Nagy hangerőn (próbán) baromi zajos még mindig + a koppanás. Szerintem a perkamodulban valami nagyon elromlott, de nem tudom, mi... Lehet, hogy egyszer bele kéne tenni egy másik L-100 jellegű orgonába, megnézni, hogy mi az ábra...
Ismered az Eloy egyuttes elso 2-3 lemezet?
Pl:floating,inside!
70-es evek eleje, mint minden jo lemez!A bonuszos cd-ben vannak extra fotok a studiofelvetelrol!
fekete P100-as, rajta a sorosuveg, mogotte egy 760-as nagy dög Leslie!!!:-)
Nagyon jol kapar rajta, szepen szol!!
Kivancsi leszek ra nagyon majd , ha eljutok egy koncertetekre.
Ae erős percussion erősen veszi vissza a húzóregiszterek hangosságát. Ezek ilyenek. Ritkán is használják, mert inkább effektszerű. Tarkus, Child In Time. Túlnyomórészt tényleg emiatt a soft a mindenes.
Mindazonáltal az alsó manuál hangerejét békén kéne neki hagynia :-(
Az a cutoff poti hátul, ami a percára vonatkozik, nem a szintis értelemben veendő. Ez a lecsengés hoyyzát szabályozza. Minden állítás után 5 másodperc szünet a meghallgatásig, mert baj lehet! ( a szervízkönyv szerint)
Hogy színesedik képpel egyeseknek az írott malasztja? Egy egyszerű Ctrl+V ide nem elég.
-Nem, jól van minden beforrasztva.
-A fölső manuálból is visszavesz, de ezt még egyszer meg kell hallgatnom.
-De van, mindkettőnél jelen van a jelenség. A softban nem esik le a zenekar feje a koppanástól, ha nagyon muszáj, akkor azt használom. De olyan idegesítő a hangerőelvétel, meg az óriási dinamikakülönbség, ami a kopp és a normál hang között van, hogy inkább nem használom.
-Én is erre gyanakodtam, de nem találtam még semmit sem.:(
Az erős percussionnak általában le kell vennie kicsit a hangerőt.......de a saját, tehát a fölső manuálnak. Ha az alsóét veszi le....Nem lehet hogy a drótozás során tévesen lett a forrasztásnál valami bekötve? Olyan ez mint a kocsinál a fordított sebváltó: 5hátra, 1 előre.
A fölső manuál hangerejét nem veszi vissza?
A percussionnak nincs két hangossági fokozata?
Ha a percadoboz mozgatásával változik a jelenség, akkor kontaktus hiba is lehet. Drót, forrfül, esetleg csőaljzat.
Azt a poti cut-off-ot en is tekergettem anno!:-)
Eloszor nallam is nagyon torzitott, foleg amikor nem volt rajta a soft, de aztan levettem a potmeter erossegebol, es rajottem, hogy kevesebb mint fele allas kell, hogy legyen rajta, es akkor szepen koppan, nem torzit!
Emlekezz vissza amikor lent voltal Kecskemeten erte, hogy jol szolt a percussion, mert be volt l?ve....ejnye-bejnye..kellett Neked eltekergetni!!:-))
Nagyon kivancsi lennek mar a hangjara!!!
Tisztelt hozzáértő urak!
Mitől lehet az, hogy a perka erősítésem baromi hangos (torzításig megy, ha feltekerem a perc. cut-offot), illetve, hogy egy részét elveszi az alsó manuál hangerejének?
(Egyszer már volt ilyen, érdekes módon, ha nem vízszintesen volt berakva a perkadoboz, hanem függőlegesre állítva, úgy nem csinálta! Az idegeimre ment, semmit nem sikerült kisütni, hogy miért volt, aztán egyszer csak elmúlt.
Na, most megint van.)
Nagy igazságot mondtál! Legfontosabb akkor is, aki játszik rajta.
Csak ha már játszik rajta, akkor meg ott motoszkál a fülébe hogy miért nem szól pont úgy, miért nem tudja azt pont úgy lejátszani?
Saját példa:
A VK7-nek elég jó súlyozott billentyűi vannak, fizikai modellezés, miegymás. De akárhogy is húzogattam (nem, nem azt!!!) nem tudtam azt a hangzást kicsikarni belőle soxor amit szerettem volna. És bizonyos futamok sem mentek pregnánsan. Azt hittem hogy a baj nem a készülékben hanem a tulajdonosában leledzik.
Ezekután mikor megjött az M3-as odaültem és megdöbbentem. Azonnal úgy szólt, ahogy a többi soha, minden próbálkozás ellenére, és a jellemző Jimmy Smith-es, Jon Lordos virga futamok, géppisztoly sebességű repetálások is azonnal mentek. Alaposan összehasonlítottam a paramétereket és rá kellett jönnöm sok dologra.
Bocs' mindenkitől, de ez nem sovinizmus. Olyan mit gumival vagy anélkül. Nálam bárki kipróbálhatja, szívesen állok rendelkezésére. Ennekokán gyorsan egy A100 után vetettem magam, ami valójában B3-as, az M3-tól meg elbúcsúzom.
Azóta a VK7-est csak koncerten veszem ki a tokjából és így játszom rajta :-|
Hammondos üdvözlettel:
Ja, szombaton a Geronimóban egy ügyes srác helyettesít engem kivételesen Nord Electróval, ha érdekel valakit.
azér azokba a csövekbe meg tónvílekbe is csak az ember lehel életet, ne feledjük!
almost famous meg nem is csinálja rosszul...
na, most jól megvédtelek
Nagyon szívesen részletezem.
Attól függ, melyik érdekel. Nem képviselek semmi márkát és nem vagyok elfogult a saját VK7-esemmel szemben sem. No jó, az emhármammal igen :-)
A Nordot említetted: Kritikám kiindulása, hogy melyik hozza a B3-as orgonálást, amelyet NAGYON is kihangsúlyoznak a gyártók. Ez alatt a hangja és a kezelhetősége egyformán fontos, ugyanis egy orgonán nincs mese, játszani kell.
Hangjában a NE a műlezlijével elmegy, de szárazon bekötve egy lezlivel, vékony, halovány, túlhangsúlyozottan keyclickes. A C1-C3 sem az igazi, nem scanner ízű. A percussion nem némítja az 1"-as regisztert, ezért jazz, blues legfontosabb hangzáskombinációját kizárja. (888000006, C3 / + -perc3soft,fast)
Itt kapcsolódik a kezelhetőséghez, mert ugyan külön lehet gombok nyomkodásával némítani az 1"-et, de menet közben lehetetlen ketyerészni az egy billenőgombos kapcsolás helyett. További nagy hibája a nyomógombos drawbarok. Akinek NE-ja van, már gondolkozik egy külső kontroller beszerzésén, mert tapasztalja hogy ez így nem célszerű. Tegnap kérdezte, milyet is vehetne hozzá. Az egész felépítése ellentmond egy élő fellépéshez való alkalmazkodással az össze-vissza helyezett pici gombocskáik miatt. Sajna a B3 használhatóságát nem adja vissza. Az már csak mellékes, hogy a harmadik "manuált", a lábpedált nem fogadja.
Egy előnye van, könnyű, kicsi ezért jól hordozható.
Nem szól rosszul a többi zongorahangja, de élőben alapon nem üt. Szerintem ezt inkább stúdióba tervezték ambience vagy mittomén milyen zenékhez.
Olyan mint a félvezetős erősítő, minden paramétere jobb a csöves társánál, csak valahogy mégsem szól jobban.
Szintén elmarasztaló kritikával tudnám érinteni a Korgot, Rolandot, Suzukit. Ha érdekel, szólj.
Talán a Voce tűnik nyerőnek, meg bizodalmam van az új OB3-2/Viscount DB orgonák iránt. Sajnos ezt a két márkát még nem próbálhattam.
legy szives reszletezd mar melyik miert szar? gondolkodom mindenfelen, pl a nordon van rhodes es hammond is. termeszetesen tisztaban vagyok vele, hogy nem adja vissza az erzest, de en is zenesz vagyok plusz tolmacs is, hatha megertjuk egymast...:-)
nekem egyelore az altalad lehuzott tipusok johetnenek szoba, eppen ezert erdekelne egy objektiv kritika.
4 lába van,,,,mégis megbotlik a magas paci :-)
Min szól a B200-asod?
Nincs sovinizmus, csak ritkán hallani a "nem soviniszta típusokat" felvételeken. Egyet tudok: Illés Lajos a későbbi Illés lemezeken, és jól is szól. Szívesen meghallgatnám ha lehet. Mármint az orgit.