Hát igen. Ha jól tudom, mind a Nene, mind az első szovjet változata a Klimov, 10 csöves tüzelöteres volt. Én meg ehhez képest 4 csővel próbálkozom. Lehet, a csöves-gyűrűs, vagy az igazi gyűrűs sokkal egyszerűbb/működőképesebb lenne... (?)
Az üzemanyagot egy elosztócsövön, a komprimált levegőt meg a végén kapja majd:
Majdnem, csak másképp. Te a több csöves tüzelőtért javasoltad, ami tényleg jó, és arányosan nagyobb teljesítményt is nyújt, csakhát asszem elég kihívás csöves égőterű turbinánál a 4 tüzelőterű kivitelezése is.
Itt a MiG-15 (Valójában a Rolls-Royce Nene turbinájának szolgai másolata) csöves égőterének csatlakozásánál is látszik mennyire megváltozik a keresztmetszet, a lapátok elött.
Csöves égőtereknél is az égőtér kiáramásánál téglalap alakú profilra váltanak, így több turbinalapátra hat a nyomás, köv. képp. a hatásfok/teljesítmány javul, azonos számú cső esetén is.
Tudod mit nem értek ez a te álltalad készitett szifonpatronos égőtér gáz üzemü.(most) Ha kerozint fecskendezel bele hogy lesz megoldva hogy megfelelő mennyiségű levegő áramoljon be az égőtérbe.
A másik dolog amit akartam , 4 égőteret terveztél,ez a 4 égő tér a turbina lapát 30% át fedi le kb,ha több égöteret tennél körbe lefedné majdnem a lapátok 100% át és nagyobb lenne a teljesitménye.
Mivel hatalmas a kerületi sebessége ennek a turbina lapátnak
140 000 percenkénti fordulatszámon ha ez szétrepül eltudod képzelni milyen munkát ,rombolást végez.
Az állo és forgo lapátnak van egy szög állása az állo lapátsor lapátai ugy vannak döntve hogy elvágolag vezesse a kiáramlo gázt a forgo lapátsorra (sorokra).
(áramlástan) ezt azért irom mert cnc gépen legalább 5-6 tengelyes gép kéne hogy kitudd marni ,arrol nem is beszélek hogy nemtudni a lapátszögek dölését ,rádiuszát.
A lapátok megvannak csavarva kicsit.Egy cég se fogja ezeket az adatokat közölni.
Az én turbina lapátomat röntgennel vizsgálták gyártás után nehogy repedés legyen az anyagban mert az katasztrofális lehet.Önteni egyszerűbb ezeket a dolgokat.
Nem biztos hogy kapsz olyan nyers anyagot tömbben amiben 13 féle ötvözet van benne alapbol.Igy egyszerűbb önteni.Az igazi lapátokat is izzo állapotban több tonnás nyomással öntik préselik.Utána fluoreszkálo folyadékba mártják és uw fény alatt vizsgálják a repedéseket.Itt egy kép hány féle rádiusz van ezen a lapáton,nem mind 1 honnan indul és meddig tart ilyen adatok birtoklása nélkül lehetetlen elkésziteni cnc ,szikraforgácsolo gépen.
Hello Xplod! Előkotortam az eddigi képeimet a próbákról. Sajnos, nem túl jó minőségűek. Ez egy tűzcső, működés közben. (Ahogy mondtad, egy csöcs....Viszont, kék színben lángol. Hmm, lángoló kék csöcs...ráadásul 4 lesz.)
Xplod! De tényleg, nem sárkány-hajtómű szakon végeztél Szolnokon? Eddig még csak ott hallottam olyan szakszavakat, amit Te (is) használsz.
Alapanyag: Én H14-ből kezdtem el csinálni. Ami elvileg 1100C-ot bír tartósan. Odaát (a rakétás topicon) lekutyapicsáztátok a KO36S/Ti -it, amit én fúvókának használok. Pedig az is 1000 C-ig bírja. Majsztro, ha van jobb vas, elárulja, tisztelettel kérem! :-)
azért lehet hogy komoly dolog lenne egy ilyen hajtást kitalálni/ megcsinálni 300-400 LE. már elég lenne bőven komplett gépműhelyem áll rendelkezésre, most/eddig dieselben gondolkodtam de akartam keresgélni erre felé....
3 tonna felett inkább legyen hipehajtómű. Ha nem is olcsóbb, de elegánsabb. Vannak (majdnem)kész terveim. Megcsináljuk? A Holdig még nem érné meg, Szaturnuszon túl azonban tuti rentábilis. Még a NASA-t is félvállról lekezelhetjük vele. Benne vagy? :-))
Amit technika irt 3 tengely .Tengely a tengelyben és a 2 tengely egy tengelyben azt is meglehetne csinálni.
Nyomás alá helyezik a szimeringeket kivülről igy tömitenek az olaj bent áramlik a tengelyek közt igy nem tud kiszökni semerre mert a nyomás nem engedi.A nagy hajtomüveknél a lapátokat is hűtik.
Lézer segitségével furatok vannak a lapátban és levegőt áramoltatnak benne.
A rés veszteséget pedig ugy csökkentik hogy a lapátokra visszahűtik a külső burkolatot igy századmiliméter lesz a rés a lapátok és a burkolat közt.
A burkolat körül van egy vastagabb cső hideg levegőt fuj ki a burkolatra.
De ha van valami extra amit tudni akarsz akkor megprobálok segiteni.
Náci, nem náci? Szvsz ő nem volt az, bár nem éltem még akkor. De lerakta anno a mai modern rakétakutatás és építés alapjait Németországban, majd később az USA-ban megcsinálta a Saturn rakétacsaládot. Miatta nyerték meg az amcsik a Holdra szállás versenyt.
Ezek szerint, RC modellezésben is otthon vagy. 100 km/h sebesség fölött azért már más irányítás/vezérlés szükségeltetik, hacsak nem 10 km magasan indítod a repcsit és van idő megnyomni az automata megsemmisítő gombot ha baj van. :-)
De tényleg. Írod, az enyém k. bonyolult. Lehet. De milyen a Tied?
Gyűrüs igen ,minden megvan most kezdem összerakni ,van még egykis eszterga munka.Igen 1000 euro alatt nem igen kapsz hajtomüvet.Nekem még a felébe se lesz ha jol számolom.
Visszanyúltam a gyökerekhez. Az első rolls-royce, a Nene felépítését próbáltam követni. Négycsöves égéstér, lángfront hátul összeengedve, így talán elég lesz egy db. izzítógyertya. Petróleummal próbálom összehozni.
Lehet ide videót belinkelni? Megkeresem a próbaüzemről készülteket.
Hát ja, a fordulat az erősen kérdéses. Hát még a csapágykenés... Én kb. 60 e/perc -re számoltam. Az SKF-nél kerestem csapágyat, egyenlőre talán a gördülőcsapággyal is beindul majd.
Ezek szerint a tied gyűrűs tüzelőteres lesz? Rezgőnyelveset csináltál már?
Tavaly még a Conrad-nal lehetett kapni modellépítéshez sugárhajtóművet, asszem pont fél mill. volt az ára. Nem is volt olyan kis tolóereje. Kecskeméten is van egy cég (Hfém Kft), aki már gyártott működő hajtóművet. Meg, Kínában találtam gyártót. Ki tudja, már ők is küldet űrhajót az űrbe.