Keresés

Részletes keresés

S-DR Creative Commons License 2008.10.14 0 0 30
Hello!

Hát igen. Ha jól tudom, mind a Nene, mind az első szovjet változata a Klimov, 10 csöves tüzelöteres volt. Én meg ehhez képest 4 csővel próbálkozom. Lehet, a csöves-gyűrűs, vagy az igazi gyűrűs sokkal egyszerűbb/működőképesebb lenne... (?)

Az üzemanyagot egy elosztócsövön, a komprimált levegőt meg a végén kapja majd:

Előzmény: xplod (24)
xplod Creative Commons License 2008.10.14 0 0 29

Egészen pontosan erről beszéltem ,itt tökéletesen látszik mennyire kivan ahsználva a turbina felülete!

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=moX6Lps9w70&feature=related

technika Creative Commons License 2008.10.13 0 0 28
Majdnem, csak másképp. Te a több csöves tüzelőtért javasoltad, ami tényleg jó, és arányosan nagyobb teljesítményt is nyújt, csakhát asszem elég kihívás csöves égőterű turbinánál a 4 tüzelőterű kivitelezése is.
Előzmény: xplod (27)
xplod Creative Commons License 2008.10.12 0 0 27
Ezt irtam én is vazze:-DD
Előzmény: technika (26)
technika Creative Commons License 2008.10.12 0 0 26
Itt a MiG-15 (Valójában a Rolls-Royce Nene turbinájának szolgai másolata) csöves égőterének csatlakozásánál is látszik mennyire megváltozik a keresztmetszet, a lapátok elött.

technika Creative Commons License 2008.10.12 0 0 25
Csöves égőtereknél is az égőtér kiáramásánál téglalap alakú profilra váltanak, így több turbinalapátra hat a nyomás, köv. képp. a hatásfok/teljesítmány javul, azonos számú cső esetén is.
xplod Creative Commons License 2008.10.11 0 0 24

Tudod mit nem értek ez a te álltalad készitett szifonpatronos égőtér gáz üzemü.(most) Ha kerozint fecskendezel bele hogy lesz megoldva hogy megfelelő mennyiségű levegő áramoljon be az égőtérbe.

 

A másik dolog amit akartam , 4 égőteret terveztél,ez a 4 égő tér  a turbina lapát 30% át fedi le kb,ha több égöteret tennél körbe lefedné majdnem  a lapátok 100% át és nagyobb lenne a teljesitménye.

Előzmény: S-DR (21)
xplod Creative Commons License 2008.10.11 0 0 23

Mivel hatalmas a kerületi sebessége ennek a turbina lapátnak

140 000 percenkénti fordulatszámon ha ez szétrepül eltudod képzelni milyen munkát ,rombolást végez.

Az állo és forgo lapátnak van egy szög állása az állo lapátsor lapátai ugy vannak döntve hogy elvágolag vezesse a kiáramlo gázt a forgo lapátsorra (sorokra).

(áramlástan) ezt azért irom mert cnc gépen legalább 5-6 tengelyes  gép kéne hogy kitudd marni ,arrol nem is beszélek hogy nemtudni a lapátszögek dölését ,rádiuszát.

A lapátok megvannak csavarva kicsit.Egy cég se fogja ezeket az adatokat közölni.

Az én turbina lapátomat röntgennel vizsgálták gyártás után nehogy repedés legyen az anyagban mert az katasztrofális lehet.Önteni egyszerűbb ezeket a dolgokat.

Nem biztos hogy kapsz olyan nyers anyagot tömbben amiben 13 féle ötvözet van benne alapbol.Igy egyszerűbb önteni.Az igazi lapátokat is izzo állapotban több tonnás nyomással öntik préselik.Utána fluoreszkálo folyadékba mártják és uw fény alatt vizsgálják a repedéseket.Itt egy kép hány féle rádiusz van ezen a lapáton,nem mind 1 honnan indul és meddig tart ilyen adatok birtoklása nélkül lehetetlen elkésziteni cnc ,szikraforgácsolo gépen.

 

Előzmény: S-DR (22)
S-DR Creative Commons License 2008.10.10 0 0 22
Xplod, még egy kérdés. Lapátkerék ügyileg, miért prec. öntés? Miért nem szikraforgácsolás? Üdv.
S-DR Creative Commons License 2008.10.10 0 0 21
Hello Xplod!
Előkotortam az eddigi képeimet a próbákról. Sajnos, nem túl jó minőségűek.
Ez egy tűzcső, működés közben. (Ahogy mondtad, egy csöcs....Viszont, kék színben lángol. Hmm, lángoló kék csöcs...ráadásul 4 lesz.)




Xplod! De tényleg, nem sárkány-hajtómű szakon végeztél Szolnokon? Eddig még csak ott hallottam olyan szakszavakat, amit Te (is) használsz.

Alapanyag: Én H14-ből kezdtem el csinálni. Ami elvileg 1100C-ot bír tartósan. Odaát (a rakétás topicon) lekutyapicsáztátok a KO36S/Ti -it, amit én fúvókának használok. Pedig az is 1000 C-ig bírja. Majsztro, ha van jobb vas, elárulja, tisztelettel kérem! :-)

Üdv.
xplod Creative Commons License 2008.10.09 0 0 20

Az AN-12 orosz repülő emelkedés közben a 4 db hajtoműve 1000 L eszik oránként.

 

A 747 /400 as pedig 8-9 ora repülés alatt 180 000 liter kerot éget el.

A gázturbinák nagyon sokat zabálnak és arrol ne is beszéljünk hogy hangosak.

 

Előzmény: hakapeci (19)
hakapeci Creative Commons License 2008.10.09 0 0 19
üdv !

 köszi keresgélek, közben az jutott eszembemiért nem terjedt el ez a meghajtás?

haka
Előzmény: xplod (17)
xplod Creative Commons License 2008.10.09 0 0 18

4-5000 font bocsánat elirtam

 

xplod Creative Commons License 2008.10.09 0 0 17

Szia.

Ha ügyes vagy kilehet fogni olcson orosz ,angol helikopterhajtomüveket.

Ezek kb 600 LE körüli teljesitményt produkálnak.

4-500 000 ft ért hozzálehet jutni.

 

Előzmény: hakapeci (16)
hakapeci Creative Commons License 2008.10.08 0 0 16
hali!

azért lehet hogy komoly dolog lenne egy ilyen hajtást kitalálni/ megcsinálni 300-400 LE. már elég lenne bőven komplett gépműhelyem áll rendelkezésre, most/eddig dieselben gondolkodtam de akartam keresgélni erre felé....

haka
Előzmény: S-DR (15)
S-DR Creative Commons License 2008.10.08 0 0 15
Hi!

3 tonna felett inkább legyen hipehajtómű. Ha nem is olcsóbb, de elegánsabb. Vannak (majdnem)kész terveim. Megcsináljuk? A Holdig még nem érné meg, Szaturnuszon túl azonban tuti rentábilis. Még a NASA-t is félvállról lekezelhetjük vele. Benne vagy? :-))
Előzmény: hakapeci (13)
S-DR Creative Commons License 2008.10.08 0 0 14
Hmmm, most már biztosan tudom:

http://forum.index.hu/Article/addBookmark?a=83437993&t=9008765

IGEN.
Előzmény: xplod (12)
hakapeci Creative Commons License 2008.10.08 0 0 13
hali!

köszi, figyelek én kisebb hajó hajtásban gondolkodom max 4 tonnás a bárka

haka
Előzmény: Törölt nick (10)
xplod Creative Commons License 2008.10.08 0 0 12

Igazábol az enyém egyáramu gázturbina.

Amit technika irt 3 tengely .Tengely a tengelyben és a 2 tengely egy tengelyben azt is meglehetne csinálni.

Nyomás alá helyezik a szimeringeket kivülről igy tömitenek az olaj bent áramlik a tengelyek közt igy nem tud kiszökni semerre mert a nyomás nem engedi.A nagy hajtomüveknél a lapátokat is hűtik.

Lézer segitségével furatok vannak a lapátban és levegőt áramoltatnak benne.

A rés veszteséget pedig ugy csökkentik  hogy a lapátokra visszahűtik a külső burkolatot igy századmiliméter lesz a rés a lapátok és a burkolat közt.

A burkolat körül van egy vastagabb cső hideg levegőt fuj ki a burkolatra.

De ha van valami extra amit tudni akarsz akkor megprobálok segiteni.

 

 

Előzmény: S-DR (11)
S-DR Creative Commons License 2008.10.08 0 0 11
Hello!

Náci, nem náci? Szvsz ő nem volt az, bár nem éltem még akkor. De lerakta anno a mai modern rakétakutatás és építés alapjait Németországban, majd később az USA-ban megcsinálta a Saturn rakétacsaládot. Miatta nyerték meg az amcsik a Holdra szállás versenyt.
Előzmény: Törölt nick (10)
S-DR Creative Commons License 2008.10.08 0 0 9
Ezek szerint, RC modellezésben is otthon vagy. 100 km/h sebesség fölött azért már más irányítás/vezérlés szükségeltetik, hacsak nem 10 km magasan indítod a repcsit és van idő megnyomni az automata megsemmisítő gombot ha baj van. :-)

De tényleg. Írod, az enyém k. bonyolult. Lehet. De milyen a Tied?
Előzmény: xplod (8)
xplod Creative Commons License 2008.10.08 0 0 8

igen jol látod.

 

F-16,Mirage 2000,vagy F15 jet ben lesz.

 

Olyan 8-10 kg körüli a toloereje,de elég komoly a fogyasztása is.

1perc 2-2.5 dl

Gázolaj kontra Jet A-1 olaj rep olaj

Előzmény: S-DR (6)
hakapeci Creative Commons License 2008.10.08 0 0 7
üdv olvtársak!

ezek modellhajtáshoz lesznek ? vagy valami komolyabb dolog készül?(bocsi nem értek hozzá, de bejelöltem kedvencnek   :-)))

üdv haka
S-DR Creative Commons License 2008.10.08 0 0 6
Kerámiagörgős csapágy, jól látom?
Dinamikusan hogy szoktad kiegyensúlyozni a forgó elemeket?
És, mi lesz belőle? Cirkáló rakéta? Mig-29 1:10 -ben? :-)
Előzmény: xplod (5)
xplod Creative Commons License 2008.10.08 0 0 5

Hybrid csapágy                              Kompresszor kerék ,állo lapátsorral.

 

 

Na ez hogytetszik?

:-D

Előzmény: S-DR (2)
xplod Creative Commons License 2008.10.08 0 0 4

A sima golyos csapágy nem jo.

 

Gyűrüs igen ,minden megvan most kezdem összerakni ,van még egykis eszterga munka.Igen 1000 euro alatt nem igen kapsz hajtomüvet.Nekem még a felébe se lesz ha jol számolom.

 

Előzmény: S-DR (2)
xplod Creative Commons License 2008.10.08 0 0 3

Nem,ugyanis olajkenése és hűtése van a csapágyaknak.

Kiáramlo gáz 600 fok körüli.

 

Előzmény: Miki69 (1)
S-DR Creative Commons License 2008.10.08 0 0 2
Na Hello!

Visszanyúltam a gyökerekhez. Az első rolls-royce, a Nene felépítését próbáltam követni. Négycsöves égéstér, lángfront hátul összeengedve, így talán elég lesz egy db. izzítógyertya.
Petróleummal próbálom összehozni.

Lehet ide videót belinkelni? Megkeresem a próbaüzemről készülteket.

Hát ja, a fordulat az erősen kérdéses. Hát még a csapágykenés... Én kb. 60 e/perc -re számoltam. Az SKF-nél kerestem csapágyat, egyenlőre talán a gördülőcsapággyal is beindul majd.

Ezek szerint a tied gyűrűs tüzelőteres lesz? Rezgőnyelveset csináltál már?

Tavaly még a Conrad-nal lehetett kapni modellépítéshez sugárhajtóművet, asszem pont fél mill. volt az ára. Nem is volt olyan kis tolóereje. Kecskeméten is van egy cég (Hfém Kft), aki már gyártott működő hajtóművet. Meg, Kínában találtam gyártót. Ki tudja, már ők is küldet űrhajót az űrbe.
Előzmény: xplod (0)
Miki69 Creative Commons License 2008.10.08 0 0 1

 

Nem kevés a 300 fok?

Előzmény: xplod (0)
xplod Creative Commons License 2008.10.08 0 0 0

Szia S-DR

 

Minek van 4 csöcs (égőtér) a hátso lapátsornál?

Ezt miért nem teszed belülre egy dobba?

Azt ugye tudod hogy ezek a gázturbinák kb 130-140 000 pörögnek percenként.

Nem játék.

Nekem elöl Radiál hátul axiál lapátsor van

Mivel nagy a fordulat igy specko csapágyat használok.300 fokig birja.

 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!