ha valakinek van egy jó fényerős obija, gépe + ne adj'Isten egy vakuja és ráér holnap 16-19 óráig, van kedve fotózni az esküvőmön, valamint az utána következő baráti összejövetelen az keressen a +36/20 222-6294 es számon még ma.
Én is sokszor dícsértem már a dfl.hu-t. És nem csak az élességet emelték nagyon magas szintre (508 dpi-t a legjobb leadni) hanem rendben vannak a színek is. Ráadásul a rendkívül magas szintű munkájukhoz képest szerény árakakkal dolgoznak.
ugyan kissé eltévelyedtem, de ha már ittvagyok, kérnék némi tanácsot a hozzáértőktől, hol érdemes képeket előhívatni, A3-as méretben, kiállítási minőségben. a jelige: "occó de nem túl kegyetlenül ergya". lehet bp-n vagy vidéken. de már az is megteszi, ha tovább irányítotok a megfelelő fórumba.
Nekem is van több ilyen objektíven, de egyik sem onnantól működik mikor meghallom a hangját. Utána kell még mindegyik VR-es objektív mellett 1-2 mp mire érzem, hogy "beleáll", vagyis elkapta a ritmust. A Tamron egész gyors az általam teszteltek között. Ha VR-t kell használnom, akkor egyébként is jobban készülök a pillanatra.
A telecentrikusan épített AF-S üvegek mind jól rajzolnak rajta. A régebbi építésű telék úgyszintén.
Azok a régebbi nagylátó fixek és nagylátóról startoló zoomok, amelyek DX-en még jól karcoltak, már a D3-D700 vázakon is elhasaltak. Ezen az érzékelőn még látványosabban buknak meg.
A szélek-sarkok minőségére gondoltam: felbontás gyengülés, lágyság (takony), kromatikus aberráció és vignetting.
D800-on lehet számítani képsarki CA-növekedésre az új nagylátóknál és a nagylátóról induló zoom obiknál is. Természetesen ez nagyrészt kiirtható leképezési hiba.
Gondolom, sokan gondolják, hogy egy D800 mellett illik elfelejteni a 3rd party objektíveket, de én nem vagyok köztük. Jó tapasztalataim voltak egyes Tamron, Tokina és Sigma objektívekkel is, így sztenderd zoomnál megint sokat tanakodtam, hogy mi is legyen a nyerő. Elsősorban nem az ára miatt, hanem a tesztek és saját próbáim alapján végül az új Tamron 24-70 VC lett a befutó. Nagyon tetszenek a kicsit szaturáltabb színei és szerintem a képe is kontrasztosabb, valamint élesebbnek is tapasztaltam az egymás melletti összehasonlításban ugyanolyan rekeszen a Nikon verziónál. A Nikon egy paraszthajszállal gyorsabban fókuszál, de ezt be mertem áldozni a többi tulajdonságért cserébe.
Ma végre átvettem az új szerzeményt. Megnéztük még a boltban, nehogy valami gond legyen vele. A fókusz hibátlan és ugyanazt adja a keresőn keresztül is mint LV-ben élesítve. Nem kellett állítanom rajta a vázon semmit. Sok lehetőségem még nem volt a tesztelni, de most itthon megnéztem, miként működik a képstabilizálás. Hozzátenném, nem tartozom azok közé, akik kézből is kitartanak szinte mindent. Nálam a reciprokszabály minimum meg kell hogy legyen, de inkább egy kis ráhagyással dolgozom, mióta megvan a D800, vagyis 70mm-en 1/100sec az ideális ha nincs képstabilizálás. Az obinak kb. 1 mp kell, hogy felvegye a ritmust, utána viszont bődületesen jót produkált. Haladtam szépen lefele iso 6400-tól, mert igencsak fényeszegény volt a környezet az egyetlen 60W-os lámpával. Végül 70mm-en, iso1000 ekv. mellett, 1/6-od másodpercet is kényelmesen kitartottam kézből és ötből öt kép lett bemozdulásmentes. Persze tudom, éles helyzetben ez az arány jóval rosszabb lesz, de nagyon biztató az eredmény.
Idővel még beszámolok a tapasztalatokról, de gondoltam ezt gyorsan megosztom veletek.
Írtam egy gyors tesztet róla, ami egyben egy rövidke kezelési utasítás is. Ha hibát találtok benne, akkor jelezzétek.
Tegnap délután összevetettem a Phottix TR-90-es kioldójával.
Eddig is jobban tetszett a Pixel, de számomra tegnap is ő jött ki győztesen.
A Phottix az jobban hasonlít az eredeti Nikonra, a Pixel meg jobban programozható. És kikapcsolja az LCD-t, ha nem használod a kioldót.
A mi miatt a pixel látszólag többet tud, az az, hogy az exponáló gombja nem mechanikus, hanem egy olyasmi gombot kapott mint ami a fényképezőgépek exponáló gombja
Az első 3 funkció ezért került elhelyezésre a kioldón.
Mik is ezek a funkciók:
- Single azaz normál expozíció, a gomb megnyomásakor csak egy expozíció készül el
- Multi expo, ami nem összekeverendő a filmes időkben használt egy kockára több képet készítek móddal. Ebben a módban sorozatot lőhetünk anélkül, hogy a gépet sorozatra kapcsolnánk.
- Bulb funkció is található kioldón, hiszen itt a gomb nem akasztható be mechanikusan. Ilyenkor a gépet B időre kapcsoljuk az időzítőt a Bulb állásba állítjuk és megnyomjuk az exponáló gombot. Majd amikor elértük a kívánt exponálási időt akkor megint megnyomjuk és ezzel a mozdulattal véget vetünk az exponálásnak.
Természetesen van mód az intelligens programozásra is, de mielőtt odaérnénk még egy hasznosnak mondható opció van a kioldón, amit én úgy neveztem el, hogy HDR funkció, de mindenki annak hívja aminek akarja. A lényege, hogy beállíthatjuk a kioldón, hogy egymás után készítsen X darab expozíciót. HDR esetén ez a szám 3 hiszen a gépeken az expozíció sorozat 3 külön expozícióból áll. A kioldón ezt az opciót a Delay ( késedelem) felírat jelzi, talán azért mert itt még azt is állíthatjuk, hogy mennyi idő múlva készítse el ezt az expozíció sorozatot.
Az utolsó menüpont a LOW
Ebben a menüben lehetőségünk van szinte mindent beállítani
Sorban :
DELAY :késleltetés
Long : expozíció hossza
INTVL: Két exponálás között eltelt idő . A Pixel az exponálás végétől kezdi el számolni az eltelt időt, Míg a Phottix beleszámolja az előző exponálás időtartalmát is. Tehát pld.: beállítjuk az expozíciót 20s-re és a közt 30 másodpercre, akkor az expozíció vége után 10 másodperccel már indul is a következő expo
Az utolsó beállítási lehetőség ebben a menüben az N azaz, hogy hányszor ismételje meg az expozíciót