Keresés

Részletes keresés

tweety83 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13442
Nahh, picit végiggondoltam,  amit én láttam az Esztergom - Tokod - Sárisápi elágazás - és ott megy le, és elég sok megy belőle. És asszem arra ilyen piros fehér csuklósok járnak, legalábbis amiokr Sárisápról jöttem akkor olyat láttam arra menni.
Előzmény: Abymot (13426)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13441
Komárom Ezstergom között teljesen azonos. Egymás mellett fut az út és a vasút. A busz és a vonat megállóhelyei nem azonosak. Ja hogy igazat is adjak neked azok a buszok amik be mennek Dorogra azok Tokodtól  Egom-Kertvárosig nem úgy jutnak el mint a vonatok mert ők zömmel bevágtatak Dorogra is!
Előzmény: v_peti (13436)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13440
Kavalecz úr kapcsán hangzott el, hogy kínos, ha egy civil is pillanatok alatt megborítja az adott nyilatkozatot. A nagyságrendekkel azért vigyázni kéne "szakmázás" közben... /a/
Előzmény: Törölt nick (13428)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13439

"A Dezsőnek elég lenne 5 perc a fordulásra"

 

Vajon a mozdonyvezetőnek is elég volna öt perc a fordulásra? Mondjuk két perc érkező késés estén már csak három?

 

Előzmény: v_peti (13430)
Carpy Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13438
Na, tudsz te egymás után 2 olyan hozzászólást is írni, amikkel maximálisan egyet tudok érteni :-)
v_peti Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13437

És napi 3-4 közvetlen vonat az a csúcsidei zsúfoltságot enyhítené és nem a járatok létét sodorná veszélybe.

 

Előzmény: v_peti (13436)
v_peti Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13436

A vonat és a busz útvonala nem egészen azonos.

 

Előzmény: Carpy (13435)
Carpy Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13435
Na ja. Csakhogy Tatabánya-Esztergom között az ütemes menetrend szerint közlekedő buszok 50-60 helyen állnak meg, a vonat meg 15-20. Maga az utazás menetidőben esetleg lassúbb, de az eljutás gyorsabb, kényelmesebb.
Előzmény: v_peti (13430)
Carpy Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13434
szemetlada kukac yahoo pont com vagyok
Előzmény: k.novotny (13432)
v_peti Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13433

Az biztos. Kb. annyit, mint Gyula, amikor megigérte, hogy 65 év felett ingyen lehet repülni.

 

Előzmény: vaki (13431)
k.novotny Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13432

Szia tudsz nekem adni egy e-mail cimet???

 

vagy írj egy levelet a novoka@freemail.hu ra, küldenék valamit

Előzmény: Carpy (13429)
vaki Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13431

Lendvai Ildikó, MSZP frakcióvezető.

 

Mondjuk a közlekedéshez biztos nem konyít sokat....

Előzmény: v_peti (13427)
v_peti Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13430

Egy mindenhol megálló személyvonat Almásfüzítői fordulással (10 perc) is 1:50-et produkálna Tatabányáig. Egy sebesvonat akár 1:30-1:35 alatt is leérhetne. A Dezsőnek elég lenne 5 perc a fordulásra, 1-15 percet meg faragna a menetidőből a sebesvonat.

 

Carpy Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13429
"NEM, NEM, NEM!"

Jól értem, hogy azért üvöltözöl velem, mert azt írtam annak, aki évi 3-4 ezer halottról beszélt, hogy csak 1500, holott csak 1200? Majd utána kielemzed, hogy ez az 1200 is sokkal több milliárdot jelent, mint amit gondolni mer bárki is?

Ha nem lenne ilyen morbid a téma, még el is mosolyodnék ezen...

De jó, akkor elárulom a titkot. Az 1500-ban benne vannak azok is, akik úgy jártak, mint Toller sofőrje, akár hosszabb távon is.
Előzmény: vaskerék (13414)
v_peti Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13427

Ki az az LI?

 

Előzmény: vaki (13425)
Abymot Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13426

Van, napi három járat. Amelyik helyközi, annak 1 óra 50 perc a menetideje, két távolsági járatnak rövidebb. De a Tatabánya-Tarján szakasz igazi helyi szerpentin, tényleg sok balesettel (és gondolom magas üzemanyagfogyasztással). A forgalom fő iránya a buszok esetén is egyértelműen a Dunaparton (Dunaalmás-Süttő, Lábatlanon át) halad, a járatok úlnyomó többségét erre közlekedteti a Volán.

 

(A három járat közül a távolságiak biztosan nem csuklósok, a harmadikat nem tudom. Persze lehetett Tatabánya környéki járat is amit láttál, de az nem megy Esztergomig).

Előzmény: Törölt nick (13419)
vaki Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13425

Szerintetek LI szimplán hazudott a mai Napkeltében, vagy a média van tele rémhírekkel??

 

LI ui. azt mondta, hogy még NINCS DÖNTÉS a mellékvonalak bezárásáról, hanem az van, hogy ennél a 28 vonalnál leülnek a MÁV a Volán és a GM emberei és megtárgyalják hogy hogyan lenne gazdaságosabb értelmesebb stb.

 

Szerintem vagy egy ordas nagyot lódított, vagy le van maradva pár nappal (héttel)....

Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13424
Kellene Taxxx-ból még egy, aztán néznénk, ahogy oktatja meg piszkálja egymást a kettő ehhez hasonló szakmailag megalapozott adatokkal és stílussal. :) /a/
Előzmény: Zol (13421)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13422
:D
Előzmény: Zol (13421)
Zol Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13421
Amikor D.G. azt mondta, hogy kiköltöztetik az Engels/Erzsébet térről a buszpályaudvart, mert a buszok jelentősen szennyezik a levegőt.

A dolog azért sántított, mert a téren naponta megforduló gépjárművek, 0,00000001%-a volt távolsági busz.


Ezek szerint az Erzsébet téren 1 buszra kb. 10 milliárd egyéb gépjármű jutott...
Köszönöm a korrekt tájékoztatást.
Előzmény: Törölt nick (13416)
davidbosi Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13420
Sziasztok!

Akkor kezdjük:

A 76-os vonal bejárása -- képes beszámoló
//Diósjenő - Romhány//

Üdv: Bosi
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13419
Van asszem olyan ami nem kerüli meg a helyet, hanem átmegy rajta valami Tardos vagy merrefelé. Asszem arra is láttam csuklósat egykoron..Az is 2 óra?
Előzmény: Abymot (13418)
Abymot Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13418

A busz menetideje Tatabánya-Esztergom között 2 óra (8401-es vonal).

Vonattal, jó csatlakozás esetén a 4-es vonal mérsékelt sebessége mellett is csak 1 óra 40 perc (lásd 9416/32913, 32914/9435, 32918/9411).

Előzmény: f_k (13340)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13417
A kérdés szempontjából, hogy ezer utaskm-re vetítve a menetrend szerint busz utasai, vagy a menetrend szerinti vonat utasai vannak nagyobb biztonságban, ezek az adatok hasznavehetetlenek.

(Azt külön kihangsúlyoztam, hogy a busz-vonat találkozók egy igen ritka és nem jellemző alesete az egésznek, amin külön lovagolni csak hangulatkeltést és félrevezetést szolgálhatnak.)

Ha nincs adat, marad a "józan paraszti ész": a kétféle jármű tömege és szekrényének merevsége eltér, tehát ugyanolyan sebességű ütközésnél az nyer, aki keményebb és nehezebb. Buszról lepattan a motor, a kispolszki, vonatról a kamionon kívül minden lepattan, ha nem Bz. A vonat gyűrődési (energianyelő) "zónája", ha jellemzően egy nagy tömegű mozdony van elől (ingák seggel előre most nem számítva) összehasonlíthatatlanul nagyobb, mint egy bármilyen buszé. Egyes veszélyforrások pedig hasonlóak mindkét eszköznél: ilyen az oldalról való kődobálás, a kidőlő fa.

Visszatérve az adatokhoz: úgy sejtettem, a Volánoknál a biztosító felé való jelentés és a sajáthibás/idegenhibás balestek nyilvántartási kötelezettsége miatt is megvannak az adatok, a vasútnál szintén. Ezek hozzáférhetősége azonban korlátozott.

Azért van itt, aki utána tud nézni, ha akar...

/a/
Előzmény: Törölt nick (13412)
v_peti Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13415

Nemrégiben Pécsett készült egy átfogó felmérés a balesetek egészségügyi költségeiről.
Egy év alatt a közvetlen orvosi költség: 20.000.000.000 Ft
Egy év alatt az egészségügy plusz költsége: 130.000.000.000 Ft

 

Na ne már, hogy már ezek csak a Pécsi adatok! Vagy tényleg?

 

Előzmény: vaskerék (13414)
vaskerék Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13414
"Utjainkon évente 3-4000 ember leli halálát."

Szerencsére nem.
"Csak" kb. 1500-an."


NEM, NEM, NEM!

Nem olvasol?
Éppen a napokban szúrt be egy olvtárs diagramokat erről.

Magyarországon az utóbbi években átlagosan 1200-1300 ember halt meg közútjainkon, és 40.000 sérült meg különböző mértékben.

A halálos sérülések száma az elmúlt 20-30 évben körübelül felére csökkent a mai modern autókba szerelt számtalan biztonsági felszerelésnek köszönhetően, annak ellenére hogy a személygépkocsik száma, és a balesetek száma egyaránt többszörösére nővekedett.


Nemrégiben Pécsett készült egy átfogó felmérés a balesetek egészségügyi költségeiről.
Egy év alatt a közvetlen orvosi költség: 20.000.000.000 Ft
Egy év alatt az egészségügy plusz költsége: 130.000.000.000 Ft

Mindebben a sérültek elmaradt adója, és esetleges éves rokkantsági ellátása nem szerepel, ahogy a technikai eredetü anyagi kár, a műszaki mentés, a nyomozás, költsége, a bírosági költség, ítélet esetén a büntetésvégrehajtás költségei sem szerepelnek. A fenti, csak a közlekedési balesetek közvetlen költsége, semmi más...


"Vajh a többi adatodnak is kb. ennyi köze van a valósághoz?..."

Előzmény: Carpy (13368)
v_peti Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13413

És akkor még nem beszéltünk azokról, akik nem hajlandóak átterelődni a vonatra, és inkább autóba ülnek.

 

Azért csak részben kell párhuzamosságot írtani.

 

 

Előzmény: Carpy (13411)
Carpy Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13411

Nem lesz rentábilisabb.

A rentábilis azt jelenti "gazdaságos", a rentábilisabb pedig "gazdaságosabb". Nos az nem lesz, legfeljebb kevésbé veszteséges lesz. De még mindig vastagon veszteséges marad.

Eddig mondjuk 5 millió forint veszteséget termelt km-enként egy mellékvonal, a párhuzamos buszok utasainak mesterséges átszoktatása esetén meg csak mondjuk 4,7 milliót.

Hát ennyiért nem éri meg.

És akkor még nem beszéltünk azokról, akik nem hajlandóak átterelődni a vonatra, és inkább autóba ülnek.

 

Előzmény: v_peti (13409)
v_peti Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13410

Most őszintén? Mi fog változni nálunk?

 

Bezárnak közel 1000 km-t. Ha nem lesz túl nagy tiltakozás. Megspórolnak 6 milliárdot. Ami nem annyi, mert egyes vonalakra a teherszállítás miatt költeni kell. Más vonalak esetleg túlélik. A buszoztatás többletköltségei (mert azért nem mindehol elegendő a meglévő Volán járat) is lejönnek ebből. A maradék meg nem a vasútnál marad fejlesztés címén, hanem az állam feneketlen zsebébe vándorol. :(((

 

 

 

 

Előzmény: Carpy (13397)
v_peti Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13409
Miért nem: Ha egy adott vonalon a Bz-n an 50 utas átlagosan, akkor Kókadtéknál rezeg a léc, holott csúcsidőben ez tele mellékkocsit jelez. De ha a párhuzanmos buszok számát racionalizáljuk, és a vasúton ütemes menetrendet vezetünk be, és csak csúcsidőben megy néhány busz, akkor a vonaton az utaszám felmehet mondjuk 60-70-re és így a vonal rentábilisabb lesz.
Előzmény: Carpy (13398)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!