Justin Keay International Herald Tribune
--------------------------------------------------------------------------------
Hungary is one of six countries expected to be in the ''first wave'' of European Union expansion. For many, its strong economy makes it the front-runner: Gross domestic product is expected to grow 5.5 percent or 6 percent this year, inflationary and budgetary pressures are under control, and privatization and restructuring are almost complete.
Hungary's prospects have been further buoyed by its lack of ''problem areas'' in sectors such as agriculture and its high level of trade with the EU, although the country acknowledges the need for progress regarding its population of 500,000 to 1 million Roma, or Gypsies. With the EU due to publish its annual progress report on applicant countries in November, Hungary's state secretary for integration, Peter Gottfried, spoke with Justin Keay for the International Herald Tribune.
Q. Hungary is increasingly considered to be, along with Slovenia, a front-runner for membership in the EU. Is this a fair assessment?
A. Last year's report didn't compare levels of preparation among candidate countries but said it was quite satisfied with Hungary; we'll have to see what it says this year. Our legislation is largely harmonized, we fulfill the Copenhagen criteria on legal, political and economic issues, so I feel the assessment will be good. Certainly, I hope it will register the progress made.
We will be ready by the end of 2002; that is our internal working date. One very important development here was the recent six-party declaration approving European policy. That makes the EU the only subject on which there is full, cross-party consensus and reflects the readiness of all political groups to support efforts to have everything finalized by the end of 2002.
Q. Do you think the European Union is ready to expand? Comments made by some commissioners, along with opinion polls in France and Germany, suggest there are strong doubts.
A. I have no doubt enlargement will happen; member states, by and large, want it. As enlargement draws nearer, the real issues are becoming clearer. What I still don't see is a ''how-and-when'' scenario. For this reason, we are requesting from Brussels an accession scenario that gives more predictability to the process.
I don't think delaying expansion until, say, 2010 is politically feasible. If the EU cannot jump over the old dividing line in Europe, it could become irrelevant.
Q. Nonetheless, do you really feel a 2003 target date is realistic, for any candidate country?
A. I am not guaranteeing we will become a member by then. I'm just saying we'll have done all our homework and will be ready to join, though whether we do depends on Brussels. The big question is how it manages enlargement - with small groups of countries or by taking on board a number of candidates in one go. I am interested in seeing as many countries as possible join. Delay will undermine the credibility of the enlargement process. If countries feel they are not able to join no matter how much they prepare, that is a disincentive to those which still have a lot to do.
As regards Hungary, Eurostat says we are one of Europe's largest 10 trading partners. Seventy-seven percent of our exports go to the EU, which is a higher level of trade dependence than most EU countries.
Q. What obstacles are blocking Hungary's accession?
A. In Hungary, unlike other applicant countries, agriculture is not an issue. It accounts for only 5 percent of GDP and 6 percent of employment, and prices are converging. Regarding the politics, I admit our political life is vivid and confrontational. However, there is nothing anti-European in it.
Whether a government is left- or right-wing is not an accession issue. What is, is whether the country meets the political criteria of the rule of law, free elections and the democratic representation of parties. There has never been any question of Hungary being a country where the instruments of government or democracy don't work properly.
A big problem is the situation of the Roma. Last year's EU report questioned how Hungary was managing their integration into society. Yes, the social situation of the Roma should be improved, but how? Obviously through a fuller participation in the education system, at all levels, but how do we achieve that? It is a very difficult, long-term issue, but we are trying. With this, as with other areas, there is a high level of determination to do what is needed to make us eligible to join.
Hogyan novelhetem a fizetesem ha a GDP no?
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
1. Vannak KITUNO vilagcegek melyek (ha nincs uzleti problemajuk) szeretik az alkalmazottakat BOLDOGAN tartani. Ilyeneknel semmit nem kell csinalni a magasabb fizetesert, csak kielegito munkat vegezni. Pelda IBM.
2. Szervezett fizetes emeles kulonbozo csoportoknak. Szakszervezetek, tuntetesek, politikai nyomas. Gyar melosai, tanitok, apolonok, stb.
3. Egyeni fizetes emeles: itt a munkaltato valtoztatas, vagy targyalo kepesseg(fenyegetes felmondassal) az utja. Ezt csak FORRO teruleten (szamitogep) lehet alkalmazni.