Nahh, picit végiggondoltam, amit én láttam az Esztergom - Tokod - Sárisápi elágazás - és ott megy le, és elég sok megy belőle. És asszem arra ilyen piros fehér csuklósok járnak, legalábbis amiokr Sárisápról jöttem akkor olyat láttam arra menni.
Komárom Ezstergom között teljesen azonos. Egymás mellett fut az út és a vasút. A busz és a vonat megállóhelyei nem azonosak. Ja hogy igazat is adjak neked azok a buszok amik be mennek Dorogra azok Tokodtól Egom-Kertvárosig nem úgy jutnak el mint a vonatok mert ők zömmel bevágtatak Dorogra is!
Kavalecz úr kapcsán hangzott el, hogy kínos, ha egy civil is pillanatok alatt megborítja az adott nyilatkozatot. A nagyságrendekkel azért vigyázni kéne "szakmázás" közben... /a/
Na ja. Csakhogy Tatabánya-Esztergom között az ütemes menetrend szerint közlekedő buszok 50-60 helyen állnak meg, a vonat meg 15-20. Maga az utazás menetidőben esetleg lassúbb, de az eljutás gyorsabb, kényelmesebb.
Egy mindenhol megálló személyvonat Almásfüzítői fordulással (10 perc) is 1:50-et produkálna Tatabányáig. Egy sebesvonat akár 1:30-1:35 alatt is leérhetne. A Dezsőnek elég lenne 5 perc a fordulásra, 1-15 percet meg faragna a menetidőből a sebesvonat.
Jól értem, hogy azért üvöltözöl velem, mert azt írtam annak, aki évi 3-4 ezer halottról beszélt, hogy csak 1500, holott csak 1200? Majd utána kielemzed, hogy ez az 1200 is sokkal több milliárdot jelent, mint amit gondolni mer bárki is?
Ha nem lenne ilyen morbid a téma, még el is mosolyodnék ezen...
De jó, akkor elárulom a titkot. Az 1500-ban benne vannak azok is, akik úgy jártak, mint Toller sofőrje, akár hosszabb távon is.
Van, napi három járat. Amelyik helyközi, annak 1 óra 50 perc a menetideje, két távolsági járatnak rövidebb. De a Tatabánya-Tarján szakasz igazi helyi szerpentin, tényleg sok balesettel (és gondolom magas üzemanyagfogyasztással). A forgalom fő iránya a buszok esetén is egyértelműen a Dunaparton (Dunaalmás-Süttő, Lábatlanon át) halad, a járatok úlnyomó többségét erre közlekedteti a Volán.
(A három járat közül a távolságiak biztosan nem csuklósok, a harmadikat nem tudom. Persze lehetett Tatabánya környéki járat is amit láttál, de az nem megy Esztergomig).
Szerintetek LI szimplán hazudott a mai Napkeltében, vagy a média van tele rémhírekkel??
LI ui. azt mondta, hogy még NINCS DÖNTÉS a mellékvonalak bezárásáról, hanem az van, hogy ennél a 28 vonalnál leülnek a MÁV a Volán és a GM emberei és megtárgyalják hogy hogyan lenne gazdaságosabb értelmesebb stb.
Szerintem vagy egy ordas nagyot lódított, vagy le van maradva pár nappal (héttel)....
Kellene Taxxx-ból még egy, aztán néznénk, ahogy oktatja meg piszkálja egymást a kettő ehhez hasonló szakmailag megalapozott adatokkal és stílussal. :) /a/
A kérdés szempontjából, hogy ezer utaskm-re vetítve a menetrend szerint busz utasai, vagy a menetrend szerinti vonat utasai vannak nagyobb biztonságban, ezek az adatok hasznavehetetlenek.
(Azt külön kihangsúlyoztam, hogy a busz-vonat találkozók egy igen ritka és nem jellemző alesete az egésznek, amin külön lovagolni csak hangulatkeltést és félrevezetést szolgálhatnak.)
Ha nincs adat, marad a "józan paraszti ész": a kétféle jármű tömege és szekrényének merevsége eltér, tehát ugyanolyan sebességű ütközésnél az nyer, aki keményebb és nehezebb. Buszról lepattan a motor, a kispolszki, vonatról a kamionon kívül minden lepattan, ha nem Bz. A vonat gyűrődési (energianyelő) "zónája", ha jellemzően egy nagy tömegű mozdony van elől (ingák seggel előre most nem számítva) összehasonlíthatatlanul nagyobb, mint egy bármilyen buszé. Egyes veszélyforrások pedig hasonlóak mindkét eszköznél: ilyen az oldalról való kődobálás, a kidőlő fa.
Visszatérve az adatokhoz: úgy sejtettem, a Volánoknál a biztosító felé való jelentés és a sajáthibás/idegenhibás balestek nyilvántartási kötelezettsége miatt is megvannak az adatok, a vasútnál szintén. Ezek hozzáférhetősége azonban korlátozott.
Nemrégiben Pécsett készült egy átfogó felmérés a balesetek egészségügyi költségeiről. Egy év alatt a közvetlen orvosi költség: 20.000.000.000 Ft Egy év alatt az egészségügy plusz költsége: 130.000.000.000 Ft
Na ne már, hogy már ezek csak a Pécsi adatok! Vagy tényleg?
Nem olvasol? Éppen a napokban szúrt be egy olvtárs diagramokat erről.
Magyarországon az utóbbi években átlagosan 1200-1300 ember halt meg közútjainkon, és 40.000 sérült meg különböző mértékben.
A halálos sérülések száma az elmúlt 20-30 évben körübelül felére csökkent a mai modern autókba szerelt számtalan biztonsági felszerelésnek köszönhetően, annak ellenére hogy a személygépkocsik száma, és a balesetek száma egyaránt többszörösére nővekedett.
Nemrégiben Pécsett készült egy átfogó felmérés a balesetek egészségügyi költségeiről. Egy év alatt a közvetlen orvosi költség: 20.000.000.000 Ft Egy év alatt az egészségügy plusz költsége: 130.000.000.000 Ft
Mindebben a sérültek elmaradt adója, és esetleges éves rokkantsági ellátása nem szerepel, ahogy a technikai eredetü anyagi kár, a műszaki mentés, a nyomozás, költsége, a bírosági költség, ítélet esetén a büntetésvégrehajtás költségei sem szerepelnek. A fenti, csak a közlekedési balesetek közvetlen költsége, semmi más...
"Vajh a többi adatodnak is kb. ennyi köze van a valósághoz?..."
A rentábilis azt jelenti "gazdaságos", a rentábilisabb pedig "gazdaságosabb". Nos az nem lesz, legfeljebb kevésbé veszteséges lesz. De még mindig vastagon veszteséges marad.
Eddig mondjuk 5 millió forint veszteséget termelt km-enként egy mellékvonal, a párhuzamos buszok utasainak mesterséges átszoktatása esetén meg csak mondjuk 4,7 milliót.
Hát ennyiért nem éri meg.
És akkor még nem beszéltünk azokról, akik nem hajlandóak átterelődni a vonatra, és inkább autóba ülnek.
Bezárnak közel 1000 km-t. Ha nem lesz túl nagy tiltakozás. Megspórolnak 6 milliárdot. Ami nem annyi, mert egyes vonalakra a teherszállítás miatt költeni kell. Más vonalak esetleg túlélik. A buszoztatás többletköltségei (mert azért nem mindehol elegendő a meglévő Volán járat) is lejönnek ebből. A maradék meg nem a vasútnál marad fejlesztés címén, hanem az állam feneketlen zsebébe vándorol. :(((
Miért nem: Ha egy adott vonalon a Bz-n an 50 utas átlagosan, akkor Kókadtéknál rezeg a léc, holott csúcsidőben ez tele mellékkocsit jelez. De ha a párhuzanmos buszok számát racionalizáljuk, és a vasúton ütemes menetrendet vezetünk be, és csak csúcsidőben megy néhány busz, akkor a vonaton az utaszám felmehet mondjuk 60-70-re és így a vonal rentábilisabb lesz.