Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

fastcar Creative Commons License 2004.12.30 0 0 1308

Egyébként is ne  zavarj össze, mert a skizofrén nickü topictársunk hozzászólásaiból kirajzolódott elöttem az általam az utcákon látott átlag-Hondás mintapéldánya. Ilyen használat mellett pl. SZVSZ semmilyen autó nem romlana el sosem!

 

Képzeld, akinél 3 hétig kölcsön volt a 164-esem, annak sikerült vele 7,2-es átlagfogyit kihoznia. Nekem a legjobb átlagom se ért le 10 alá! :)

Előzmény: Mihaszna Zullott Naplopo (1306)
fastcar Creative Commons License 2004.12.30 0 0 1307
Elolvasni elolvastam, de abban nem elmagyarázta, hanem csak elég gyatra érvekkel (vagy azok nélkül) bizonygatta! :DD
Előzmény: Mihaszna Zullott Naplopo (1306)
Mihaszna Zullott Naplopo Creative Commons License 2004.12.30 0 0 1306
Lehet, hogy megis el kellett volna olvasni azt a sok betut, amit egymas moge rakott. :)
Előzmény: fastcar (1305)
fastcar Creative Commons License 2004.12.30 0 0 1305
Mit magyaráztál el Te szerencsés?! :)))
Előzmény: HondaVuk (1303)
fastcar Creative Commons License 2004.12.30 0 0 1304

Vuk!

 

Te hivatásos pulikutya vagy? Mert úgy terelsz, mint a legjobb vérvonalból való!

 

Az a váltó egyébként német konstrukció, de a fö baja a bonyolult rudazat, ami hátramegy hozzá. A 75-ben és ennek megfelelöen az utolsó 1,5 év GTV-iben már javítottak rajta, ahogy ezt a részt újratervezték.

A kopott rudazat miatt a szinkronok nagyobb igénybevételnek vannak kitéve, és tönkremennek. Erre mondtam, hogy azoknak (szinkrongyürük) kb. 200e a max élettartamuk, de ki lehet öket sokkal gyorsabban is nyírni, pl. ha az ember állandó gyorsulgatásokra használja az autót. Ettöl függetlenül meg lehet tanulni jól váltani vele, és akkor ez nem annyira zavaró probléma, és lehet vele recsegés nélkül is kapcsolni.

Ki hibáztatta a felhasználókat? Én Rólad mondtam, hogy nem tudsz vele váltani!

De ha a tavasszal felújjítottuk a váltót akkor megmutatom, hogy milyen, amikor még új. Persze a kezedbe már nem biztos, hogy adom, nehogy azt kinyírd! :-PPP

Előzmény: HondaVuk (1302)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.30 0 0 1303
Eddig gondolkodtam a politikus válaszon, mert ezek olyanok, hogy mindent ízekre szednek. :-))

Na, ez nem az a topic, ahol ilyeneket kell bizonygatni. Az a Japán vagy Németet, ott meg már jó néhányszor elmagyaráztam nekik. :-))
Előzmény: ferrari-honda (1297)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.30 0 0 1302
Én mintha a múltkor vezettem volna egy Alfát és mintha a tulaj azt magyarázta volna, hogy ez a váltó csak 200 ezerig bírja. Meg olyanokat is mondott, hogy nem tudok váltani és azért csattan akkorát. Ebből gondoltam, hogy ez nekik nehezen megy, mert ilyenkor szokták helyette a felhasználókat hibáztatni. :-))))
Előzmény: fastcar (1300)
fastcar Creative Commons License 2004.12.30 0 0 1301
Mellesleg hogy kerülnek ide az Alfa váltói??
Előzmény: HondaVuk (1299)
fastcar Creative Commons License 2004.12.30 0 0 1300

Az Alfa tud váltót építeni, csak mostanában nem akar! :)))

 

Előzmény: HondaVuk (1299)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.30 0 0 1299
Te csak ne röhögcséljél! Úgy teszel, mintha az Alfa tudna váltót gyártani! :-)))
Előzmény: fastcar (1298)
fastcar Creative Commons License 2004.12.30 0 0 1298
ROTFL!!!!!!! :-OOOOOO
Előzmény: ferrari-honda (1297)
ferrari-honda Creative Commons License 2004.12.30 0 0 1297
Tisztelt Honda Vuk légyszives magyarázd el a többieknek, hogy a Honda motor az autozásban a legtechnikásabb szerkezet. Bizonyitja a motorsportban elért sikerei F1, Irl ,Cart és a kétkereküek számtalan bajnokságai.
Előzmény: HondaVuk (724)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.29 0 0 1294
Hány darab hengerfejről van is szó? :-)))
Előzmény: Törölt nick (1292)
avantage Creative Commons License 2004.12.29 0 0 1293
Persze-persze ;)

Ugyan mi a turonak vennek le a hengerfejet? Birja az.
Előzmény: Törölt nick (1292)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.28 0 0 1290
Szerintem akárki is írta, irtózatosan részeg lehetett. Erre utal, hogy csak egyetlen este ontotta a hülyeséget. Másnap nem lettem volna a helyében. :-))
Előzmény: ZolikA (1287)
avantage Creative Commons License 2004.12.25 0 0 1289
Szep magyarazat!

De a regenyeket tordelni szoktak. Tudod, neha egy-egy sort kihagyni, nehany sor ne erjen vegig a lapon, ilyesmi. :)

Egyebkent vegulis csak az alapproblemat nem ertetted meg. (Bar az is lehet, hogy csak en ertettem felre az alapkerdest?)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mi mondd tobbet egy auto "menetkepesseirol"? (szandekosan nem menetteljesitmenyt irok)
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

A megadott maximalis nyomatek, vagy a megadott maximalis teljesitmeny?

Valodi, letezo, evilagbeli, belsoegesu motoru autokrol beszelve egyertelmuen a maximalis teljesitmeny.
Előzmény: archkoven (1284)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.25 0 0 1288

Köszi az értékes infót ! Remélem jön egy 3-ik ember és leírja ugyan ezt tök más megközelítésből és akkor neki is igaza lesz . :-))))))

Előzmény: archkoven (1284)
ZolikA Creative Commons License 2004.12.25 0 0 1287

Viccen kívül ez nem én vagyok !

 

De szerintem is valaki szórakozik .

Előzmény: AstraF16v (1283)
aero-wrx Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1286

pontosan!

 

UI:Mindenkinek boldog karácsonyt

 

üdv

aero

Előzmény: archkoven (1284)
aero-wrx Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1285

Most értelmesen vitázni, társalogni jöttél ide vagy Vukot cseszegetni?

Méghozzá karácsonykor... hmmm

Előzmény: PONT RS (1282)
archkoven Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1284
Beleolvastam a topikba és mondhatom ennyi zagyvaságot már rég láttam egy helyen! Persze már a kérdésfeltevés is egy hülyeség, hiszen a nyomaték és a teljesítmény nem azonos fizikai mennyiségek. A teljesítmény a nyomatékból van származtatva egy a főtengely egy adott fordulatszámán, íg y összehasonlításuk is teljesen értelmetlen. Az autót a kerék és az út között létrejövő erő hajtja előre ami a kerék ami az érintkezési pontban a talaj síkjában, a haladási iránnyal megegyező irányban, de ellenkező értelemben hat. Ez az erő -mivel a kerék sugara állandó- arányos a hajtott kerék tengelyén mérhető nyomatékkal. A motor nyomatéka módosul a váltó és a differenciál áttételén (mivel mindkettő lassító, ezért növekszik) és ez a módosított nyomaték jelenik meg a hajtott tengelyen. Könnyen belátható, hogy ha az autó egy bizonyos sebességgel halad akkor minél alacsonyabb fokozatban van a váltó, anál nagyobb a lassítóáttétel, következésképpen annál nagyobb mértékben növekszik meg a motor által leadott nyomaték mire a tengelyhez ér. Hiába ad le a motor a maximális nyomatékhoz tartozó fordulatszám fölött egyre kevesebb nyomatékot, egy visszaváltáskor a motornak bár alacsonyabb nyomatékú tartományát használom, de magasabb a váltóban az áttétel ami a kerékhez vezető nymatékot módosítja így végeredményben a keréken letrejövő nyomaték mégis magasabb lesz, ez az oka, hogy a motor alacsonyabb fokozatban jobban gyorsul. Egy autó egy adott fokozatban mindig a legnagyobb nyomatékához tartozó fordulaton gyorsul a legjobban, ezt elhagyva a gyorsulás is csökken a nyomaték csökkenésének mértékében. A benzinmotorok konstrukciójukból adódóan magasabb fordulatszámon járnak általában mint a hasonló teljesítményű dízelek és a maximális nyomatékhoz és teljesítményhez tartozó fordulatszámuk is magasabb, ezért a differenciálműben lévő végáttételük is nagyobb, ezért azonos sebességgel haladva mindig nagyobb az erőátvitelüben az áttétel, tehát a benzinmotorok alacsonyabb nyomatéka nagyobb arányban növekszik mire a kerékhez ér mint a dízelek esetében, ez olyan hatást kelt mintha mindig "alacsonyabb fokozatban" lennének. Tehát a motor tengelyén mérhető nyomatékból nem lehet következtetni az autó gyorulóképességre, hiszen az a kerék tengelyére érve módosul. Ehhez a nyomatékhoz kell még a hozzátartozó fordulatszám is. A nyomatékból és a hozzátartozó fordulatszámból képzett fizikai mennyiséget pedig TELJESÍTMÉNY-nek nevezik. Hétköznapi módon megfogalmazva: a nyomaték egy erőt fejez ki, a teljesítmény viszont egy munkavégző képességet. Egy erő áttételekkel módosítható míg a teljesítmény nem. A motor tengelyén mérhető teljesítmény elméletileg azonos a keréken mérhető teljesítménnyel (valamivel kisebb mivel nem 100% az erőátvitel hatásfoka), tehát a gyorsítóképességet csak a teljesítménnyel lehet kifejezni, pusztán nyomatékkal (fordulatszám nélkül) nem. A forma-1-ben a 3000cm-es motorok nyomatéka 18000 ezres fordulaton kb. 350Nm, a maximális nyomatékukat nagyon magas fordulaton adják le, alig valamivel a maximális teljesítményhez tartozó fordulatszám alatt (nagyon alacsony a nyomaték- és fordulatszám rugalmatlanságuk), ugyanis így lehet maximalizálni a kerékre jutó nyomatékot, az ára a dolognak, hogy a teljesítmény rohamosan csökken a fordulatszám csökkenésével, hiszen ekkor már a nyomatéki görbe is erősen leszállóágban van, tehát a motort pörgetni kell. Ez pont ellentétes azzal amit az ember egy utcai autótól elvár, azaz, hogy alacsony fordulaton is jól húzzon, ez meg is valósítható, de annak a maximális teljesítmény látja a kárát (a változó szelepvezérlések pont erre lettek kitalálva), de a való életben az ember maximum előzések alatt pörgeti ki rendesen a motort. Kevesen akarnak olyan autót ami csak akkor húz amikor szétforgatják, az alatt viszont erőtlen mint a harmat. Végkövetkeztetés: önmagában nem sokat mond a magas NYOMATÉK, azt is nézni kell, hogy azt mekkora FORDULATSZÁMON adja le a motor, ezzel viszont már el is jutottunk a TELJESÍTMÉNYHEZ.
AstraF16v Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1283
Na most meg vagy, bazze!!! :)))) Elszóltad magad...
Előzmény: PONT RS (1282)
PONT RS Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1282
Na-na!!!!! Kis köcsögggg!!! Szerinted vállalja az ember????  Vegyél egy új kocsit!!!! Vuuuuukokt akarom, festőő a szagmálya????
Előzmény: AstraF16v (1280)
PONT RS Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1281

Te Vuuuuuk!

Akkor tenisz!! Az hogy megy???? Nehogy fallabdázzmintmenőmenegarek....najo ha honda gyorsulás vissza nem játszod eszed megtanitalak teniszezni!!!!!! Lófaszt!!!!

AstraF16v Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1280

"De nyitott vagyok."

 

Melyik végeden? :))) 

Előzmény: PONT RS (1279)
PONT RS Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1279

Kedves Télapó

Te Vuuuuk állítolag elég jól nyomulsz a Honda nevű gépjárműveddel. dDe nekem azért lassú, ha ismersz!!! De nyitott vagyok. 

avantage Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1278
Pedig van egy valag ilyen. Lasd dizel tuning topic.

Versenyen en meg csak egyszer lattam tonkremenni huzott VW TDI motort, es nehany biza nem kevessel 200 Le felett van.
Előzmény: Bihus (1268)
PONT RS Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1277
Na tökoruak, mi a palya?? Vukkkk?????
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1276
Ez attól is függ, hogy mennyi pénzt kap érte. Ha nagyon sokat, akkor nem az. :-)))
Előzmény: Bihus (1274)
HondaVuk Creative Commons License 2004.12.24 0 0 1275
Kezdek én is erre gyanakodni. :-)))
Előzmény: AstraF16v (1270)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!