- A napellenző rolók nagyon mélyen vannak, menet közben gyakorlatilag kezelhetetlenek. A korábbi verizót cserélték, most már legalább a helyükön maradnak és nem esik szét a „fixáló“ szerkezet.
- Minden műanyag borítás sima és csúszós. Ez azt eredményezi, hogy a szem mamgasságban levő műanyag alkatrészere ha rásüt a nap ragyog és csillog, egyszerűen vakít.
- a vezetőasztalon a sík felületek lejtősek és csúszósak. sehol egy perem. 50kN vonóerőnél az egér és minden más tárgy zuhan le az asztalról.
- a berendezéseket kezelő kapcsolók gagyik, a kezelésük kemény (semmi finom rugózás), sokszor kikopnak, egyes részek elválnak magától a kapcsoló törzstől.
- a szék kialakítása és kezelése egy katasztrófa. Nem vagyok egy vastag ember, de néha alig tudok belőle ki-beszállni
- a klíma hangos, rezonál, a hőmérséklet tartomány igen nehezen behatárolható (redva analóg klíma, fényévekkel jobb a 187-es klímája. Na az IGEN, az Klíma! )
- Az oldal vezetőálláson a kürt kapcsoló legalul van, ha kifordítod a széket, már szól is kürt (áttervezték vagy átépítés alatt).
- a zajszigetelés egy katasztrófa + a hangos az alattad levő hajtómű
- a padlófűtés ott van, de minek? Semmi érezhető hatása nincs.
- nincs oldalablak, tolatásnál nagyon hiányzik
- gagyi papírcsíptetők (írásbeli, egyebeknek)
- az AFB kapcsolót betették képernyő menüpontnak. Nem vészes, meg kell szokni.
A mozdony egyébként villamosan és mechanikalag nagyon ott van, stabil gép, szinte soha nincs vele probléma. A kezdeti gyerekbetegségek megszűntek az egyre jobb szoftvereknek hála. Van, hogy hetekig nem látni hibát a képernyőn. Osztrák tapasztalat és nincs félelmem a mozdonytól.
Az így-úgy, hiányosan leoktatott típusimerettel elérhető magyar tapasztalatokról nem tudok nyilatkozni.
A vezetőállás tervezésekor mozdonyvezetőt biztosan nem kérdeztek meg (vagy csak valami kretén németet)