Így van. Nem is a hibalehetőséggel van baj, mert bárhol előfordulhat, hanem utána a hozzáállással ebben vagyunk országos szinten lemaradva sztem, de remélem javulni fog a lemorzsolódással egyetemben, és tényleg lesznek kertész cégek akik vállalják az eladásukat.
A szállító céggel való megbeszélést nem értem, mire gondolsz, hisz én a kertészeti céggel állok megrendelő viszonyban, így felém neki kéne garantálni a hibát sztem.
Tényleg lassan jobb ha az ember megtanul mindenféle módon szaporítani, és hobbistáktól átszaporítani tuti növényeket, mert van tényleg pár föld rossz cég.
"Azt azért ne felejtsük el hogy tuti nincs, bárhol lehet keveredés főleg kivi ügyben." - így van és nem csak kivi-ügyben.
Bármelyik webshopot nézzük, az nem garancia a keveredés kizárására, hogy mások esetleg nem futottak bele. A bosszankodás mindenképp fennáll ilyen esetben, különösen, mert évek telnek el, mire kiderül a keveredés, a kérdés csak az, hogy a küldő shop hajlandó-e a vállrándításon kívül bármit tennie az ügyben.
Kérdés az is, mennyiben múlik a shopon a fajták cseréje. Azt tudom, hogy a régi, nagy csomagküldők (sieb.., st...) veszik a gyümölcsfákat, ezekre címke kerülhet az előállítónál vagy a shopnál. A vevőt ez messze nem érdekli (miért is érdekelné?), de a garancia igen. Volt dolgom mindkettő nagy céggel, az első 14 napos garanciát vállal még ma is, a másodiknál minden problémás ügyet sikerült megoldani a küldést követő év(ek)ben is.
A nagy csomagküldők (van még pár nem említett) a szép házhoz küldött katalógusokkal a legdrágábbak, de ez nincs a minőséggel összefüggésben (szerintem), a színes fotók mellett érdemi információ kevés van a növényről. Azt nem értem, hogy akinek "elcserélt fajta" problémája van, miért nem a szállító cégnél keresi a megoldást, miért az a reakció: ott már ráfáztam, többet nem rendelek onnan - ez rendben van, de a függő ügyek rendezése után.
A cserék miatt akarnak sokan személyesen vásárolni növényeket, aminél ugyanoda vezet, ha a növény tévesen van címkézve.
A lényeg: a tévedés lehetősége megvan akár shopban, akár személyesen vesz növényt valaki.
Azt azért ne felejtsük el hogy tuti nincs, bárhol lehet keveredés főleg kivi ügyben. A DM kiviket nem ismerem, mást rendeltem onnan az rendben volt. Viszont máshol vettem már 1500-as kivit, ki tudja mit küldtek porzós helyett.
A Megyeri féle kertészet drágább igaz, de mostanában hajlok onnan is rendelni. Unom már a kivi keveredést, az olcsó kivik átkát. A Megyerinél mintha ők szaporítanának, de nem biztos, szép erős növények vannak, és úgy látom garantálják is a cserét, kárpótlást, ha más kap az ember. Mondom úgy hogy nem ismerem csak weblapról, tehát nem tudom, valójában milyen.
De ha tényleg jók a DM kivitapasztalatok, sokan azt mondják tutit küldenek, akkor érdemes próbálni azt is.
A webshopoknak van egy életciklusuk. A működés kezdetén akciók, nagy választék, növekvő érdeklődés. Ha ez a 3 tényező nincs a két félnél - eladó és vevő - összhangban vagy megbomlik az összhang, pl. hibás szállítás, keveredés a növényekben, sok rossz vélemény, visszajelzés, vagy túl magas árak, szállítási költség, vagy nem megfelelő választék, akkor a shop életciklusa máris lefelé indul.
Minél hosszabb ideje vesz részt a vevő ebben a körben, annál több már nem, de valamikor jó és megbízható shopot látott, amik már csúsznak lefelé, vagy már meg is szűntek, és jelennek meg helyettük az újak, amikkel kezdődik elölről a kör.
Ki kell az éppen meglevőket próbálni, minden rendelés előtt többet megnézni, összehasonlítani választékot, árakat. Nem biztos, hogy a tegnapi "jó" shop ma is az, és holnap is az lesz.
Velem normalisak voltak a DM-esek.Tavasszal akartam toluk rendelni Issai minit,de vagy 2 nap mulva ramcsorogtek,hogy elfogyott ez egy ontermo mini kivi.Helyette vettem egy Geneva mini termoset es A weiki porzosat ingyen adtak melle.Igy az 1590 ft-os issai helyett lett ugyanilyen arban 1590-es Genevam es ugyanilyen aru Weikim ingyen.1 noveny helyett lett 2,de mar nem banom.Tavasszal johet meg toluk 2 Hayward es 1 Tomuri meg egy issai es kesz is a kiwi ultetvenyem.Most tesztelem a helyet,eddig birjak ugy tunik.
Nyar van es ez holt ido,gondolom nem jott ossze annyi rendeles,hogy utnak inditsak a kocsit.Gondolom ezert lapitottak egy jo ideig.Sosem rendeltem tole,szep dolgai vannak,de en dragalom.Nekem megfelel a DM-es Hayward es Tomuri 1550-ert.
Akkor jelentkeztek telefonon amikor emailben lemondtam a rendelést...szánalmas...ha én saját autóval hordom a növényeket, mint ahogyan ők hírdetik,nehogy már ennyit kelljen várni.
Rendelj toluk batran.Korrektek es nincs cserebere sem.Tavasszal vettem toluk Hayward es Tomuri parost szepen fejlodnek plusz Geneva mini kivit Weiki porzossal.Mind a 4 to szep es mennek fel az egbe.
Egy gyümölcsfánál, mint pl. a datolyaszilva, 5-6 év a telepítéstől a termőre fordulásig, és ez természetes mindenkinek. A kiviről meg második, harmadik évben már mindenki mennyiséget szeretne szüretelni, pedig tudomásul kellene venni, hogy idő kell, mire képes lesz rá. (És még néhány dolog, mint megfelelő talaj, elég csapadék vagy víz, elviselhető telek és tavaszok, stb.)
Arra nincs biztosíték, hogy jövőre jobban fog fejlődni, de az esély megvan.
(Nálam pl. a japánkörte nyűglődik, kb 5 darabot telepítettem már 5 éven belül, már csak 2 van, de ezek sem mennek semmire, pár virág van rajtuk tavasszal, de pont akkorák, mint voltak. Van, ami nem megy, nincs mit tenni.)
Nem hiszem, hogy van értelme a kunkorit lemetszeni. Valószínű majd tavasszal fog egy (vagy több) jóval erősebb hajtást hozni alulról, és akkor az egész ideit metszheted le. Addigra megerősödik a gyökere.
Az az elmélet, miszerint a telepítést követő évben kialakul a törzs (180-200 cm) és még a termőkar is (még 150-200 cm), egy optimális eset, ami nem jellemző a kivitelepítések tömegére.