Nekem Portnoy jobban bejön, ötletesebb, na meg inkább az én stílusom, amit csinál. De Palmer is zseniális. A harmadik nevet, amit írtál, nem ismerem. :))
én pont azért szeretem, mert nagyon mutatja magát. a pontossághoz nem értek, de portnoy úgy dobol, mint egy mérnök, palmer meg nem. szépen, színesen. lásd pl Karn Evil.
Ha már offdobolunk: szerintem kicsit pontatlan, meg nagyon meg akarja mutatni. Nem úgy, mint Portnoy, aki túl pontos, ezért hanyagolja a dinamikát. Úgyhogy nálam meg Collins a menő még régről;)
Mostanról pedig egy bizonyos Kun Krisztián, ismeritek?:)))
De azért vannak még elfekvőben remek dobosok, persze...
A Nice-t feltétlenül gyűjtsd be! Szerintem sokkal jobb mint az ELP (bár a károgós ének sokaknak kevésbé tetszik)a fakezű Palmernél sokkal jobb a Davison és kemény a Jackson basszjátéka is.
Igazából a mai napig a Nice-ból él az ELP, Emerson, mert minden koncert csúcspontja a Rondó és az Amerika. Védjegye a Hammondszadi is már megvolt itt, sőt!!! Ezek az első 68-as Toughts Of Emerlist Davejack lemezen rajtavannak (még gitárral is) de a 69-70-es koncertfelvételeken az igazi vadállat. Sajnos Palmer és Lake játéka az elődökhöz képest elég erőtlen.
Utolsó előttit némítja a perka, érdekes. Mint az M100-ban.
hozzá kell továbbá tenni, hogy Kovács bácsi nem is igazán jazz-t játszik (az általam ismert lemezein legalábbis) hanem bluest, jó kis 12-est (pl the cat). é ez tényleg tud egyhangú lenni - bár ilyen szólók mellett...
nemrég olvastam egy kritikát 2000ből a MaNcs-ban, egy olyan lemezről, amelyikben a Marton L. T. szerint funky-t játszik és épp az acid jazz alapjait pakolja le - amely lemez pedig a hetvenes évek második felében lett, és marton szerint minden idők legjobb jimmysmith lemeze. nem mintha nagyon adnék a véleményére, egyébként...
Igen, van benne valami. A jazzban kb. 4-5 hanxín van standardként. Rhoda már többet használ (a lába fantasztikus), de Emerson főleg a Nice korszakban és ott is a 3.Nice című lemez She Belons To Me, meg az Elegy-n a Patetikusban, de a többiben is azthiszem 110%-ot hozott ki az L102-ből. Nem tudom lehet e ezt ilyen téren überelni?
A lábbaszt viszont nagyon javallom. Otthon többet ér egy szekvenszer kíséretnél. Pár hónap alatt sikerélményhez jutsz és bőven elég a 12,13,17-es pedál, nincs szükség a 25-ösre. Jobbak ezek a fémpedálok mint a fa. Ha az A100 után odaülök az M3 mögé, mindig otthonosabb az ülő vitustánc.
Nekem csak triók vannak, de akkor is ezt gondolom. Minden elismerésem, ahogy játszik (a lábbassz például nekem egyelőre megfoghatatlan), de ennek ellenére hallottam már sokszínűbb orgonálást is.
Valószínüleg a jazz teszi, nem az orgonista, de ez bővebb kifejtést igényelne.
Jimmy Smithtől a triókat (orgona-gitár-dob) érdemes orgonaügyben hallgatni, ott nincs mese hoznia kell a lábbasszt és változatosabb hanxínekkel kell operálni, nem is szólva a lezli sebességeiről. A '60-as évek Verve alatt mindig nagyobb és annál is nagyobb zenekarokkal játszott ami leszűkítette a kifejezés lehetőségeket. 888+P
Ajánlott irodalom JS At The Organ vol1-2, JS Standards, Root Down, Dot Com Blues, Angel Eyes. Kifejezetten orgonajátéxempontból. Meg amit korábban javallottam.
Tech:
Az orgonám kapott egy új tápkapcsolót egy barbár által (nem én) az aljába fűrészelt lyukba. Az eredeti elromlott, több javítás után sem működik és nem találok akkora méretet sehol. Azt a likat meg úgyis be akartam tömni...
+átforrasztottam a pedálsor 25 pólusú csatlakozóját egy másikra, így nem fog elszakadni lépten-nyomon.
Úgy hallom, hogy a felső manuálnak van egy pici zaja, megkeresem, hol nincs leföldelve.
Kult:
Hallgattam Jimmy-t, de nekem Emerson sokkal jobban bejön. Tudom, persze, egész más. Valahogy Jimmy Smith mindig ugyanazt nyomja (bár nagyon jól). Azért a koncertre megyek persze:).
Jimmy Smith!!!!!!!!!!!!!!yeahhhhhhhhhhhh
Az ev legnagyobb koncertje lesz, mar elore latom!!
Erre vartam mar evek ota.....aldasom a szervezoknek!!!
Mindenki jojjon aki a Hammond-ot szereti, mert ott tobb lesz az orgona hangja mint akar melyik Purple koncerten is akar!
Tonewheel forever!!!
Viktor
Gyerekek! Nem hittem a szememnek, de aztán bepárásodott. Hajnali háromkor Győrből hazajövet láttam egy gyönyörű plakátot. Kovács Jancsi bá' július tizenhatodikán tiszteletét teszi a Millenáris Teátrumban.
Az élő, a legnagyobb legenda, akitől Jon Lord, meg a többi rokkorgonista is sokat tanult. (szinte mindent) Biztosra veszem tőle a The Cat-et. Hát csak ennyi..... :-)
Üdv, Zs.
Ó, bocsánat, tényleg!
Utánanéztem a könyvemben és akkor még egy kis kiegészítés:
M100-as szériánál 1 2/3' a némított,
klaszikusok 1' (ABCDMRt),
L,P 2'
Rutinból válaszoltam, mert a klónoknál is az 1'-as a némított.
Köszi, hogy szólni tetszett Laurens Mester :-)
A percussion az 1'-as regisztert némítja. Halk állásban békén hagyja a többi drawbart, de erős/normal állásban kb. a felére halkítja a drawbaros hangerőt miközben a perkát lényegesen felhangosítja.
Az igazi jazz beállítás A# drawbars: 88800006 C3-al. Éles visító blues hang gyors lezlivel perca nélkül és finom soft kopogós hang percával gyakran álló lezlivel. A bal kézre 00 7500000 vibrátó nélkül + láb. Kezdésnek a Mood Indigo nagyon megfelelő, élvezetes visszahallani kezünkből a mester hangzását, játékát. Üdv.
Percussion input kék+fekete kábelből a kék volt rosszul forrasztva a drawbarsor végéhez.
Ez az egész sztori úgy néz ki, hogy nálad szólt viszonylag jól, hazahoztuk, szétszedtük, megpucoltuk, utána leázott, utána lecsiszoltuk, újrafestettük, összeraktuk, utána ezer baja volt, aztán ezt redukáltuk egy nehezen megjavítható hibára, amit egyelőre hanyagolok és a rejtélyes perkadöntögető hibára.
Közben viszont rakott bele egy barátom zajszűrést, illetve megtuningoltuk, így a hiba kijavításával sokkal jobban szól, mint nálad szólt anno!
A hangerőpedál 25 pólusú aljzatát éppen ki akarom cserélni, úghogy nem tudok erre válaszolni... be kell torzítson? Mert ha feltekerem a végfok potiját, akkor is lehet torzítani vele...
Örömmel hallom :-) Az a drótvég volt, ami épp elengedett, amikor én távoztam? A hibajelenség mindenesetre elég érdekes volt :-) Eloször azt hittük, hogy a perkamodul alján van valami kontakthiba, de leszedve kiderült, hogy ott nem is mennek drótok, csak a kontaktot biztosító "kráterek" nyúlnak mélyre, azért van ott hely hagyva.