Keresés

Részletes keresés

M61010 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13472
Örülök, ha csak egy x2-t tévedtem; ez mégsem egy nagyságrend, mint azoké, akik az előre meghozott döntés alátámasztása érdekében célirányosan másítják meg a tényeket.
A dolog iróniája, hogy pont ez a "tétel" az, ami nem forintosítható, holott egy halott is sok. Szerintem ez hűen példázza az ilyesfajta számítások megbízhatóságát.
A többi tételt meg egyszerűen vagy figyelmen kívül hagyják vagy az adatokat megszorozzák azzal a korrekciós tényezővel, amivel az általuk kívánt eredmény jön ki. Lásd pálya rekonstrukció.
2585
Előzmény: Carpy (13368)
v_peti Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13471

Komló felé is közel ennyi az utasszám, mégis halállistára került. :(((

 

Előzmény: r1232 (13469)
rg7 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13470

 de akkor lehet-e ütemezni megfelelően?

 

Lehet, de nem ilyen kihegyezett eszköz felhasználással.

Előzmény: Törölt nick (13464)
r1232 Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13469
Egy Bz motorkocsin 50 utas, már több mint 100%-os kihasználtság. Mellékocsival ez már csak 50%.
Előzmény: v_peti (13409)
v_peti Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13468

Én arra gondoltam, hogy a két végállomáson több idő van, csak a menetirányváltáskor van 5 perc Almásfüzítőn egy Esztergom-Tatabánya vonatnál.

De egy, a végállomáson 5 percező vonatnak a másik végállomáson általában több ideje van. Meg le is válthatják, és akkro egy kört egy másik mv tesz meg. Itt nincs röghözkötés, mint a Volánnál, hogy ha a sofőr étkezik, akkor a busz is áll.

 

Előzmény: Törölt nick (13464)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13467
Rendben
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (13465)
bsasa Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13466

Tudom,hogy a Szeszának az ideális mv.egy picivel megtudja előzni a gondolatot is.

De tudomásul kell venni,hogy amíg előirt ténykedések vannak addig  biztosítani kell az elvégzéséhez szükséges időt is.Aki pedig nem végzi el ezeket a feladatokat az idióta.Nem azért mert ezzel betartunk a munkáltatónak,hanem mert amikor oda kell állni , akkor ne remegjen a gyomrunk, miközben elhangzik,hogy Tisztelt Bíróság ........

Előzmény: Törölt nick (13462)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13465
Tanácsot kell kérni a városi közlekedést szervezőktől, ott évtizedek óta ismert ez a probléma -- jórészt meg is oldották. /a/
Előzmény: Törölt nick (13464)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13464

Egyébként egy 12 órás szolgálatban legalább kétszer ki kell adni a személyzetrnek 20 perc munkaközi szünetet. Az ötperces fordulásokba ez nemi gen fog bele férni.......

Jó lehet másképpen szervezni a fordát, de akkor lehet-e ütemezni megfelelően?

bsasa Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13463

Jó régen,amikor itt voltak  bemutatón a német motorvonatok,akkor volt alkalmam látni azt az "adminisztrációt"

1;kulcs be ,áram alá helyezés

2;szekrény kinyit,mv kód beüt

3 Ffp.

4;start

 

0-tól indulásig max 5 perc.

De nem kellett szarakodni egy fél könyvnyi ellenőrízendő dologgal, kocsivizsgálóval, papírmunkával.

Előzmény: v_peti (13461)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13462

Kösz a születésnapi jókívánságot.

 

Nem azt írtam, hogy a moszad talált ki bármit is! Csak azt, hogy jelen pillanatban a SZÜ nagy bánatára a moszzad miatt nem megy át az öt perc. Ezzel azt sem állítottam, hogy bárki megkérdezte volna a moszadot bele megy-e az ötpercbe.........(Inkább csak többen feltételezik ne mmenne bele ezért ne mis kérdezik meg.)

 

 

Előzmény: bsasa (13459)
v_peti Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13461

Németországban az ICE 4 perc alatt fordul! (Igaz, vezetőcserével.)

 

Előzmény: v_peti (13460)
v_peti Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13460

Vegye át az ÖBB, és elég lesz! :(

 

Amúgy elvileg nem elég, vagy gyakorlatilag?

 

 

Előzmény: Törölt nick (13457)
bsasa Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13459

Miért mondod azt,hogy" van egy szervezet amely szerint nem elég"?

 

Nem a "szervezet találta ki,hogy szolgálatba jelentkezéskor,váltáskor,vonatindulás előtt,menetirány váltáskor.....milyen ténykedéseket kell végrehajtani.A szervezetnek nem is kellene követelni az ezekhez tartozó idők beszámítását.

Minden utasítást a KFF.hagy jóvá (pont neked mondom?).Próbáljátok meg eltöröltetni mondjuk a fékpróbát.

Ha bármivel csökkenthetők ezek az idők,ténykedések akkor miért nem irjátok le,hogy ezt,vagy azt nem kell megcsinálnunk

 

Előzmény: Törölt nick (13457)
bsasa Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13458

Igen ,elég lenne.Hiszen ott nem ugyan arról lenne szó mint kertvárosba.

Egyébként boldog szülinapot!!!!!

Előzmény: Törölt nick (13439)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13457

Értem tehát akkor elég! (Ha ausztriában erlég akkor itt is :-)) )

 

Itthon ne4m elég és egyelőre van (moszad) egy szervezet amely szerint nem elég! (mert ez HU és nem A)

Előzmény: v_peti (13446)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13456
Remek. Tehát a munkanélküliség megoldása: a felesleg Dunába lövése. Ez egy Ferencnek eszébe jutott már, a másik remélhetőleg nem jut el a reformokkal idáig... /a/
Előzmény: Törölt nick (13453)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13455
Egy kis kiegészítés:

Úgy látszik sokszor el kell még ismételnem, hogy nem a menthetetlen néhány vonal miatt "tűntetek" -- sőt nem is tűntetek. Ismerve a haza körülményeket, tudom, hogy ha egyszer át tudnak nyomni egy döntést ilyen hitvány előkészítés mellett, akkor komolyabb eseteknél is így fog menni, városi közlekedésben szerzett tapasztalataimból pedig látom, hogy egy "fővonali szintű" viszonylatot is bezárásig lehet zülleszteni, ha valamilyen érdek így kívánja.

Lehet, hogy most csak az elszáradt kórókat húzzák ki, de a módszer erdőirtásra utal...

Hiányoltam a koncepciót is, de a válasz ezügyben (sem) született meg.

Az már részletkérdés, hogy előfordul, ami mellékvonal vasúton, azt csak trombózisos főútat tartalmazó vonalon lehet busszal pótolni. A 88-as vonal pl. ilyen.

/a/
Előzmény: DJ. Bakter (13454)
DJ. Bakter Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13454

"Azt is számszerűsítették, ha egy átlagos autós (középkorú, átlagos fizetéssel)
közlekedési balesetben meghal, az 30.000.000 forintos adókiesést jelent az államnak, "

 

Viszont ha egy átlagos 62 éves autós meghal, az meg csupa haszon az államnak, mert nem kell neki nyugdíjat fizetni.

 

"Tényleg várjuk már meg, mi jön ki baleseti kockázati aránynak a vasúti és a közúti menetrend szerinti utasszállítás között! Legalább utólag számolgassunk, ha a döntéshozatali folyamatban részt vevők fejében ez a momentum meg sem fordult... (Aztán még megnézhetjük a környezetvédelmi és egyéb járulékos költségeket is.)"

 

Komolyan mondom, ha nem ismerném a hátteret, és csak ezt a topicot olvasnám, azt hinném, hogy az egész magyar vasúti közlekedést megszűntetik. Erre ismét csak azt tudom írni, amit egyszer már a (12298)-ban leírtam:

 

(idézet magamtól) "...ezen a topicon mintha nagyon általánosságban lenne szó a mellékvonalak dolgairól. A fővonalak előnyeinek felsorakoztatásával szeretnénk a mellékvonalak indokoltságát alátámasztani. (mindig előjön a dugó, meg a környezetszennyezés - noha ilyenek csak a fővonalak mentén jellemzők, a mellékvonalak mentén nem annyira, sok esetben még akkor sem, ha minden utasért külön taxit küldenének)"

 

Ennek ellenére - bár azt érzem, hogy a végeredmény ugyanaz lett volna - tényleg azt gondolom, hogy helyesebb lett volna először racionalizálni, egységesíteni (tarifa, menetrend), bevezetni az ITF menetrendet, és csak azután "vágni" a tényeg nem kihasznált vonalakat.

 

De sajnos taxxx-nak is igaza van: a vasút mellett tüntetők is csak akkor hangosak, amikor tüntetni kell; amikor utazni, akkor nem. Érzésem szerint sok vasútbarát is így van.

Előzmény: vaskerék (13449)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13453
(morbid)

Egy halott többé nem fizet adót...

De az a munkanéküli igen, aki utána elfoglalja a halott munkahelyét.
Előzmény: vaskerék (13449)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13452
Tényleg várjuk már meg, mi jön ki baleseti kockázati aránynak a vasúti és a közúti menetrend szerinti utasszállítás között! Legalább utólag számolgassunk, ha a döntéshozatali folyamatban részt vevők fejében ez a momentum meg sem fordult... (Aztán még megnézhetjük a környezetvédelmi és egyéb járulékos költségeket is.)

/a/
Előzmény: vaskerék (13450)
Holdkooros Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13451
Nem számoltam meg pontosan, de hatvanvalahány (normál nyomtávú) mellékvonal lehet az országban. A 83-ba tehát bele kéne venni néhány kisvasutat Szilvásvárad és Almamellék között ésYvagy a fő(?)vonalak közül is néhányat: 46, 81 stb. [Most a 16-oson mennek a Bp-Gy-Szomhely icce-vonatok - fővonal, vagy mellékvonal? Vagy a 36-os? Esetleg a 154-es?]

Ez a 28 nem egészen 28, mert egyes vonalak esetében (pl. 11, 98, 127) nem az egész szűnik meg, hanem "csak" egy szakasz.
Előzmény: Carpy (13400)
vaskerék Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13450
Arra próbáltam rávilágítani, hogy semmit nem tudunk az autómániás társadalmunk okozta károkról, ami pedig napvilágot látt, arra mindjárt heves kételkedés, és Tamáskodás a válasz.
Miért?

vaskerék Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13449
Azt is számszerűsítették, ha egy átlagos autós (középkorú, átlagos fizetéssel)
közlekedési balesetben meghal, az 30.000.000 forintos adókiesést jelent az államnak, vagyis az autóbalesetek halottai éves szinten az országban 36-39 milliárd adókiesést jelentenek. (Egy halott többé nem fizet adót...).
Előzmény: v_peti (13448)
v_peti Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13448
Ez reális. Egy vakbélműtét vagy egy belgyógyászati fekvés nem kerül sokba. De az ilyen kezelések eléggé sokat visznek el a TB kasszájából.
Előzmény: vaskerék (13444)
vaskerék Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13447
"A dolog azért sántított, mert a téren naponta megforduló gépjárművek, 0,00000001%-a volt távolsági busz."

Nos ez viszont tényleg hasraütéses számítás... :-(

Itt tízmilliárd egyébb járműre jutna egy busz. A tévedésed legalább hét nagyságrendi.
Ezt még egy újságíró sem engedhetné meg magának, nemhogy egy szociológus...
Előzmény: Törölt nick (13416)
v_peti Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13446

Köszegen elég.

 

Itt is elég lenne. Ausztriába nemcsak a Dezső, hanem a City Shuttle is ennyivel fordul. (Deutschkreutzban.) Amúgy 2 perc késés útközben behozható, így nem lenne gond.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (13439)
v_peti Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13445

Most igazából a Tatabánya-Eszergom közötti közlekedést vizsgáltuk. Komáromból más a helyzet, mert a Vértes és a Duna beszabályozza az útvonalat.

 

Előzmény: Törölt nick (13441)
vaskerék Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13444
"Az ilyen saccolások, leginkább konyha asztalok sarkán születtek."

Cáfolatként olvasd előző hozzászólásom...


Azt hallottam, hogy az egészségügy közel 1000 milliárd forintunkban van évente.
Ebbe a 150 milliárdos, közlekedési baleset okozta egészségügyet érintő költség teljesen reális...


Előzmény: Törölt nick (13416)
vaskerék Creative Commons License 2006.07.13 0 0 13443
"Na ne már, hogy már ezek csak a Pécsi adatok! Vagy tényleg?"

Nem, ezek országos adatok.
Dr. Dóczy professzor (Toller kezelőorvosa) vezetésével készült három év alatt.
Ezek teljesen hitelesek, és reálisak.
Előzmény: v_peti (13415)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!