Egyébként is ne zavarj össze, mert a skizofrén nickü topictársunk hozzászólásaiból kirajzolódott elöttem az általam az utcákon látott átlag-Hondás mintapéldánya. Ilyen használat mellett pl. SZVSZ semmilyen autó nem romlana el sosem!
Képzeld, akinél 3 hétig kölcsön volt a 164-esem, annak sikerült vele 7,2-es átlagfogyit kihoznia. Nekem a legjobb átlagom se ért le 10 alá! :)
Te hivatásos pulikutya vagy? Mert úgy terelsz, mint a legjobb vérvonalból való!
Az a váltó egyébként német konstrukció, de a fö baja a bonyolult rudazat, ami hátramegy hozzá. A 75-ben és ennek megfelelöen az utolsó 1,5 év GTV-iben már javítottak rajta, ahogy ezt a részt újratervezték.
A kopott rudazat miatt a szinkronok nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, és tönkremennek. Erre mondtam, hogy azoknak (szinkrongyürük) kb. 200e a max élettartamuk, de ki lehet öket sokkal gyorsabban is nyírni, pl. ha az ember állandó gyorsulgatásokra használja az autót. Ettöl függetlenül meg lehet tanulni jól váltani vele, és akkor ez nem annyira zavaró probléma, és lehet vele recsegés nélkül is kapcsolni.
Ki hibáztatta a felhasználókat? Én Rólad mondtam, hogy nem tudsz vele váltani!
De ha a tavasszal felújjítottuk a váltót akkor megmutatom, hogy milyen, amikor még új. Persze a kezedbe már nem biztos, hogy adom, nehogy azt kinyírd! :-PPP
Én mintha a múltkor vezettem volna egy Alfát és mintha a tulaj azt magyarázta volna, hogy ez a váltó csak 200 ezerig bírja. Meg olyanokat is mondott, hogy nem tudok váltani és azért csattan akkorát. Ebből gondoltam, hogy ez nekik nehezen megy, mert ilyenkor szokták helyette a felhasználókat hibáztatni. :-))))
Tisztelt Honda Vuk légyszives magyarázd el a többieknek, hogy a Honda motor az autozásban a legtechnikásabb szerkezet. Bizonyitja a motorsportban elért sikerei F1, Irl ,Cart és a kétkereküek számtalan bajnokságai.
Szerintem akárki is írta, irtózatosan részeg lehetett. Erre utal, hogy csak egyetlen este ontotta a hülyeséget. Másnap nem lettem volna a helyében. :-))
De a regenyeket tordelni szoktak. Tudod, neha egy-egy sort kihagyni, nehany sor ne erjen vegig a lapon, ilyesmi. :)
Egyebkent vegulis csak az alapproblemat nem ertetted meg. (Bar az is lehet, hogy csak en ertettem felre az alapkerdest?)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mi mondd tobbet egy auto "menetkepesseirol"? (szandekosan nem menetteljesitmenyt irok)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
A megadott maximalis nyomatek, vagy a megadott maximalis teljesitmeny?
Valodi, letezo, evilagbeli, belsoegesu motoru autokrol beszelve egyertelmuen a maximalis teljesitmeny.
Beleolvastam a topikba és mondhatom ennyi zagyvaságot már rég láttam egy helyen!
Persze már a kérdésfeltevés is egy hülyeség, hiszen a nyomaték és a teljesítmény nem azonos fizikai mennyiségek. A teljesítmény a nyomatékból van származtatva egy a főtengely egy adott fordulatszámán, íg y összehasonlításuk is teljesen értelmetlen.
Az autót a kerék és az út között létrejövő erő hajtja előre ami a kerék ami az érintkezési pontban a talaj síkjában, a haladási iránnyal megegyező irányban, de ellenkező értelemben hat. Ez az erő -mivel a kerék sugara állandó- arányos a hajtott kerék tengelyén mérhető nyomatékkal. A motor nyomatéka módosul a váltó és a differenciál áttételén (mivel mindkettő lassító, ezért növekszik) és ez a módosított nyomaték jelenik meg a hajtott tengelyen. Könnyen belátható, hogy ha az autó egy bizonyos sebességgel halad akkor minél alacsonyabb fokozatban van a váltó, anál nagyobb a lassítóáttétel, következésképpen annál nagyobb mértékben növekszik meg a motor által leadott nyomaték mire a tengelyhez ér. Hiába ad le a motor a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszám fölött egyre kevesebb nyomatékot, egy visszaváltáskor a motornak bár alacsonyabb nyomatékú tartományát használom, de magasabb a váltóban az áttétel ami a kerékhez vezető nymatékot módosítja így végeredményben a keréken letrejövő nyomaték mégis magasabb lesz, ez az oka, hogy a motor alacsonyabb fokozatban jobban gyorsul. Egy autó egy adott fokozatban mindig a legnagyobb nyomatékához tartozó fordulaton gyorsul a legjobban, ezt elhagyva a gyorsulás is csökken a nyomaték csökkenésének mértékében. A benzinmotorok konstrukciójukból adódóan magasabb fordulatszámon járnak általában mint a hasonló teljesítményű dízelek és a maximális nyomatékhoz és teljesítményhez tartozó fordulatszámuk is magasabb, ezért a differenciálműben lévő végáttételük is nagyobb, ezért azonos sebességgel haladva mindig nagyobb az erőátvitelüben az áttétel, tehát a benzinmotorok alacsonyabb nyomatéka nagyobb arányban növekszik mire a kerékhez ér mint a dízelek esetében, ez olyan hatást kelt mintha mindig "alacsonyabb fokozatban" lennének.
Tehát a motor tengelyén mérhető nyomatékból nem lehet következtetni az autó gyorulóképességre, hiszen az a kerék tengelyére érve módosul. Ehhez a nyomatékhoz kell még a hozzátartozó fordulatszám is. A nyomatékból és a hozzátartozó fordulatszámból képzett fizikai mennyiséget pedig TELJESÍTMÉNY-nek nevezik.
Hétköznapi módon megfogalmazva: a nyomaték egy erőt fejez ki, a teljesítmény viszont egy munkavégző képességet. Egy erő áttételekkel módosítható míg a teljesítmény nem. A motor tengelyén mérhető teljesítmény elméletileg azonos a keréken mérhető teljesítménnyel (valamivel kisebb mivel nem 100% az erőátvitel hatásfoka), tehát a gyorsítóképességet csak a teljesítménnyel lehet kifejezni, pusztán nyomatékkal (fordulatszám nélkül) nem.
A forma-1-ben a 3000cm-es motorok nyomatéka 18000 ezres fordulaton kb. 350Nm, a maximális nyomatékukat nagyon magas fordulaton adják le, alig valamivel a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszám alatt (nagyon alacsony a nyomaték- és fordulatszám rugalmatlanságuk), ugyanis így lehet maximalizálni a kerékre jutó nyomatékot, az ára a dolognak, hogy a teljesítmény rohamosan csökken a fordulatszám csökkenésével, hiszen ekkor már a nyomatéki görbe is erősen leszállóágban van, tehát a motort pörgetni kell. Ez pont ellentétes azzal amit az ember egy utcai autótól elvár, azaz, hogy alacsony fordulaton is jól húzzon, ez meg is valósítható, de annak a maximális teljesítmény látja a kárát (a változó szelepvezérlések pont erre lettek kitalálva), de a való életben az ember maximum előzések alatt pörgeti ki rendesen a motort. Kevesen akarnak olyan autót ami csak akkor húz amikor szétforgatják, az alatt viszont erőtlen mint a harmat.
Végkövetkeztetés: önmagában nem sokat mond a magas NYOMATÉK, azt is nézni kell, hogy azt mekkora FORDULATSZÁMON adja le a motor, ezzel viszont már el is jutottunk a TELJESÍTMÉNYHEZ.
Akkor tenisz!! Az hogy megy???? Nehogy fallabdázzmintmenőmenegarek....najo ha honda gyorsulás vissza nem játszod eszed megtanitalak teniszezni!!!!!! Lófaszt!!!!