aprilia scarabeo 500ie-m van, viszont mostanság indítás után, hidegen induláskor kis gáznál visszafullad, nem akar elindulni álló helyből, mintha nem pörgetné a motort..
ha már meleg, és állóhelyből indulok, nem csinálja ezt a problémát, bár kicsit akkor is nehézkesebben indul, mint korábban.
esetleg vélemény? gyertya? esetleg üzemanyag? mostanság magas oktánszámú benzint +spurit szoktam adni neki..
érdemes ebbe a bal alsó villarészbe még szimeringet vennem? egyelőre a régit sem bírom kitépkedni és elég ramaty a felülete: a másik gondolatom, hogy nézem méret alapján a szimering árakat a scaráé 3000,- fölött van, hasonló méretben babettához meg 300,- miben más az utóbbi? :)
De lehet szen es bronz is. Ezeknek kevereke szazalekban eltero. Pl 80% szen es 20% bronz. Vagy barmerre eltolhatjak szazalekban sot akar mas anyagokat is bele keverhetnek akar 8-10 felet is. En anno mikor robogo oninditott ujitottam fel elmenten a kelle kft az csak indito generator es minden ilyen elektromos dolgokal foglalkozik ami kocsikban van. Es a vegen ha jol emlekszem valami ventilatormotorkefejet epitettem be. Amit persze meg alakitani kellett. De bronzbol volt es a kivezetoszal is megfelelo vastag volt. Mert a skodae vastag. Ott tobb szaz fele bronzkefebol valogadhattam. Mert ki vannak rakva mintafalra.
Közben informálódtam és kiderült, hogy a Skoda favorit/felicia bronzkeféje nagyon hasonló kialakítású. Csak a méretet kell kissé módosítani. 900 HUF/garnitúrta (4db).
Az italmondos bronzkeféből nem jó helyen jön ki a vezeték.
Anyagtant mennyire ismered? Mert amit latsz az majdnem mindig hazudik. Otvozot anyagokrol nem hallotal. A masik h ezeket nem ontik meg nem faragjak hanem preselik por formalyaban. Mind a bronz mind a szenkefe eseteben. Gyartastechnologia. Lehet h keves bronzot tartalmaz. De ez biztos h kisgepekbe valo kefe nem jo az inditomotorba meg ha formara stimmel. Mivel nem arra a voltszamra es aramerosegre van tervezve. Mert nem a volt gyilkol hanem azarameroseg. Az fogja a szenkefet ropogosra sutni.
Most lampalesz az anditomotor vagy inditomotor? Mert inditomotorba bronzkefe kell nem szen. A szenkefe nem tud eleg nagy arameroseget atvinni h ne seruljon vagy irdatlan kopas ne tortenjen. Szoval a szenkefe nem jo. Bronzkefe kell.
Ez volt gyárilag benne. 48.000 km után szereltem ki. Az egyik kefe fullra kopott, a másik valamivel jobb állapotban van. Délután megyek az Italmondoba és összevetem az ott kapható bronzkefékkel. Szerintem megéri felújítani, mert egyébként jó állapotú.
A bontott, amit beszereltem helyette (ez felirat nélküli) az is két kefés.
Akkor neked a regi vacak inditod volt. A leggyengebb. Az erosebbekben 4kefe van es sokkal jobban tekerik a motort. Egyeruen ugy lehet megkulomboztetni h az aram bevezetes az indito vegen vagy az elejen van. Amelyiken elol van a arambevezetes a fogaskereknel az a regi . Aminek a vegen az az ujfajta.
A kétütemü motorok is érzékenyek a gyertyára, pipára, légszűrőre. Az, hogy mit mondott az előző tulaj, az nem mérvadó! Dombon lefele, motorféknél kerregést kéne hallanod, akkor ragad a motorod.
Szerintem ragad még a mocid. Én pille könnyű hajtókarral, és kovácsolt dugóval járok. A kovácsolt kevésbé ragad meg. De lehetett a szembeszél is, kíváncsi leszek reá!
A nem ragad a motor kérdés mit jelent, mire utal? A gázmarkolatot könnyen forgathatónak éreztem.
"Gáz elvételnél nem lett hangos?" Nem.
Közben vettünk sisakot az asszonynak, 2 boltban is szétnéztünk. Előbbinél a boltos, aki szerelő (robogócenter a Karolina úton) nem tudott igazából választ adni. A második boltban, ahol végül a sisakot vettük (Elevenmotor, Fehérvári út) azt mondta a boltos, hogy ő sem tudja biztosra, de olajsártól eltömődött kipufogótól tud ilyet produkálni a motor. Kérdezte, hogy mennyi a végsebessége, mondtam, hogy 60 fölött nem sokkal a 90 kilómmal. Erre azt válaszolta, hogy az ő 130 kilójával is mennie kellene 70-et egy alap minarelli blokkal.