De azért... Van nekem tranyós Farfisám, Korg CX3-mam, és játszottam is pár tranyós orgonán, de a B-200am ver mindent, magasan. NAGYON közeli hangja van a tonewhelesekhez.
Kezdem úgy érezni a topic kapcsán, hogy mint az élet egyik területét sem, az orgonák világát sem sikerült elkerülnie a sovinizmusnak :)
Én egyet tudok: ma is volt pár orgazmusom, ahogy játszottam rajta, és leüvöltöttem a gitárt és a dobot együttvéve :D
Wolt ecce' egy fulltranyós, 5 drawbarja volt, Weltmeisternek hívták. A Vermona őse. Mindig egy hangerőn működött. Ha lenyomtam egy hangot az szólt, ha lenyomtam 6 hangot, az az a korábbi egy hangerején szólt. 12 panel állította elő a legmagasabb 12 félhangot és oktávosztókkal hozta ki a mélyebbeket. Oktávonként élesebb lett a hanxíne is. Nemszólva az előbbi durva kompresszoros hangról. Ezenkívül olyan síma szinuszhang, ami tiszta ugyan ezért nem is harapós. Ami meg nem színuszos az élesen visít. A Vermona vibrátója jó, könnyen kihozható belőle a szerelmes macskanyávogás. Egy jó dolog van benne, a rugós zengető. Kis ütésre is nagyot, éleset csattan, úgyhogy gondoltam már hogy szerzek egy ilyet és a VK7 mögé illesztem. Az otthoni M3-at nem csapkodom.
Az analóg Korg CX3-mal is volt többször szerencsém. Annál a hangnál ezerszer jobb egy Vermona. Viszont a Korg jobban néz ki.
Nem hiszem hogy az "eredeti" tranyós Hammond is lényegesen másképp szólna. '74-ben meghalt az öreg tulaj (LH) gyorsan 75 májusára befejezték a tonewheelt és nekiláttak kizárólag tranyósokat építeni. Meg mindenki licencbe. Japán, német, holland, dán, angol és a végén ausztrál.
9 év alatt vége is lett az egésznek, nem véletlenül.
Ugye-ugye, en mondom L102 kell a haztartasba:-))No azert nem sajnallak, hogy nincs ilyened....akad azert valami:-)
Gyere Zsolti koma hamar country-ra le, oszt megkuldjuk a Rondo-t!:-)
:-)Igaz, akinek Tonewheel-es Hammond-ja van az mar ne lehet rossz!
Azert en is kivancsi lennek mi lett a regi orgonam hangajabol...bztosan uj eletet leheltetek bele!
Mikor jottok Kecskemetre jatszani....?Van egy uj rock cafe, es minden hetvegen lehet nyomni....a tulaj nyitott minden jo stilusra!
Erre nagyon kíváncsi volnék. Nincs meg felvételen? Érdekelne. zörgök. Nekem van egy felvétel ott 73-ban Lerch Pisti játsssza a V73-mal és igencsak jól.
Sajnos a 7-i fellépésetek akármilyen közel is van hozzám, csak akkor Érsekújváron zörgök.
izé, az elektromos orgonák csak lenyomva tartott billentyűvel szólnak, vagy tudnak olyat is, mint monnyuk a fender zongora - vagy a zongora csak úgy? szóval olyat hogy "pinggg"
A tonewheeles orgonából még kimaradt a scanner. Hogy is mondjam.....hmmm.... a scanner és waterfall billentyűzet nélkül félkarú óriás. Mi lehet a véleménye Laurens bácsinak?
Milyen tranyósra gondolsz? Tonewheel tranyós erősítéssel mint a T típusok vagy az igazi tranyós hanggenerátoros villanyorgonák mint az Animals, Doors, Kukori-Kotkoda, Mézga?
Hát a VK8 bizony gáz. A VK7-hez képest erős visszalépés. De hát a Suzuki kombóorgik még rosszabbak. Az új Korggal írtam mi a baj :-(
Az Orla gagyinak néz ki. A Nord Electro elvileg nem rossz, de gyakorlatilag igen. Marad a Voce, meg az OB/Viscount? Mi maradt ki?
Pedig azt eleg jonak mondjak...legalabbis amit az elodjet illeti a VK7 eleg jol hozza a Tonewheel-es sound-ot....a VK8-at pedig most ujabb mintavetelezesekkel reklamozzak, es waterfall billentyuzettel, es megis alulmarad az oreg dogokhoz kepest....:-)))Itt tartunk...csak visszafejlodunk, es miniaturizalunk!!!
Egy baratomnak az elso eresztesbol van egy C3 Hammondja......libaboros leszek akarhanyszor meghallom.....1957 gyartmany:-))
Eljenek a Hammondbaratok!!!!
Ui:elkeszultek a fotok az orgonamrol,de nem tudom, hogyan kell ide kepet folrakni...ki tud segiteni?
Koszi elorre is!
Viktor
Rudybácsi felvételeiről mégvalami:
Ha jól tudom, sztereóban vette az egészet, élőben a stúdióban, úgy ahogy az van. Direkt felvétel a master szagra! Ettől is csak nő a dinamika.
Semmi utókeverés, utószerkesztés, viszont az új cédékiadványoknak hála emiatt van bőven alt.tk. Azért soxámot többször is felvettek, biztos ami biztos. Meg azt hiszem nem ártott tudni zenélni is.
Oda kéne küldeni a sok pléjbekhuszárt és addig étlen-szomjan ott tartani őket, míg egy színvonalas felvételt nem produkálnak! ;o)
Es milyen fantasztikusan is szolnak a felvetelei......Az osszes Blue Note veri a mai hangtechnikai "csodakat", pedig ennek a label-nek az aranykora mint a Hammond-é 1957-1969 koze esik!:-)
Miket nem tudsz Don Tube koma....ezt en is most hallotam eloszot Tolled!
Eppen egy 61-es Van Gelder cd szol a motyomon...sax,dob,orgona,gitar-----Larry Young nyomja a Hammond-ot.....nagyon finom....
A Hammondokból is egy ötpólusú dugaljon keresztül jön ki a jel. Több lezli fogadóaljzatában van kimenet is, a jelet mintegy továbbküldve ha még több (2-3) lezlit is rá akarunk kötni az orgonára, vagy a Hammond eredeti statikus hangrendszerét. Ez a kimeneti jel jó befelé a keverőpultba.
Felvételein nem is nagyon jellemző a dobrotor lusta szaggatása mint a Born To Be Wild esetében.
A basszusok viszont jóval nagyobbat ütöttek így, mintha hangszórón, mikrofonon keresztül szedte volna a jelet. Összesen egy 60°ban beállított MD421 miksit tett a lezli háta elé a fölső lyuk magasságában.
Ajánlott irodalom: Studio sense-Miking Leslie Cabinets by Matk Vail. Keyboard magazin 1999 június.
www.keyboardmag.com
Ezen kívül ott még öt megoldás található.