Most hogy megnézem jobban tényleg fake:( Viszont jól néz ki (föleg a hátsó szárny) ez alapján biztos legyártanák a Majosháziak a sablont és meg is csinálnák. :)
Ja,ja, éen is egész megkívántam, mindjárt ki is ülök bele :)
Egyébként a turbódízelekben (Mazda6, MPV) gyári "állófűtés" van (de csak járó motornál egyelőre), 10 fok alatt bekapcsol a kis Webasto, üzemi hőfokra nyomja a hűtővizet 5 perc alatt. Először megijedtem, mi ez a bubogó hang, aztán a szervízben felvilágosítottak - nagyon kevés a hulladékhő, nem tudná az üzemi hőfokot elérni viszonylag hamar.
Nekem egy 2 literes Xedosom van, fogyasztása vegyes használatban (van benne minden, autópálya, város és országút is) 8 liter - bár az is igaz, hogy én elég öregurasan vezetek, a nagy nyomaték miatt 40-nél már ötösben el lehet pöfögni vele. Tipushibáról nem tudok, viszont az alkatrészeket aranyárban mérik (pl. motorháztet? 170, ködlámpa 80). Utángyártott cucc nincs hozzá, ha kell valami akkor vagy van a bontóban, vagy szopás... Az alkatrészárak miatt a CASCO _brutálisan_ drága, havi 50-60 ezer pénz! Éppen ezért nem egyszerü sérülésmenteset kifogni - biztositózzák öket rendesen a nepperek.
Ha van kérdésed, akkor ne habozz, igyekszem mindenre válaszolni.
Én egy szokásos kérdéssek zavarnám meg a társalgást. Szeretnék venni egy xedos 6-ost, csak éppen nemigen tudok róla semmit. Igazából egyszerűen tetszik, és jó lenne tájékozódni vele kapcsolatban. Fogyasztások, típushibák, aklkatrészek, és úgy általában amit egy autótípusról meg akar tudni az ember.
Azt tegyük hozzá, hogy ahány mazda, annyiféle kárpit :) A különbözõ felszereltségûeknél még az ajtókárpit se egyforma, bár lényegüket tekintve egyformák. Csak hogy hány csavar és hol, az változhat asszem.. :)
Nekem 86-os 626-osom van, ott a az ajto karpitot 4 DB csavar tartja 1 a kilincsben 1 a fogantyú elejébe egy takró bigyula alatt, 2 pedig az oldal zsebben, a könyöklő alatt! Nem lehet hogy neked is 4 db csavarod van? (Bár nem tudom mennyiben más a tiéd.)
Utánna az alját kell kibontani, majd körbe két oldalt, mert fölhajtva ki tudod bujtatni belőle a kilincset, végül felfelé kell kell emelni/csusztatni mert az a szivacsos resz ami az üvegnek feszül az ennek a kárpitnak a része és a belső pereme pedig az ajtó lemezének feszül.
A "bóhák" olyanok hogy az ajtó kárpit farost lemez merevitésébe akad be a fejuk és elvékonyodo csucsban végződnek.Összenyomhatoak, ezért lehet kiszedni. Ezek akadnak bele a lemezbe. Amikor kiszeded vigyázz ne a farost lemezből szakadjanak ki.
Igy vissza olvasva, ehhez aztán kell képzelő erő hogy valaki tudja miről beszélek... :)
de hátha ad támpontot.
Én már szedtem szét :) Szóval körbe van rakva patentokkal rendesen, mögé kell nyúlni, és nem túl erõsen, de azért erõvel meghúzni. Jön az. Csak alul és oldalt vannak patentok, meg a felsõ sarkokban asszem, miután kijöttek, felfele le lehet emelni a kárpitot. Az enyémnél van két apró csavar is a kárpit alsó részén, de lehet, hogy ez már utólagos extra :)
Azt hiszem a Mazda-szerelés titka, hogy ha valami kicsit erõsebben sem jön, akkor az nem jön ;)) Van egy-két kivétel, de eddig én azt tapasztaltam, hogy ésszel van összerakva, na meg azt, hogy ez elõzõ tulajok ezt nem tudták :) Biztos Ladákon nevelkedtek. Szóval ha valami már nagyon feszül, akkor érdemes más irányból megközelíteni a problémát ;)
Sziasztok,
Köszi a segítséget a beszivárgó kipufogó szaggal kapcsolatban. De sajnos nem jutottam előbbre. Most azonban lenne egy újabb kérdésem amire várnám az építő válaszokat. Szval: Szeretnem levenni az ajtókárpitot. (91-es 626 )
3 csavart találtam: 1 a nyitókar alatt, 1 a fogantyúnál és 1 az alsó fertályon egy kipattintható kis lapka alatt. Ezeket kicsavarva még nagyon oda van nőve. :-) Rengeteg bolha fogja még? Mennyire szabad erőlködni vele? Hol, melyik részén kezdjem a feszegetést? Nem törnek el ezek a bolhák? Ha igen, hol kapok ilyeneket?
Egyenlőre ennyi. Előre is köszi a segítséget.
Üdv: Laci