Nagyon szívesen részletezem.
Attól függ, melyik érdekel. Nem képviselek semmi márkát és nem vagyok elfogult a saját VK7-esemmel szemben sem. No jó, az emhármammal igen :-)
A Nordot említetted: Kritikám kiindulása, hogy melyik hozza a B3-as orgonálást, amelyet NAGYON is kihangsúlyoznak a gyártók. Ez alatt a hangja és a kezelhetősége egyformán fontos, ugyanis egy orgonán nincs mese, játszani kell.
Hangjában a NE a műlezlijével elmegy, de szárazon bekötve egy lezlivel, vékony, halovány, túlhangsúlyozottan keyclickes. A C1-C3 sem az igazi, nem scanner ízű. A percussion nem némítja az 1"-as regisztert, ezért jazz, blues legfontosabb hangzáskombinációját kizárja. (888000006, C3 / + -perc3soft,fast)
Itt kapcsolódik a kezelhetőséghez, mert ugyan külön lehet gombok nyomkodásával némítani az 1"-et, de menet közben lehetetlen ketyerészni az egy billenőgombos kapcsolás helyett. További nagy hibája a nyomógombos drawbarok. Akinek NE-ja van, már gondolkozik egy külső kontroller beszerzésén, mert tapasztalja hogy ez így nem célszerű. Tegnap kérdezte, milyet is vehetne hozzá. Az egész felépítése ellentmond egy élő fellépéshez való alkalmazkodással az össze-vissza helyezett pici gombocskáik miatt. Sajna a B3 használhatóságát nem adja vissza. Az már csak mellékes, hogy a harmadik "manuált", a lábpedált nem fogadja.
Egy előnye van, könnyű, kicsi ezért jól hordozható.
Nem szól rosszul a többi zongorahangja, de élőben alapon nem üt. Szerintem ezt inkább stúdióba tervezték ambience vagy mittomén milyen zenékhez.
Olyan mint a félvezetős erősítő, minden paramétere jobb a csöves társánál, csak valahogy mégsem szól jobban.
Szintén elmarasztaló kritikával tudnám érinteni a Korgot, Rolandot, Suzukit. Ha érdekel, szólj.
Talán a Voce tűnik nyerőnek, meg bizodalmam van az új OB3-2/Viscount DB orgonák iránt. Sajnos ezt a két márkát még nem próbálhattam.
legy szives reszletezd mar melyik miert szar? gondolkodom mindenfelen, pl a nordon van rhodes es hammond is. termeszetesen tisztaban vagyok vele, hogy nem adja vissza az erzest, de en is zenesz vagyok plusz tolmacs is, hatha megertjuk egymast...:-)
nekem egyelore az altalad lehuzott tipusok johetnenek szoba, eppen ezert erdekelne egy objektiv kritika.
4 lába van,,,,mégis megbotlik a magas paci :-)
Min szól a B200-asod?
Nincs sovinizmus, csak ritkán hallani a "nem soviniszta típusokat" felvételeken. Egyet tudok: Illés Lajos a későbbi Illés lemezeken, és jól is szól. Szívesen meghallgatnám ha lehet. Mármint az orgit.
De azért... Van nekem tranyós Farfisám, Korg CX3-mam, és játszottam is pár tranyós orgonán, de a B-200am ver mindent, magasan. NAGYON közeli hangja van a tonewhelesekhez.
Kezdem úgy érezni a topic kapcsán, hogy mint az élet egyik területét sem, az orgonák világát sem sikerült elkerülnie a sovinizmusnak :)
Én egyet tudok: ma is volt pár orgazmusom, ahogy játszottam rajta, és leüvöltöttem a gitárt és a dobot együttvéve :D
Wolt ecce' egy fulltranyós, 5 drawbarja volt, Weltmeisternek hívták. A Vermona őse. Mindig egy hangerőn működött. Ha lenyomtam egy hangot az szólt, ha lenyomtam 6 hangot, az az a korábbi egy hangerején szólt. 12 panel állította elő a legmagasabb 12 félhangot és oktávosztókkal hozta ki a mélyebbeket. Oktávonként élesebb lett a hanxíne is. Nemszólva az előbbi durva kompresszoros hangról. Ezenkívül olyan síma szinuszhang, ami tiszta ugyan ezért nem is harapós. Ami meg nem színuszos az élesen visít. A Vermona vibrátója jó, könnyen kihozható belőle a szerelmes macskanyávogás. Egy jó dolog van benne, a rugós zengető. Kis ütésre is nagyot, éleset csattan, úgyhogy gondoltam már hogy szerzek egy ilyet és a VK7 mögé illesztem. Az otthoni M3-at nem csapkodom.
Az analóg Korg CX3-mal is volt többször szerencsém. Annál a hangnál ezerszer jobb egy Vermona. Viszont a Korg jobban néz ki.
Nem hiszem hogy az "eredeti" tranyós Hammond is lényegesen másképp szólna. '74-ben meghalt az öreg tulaj (LH) gyorsan 75 májusára befejezték a tonewheelt és nekiláttak kizárólag tranyósokat építeni. Meg mindenki licencbe. Japán, német, holland, dán, angol és a végén ausztrál.
9 év alatt vége is lett az egésznek, nem véletlenül.
Ugye-ugye, en mondom L102 kell a haztartasba:-))No azert nem sajnallak, hogy nincs ilyened....akad azert valami:-)
Gyere Zsolti koma hamar country-ra le, oszt megkuldjuk a Rondo-t!:-)
:-)Igaz, akinek Tonewheel-es Hammond-ja van az mar ne lehet rossz!
Azert en is kivancsi lennek mi lett a regi orgonam hangajabol...bztosan uj eletet leheltetek bele!
Mikor jottok Kecskemetre jatszani....?Van egy uj rock cafe, es minden hetvegen lehet nyomni....a tulaj nyitott minden jo stilusra!
Erre nagyon kíváncsi volnék. Nincs meg felvételen? Érdekelne. zörgök. Nekem van egy felvétel ott 73-ban Lerch Pisti játsssza a V73-mal és igencsak jól.
Sajnos a 7-i fellépésetek akármilyen közel is van hozzám, csak akkor Érsekújváron zörgök.
izé, az elektromos orgonák csak lenyomva tartott billentyűvel szólnak, vagy tudnak olyat is, mint monnyuk a fender zongora - vagy a zongora csak úgy? szóval olyat hogy "pinggg"
A tonewheeles orgonából még kimaradt a scanner. Hogy is mondjam.....hmmm.... a scanner és waterfall billentyűzet nélkül félkarú óriás. Mi lehet a véleménye Laurens bácsinak?
Milyen tranyósra gondolsz? Tonewheel tranyós erősítéssel mint a T típusok vagy az igazi tranyós hanggenerátoros villanyorgonák mint az Animals, Doors, Kukori-Kotkoda, Mézga?
Hát a VK8 bizony gáz. A VK7-hez képest erős visszalépés. De hát a Suzuki kombóorgik még rosszabbak. Az új Korggal írtam mi a baj :-(
Az Orla gagyinak néz ki. A Nord Electro elvileg nem rossz, de gyakorlatilag igen. Marad a Voce, meg az OB/Viscount? Mi maradt ki?