A percussion az 1'-as regisztert némítja. Halk állásban békén hagyja a többi drawbart, de erős/normal állásban kb. a felére halkítja a drawbaros hangerőt miközben a perkát lényegesen felhangosítja.
Az igazi jazz beállítás A# drawbars: 88800006 C3-al. Éles visító blues hang gyors lezlivel perca nélkül és finom soft kopogós hang percával gyakran álló lezlivel. A bal kézre 00 7500000 vibrátó nélkül + láb. Kezdésnek a Mood Indigo nagyon megfelelő, élvezetes visszahallani kezünkből a mester hangzását, játékát. Üdv.
Percussion input kék+fekete kábelből a kék volt rosszul forrasztva a drawbarsor végéhez.
Ez az egész sztori úgy néz ki, hogy nálad szólt viszonylag jól, hazahoztuk, szétszedtük, megpucoltuk, utána leázott, utána lecsiszoltuk, újrafestettük, összeraktuk, utána ezer baja volt, aztán ezt redukáltuk egy nehezen megjavítható hibára, amit egyelőre hanyagolok és a rejtélyes perkadöntögető hibára.
Közben viszont rakott bele egy barátom zajszűrést, illetve megtuningoltuk, így a hiba kijavításával sokkal jobban szól, mint nálad szólt anno!
A hangerőpedál 25 pólusú aljzatát éppen ki akarom cserélni, úghogy nem tudok erre válaszolni... be kell torzítson? Mert ha feltekerem a végfok potiját, akkor is lehet torzítani vele...
Örömmel hallom :-) Az a drótvég volt, ami épp elengedett, amikor én távoztam? A hibajelenség mindenesetre elég érdekes volt :-) Eloször azt hittük, hogy a perkamodul alján van valami kontakthiba, de leszedve kiderült, hogy ott nem is mennek drótok, csak a kontaktot biztosító "kráterek" nyúlnak mélyre, azért van ott hely hagyva.
Hammondos Visitos Szep Napot!
Reg jartam mar itt, es orommel latom ujra van elet!!!
Szoval megszolalt az oreg egykori koporsom!?:-)
Milyen forrasztas volt?Mas lett mint nallam ahogy szolt?Csikorog rendesen remelem....odalepsz a hangpedallal betorzit e?
Jo masszirozast a Hamminak!
Viktor
De még hogy! Azt hittem, eddig is jól szólt, de egy fenét! Most derült ki, hogy ez az orgona TELJESEN ZAJTALAN, HANGOS, és a tuning következtében nagyon hasít a teteje+ akkora keyclick van, hogy maga alá élvez az ember tőle:)))
És az egész EGYETLEN NYAMVADT FORRASZTÁSON MÚLT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Soha többé nem fog elromlani, olyan forraszfület gyártottam rá, hogy ihaj.
Közben bexart a hálózati kapcsoló, úgyhogy most az elosztó kapcsolja az orgonát ki-be.
Jimmy Smith nagyon jó, bár nekem eddig jazzből szinte csak a Brubeck jött csak be olyan szinten, hogy sokáig tudtam volna hallgatni. Azért próbálkozom, mert a Hammond egy csoda és lassan úgy néz ki, hogy én is kezdek így szólni (-scanner, -2*1,5 oktáv, meg persze a játéktechnikánk se nagyon van egy szinten:)).
No, látom kezdesz rájönni, miért volt rendszeres mutatvány az "aranykorban" az orgonadöntögetés :-) (Komolyan: nem lehet szétszedni? No, majd este megnézzük.)
medeski: szivem csucske, bar tenyleg vannak igazan elvadult reszek benne, eppen ezert kezdoknek csak a combusticationt-t ajanlanam vagy a john scofield: a gogo-t.
de az iggy pop dumalos lemezen is ok kisernek.
Az este öt percig tökéletesen szólt az orgonám! Aztán összeraktam...:(A perkának, úgy látszik, egyetlen baja van, amit már említettem korábban: Függőlegesen jó, vízszintesen nem! Mi a jó franc lehet ez? Sikerült realtime-ban is előállítani: miközben forgattam a perkát tartalmazó dobozt, a vízszintes felé közeledve jelentősen lecsökkent a hangerő és jelentősen megnőtt a perka hangereje.
Könyörgöm, mondjatok rá valamit, hozzáértők! Így sose lesz belőlem II. (Kovács) Jimmy...
Most neztem meg a csatorna programjat (www.mezzo.tv), de ugy lattam hogy a honap hatralevo par napjaban mar nem lesz. Amugy az info szerint fel oras film.
Nem tudom lesz e meg roluk anyag a MEZZO csatornan, mindenesetre jo lenne. Nem klipp volt, hanem egy osszeallitas roluk, riportokkal, klubkoncert reszletekkel. Nekem laikusnak azert eleg komplexnak tunt a Medeski jateka, szoval nagyon tetszett az egesz. Jo erzes hogy ilyen zeneket is lathat az ember a televizioban.
Jimmy Smithből fellelhető vagy 50 anyag. A Blue Note-os kezdeti évek 56-61 azétr jó, a 61-72 Verve-s korszak meg azért. A 70-es évek közepétől a 80-as évek végéig leült a műfaj, de a kilencvenes évektől ismét a csúcson. Erősen javallom a 99-es Joey DeFrancesco Incredible, ahol a vendég Jimmy Smith. Szerintem több nem jön ki a Hammondból:-) Ez a lemez szokta összehasonlító véleményem alapját képezni. Márcsak azért is érdekes, mert Joey Suzukin játszik. Kíváló tanítvány. Üdv.
nekem van vagy 3 albumom tőlük. (asszema Jimmy Smith-es CD_n is van, halsaman!) valóban kurva jó zene, bár olykor kicsit unalmas, vagy túl avantgarde. magyarul "kemény", elég kevéssé felhasználóbarát itt-ott. de pörgős, és a zenészek tényleg eszméletlenek. Medeski kurva frappánsan játszik szerintem: csaka minimumot.
Nem tudod, lesz-e még a MEzzon? vagy csak egy klip volt?
Mostanaban egy elkepeszto, nagyon profi osszeallitast lattam a francia MEZZO zenecsatornan
egy bizonyos MEDESKI,MARTIN,& WOOD nevu jazz zenekarrol.Billentyusok, bassz. gitar meg dob van benne.Na, az a lenyeg hogy van ez a JOHN MEDESKI nevu srac akitol teljesen lehidaltam (persze a masik 2 srac is iszonyu profi volt): egy jo oreg Hammond orgonan, klavineton, szintin, meg egy valodi kiraly mellotronon jatszott... De meg hogyan !!! Iszonyu profi volt. Ezt az osszeallitast az elmult 2 hetben haromszor lattam
(sajna nem vegig)az emlitett csatornan kora hajnalban. Szoval ha tehetitek neha kapcsolgassatok a televiziot, hatha leadjak ismet csak.
Ha valakit a topicból netán érdekel a Hammond-mentes Trinity is, azt pénteken este 8-kor várjuk a Rézmál kávézóban, az unplugged bulinkon! (Marczibányi téri művház pince.)
Sikerült előrelépnem a "valami rossz" státuszból a "na, ez rossz, javítsuk meg" irányába. Ez azért is jó, mert most, ha nem kapcsolom be a perkát, az orgona kvázi tökéletes.
Egyszer mindent befejezek rajta és akkor én leszek a nyerő a hordozható tonewheeles orgonával...
Persze, csak amíg nem vesz valaki egy Portable B3-at:)
Egyre már én is kíváncsi lennék. Ha már nem a klasszikus Hammond, akkor mekkora és milyen irányú a különbség egy modern klón és mondjuk egy P, L, B közt? (a súlyon kívül) Billentyű action, percussion, vibrátó/chorus, dinamka, leakage. Ahogy Hollandiában, Olaszhonban volt, lehet hogy érdemes lenne egy Hammond összeröffenést szervezni? Hátha érdekel a stabil 9-10 emeberen kívül többeket? Valószínűleg nem érné el a dáridó látogatottságát, de lehet hogy - mivel ilyen még nem volt - érdeklődés kísérné. Jó kis előadások, szeánszok, koncertek, és minnél szélesebb felhozatal a drawbarosokból. Nem eccerű, főképp anyagi természetű okokból. (szállítás, terembérlet) De hátha rásüt a nap erre az országra is egyszer.
Visszaszívom a kirohanásomat. Nekem amúgy is könnyebb (pl. nem játszunk olyan sokszor) és hát konzol orgonát én se vinnék turnéra.
Sőt, megkövetlek: dícséretes, hogy a Leslie-t viszed!
ja, és hozzáteszem, hogy eddig elcsesztem a Lezlit, mert letekertem a basszust. No most erre rájöttem (2 próbával ezelőtt), azóta a sound 300%-os!!! Szegény zenekartársakat sajnálom csak, amikor nekikezdek a July Morningnak...
Gyertek 21-én, leszáll a fejetek a hammondtól :))
Most nyomunk Heepeket, Purplet, meg még pár hardrock mókát a Floydokon kívül.
Egy hanxer azért van, hogy zenéljünk rajta, de ki visz ma már pl. igazi zongorát koncertre? És kimikrofonozza, és szív vele. A Hammonddal miért más a helyzet? Nem rosszabb a digitális Hammond az eredetihez képest mint a digizongi az eredetihez képest. (sőt) Mégis zongit senkinek sem jut eszébe vinni, még egy pianínót sem.
Az hogy zenéljünk rajta, felvételeken sem semmi, meg otthon csak úgy. Nekem kb. napi 3 óra megvan. Igazi élmény egyszerre 3 manuálon játszani. Megvan a bassz, kíséret, szóló, kézzel vezérelni a lezlit. Azzal az állat buszgázpedállal meg dinamikázni. És ez egy szertartás is. Cipő le, inverter be, inditómotor egyszer v. kétszer, run motort hallgatni, tartja e a fordszámot? Scanner-fémes kriptahang (C3). Eltűnik a hideg csőtorzítás. Nincs szebb, mikor a klasszikus sound szebben jön le mint hifin keresztül.
A készülő lemezünk sávjaihoz otthon rakom hozzá a billentyűt épp ezért.
Sajnos ebben több igazság van, mint bármelyikünk szeretné :-( Annyiban nekünk előnyösebb a helyzetünk, hogy Halsamané ugye "hordozható" verzió, legalább egy kombiba befér, az üléseket ledöntve, és nincs 200 kiló. Pótszerünk meg nincs, csak az XP-10-es, ami ugyan teszi a dolgát, de az orgonahangja azért távolról sem tökéletes.
Ennek a dolognak olyan súlya van ami túlmutat az orgonistán. Hát, 200 kilóval el is hiszem :-)
Mennyiért visznek kb 50km-re egy 200 kilós hangszert, amire teljeskörű garanciát vállalnak küszöbtől színpadra és éjszaka vissza? Puhatokba nem fér, de személygépkocsiba sem. Ráadásul millió forrasztása van, melyek többsége nem most lett forrasztva. Szabadtéri találkozókon a felrúgott por sem hiányzik a nagyon finom mechanikának. Rázkódás platón a finom hazai utakon. Viszonylag kevés a rendes színpad is, egyszerűen a legtöbb helyen el sem férne. Szerintem fontos a megbízhatóság is.
Fellépésre tényleg van egyszerűbb megoldás. A kétrészes Allsoundomat kigurítom a szobából a kocsiig, a VK-t és tartozékait vállra vetve meg kézben szintén kiviszem. A fellépések néhány tízezres gázsija mint mérőeszköz, még ezt sem érdemelné meg. Csupán az élvezet kedvéért. Egy-két új klón ráadásul egész hitelesen szól. (Nord, OB, DB, XB szóra sem érdemes) Érdekes, a lezlit sokkal kevésbé lehet helyettesíteni. Normál alapon, kontrollon vagy énekcuccon a legnagyobb szenvedés játszani. Csakis véxükség esetén. Hiába az igazi tényleg forog.
Szó se róla, tényleg sokkal jobb lenne igazi Hammondokkal osztani nyílt színen az igét, de ezt még a hozzánk látogató külföldi sztárok sem tehetik meg.
Nyáron, Margitsziget-Thijs VanLeer a Losó/Fogarasy M3-án játszott, de amikor meglátta, majdnem infarktust kapott (2.at). Iszonyú állapotban van, remeg, lötyög. Mint egy nyócker "tuning" Lada. Rhoda Scottnak szép B3-at kerítettek, de azthiszem szlovéniából. Igaz,lett egy kis bibi, a lezli, végig csak gyorsan forgott. Ez van, ezt kell szeretned Rhoda! Jobb helyen a koncertszervező bérel (rendeset) vagy van is neki. Nálunk ezek a helyek hiányoznak.
Ennek a dolognak olyan súlya van ami túlmutat az orgonistán.