Keresés

Részletes keresés

S6tech Creative Commons License 2017.11.23 0 0 10265

A 10/10A/10Y-re leszek még kíváncsi, valahogy azt tudom elképzelni, hogy a Segner tértől fognak indulni, esetleg hurkot tesznek majd mint a jozsai járatok,  de hátha megoldják hogy érintse az Állomás környékét.

 

Az 5/5A trolikat vajon szüneteltetni fogják az építkezés ideje alatt? 

Econell99 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 10264
Econell99 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 10263

Ha mindenképp szét kellene szedni, akkor a 2-es variáció, de az lenne a legjobb, ha egyben maradna.

Előzmény: marky-511 (10262)
marky-511 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 10262

Amiatt nem fognak változtatni rajta. Valamelyest az egyirányusítás miatti munkák javítani fognak rajta.

Plusz, ha külön lesz 30-as és 49-es, eggyel több viszonylat közlekedne a Vágóhíd utcán.

 

Ha szükséges lenne megosztani a viszonylatot, én valamelyik forgatókönyvet követném a kettő közül:

 

1. 30-as Jégcsarnok - kiskörút - Széchenyi utca - Klaipeda utca - Szent Anna utca - Diószegi út. 49-es: Borzán Gáspár utca - Bánk. Plusz egy 30I a Segner térről.

2. 30-as a fentebbi útvonalon. 49: Segner tér - Széchenyi utca - Sumen utca - Szabó Kálmán utca - Diószegi út - Bánk.

 

Így nem terhelődne tovább a Vágóhíd utca. De én is hajlok arra, hogy elviselhető lesz a forgalom a jelenlegi útvonalon, és nem kell megosztani két viszonylattá.

Előzmény: Econell99 (10261)
Econell99 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 10261

Meg a Vágódíd utca is problémás lesz. Most is az.

Előzmény: marky-511 (10260)
marky-511 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 10260

szerintem olyan nagy késésekkel sem kell számolni majd hisz buszsáv van a Széchenyi Kossuth Klaipeda Szent Anna utcán

Nem is ott lesz a gond, hanem az István úti szakaszon, mivel nagyobb forgalom fog menni a Gázvezeték utca felé. De legyen úgy, hogy tényleg ne zavarjon bele!

Az útvonal biztos hogy az lesz, amit leírtál, de ez is +10 perc lesz kb. csúcsidőben.

És még számoljuk azt is hozzá, hogy a Széchenyi utcán a buszforgalom is eléggé meg fog ugrani, 44-47-47Y-48 kapásból oda lesz irányítva.

 

A 42-es megoldása lesz a legnehezebb, mert ha ragaszkodnak a NYIP - Vadász utca útvonalhoz, akkor kimarad a Nagyállomás, és sok időt veszt majd a Gázvezeték utcán. Ha nem ragaszkodnak hozzá, akkor marad a felezés. Szerencsés esetben a Raktár utcán át elérheti a Nagyállomást a 42-es.

Előzmény: S6tech (10259)
S6tech Creative Commons License 2017.11.23 0 0 10259

Hát én valahogy így tudom elképzelni, de meglatjuk 

 

30/30A A Saletrom utca után - Erzsébet utca - Antall József utca - Széchenyi utca - Kossuth utca - Klaipeda utca - Szent Anna utca es tovább az eredeti útvonalon, szerintem olyan nagy késésekkel sem kell számolni majd hisz buszsáv van a Széchenyi Kossuth Klaipeda Szent Anna utcán

 

30I/30N szerintem a Petőfi téren kialakitott ideiglenes végállomásrol fognak indulni

 

42-es szerintem Sumen utca - Klaipeda utca - Kossuth utca - Széchenyi utca útvonalon mehetne, nem is kellene így ketté szedni

 

42A passz, vagy a Segnertol tudom elképzelni, esetleg úgyis hogy egy hurkot tenne mint a Jozsai buszok hogy a buszállomást érintse, vagy esetleg ez is a Petőfi tértől indulna

 

47/47Y szintén a Segner tér - Nyugati utca - Széchenyi - Kossuth - Klaipeda - Sumen utca útvonalon tudom elképzelni 

Előzmény: marky-511 (10258)
marky-511 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 10258

Igen, szerintem a Merciket is főleg a 30-asra hozták. Tegnap láttam is az egyiket a Nyugati utcán.

 

Lehet, hogy a 30-as megússza, de a 42-esen csodálkoznék, ha nem "szelnék" ketté.

Előzmény: Econell99 (10257)
Econell99 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 10257

Ígyis-úgyis a 30-as lesz a legproblémásabb, szétszedve és egyben is.  Sokan fognak átszállásra vagy kerülőre kényszerülni.

Előzmény: marky-511 (10256)
marky-511 Creative Commons License 2017.11.23 0 0 10256

Nem hinném.

De az is lehet (sőt, valószínű), hogy túlbonyolítjuk, és nem is lesz szétszedve. 

Előzmény: Econell99 (10255)
Econell99 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 10255

Hatvan-Bethlen utca? Bár az még nagyobb kerülő.

Előzmény: marky-511 (10254)
marky-511 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 10254

Azzal viszont tovább terhelnék a Széchenyi - Kossuth utcákat, elég sok viszonylat lesz így is oda csoportosítva.

Előzmény: Econell99 (10253)
Econell99 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 10253

Pont emiatt esélyes a Segner tér.

Előzmény: marky-511 (10252)
marky-511 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 10252

Szerintem a Jégcsarnok - Diószegi út még tartható, de Bánkig kár kockáztatni. Az István úton nagyobb lesz a forgalom, mert sokan a Gázvezeték utca fele fognak menni, utána a Déli sor után kerül az Antall József utcán. Utána Kossuth, Klaipeda, Szent Anna, és a régi útvonal. Minimum két helyen torlódás lesz (Vágóhíd utca és István út), én nem kockáztatnék egy Jégcsarnok - Bánk útvonallal.

 

A 49-es indulhat kintebbről is, mint a Segner tér. Az Attila tér is oké, csak akkor decentrum nélkül marad. Az se lenne rossz, ha a Nagyállomásnál ismét megnyitnák a visszafordító sávot a Raktár utcánál. A 30I miatt is fontos lenne, a Szabó Kálmán utcát már csak a Sumen utcán keresztül fogja tudni megközelíteni.

Előzmény: Econell99 (10251)
Econell99 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 10251

Lehet, hogy lesz egy 49: Segner tér-Bánk és egy Jégcsarnok-Attila tér.

Előzmény: marky-511 (10250)
marky-511 Creative Commons License 2017.11.22 0 0 10250

Szerintem nem akarták lefesteni feleslegesen a sávot, meg ki tudja, valamikor jól is jöhet. A fázisát úgyse tudják kivenni a lámpa programozásából.

Gyanítom, hogy a 30-as ott fog közlekedni a Petőfi tér lezárása alatt, máshol nem nagyon tud. Esetleg a helyköziek is használhatják, ha nem terelik mindet a Nyíl utca felé.

 

Vissza egy kicsit a 30-ashoz, a terelés miatt brutális hosszúságú lesz az amúgy sem rövid viszonylat, kíváncsi leszek hogy kettébontják-e. Nosztalgia 49-es újratöltve? :D

Előzmény: S6tech (10249)
S6tech Creative Commons License 2017.11.21 0 0 10249

https://youtu.be/UNbC3BPqocM

 

Már többször láttam a videót, de csak most lettem arra figyelmes, hogy a Klaipeda utcán van egy balra kanyarodó buszsáv a Kossuth utca felé? Ezekszerint terveznek valamit arra közlekedtetni? 

Econell99 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 10248

Nincs mit. ;)

Előzmény: _Metzger_ (10247)
_Metzger_ Creative Commons License 2017.11.21 0 0 10247

Köszönöm! ;)

Előzmény: Econell99 (10245)
Econell99 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 10246

Mától a Miklós utca egyirányú.

Econell99 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 10245

24-es (vagy 24Y) busszal Kishegyesi út megállótól (ami a TESCO-nál van), a Kálvin tér megállóig.

Előzmény: _Metzger_ (10244)
_Metzger_ Creative Commons License 2017.11.21 0 0 10244

Helló!

 

Örülök, hogy ilyen topik is van :D

Szóval az lenne a kérdésem, hogy a SportsDirecttől el tudok menni valamelyik busszal úgy, hogy valahol a Fórum körül lyukadjak ki? A megállók nevével (és hogy azok helyileg hol vannak) nem vagyok igazán tisztában, én mindig villamossal jártam.

Kabát vásárlás után nem akarok gyalog felmenni a Kossuth térig.

 

marky-511 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 10243

Az említett körjárat csak a fejemből pattant ki, nem hiszem hogy elgondolkodnának rajta. Járműpark sincs hozzá, és valószínűleg létezik jobb megoldás.

 

A Jégcsarnok tényleg akkor működhetne igazán, ha nem induló végállomás lenne. De talán fontosabb lenne, ha a régi 29-es után végre lenne egy viszonylat, ami a Derék utcáról balra fordulna, és az ipari park fele közlekedne. Nem igaz, hogy egy egész lakótelepet átszállásra kényszerítenek, biztos laknak ott páran, akik a NYIP vagy a Határ úti ipari park dolgozói.

Előzmény: Econell99 (10240)
Econell99 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 10242

Ezért felesleges lenne az István útra tenni a 26-ost is, ha esetleg újraindulna.

Előzmény: Econell99 (10241)
Econell99 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 10241

Egyébként a 22-24 se tesz jót a nyolcasozás. Ma délután láttam a TESCO-nál egyszerrre jönni egy 22-est és egy 24-est. A 24-esen olyan 30-40 ember legalább volt, a 22-esen max 10.

Econell99 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 10240

Egy Jégcsarnok végállomás melletti megállópárt én is hiányolok. A 19-30 Vincellér utcáig visszavágása nagy hátraesés lenne a Tócóskertnek. Főleg a 30-as.

 

Ha a 12-26 körjárat miatt tényleg megszűnne a 45-ös, akkor nem maradna más választásuk, minthogy a 41(Y)-t a Kishegyesi felé vigyék a 45-ös vonalán.

Előzmény: marky-511 (10239)
marky-511 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 10239

És gyanús, hogy a 45-ös lenne az áldozat.

Nem lepne meg, de remélem, ezzel nem akarnak minden 25/25Y-t "bekanyarítani" a Vámospércsi úti fordulóhoz, mert csúcsidőben káosz lesz belőle.

 

Ebben az esetben viszont lehet az lenne amit javasoltam, hogy a 41(Y)-t vezetik az István út-Segner tér felé.

Azzal nőne a menetidő, és több busz kellene rá. Nem hinném hogy meglépnék, előbb szervezik át a 45-öst.

 

Egyébként nem értem miért csak 19-30 kombó indulhat a Jégcsarnoktól.

A régi funkcióját már elvesztette. Azok a viszonylatok indultak onnan, amelyeknek volt belső végállomásuk, és a Derék utcán csak fordultak. Ilyen volt a 29-es és az 5Y-os (későbbi 19-es). A Nagyállomáshoz, illetve az Attila térhez tartoztak, nem kellett levonulni a Vincellérig. Ma azért fordulnak ott buszok, mert biztosítani kell a Derék utca és a Vincellér utca - István út / Szoboszlói úti kapcsolatot; de így is felmerült, hogy a 19-es és a 30-as is vissza legyen kurtítva a Vincellérig. 

 

Az átépítéssel kihagytak egy jó lehetőséget, hogy átszállási pont maradhasson, mégpedig azzal, hogy nem építettek megállót a szervizút közelébe. Ha lenne megállópárja, vagy legalább közeli megálló (ami legalább 100 méteren belül van), most sokkal jobban használható lenne. Voltak idők, amikor a 30-asra már a Jégcsarnoknál is alig lehet felférni, most ilyen alig van.

 

Az egyirányúsítás és a lámpák miatt már az se jöhetne szóba, hogy betérjenek az arra közlekedő viszonylatok, a régi kialakításnál még reális lett volna.

Előzmény: Econell99 (10237)
Econell99 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 10238
Előzmény: marky-511 (10236)
Econell99 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 10237

És gyanús, hogy a 45-ös lenne az áldozat. Elvégre jelenleg az a "leggyengébb láncszem". Csak akkor az István út-Belváros kapcsolat megszűnik. Ebben az esetben viszont lehet az lenne amit javasoltam, hogy a 41(Y)-t vezetik az István út-Segner tér felé. De ha a Jégcsarnoktól indul az István út felé, akkor "csak" a Senger tér és a Tócóskert tér marad ki. Bár szerintem egyik se lenne nagy tragédia. 

 

Egyébként nem értem miért csak 19-30 kombó indulhat a Jégcsarnoktól. Sok járaton javíthani lehetne, ha a Jégcsarnoktól indulna. Bár az meg a sofőröknek rossz. Kellene oda egy indítóállomás.

Előzmény: marky-511 (10233)
marky-511 Creative Commons License 2017.11.21 0 0 10236

 hiszen ez buszsáv lesz így barmikir bárhol megtud majd állni és kitudnak jelölni egy ideiglenes megállóhelyet hogyha esetleg szükség lesz rá

Ez igaz, de függ attól is, hogy mivel építik majd be. Ha zöldterület lesz helyette (ami nincs ellenemre, sőt), akkor azt már bajos lesz ismét feldúlni.

A másik gond, hogy az új megállónak nem lesz öble, így ha egy jármű megáll, az összes többinek várnia kell az utascsere végéig. A bíróságnál pl. külön sáv nyílik a buszsávból, így a megállni nem kényszerülő busz továbbhaladhat. Ráadásul úgy hittem, a megszűnő Csokonai Színház megálló miatt megszűnik a gyalogátkelő, de nem. Így viszont nem tűnik akkora nagy számnak, hogy kb. 50 méterrel közelebb lesz a megálló a Városháza villamosmegállóhoz. Ennél több értelme lett volna, ha a jelenlegi Kossuth utca megálló megmarad, és a Piac utca saránál lenne egy másik.

Előzmény: S6tech (10235)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!