Keresés

Részletes keresés

Distván Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13632
24. Nem hülyeség. Svájcban is van néhány kis mellékvonalom, normál nyomtávosak ezek. Fát szállítanak többnyire, de ezzel azt hiszem nem mondtam újjat.
Előzmény: antitaxxx (13629)
vasútbarát Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13631

21.  A peron hiánya sajnos sok falusi megállónál probléma.

 

24.  Egy pár éve kb 5-10, jött Mátészalka felől Debrecenbe olyan személyvonat az esti órákban ami után konténerszállító kocsi volt kapcsolva, Nem tudom mi lehetett benne, fényképezőgépem akkor még nem volt, hogy megörökítsem.

 

Szerintem az MM-Cargo szolgáltatás megszüntetése is hülyeség volt, akár kisebb településeken is müködhetett volna, legálább oda irányban.

Előzmény: antitaxxx (13629)
vasútbarát Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13630

Üdv!

 

Szerintem semmiképp nem szabad feladni azokat vonalakat ahol teherszállitás van., főleg ha nyereséges.

 

Ezt miért nem veszi figyelembe K.J. a nagy üzletember?

 

A minimális fenntartással is csak vinni fogják a pénzt a leállított vonalak. A melletük levő utak meg többnyire nem a legjobb állapotúak és a teherforgalomtól még jobban leromlanak.

 

 

Előzmény: f_k (13605)
antitaxxx Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13629

Üdvözlök mindenkit, ha megengeditek, folytatom. (mármint hogy: hogyan növeljük a mellékvonalakon a bevételeket, hogyan csökkentsük a költségeket):

 

17./ Reklámfelület biztosítása. E célra igénybe lehet venni épületek falait, járművek külső és belső felületeit (képzeljétek el, milyen hatásos reklám lehez a Bzmot oldalán lévő reklám a fénysorompónál várakozó autós célközönség részére). Az állomáson óriásplakát v. más reklámhordozó részére terület biztosítható.

 

18./ Igényekhez igazodó szerelvénynagyság. A személyszállító vonatok kocsi (ülőhely) mennyiségét mindig az utasforgalomhoz kell igazítani. Az üres, vagy kihasználatlan kocsik elhagyásával üzemanyagmegtakarítás, járműmegtakarítás és pályakímélés érhető el. Csökken a környezetszennyezés is. Ha a vonat útja során számottevően változik az utas létszám, kocsi(k) kapcsolható(k) le v. fel.

 

19./ Szerelvényvonatok megnyitása az utazóközönség részére. A cím önmagáért beszél. Természetesen nem kell többlet megállásokat betervezni, mert az költségráfordítás. A vonatot a menetrendben gyorsvonatként is fel lehet tüntetni.

 

20./ Egyszemélyes (egyemberes) üzem. Lehet egyemberes vonat v. egyemberes vasútvonal.

  a./ Az egyemberes vonat lehet személy v. tehervonat. A személyvonat üzeme ez esetben az autóbuszéval egyezik meg.

  b./ Egyszemélyes vasútvonal esetén az egész vonalon csak mozdony (motorkocsi) vezető teljesít szolgálatot. Rövid, különálló v. elzárt vasútvonalon valósítható meg (van ilyen, pl Tiszakécske gyermekvasút). Így a személyszállítás még kevés utassal is nyereséges lehet.

 

21./ Peronépítés. Mármint meglévő megállóhelyen, állomáson, ahol csak a salakfeltöltés van a sín magasságában (de sok van még ilyen, sajnos!). A peronoknak több fajtája van. Célszerű ócska betonaljakból elkészíteni, mellette bármilyen törmelék v. föld feltöltés megfelel, rajta kb 5 cm kavicsfeltöltéssel. Anyagköltség szinte nulla, kevés ráfordítással jelentősen emelhető a színvonal (babakocsi, kerékpár, idős emberek).

 

22./ Az utastájékoztatás bővítése. A vasút menetrendjét meg kell ismertetni a potenciális utasokkal.

  a./ Szórólapterjesztés (igen, mint ahogy a kínai cipővásár is).

  b./ A település forgalmas helyén vasúti hirdetőtábla felállítása, mindig friss infóval ellátása.

  c./ A helyi sajtóban rendszeres tájékoztatás, mellékletként menetrend és díjszabási kivonat.

  d./ Helyi rádió és televízió felhasználása.

Fontos, hogy az információ az adott településre kidolgozott, egyszerű és érthető legyen. A felsorolt eszközök a cég imázsának kialakítására is alkalmasak.

 

23./ Használt vágányanyagok eladása alárendeltebb vasutak részére. Jelenleg a MÁV (BKV, stb) a használt anyagokat vagy ócskavas céljára, v. a dolgozóknak adja el (talpfa, betonalj). Pedig a kikerülő anyagok jórésze még beépíthető lenne kisvasútba v. kisebb forgalmú iparvágányba. A nagyvasút számára az ilyen eladás dupla haszon lenne: az anyagokért egy kicsit magasabb árat kérhetne, ráadásul az iparvágányok és kisvasutak ráhordó szerepükkel a forgalmat növelnék.

 

24./ Vegyesvonat. Most mondhatnátok, hogy "nehogymá visszamenjünk 1846-ba", de nem lenne teljesen igazatok. Némely vonalakon némely vonatokat érdemes lehet vegyesvonattá alakítani. Két eset lehetséges:

  a./ teherkocsi továbbítása személyvonattal

  b./ személykocsi továbbítása tehervonattal.

Utóbbi eset hátránya, hogy ha nincs teherkocsi, a vonatnak a személykocsi miatt akkor is közlekednie kell. Ha a vonat az állomásokon megáll rendezni, a menettartam megnövekszik. Ezért inkább a személyvonattal való árutovábbítás javasolható. Az állomási rendezések lehetőleg kerülendők, a vegyesvonatok ezért elsősorban a közbenső állomás nélküli vonalakra javasolhatók (pl Körmend-Zalalövő, Murony-Békés, stb). A Bz motorkocsival 36 t össztömeg vontatható.

orangutan Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13628

HA megéri, HA van annyi igény

 

13590

 

Átszállni kényelmetlen meg rizikós..
Ha ilyen megy, akkor az a plusz menetidő nem számít annyira.. a kényelem annál jobban..

 

Ehhez kényelmes és pontos vonatok kellenének...

Előzmény: névtelen (13623)
Hentes2 Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13627

Egyetértek a magyarázatoddal, nem ez hozott ki a sodromból hanem az arrogáns, lekezelő és cinikus hozzáállás. Az utcán egy ugyanolyan senki mint én vagy bárki más, de mihelyst kis hatalom kerül a kezébe előbújik az igazi én.

Na mindegy, nem is idegesítem magam tovább, hiszen még múltheti hozzászólásokon rágódok...

 

Visszatérve a vasúthoz, az tény, hogy valamit tenni kell de azonnal, mert a jelenlegi helyzet tarthatatlan. Nem elképzelhetetlen a vonalbezárás az én agyamban sem, csak a stílus, az átgondolatlanság, az érintettek be nem vonása, a jövő és a hatások nem látása, céltalanság, a kommunikáció hiánya, hogy mi fog történni a bezárások után, mind mind egy kapkodós, felelős cselekedetre alkalmatlan kabinet látszatát kelti. Az egészen csak hab a tortán, hogy ezt mosolyogva pofánkba hazudva történik.

 

Téma részemről lezárva, elvégre én egy hajtányos vagyok és elméletileg örülnöm kellene...

 

Üdv: Hentes

 

Előzmény: hmsoft (13613)
v_peti Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13626

A Villány-Harkány-Siklós szakaszt meg kéne tartani!!!

 

 

Előzmény: vaskerék (13622)
vaskerék Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13625

És hogy ne a levegőbe beszéljek...

 

Ime azok a Villánykövesdi pincék egy MD-ből fotózva.

 

vaskerék Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13624
"Épp ezért csak a közvetlen, IC kocsis vonat jeletene megoldást."

Láttom, még sohasem jártál Harkányban...

Harkány egy kisváros. Lakosai leginkább Pécsre ingáznak tanulni, vagy dolgozni, autóval vagy busszal. A Pécs-Budapest IC-k utasaiknak talán 1%-a Harkányi...

A Harkányi fürdőt felkereső emberek saját személygépkocsival, vagy különbusszal megoldják utazásukat, amit a térség borászainak felkeresésével egybe tudnak kötni.
A település sajátossága, hogy a fürdőtől igen messze esik a vasútállomás, így nem lenne túl népszerű az utazás ezen módja. Itt jegyzem meg, hogy a Pécs-Harkány vasútvonalat 30 éve szűntették meg.

Amúgy vonattal is fel lehet keresni a Villányi borvidéket, hiszen például a Villánykövesdi pincék a 65-ös vonal mentén vannak, az azonos nevű állomásnál lehet leszállni... :-)
Előzmény: névtelen (13623)
névtelen Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13623
Épp ezért csak a közvetlen, IC kocsis vonat jeletene megoldást. (HA megéri, HA van annyi igény). A borturizmust biztos erősítené egy ilyen IC, mivel autóval nem jó bort inni menni. Átszállni kényelmetlen meg rizikós..
Ha ilyen megy, akkor az a plusz menetidő nem számít annyira.. a kényelem annál jobban..
Előzmény: vaskerék (13622)
vaskerék Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13622
Harkányból sürün jár Volán autóbusz Pécsre, aminek menetideje lényegesen alacsonyabb, mintha Bz-t inditanál a 65/62-es viszonylaton, ráadásul a buszpályaudvar, és a vasúti főpályaudvar közötti táv Pécsett nincs 400 méter...

Az pedig nem elhanyagolható tény, hogy a 62-es vonal megszűnik, továbbá a Pécs-Budapest IC-k utazóközönsége leginkább pécsi lakos...
Előzmény: Abymot (13620)
Distván Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13621

Néhány kép tegnapról. Rábapordány (14-es)

 

30923 30916    
Abymot Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13620
Igen, ez úgy valósulhatna meg, hogy a reggeli IC-k valamelyikéhez is menne járat Harkányból, ami Pécsre érne 6.10-re(a Baranyához), vagy 6.50-re (a Mecsekhez). A helyi forgalmat én is csak így tartom bekapcsolhatónak.
Előzmény: v_peti (13591)
f_k Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13619

http://www.radio.hu/index.php?cikk_id=188397

 

Vasúti fejlesztésre fordítják a megspórolt összeget

 

 

 

Kérdés:

 

Mi van, ha kiderül valójában a hétmilliárd valóságban sokkal kisebb.

 

Volt a topikban szó a Bz költségéről.

 

11465 km/nap futnak a Bz-k jelenleg a bezárásra kijelölt szakaszokon, és korábban 438 Ft/km önköltség jött ki a Taxxx számításai során.

 

Ez 1,8 millárd Ft költség, és nem 7 milliárd személyforgalmi vesztesség.

 

A 28 ból páron élénk árúfuvarozás van melynek becsült ereménye 6,5 milliárd körül van, ez teljesen el fog tűnni.

 

A 28 vonal személyzeti költsége 386 millió Ft, és 365 miilió a pályára és bizt berre fordított költség.

 

Így a 6,5 milliárdos megtakarítás nem hihető, mert a kimutatott 6,5-7 miiliárdos vesztességet visszaosztva a 11465/nap BZ kilométerrel egyéretlműen 1803 Ft/km Bz költséget kapunk ami hihetlen adat merrt a topikban 438 Ft ról volt szó.

 

Másik dolog találomra kiszámoltam néhány vonalat

 

84 es személyzeti költsége 68 millió Ft míg a fizetendő PHD 85 Millió Ft

87 b nincs személyzet így pályaköltség 8,5 miiló PHD 35 millió így mindkét vonal több PHD-t fizet mint amibe kerül.

Méásik dolog a 84 en 449 miilió Ft költsége 43 Millió Ft, így a 84 es még személyforgalommal is "nyerességes"

 

 

f_k Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13618

http://www.radio.hu/index.php?cikk_id=189821

 

"Ami a közlekedési miniszter által bejelentett reformot illeti, az *** elnöke a ********nál egyfajta elbizonytalanodást tapasztalt, a konzervatívoknál pedig afféle semmittevésre való hajlamot, a ***** pedig a legvehemensebben támadja a tervezett intézkedéseket, pedig mindenki tudja, hogy a MÁV jelenlegi formájában nem működtethető veszteség nélkül, a költségvetésnek pedig nincs pénze, hogy többet költsön rá.

K G elmondta: természetesen senki nem gondolja, hogy a vasúti jegyek árát duplájára lehet emelni, és senki nem akar több adót fizetni, amiből ezt a bizonyos több támogatást meg lehetne oldani.

A Magyar Rádió kérdésére a pártelnök közölte: az érintett településeket meg kell győzni, be kell mutatni nekik a közlekedési lehetőségeket. Ez főként a szaktárca feladata, de ebben az *** is segítségére van K J nek."

v_peti Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13617

Ja az már más.

 

Előzmény: M40 120 (13609)
hmsoft Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13616
A 2. pontodhoz annyit, hogy az EU nem ilyen lovat akart, mint amilyenek mi vagyunk.

Fene tudja, azért ehhez sokkal több infó kellene ebben a témában. Az EU-nak növekednie kell, hogy a súlya is növekedjen, meg a belső piaca. Persze nem növekedhet akármilyen áron: a csatlakozó területek tartósan nem vihetnek el többet, mint amennyit az általuk nyert súlytöbblet és piactöbblet hoz a konyhára. A súlyok mértékéről és a rendelkezésre álló tartalékidőkről viszont sokkal többet kellene tudnunk, hogy megbecsülhessük, mennyi az annyi.

hm
Előzmény: Ali Ttaik-al-Rep (13615)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13615
A 2. pontodhoz annyit, hogy az EU nem ilyen lovat akart, mint amilyenek mi vagyunk. Azt pedig igazán nem szeretném látni, ahogy az államtitkárokat annyi időre rángatják ki a luxusautóból, amíg a legközelebbi lámpavasra felhúzzák... A mohóságnak rossz vége szokott lenni, márpedig az EU pénzek elmaradása és a romló életszínvonal (a kilátástalansággal, a lemaradással) már két olyan "fal", aminek sarok lehet a vége. Sarokból meg nehéz menekülni. /a/
Előzmény: hmsoft (13613)
Ali Ttaik-al-Rep Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13614
"Nem szeretem mikor jönnek a Taxxxok, rögtön leugatják az embert, hogy ez ezért meg azért baromság, meg amúgyse pofázzunk bele a meccsbe mi kis hülyék a partvonalról."

Ez még akkor sem lenne szép, ha T. úr csaknem tévedhetetlen lenne, igen hosszú nemzetközi referencialistával. Csakhogy T. úr egynémely kiszivárgott javaslata még a topic legrosszabb napjaihoz képest is meghökkentő tud lenni... (Remélem elég finoman fogalmaztam.)

/a/
Előzmény: Hentes2 (13604)
hmsoft Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13613
Gondolkozni, erőlködni, törekedni, reménytelen helyzetre megoldási javaslattal előállni azért még lehet, nem? Nem fáj senkinek s pénzbe sem kerül, viszont erőt ad, lelkesít, gondolkodásra késztet másokat.

Természetesen mindezeket lehet, sőt, a gondolkodásra késztetés miatt célszerű is. Csakhogy minden ilyen gondolkodás az adott esetben az akadémikus vita tárgykörébe tartozik. Hiszen akkor van alapja, ha egy saját tulajdonú vasúttársaságra vonatkozna. De nem erről van szó, hanem egy állami tulajdonú dologról.

És mivel állami tulajdonú, máris bejön legalább két tényező:

1. A gondolataid súlyának növeléséhez az állami struktúrában szerzett dominancián keresztül vezet az út. Magyarán, ha kinevezed magad diktátornak, vagy ha annak a "Magyarország Nyrt"-nek el nem hanyagolható részvénycsomagját birtoklod, onnantól szabad a pálya - addig viszont meglehetősen kevéssé.

2. Amennyiben az 1. pont teljesül, szembesülsz "Magyarország Nyrt" költségvetésével: bevételek szűkösen, pénzt követelők csőstül. Lesz olyan pénzkövetelő, akit muszáj lesz komolyan venned, például mert függsz tőle, vagy mert szivességet tett neked és azért függsz tőle. Figyelembe kell venned a rendszer hatásfokát is, amely jó esetben 50%, vagyis minden pénz fele törvényszerűen elfolyik. Ha az 50%-ot 55-re sikerül növelned, nagyot alkottál, de már 60-ban se reménykedj. Ahhoz akkora beruházás szükséges, ami miatt végül lemész 50 alá. Szóval, osztogatsz-osztogatsz, és már a mellékvonalak előtt kétszáz fényévvel elfogy az utolsó peták. Ezek után mit fogsz mondani annak a pár követelődzőnek, aki szerint tessék az 50% hatásfokot 100%-ra növelni, vagy tessék az államtitkárt kiszállítani a luxusautójából, és attól majd egycsapásra szebb lesz minden? Hát szerintem azt fogod mondani az illetőknek, hogy lehet visszamenni az óvodába, kiosztották a kakaót.

hm
Előzmény: Hentes2 (13604)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13612
Küldtem neked egy titkos mailt.......
Előzmény: trains.hu (13587)
Törölt nick Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13611

Várom a továbbiakat is!

 

58-at ígértél:-)

Előzmény: antitaxxx (13592)
orangutan Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13610

5 percnek írt távot a busz ténylegesen dugóban 15-20 perc alatt tesz meg

 

Ezt úgy írod, mintha a vasúton nem fordulna elő torlódás, késés, vánszorgás.

Előzmény: f_k (13603)
M40 120 Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13609
Az előbbi adatok a Cargora/teherforgalomra vonatkoznak.
Előzmény: v_peti (13608)
v_peti Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13608

Nyereséges?

 

Miért? Mert annyira minimálisan költenek pályafenntartásra?

 

Előzmény: M40 120 (13607)
M40 120 Creative Commons License 2006.07.19 0 0 13607
Egy másik táblázatban viszont +400 M szerepel a 28 vonalra.
Ebből +300 M a Sellye-Villány vonalé.
A komlói eredménye -3 M.
Előzmény: f_k (13605)
v_peti Creative Commons License 2006.07.18 0 0 13606

Csak az idóta MÁV mindent központosítani akar. Még a regionális vasutaknál is!!! Ahelyett, hogy rájuk bízná a döntést. Sokkal jobb menetrendek lehetnének akkor!

 

Apropó, regionális vasút.

 

Mikor a víz elvitte a 78-as felső szakaszát, akkor nem marad fent véletlenül egy Bz??? Vagy nem éjszaka történt? (Éjszaka fent alszik egy, ha jól tudom.)

 

Előzmény: f_k (13603)
f_k Creative Commons License 2006.07.18 0 0 13605

Mai állás szerint feladjuk a maradék áruforgalmat is a mellékvonalakon.

 

Egy kimutatás szerint a Cargo 1,5 Milliárd körüli ráfordítással-költséggel kb 6-7 milliárd Ft bevételt szerzett a bezárásra kijelölt 28 vonalból azokon amelyeken volt árúforgalom.

 

 

Hentes2 Creative Commons License 2006.07.18 0 0 13604

Vágom, vágom!

De ha egy ilyen Taxxx pozícióban levő mávos alkalmazott is olvassa legközelebb és talán mikor már nem ilyen mindent semmibe vevő (azaz a saját fennmarádását azért szem előtt tartó) kormányunk lesz, hátha valakinek eszébe jut, hogy egy kib...tt kerékpártárolót ugyan létesítsen az amúgyis kongó állomásépületben, vagy nem idióta menetrendet fog tervezni.

 

Hülyeség-nem hülyeség:

Gondolkozni, erőlködni, törekedni, reménytelen helyzetre megoldási javaslattal előállni azért még lehet, nem? Nem fáj senkinek s pénzbe sem kerül, viszont erőt ad, lelkesít, gondolkodásra késztet másokat.

Nem szeretem mikor jönnek a Taxxxok, rögtön leugatják az embert, hogy ez ezért meg azért baromság, meg amúgyse pofázzunk bele a meccsbe mi kis hülyék a partvonalról. 

Szerintem gondolkodni jó dolog, egy ilyen fórum is erről szól. Mindenki másképp teszi.

 

Üdv: Hentes

Előzmény: hmsoft (13599)
f_k Creative Commons License 2006.07.18 0 0 13603

Nézd, a megfelelő menetrend sokat javíthat, hiánya ronthat.

 

Ha aki megrendeli a szolgáltatást, az leül és megnézi a párhuzamos buszt, és megnézi maga kis mellék vagy fővonalát, akkor rájöhet, hogy egy vasútvonal nem szolgál ki jogos igényeket.

 

Sok helyen buszcsorda megy vonatok helyett.

 

Egy gondot látok csak:

5 percnek írt távot a busz ténylegesen dugóban 15-20 perc alatt tesz meg.

 

Ezért hiába nem kell gyalogolni, ha reggel nem ér be időben.

Pl 7-8 ig a városok zöme túlzsúfolt autóktól.

 

Egyfolytában egyfajta keserű dolgokat írni, hogy az állam vonuljon ki ebből, meg abból, igen lehet.

 

 

Előzmény: hmsoft (13602)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!