Keresés

Részletes keresés

takarito Creative Commons License 2007.02.28 0 0 365

Éppen azért tud a tapasztalat érveket megdönteni. Az érv ugye lehet okoskodás, de a tapasztalat meg bizonyíték.

 

 

 

Előzmény: Törölt nick (363)
vimester Creative Commons License 2007.02.28 0 0 364

 

Kedves takarito

 

Szerintem az "engedelmesség", mint fogalom a mai emancipált társadalmunkban

egészen más jelentéstartalommal bír mint mondjuk Pál korában. Ez akkoriban a

sok parancsoló és utasító tézis között igazán "humánus" :) megfogalmazásnak

számíthatott. Meglátásom szerint Te túlságosan szigorúan ítélsz amikor ezt a

fogalmat a mai kor elvárásainak próbálod megfeleltetni.

 

 "Amiről beszélek nem puszta tagadás és értelem nélküli állandó szembenállás kialakítása, ezt gondolom te sem állítod komolyan."

 

Egy kicsit kiforgattad, vagy legalábbis félreértelmezted a szavaimat. Én ugyanis

ép ellenkezőleg,az ész és értelem minden érzést kizáró felsőbbrendű megközelítését

ítéltem el azzal amikor azt írtam hogy:

 

Mondjuk megértem azt a motivációdat hogy ha az a Pál aki egy szerényebb

intellektusú személyként van beállítva általad, a bölcsességgel szemben

szólal fel, azt Te a józan ész elleni támadásnak véled,pedig érzésem szerint

ő csak a száraz racionalizmus minden érzés nélküli, mindent pusztán az ész

oldaláról megközelítő veszélyeire hívja fel a figyelmet.

 

Azért meg elnézést kérek Tőled és Ati356-tól is amiért a Neki címzett üzenetemet

a Neked írt hozzászólásom végén fogalmaztam meg. Ebből adódhatódott a

félreértésed. Az én eddigi hozzászólásaim Ati356 szerint szerintem mégkevésbé

konkretizálódtak a téma irányába. :)  :(

Előzmény: takarito (361)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.28 0 0 363

szerintem a tapasztalat viszont nem érv.

hanem tapasztalat. Érv kinek lehetne? Saját magamnak.

Előzmény: takarito (321)
Ati356 Creative Commons License 2007.02.28 0 0 362

Sajnálatos

hogy bár ennek kitárgyalására már tettem javaslatot a topicnyitónak, ezzel

kapcsolatban  mindezidáig még különösebb érdeklődést nem mutatott.

 

Melyik hozzászólásodban is? Lehet, h elkerülte a figyelmem.

Előzmény: vimester (360)
takarito Creative Commons License 2007.02.28 0 0 361
A Biblia egészéből levonható konklúziókkal pedig érthető módon nem kívánok foglalkozni.

 

Természetesen, ha nem ismered, senki nem is várja el tőled. Személyes véleményem szerint azonban függetlenül a keresztény ködösítéstől, Jézus tanításaira érdemes az evangéliumokból néhány percet szánni, már csak a mihez tartás végett, tudniillik hogy a kereszténység ettől eltérő hitvallásokat tanít.

 

Pál apostol személyét, személyes ellenségedként beállítva egyfajta keresztként cipeled magadon

 

Ebben a topicban, mivel nem erről szól, nem is kívántam erről különösképpen beszélni. Kivéve, ha valahol a témát érintette volna. A gondolatot azonban kiigazítva ha a személyével foglalkoznék főképpen, akkor a cselekedeteivel kapcsolatban tennék észrevételeket. Azonban életét és cselekedeteit igen felületesen lehet az Apostolok cselekdeteiből  megismerni, ezért ha nem muszáj, következtetéseket nem igen teszek belőlük. Amivel azonban főképp foglalkozom, az Pál tanításainak elemzése, megállapítván azt, hogy azok a kereszténység igazi alapjai, továbbá, hogy eltérítik a kereszténységet a levelei által Jézus eredeti tanításaitól.

 

Ti asszonyok a ti saját férjeteknek engedelmesek legyetek

 

Általában az engedelmesség kritériumaival van bajom, mivel lényege, hogy az engedelmeskedőnek megvonják a döntéshez, a választáshoz való jogát. Teljesen mindegy, hogy a férjt kötelezik engedelmeskedésre, vagy a feleséget. Amiről beszélek nem puszta tagadás és értelem nélküli állandó szembenállás kialakítása, ezt gondolom te sem állítod komolyan. Hanem a közös élet feltételeinek és a saját erőforrásaink ismeretének megértésére épített önálló döntéseink, amelyekkel a közös élet szereplőinek mindegyike maga tudja eldönteni, mivel tudja segíteni a család, vagy közösség fennmaradását és fejlődését.

 

Ati356 topicnyitó paradoxona

 

Végül is ebben a topicban, főképp ezzel foglalkoztam. A mindenhatóságról, a mindentudásról, az örökkévalóságról, a szabad akaratról, egyebekről megtettem hozzászólásaimat, ha talán nem találtad meg eddig, tudok benne segíteni.

 

 

Előzmény: vimester (360)
vimester Creative Commons License 2007.02.28 0 0 360
Kedves takarito

 

Az általad idézett  mondatok között ha elvonatkoztatok az Általad fűzött

megjegyzésektől én nem vélek felfedezni antagonisztikus ellentétet. Előre

bocsátom hogy én nem tartom magam hogy finoman fogalmazzak Biblia

szakértőnek.Annál is inkább mert mint az a régebbi hozzászólásaimból

kiderült én a Bibliát még csak el sem olvastam és ezen a fogyatékosságomon

tudatos okból kifolyólag a közeljövőben nem is kívánok változtatni. Ezek a

mondatok szerintem még önmagukban, szövegkörnyezetükből kiemelve is

logikailag  többféle módon összefűzhetőek. A Biblia egészéből levonható

konklúziókkal pedig érthető módon nem kívánok foglalkozni. De azért pár

személyes észrevételt tennék ezzel kapcsolatban. Nekem egyre inkább az

a benyomásom Veled kapcsolatban hogy Te Pál apostol személyét, személyes

ellenségedként beállítva egyfajta keresztként cipeled magadon életed során.

Mondjuk megértem azt a motivációdat hogy ha az a Pál aki egy szerényebb

intellektusú személyként van beállítva általad, a bölcsességgel szemben

szólal fel, azt Te a józan ész elleni támadásnak véled,pedig érzésem szerint

ő csak a száraz racionalizmus minden érzés nélküli, mindent pusztán az ész

oldaláról megközelítő veszélyeire hívja fel a figyelmet.

Igazából nem értem azt sem hogy mi a bajod Pálnak ezzel a megszólalásával?

„Ti asszonyok a ti saját férjeteknek engedelmesek legyetek, mint az Úrnak”

Nem tudom hogy az mennyivel hangzott volna jobban a szájából ha netán azt

mondta volna hogy: Ti asszonyok a  ti saját férjeteknek NE engedelmeskedjetek!

Ha pld. egy  ilyen kijelentést tett volna akkor szerintem meg azért támadtad

volna hogy az asszonyokat a férjeik elleni lázadásra esetleg azok elhagyására

vagy megcsalására uszítja. Ekkor Pál azt a bizonyos nyuszit játszaná el nálad

akivel ha van sapka rajta akkor az a baj, ha nincs rajta akkor meg az a baj.  :

Szerintem Neked nem is igazán a kijelentés tartalmával, mint inkább Pál

személyével van konfliktusod.

 

Ami a paradoxonokat illeti nekem sokkal nagyobb fejtörést jelentett Ati356

topicnyitó paradoxona. Ezt egy igazi un. tudati paradoxonnak tartottam.De

mint mondottam én nem hiszek a paradoxonok létezésében mert szerintem a

paradoxonokat az ember saját maga kreálja téves következtetések levonásával.

A tudati paradoxon feloldása már egy sokkal nehezebb dió mert azt logikai

úton már sokkal nehezebb megfogni. Igazából „paradox módon”  : nekem

pont Ati356 egyik gondolata adta ahhoz az ötletet hogy annak feloldásához

egy viszonylag jól körülírható és védhető megoldást találjak. Sajnálatos

hogy bár ennek kitárgyalására már tettem javaslatot a topicnyitónak, ezzel

kapcsolatban  mindezidáig még különösebb érdeklődést nem mutatott. :

Előzmény: takarito (331)
vimester Creative Commons License 2007.02.27 0 0 359

"Brooklyn nem tágul."

 

Meg még azon kívül más egyéb sem.  :)))

Előzmény: mmonitor (341)
takarito Creative Commons License 2007.02.26 0 0 358

A mindenható fogalma a világ énközpontú megközelítéséből származik, amelyben vágyódik az elme minden dolognak a birtoklására. Ennek a hatalomnak istenített változata egyszer a mindenhatás.

 

Figyelmen kívül marad a semmitható, a féligható, az összevisszaható fogalmak, valamint annak felvetése, hogy mindezek mikor, milyen mélységben érvényesülnek, mekkora rendet vagy káoszt hoznak létre hatásukkkal,  és szüntetnek meg hatásukkal, mekkora területet foglalnak át ráhatáskor, a mindenhatás valójában sohasem egyszerre történik, hanem területenként és időnként függő módon, mitől függő módon, stb. A hatókör meghatározása, azon belül mi mindenre való hatás, továbbá hányféle módon való ráhatás lehetséges.

 

Továbbá figyelmen kívül marad azoknak a  kérdéseknek megválaszolása, hogy hány mindenható van, hogy aki képes  hatni a mindenre vajon akar is-e hatni, szóval az egész mindenható fogalom, csak az éretlen elme kábításához elegendő.

 

Az örökkévalóság teljesen elméleti fogalom. Mivel csak JELEN létezik, amely változik, a kezdet és vég csak ennek a JELENNEK valamilyen folyamatának keletkezéséhez és megszűnéséhez tud kötődni, kiragadva a változások megméréréshez egy látszólafg fixnek és változatlannak tűnő pontot. A végtelenben ugyanolyannak és állandónak tekintett fix (előszeretettel választott anyagi) pontot tekinti a megcsalt elme örökkévalónak.

 

 

 

 

Előzmény: Ati356 (355)
Ati356 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 357
Persze belátható! Ép etzért kértem rá, mert így csak elbeszélünk egymás mellett. Lehet, h ezután is? :(
Előzmény: Törölt nick (356)
Ati356 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 355

Akkor lépésről lépésre megyünk.

Először a fogalomzavarok elkerülése végedt tisztáznunk kellene 1-2 fogalmat.

A te felfogásod szerint mitjelent (definiáld a fogalmat) az, hogy mindenható?

Mit jelent az, h örökkévaló?

 

 

Előzmény: takarito (353)
takarito Creative Commons License 2007.02.26 0 0 354

Hát éppen adtam meghatározást. Észre sem vetted?

 

Előzmény: Ati356 (348)
takarito Creative Commons License 2007.02.26 0 0 353

Nos ezek szerint Istenről szóló leírások a Bibliában csak falrahányt borsó!

 

Ezt hogyan következtetted ki? A Biblia egy élő, megtapasztalható és működő Istenről beszél. A megtapasztalás útját is feltárja. Bizonyságtételekről olvashatsz benne, akik ezt átélték. Mert ellentmondások, félreértések és pontatlanságok IS vannak a Bibliában, az Isten felé vezető út világosan megérthető belőle IS.

 

Isten, mint világosság nem csak a Bibliában jelenik meg, hanem egyéb földrészek is tesznek bizonyságot felőle.

 

Hogy az ember gondolkodása által alkotható merev törvényszerűségeivel meg sem próbálom leírni? Nem akarok ilyet létrehozni? Azért mert a törvények csak meghatározott feltételek és körülmények között igazak, és az igazság pedig éppen nem törvényszerűségek által érthető meg.

 

Vegyük a mindenhatóság fogalmát. Olyan fogalmat készítettek az emberi elme számára, amely ugyan felfogható, de nem ellenőrizhető. A mindenhatást ugyanis csakis egy másik mindenható tudná ellenőrizni és bizonyítani. Te egy másik mindenható vagy?

 

Miért vársz el olyan jellemzést Istenről, amit magad nem tudsz ellenőrizni? A Bibliában nem leírást adnak Istenről, hanem utat kínálnak a megismeréséhez. Ezt például  a keresztények nem ismerték fel, ezért találnak ki róla elképzeléseket hit által. Hinni ugyanis könnyű, de egy utat végigjárni, ahhoz azért el kellene indulni.

 

 

 

 

Előzmény: Ati356 (347)
szelíd galamb Creative Commons License 2007.02.26 0 0 352

 

Lehet, hogy elsőre jó volt a hasonlat, de azért sántít egy kicsit.

Akkor lenne igaz,  ha mind a két fél vagy vak lenne, vagy látó. 

 

 

Előzmény: szelíd galamb (350)
vimester Creative Commons License 2007.02.26 0 0 351

Kedves szelíd galamb!

 

Szavaid mély bölcsességről tesznek tanubizonyságot. Szavaid Igazának demonstrálására hamarosan teszek ezen a fórumon, vélhetően egy bizonyítóerejű

kísérletet.  :((((((   :)))

Előzmény: szelíd galamb (349)
szelíd galamb Creative Commons License 2007.02.26 0 0 350

 

Ha egy vaknak azt mondjuk: ott van a Hold, vagy elhiszi  vagy nem.

Pedig a Hold, tényleg ott van.

Ha a vakot egy rakétán elvisszük a Holdra és járunk a felszínén egyet, akkor azt is mondhatja: jó kis trükk volt, megpróbáltuk becsapni, de nem sikerült mert a holdat még mindig nem látja.

 

Így van ez istennel is 

 

 

szelíd galamb Creative Commons License 2007.02.26 0 0 349

 

Ha az ember ad egy racionális választ Isten létére, akkor az ateisták azonnal elutasítják, mert számukra csak logikátlan válasz lehetséges erre a kérdésre.

 

Ha irracionális választ kapnak, elégedetten dörzsölik a kezüket, hogy azt kapták amire számítottak.

 

Magyarul: ha logikusan válaszolunk Isten létére, a logika hívei teljesen logikátlanul válaszolnak.

Ati356 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 348
Egyébként értem mit akarsz mondani, de te ilyen hozzáálással semmit sem vagy képes meghatározni, körülírni.:(
Előzmény: takarito (346)
Ati356 Creative Commons License 2007.02.26 0 0 347

Te direkt kitérsz a válasz elöl (mindegy, h mi okból). Nos ezek szerint Istenről szóló leírások a Bibliában csak falrahányt borsó!

Előzmény: takarito (346)
takarito Creative Commons License 2007.02.26 0 0 346

Azt gondolod a tulajdonság definiál? Az attributum meghatároz?

 

A piros meghatározza az almát? És ha éppen zöld?

Az erő az oroszlánt? És ha éppen alszik?

A sebesség a szarvast? És ha éppen sétálgat?

A dallam a kürtöt? És ha éppen csendben van?

 

A vaknak elmagyarázhatos a pirosat? A süketnek a dallamot?

 

Isten világosság, de ha a szív sötét hogy láthatja meg?

Isten szellem, de ha az elme eltompult, hogy értheti meg?

 

A korlátolt elme törekszik tételes szabályokra, definíciókra, mert a szabályok merevségében véli az állandóság vagy az örökkévalóság titkát. Minden, amiből törvényszerűséget csinálsz, megmerevedik és holt lesz. Az Isten pedig élő, és ezért az életben találni meg, nem pedig holt eszmerendszerekben.

 

 

Előzmény: Ati356 (345)
Ati356 Creative Commons License 2007.02.25 0 0 345

Várom, h te hogyan határolnád körül Istent. Milyen attribútumokkal?

Ja, de akkor mellékeld az attribútumok általad értelmezett PONTOS DEFINÍCIÓJÁT is!

Előre is köszi!

Előzmény: takarito (343)
mmonitor Creative Commons License 2007.02.25 0 0 344
A Te istenfogalmad nem kitalált? Mennyivel kitaláltabb az egyik a másiknál?
Előzmény: takarito (343)
takarito Creative Commons License 2007.02.25 0 0 343

Isten fogalmának körülhatárolása

 

Emberileg hamisan fogalmazott attributumokkal szeretné Isten tulajdonságait körülhatárolni. Hibás elmélet.

 

Ezek a fogalmak: mindenhatóság, mindentudóság, örökkévalóság

 

Támadható viszonyokba állítja Istent, amelynek megállapításához körülményeinek ismerete is szükséges lenne.

 

Ezek a viszonyok: függetlenség, szabadság, végtelenség

 

Olyan tulajdonságokat kényszerít Istenre, amelyek rávarrása pusztán csak önkényes megítélésnek termékei:

 

Ezek a tulajdonságok: változatlanság, anyagtalanság

 

Az egész leírás egy teljesen kitalált Istenfogalom, teljesen elképzelt tulajdonságainak csak okoskodó cáfolataival kísérletezik.

 

Előzmény: Ati356 (337)
takarito Creative Commons License 2007.02.25 0 0 342

teljesen senki nem ismerheti meg Istent!

 

Nem is kell. Miért is lenne ez cél?

 

 

Istenben való hitről csak azok beszélnek, akik őt nem ismerik.

Ezek szerint ezért beszél mindenki róla?

 

Az nem attól függ. Sok mindenért lehet valakiről beszélni.

Előzmény: Ati356 (336)
mmonitor Creative Commons License 2007.02.25 0 0 341
Brooklyn nem tágul.
Előzmény: vimester (340)
vimester Creative Commons License 2007.02.25 0 0 340

T. D. Maaancus!

 

Bár nem tartom magam a témában szakértőnek azért én is mondanék érdekességet.

A tudomány legújabb felfedezése szerint úgy fest hogy az eddigi feltételezésekkel

szemben az Univerzum jövőjét illetően elmarad a Nagy Reccs. A tudomány ugyanis

eddig az Univerzum egyre lassuló tágulásával számolt, amely növekedési folyamat

idővel összehúzódásba megy át egészen addig míg el nem éri a kiindulási állapotát

terjedelmét illetően. A legújabb számítások szerint viszont nem hogy nem lassul ez a

növekedési ütem hanem egyre inkább gyorsul, ami azt a jövőképet vetíti előre hogy

a világegyetem anyaga egész egyszerűen szétszéled, vagyis csak szétszéledne,

ugyanis a világegyetem teljes anyagát elemészti a keletkező fekete lyukak tömege.

Mint ahogy ez elhangzott a Discovery Science néhány héttel ezelőtti adásában.

Hát, elég lehangoló jövőképnek nézünk elébe :(  legalábbis tudományos szinten :).

Mindez a sebességről felvetett kérdésedről jutott az eszembe,ami persze józan

paraszti ésszel következtethető folyamatot jelez mert minél távolabb kerül egy

bizonyos objektum egy másiktól annál kevésbé hat rá a tömegvonzás törvénye.

Előzmény: Törölt nick (294)
Törölt nick Creative Commons License 2007.02.25 0 0 339

Szia Takarító!

 

Így van. És mivel Isten megismeréséhez a tapasztalaton át vezet az út, ez a megismerés szubjektív lesz.

Szerintem ez is a lényege.

 

 

Előzmény: takarito (322)
Ati356 Creative Commons License 2007.02.25 0 0 337

Nos, ha nem vagy vallásos (de aki az annak is), akkor ajánlom a kövezkező logikai okfejtés elolvasását:  Isten fogalmának körülhatárolása

Most találtam erre az írásra, és mivel már ilyen szépen megfogalmazták, ezért én már nem kívánom ide bemásolni a teljes szöveget.

Ajánlom figyelmes elolvasását mindenkinek (nem én írtam a cikket, hiába van több egybevágó okfejtés az eddig leirt megjegyzéseimmel, azok sasját kútfőből valók voltak)

Egyébként a gondolkodom.hu  című honlapon találtam.

 

 

Előzmény: takarito (334)
Ati356 Creative Commons License 2007.02.25 0 0 336

Hát mos erre mit mondjak? Magamat, v valamelyik szentírásból idézzek? Teljesen mindegy, mert ebben a viszonyitási rendszerben mindegyik megfelel. Ha és amenyiben létezik Isten, mondjuk abban a formában, mint ahogy a Biblia is beszél róla, akkor teljesen senki nem ismerheti meg Isten!

 

Istenben való hitről csak azok beszélnek, akik őt nem ismerik.

 

Ezek szerint ezért beszél mindenki róla?

 

Előzmény: takarito (335)
takarito Creative Commons License 2007.02.25 0 0 335

Igen, természetesen arról van szó. Istenben való hitről csak azok beszélnek, akik őt nem ismerik.

 

Előzmény: Ati356 (333)
takarito Creative Commons License 2007.02.25 0 0 334

A topic nem foglalkozhat sem a Biblia sem más vallásos szentírás teljeskörű kivesézésével

 

Nem is célom. Adott esetben, amikor Istenről van szó, a hivatkozások mégis érinthetik a Bibliai állításokat.

 

ha Isten létezik, akkor végtelenszer ennyi és felfoghatatlanabb tulajdonsága is van. 

 

Alaptalan feltételezés.

 

Isten legfőbb tulajdonságai között van a tökéletessége, és ha te azt feltételezed, hogy nem minden az akarata szerint van...akkor Isten nem Isten!

 

1. Természetesen nem feltételezem, hanem állítom, hogy nincs minden az ő akarata szerint. Mi cselekedhetünk az akarata ellenére. Ez a szabad akarat.

2. A szabad akarata szerint cselekvő ember tökéletlensége, semilyen okból nem bizonyítja a teremtője tökéletlenségét, hanem csak a saját romlottságát.

A tanítvány értetlensége nem bizonyítja, hogy a tanítója sem érti a tantárgyat.

3. Hogy a teremtmény cselekedhet a szabad akarata szerint, és ez adott esetben ellenkezik azzal, amit Isten akar, nem vonja kétségbe, hogy nem teremtője az Isten, és hogy nem Isten.

 

Balgaság feltételezned vallásos emberként, h Isten nem képes bármire

 

1. Nem vagyok vallásos ember.

2. Miért is ne?

3. Képesnek lenni valamire, de nem akarni azt megtenni, két különböző dolog. Át tudod ugrani a lécet, de nem teszed meg, az nem bizonyítja hogy nem tudod átugrani.

 

Miért feltételezed azt, h nincs idő?

 

Mert csak JELEN van, amely állandóan változik. Az idő ebben csak egy emberi mérőeszköz, ráadásul igen önkényesen választott mértékegységhez képest használjuk fel. Az atomórának a számunkra mérhető pontosságát ki vonja kétségbe? Azért választotta az ember a saját tetszésére mérőzsinórként. Az idő semmi egyéb, mint egyik változás viszonyítása egy másik változáshoz.

 

Istentől miért tagadod meg ezt a képességét?

 

Mivel az idő relatív viszony és nem képesség, miért lenne bárminek is képessége az idő? A változás az viszont képesség, mivel minden élő változik, Isten is változik.

 

már nem is létezik a 3.dimenzió

 

Nem a dimenziók elméleti lehetőségét vonom kétségbe. De az időt dimenzióként jelölni meg szerintem hibás megközelítés. Mivel a tömeg, a tér lehet tulajdonság, de az idő nem az, hanem két dolog egymáshoz képest tekintett változásának viszonya, hibás szemlélet tulajdonságként, vagy dimenzióként kezelni.

 

Előzmény: Ati356 (329)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!