Nem is tudom...nekem két francia autóm volt, egyikkel sem volt semmi bajom - az egyik egy nagyon első generációs (93 áprilistól gyártották, a miénk 93 szeptemberi volt, minden találkozón elhozta a "legöregebb" címet), meg egy második gen. Kangoo. Komoly bajom a fiatokkal sem volt eddig, full fiatból túl vagyok egy Grande Puntón és most van a Linea (meg első autónak egy trabant volt még Autobianchi A112 Abarth mocival, 127 fiat futóművel meg fékekkel elöl, Peugeot 205 GT futóművel hátul- - szóval 1/3 kelet német, 1/3 olasz, 1/3 francia - na ő is problémamentes volt)
Cégnél vannak németautó fetisiszák, van amelyiknek semmi baj vele, van amelyik szív. Aztán rájöttem, nem a német/francia/olasz/japán a szar/tuti, hanem a user. A legtöbb magyarra jellemző, hogy nem szereti rendben tartani az autót. Gyanítom ebből lesznek a 30.000 km szervizperiódusok, mert egymás fölé kell licitálni a gyártóknak, ha ezt a mentalitást ki akarják szolgálni (pedig aki 30.000 km-en át csak használja az autót az más galádságra is képes lehet...) Szóval vannak olyanok akik rendben tartják az autót és vannak akik csak használják. Gyanítom attól tűnhetnek a német autók megbízhatóbbnak, hogy ott a tulajok nagyobb arányban tartják rendben a vasakat (szinte minden opel tulaj ismerősöm ilyen "németesen fullprecíz") mint akik franciát/olaszt vesznek. Senki sem hiszi, de anyám unokatestvérének a 164 Alfával semmi baja (pedig az még Alfás körökben is kurva hírében áll) - csakhát karbantartja.
Ezt ne úgy értsd, hogy nem megy a lassú fordulaton, csak nehezen éri el, kicsit több idő kell ahhoz hogy felpörögjön a motor. Na majd ha vezeted megérted. Én 1-be nem szoktam kihúzatni. Ellindulok nyugiba, majd váltok 2-be, aztán szépen nyomom neki, /nem mint állat/ majd egyszer csak beindul a turbó úgy Isten igazából, és akkorát nyom, hogy tényleg kapaszkodni kell a kormányba. Én itt sem túráztatom agyon a motort hanem 3-ba kapcsolok és szinte ugyan azzal a tempóval gyorsulok tovább. Ez egy élmény hidd el. Nem kell ahhoz szét pörgetni, hogy gyorsuljon rendesen.
Blu & mee: Hát sajna tényleg semmi leírás sehol. Még a Net-en sem találtam Magyar leírást.
Na majd hogy hogy kell párosítani a telefont leírom később. MOst bocsi de nincs időm, mennem kell.
Csak annyit mondanék a "lenézett" Fiattal kapcsolatban. hogy volt egy 2,5-s sima diesel Cromám, 11 évesen adtam el, én használtam 9.5 évig. Összesen 453000 Km. volt benne. Ahhoz a motorhoz nem kellet 420000 Km-ig belenyulni. Akkor kezdett az olaj csöpögni s a főtengely szimeringnél, és a kuplung tárcsa is elkopott. Ezt cseréltem. Hát nekem ne mondja senki, hogy szarok a Fiat motorok. Na meg a Croma mint auto maga sem volt semmi, mint kényelem,mint felszereltség szempontjából. Én azóta is Fiat párti vagyok. A mellettem lévő Német "csodák mind kihullottak mellőlem és én még mindíg furikáztam a Cromával. És esztétikusan is jól nézett ki. Talán nem vagyok elfogul, de én a Fiatra szavazok, bármelyik "nagy" márkával szemben. Na majd a talin kitárgyaljuk a többit.
És ha már írtam, kérdezősködnék tovább, ha nem bánjátok! Ha igen, legfeljebb elhajtotok!:-)
Szóval úgy nagyjából végigolvastam az összes hozzászólást!
De sehol nem találtam benne olyat, ami kifejtené, hogy hogy is lehetne pontosan értelmezni a "turbólyuk", "lomha", "2000 fordulat alatt halott" és hasonló kifejezéseket.
Laikus vagyok ebben a témában, mint írtam, ugyanis soha életemben nem vezettem dízel autót.
De vezettem benzineset a 29 év alatt amióta jogosítványom van, vagy 300.000 kilométernyit, és motorral is mentem vagy 200.000 kilométert!
Tehát úgy nagyjából van fogalmam, hogy is működnek ezek.
De azt egyszerűen nem hiszem el, hogy kiadnak (rendes áron) 4 milláért egy dízel autót, amelyikben ha 1500-as fordulaton váltok feljebb, akkor nem lehet tovább gyorsítani?
Megáll, lefullad, nem gyorsul tovább, hanem egyszerűen "ottmarad" abban a sebességi fokozatban, és sebességnél, ahol feljebb váltottam, amíg vissza nem váltok egyet és oda nem lépek neki?
Nem hiszem!
Azt igen, hogy kicsit nehezebben veszi fel a fordulatot, de a többit nem igen.
Olyan autó nincs, amit így kiadnak, főleg ennyiért!
Az Albit 2.500-as fordulatnál váltottam feljebb, ami elég alacsony, de minden további nélkül ment tovább.
Lehet nem tudom pontosan kifejezni magam, de remélem érthető voltam.
Szóval még egyszer: elhiszem, hogy ha 2.000 forulat alatt váltok, lassabban fogja felvenni a fordulatot, de azt nem, hogy ezt egyáltalán nem tenné meg.
Másik kérdésem:
Sehol nem láttam, hogy valaki ezt a Blue&Me rendszert kivesézte volna, és sajnos a kezelési kézikönyvében sincs benne. Olyanokat hiányolik, hogy hogyan kell "párosítani" a telefont a kocsival, és egyáltalán, hogy miként kell ezt az egész dolgot kezelni.
A fenti 2 témában megköszönném tanácsaitokat, magyarázataitokat, véleményeiteket!
Inkább fals hibaüzenetek, meg kiégő izzók, mint más, komoly, bosszantó hibák! ;)
Franiák?! Ugyan már! Apósom francia autó fan, de.....
Thaliája 3 hónapos volt, amikor észrevettem a garázsba alatta kis olajcseppeket. Elvitte szervízbe, folyott a turbóból az olaj. Szerinted?
Előtte 1,4 16V (98 Le) Megane II Limusinja volt. Olyan lomha volt az autó, hogy az leírhatatlan. Az előtte lévő Thalia 1,5 dCi 65 Le-s autója vadállat volt ahhoz képest. Fél év után meg is unta, hogy nem megy rendesen és 10 litert eszik!
Nem kell attól annyira félni...1 hetes sem volt mikor megvettem bele egy pár 5500K-es izzót. Kértem a srácot dobja már bele (ugyanattól féltem, amitől te), láttam hogy kb. semmi extra nincs benne (persze nőgyógyászok előnyben) Egyhónapja kiégett az egyik (mindig be van kapcsolva nálam, meg sajnos mostanság ezt tapasztalom több ismerős különböző típusú autóinál - lehet hogy már az izzók is hamarabb avulnak hogy prögjön az eladás??? - így vettem egy párt. A balost kb. 3 perc, a jobbost 10 perc körül sikerült bevarázsolni. Szóval no para, csak türelem!
Daty Bácsi ;-D szeretnék csatlakozni a Téged nyugtatgatók táborához: nincs miért aggódnod, ezek igazából nem is hibák, a fődarabok meg biztosan rendben vannak! Nyugaton (Németben, pl.) is árulják a Lineát, és biztos nem másik gyártósorrol kerül le, mint a miénk. Azontúl, a két év gariidő lejárta után külön megvásárolható még két év, úgyhogy igencsak biztosak lehetnek a dolgukban...
Az első kerékjárat műanyag burkolatán lévő ajtócska (ami nem tudom, mi célból van, nem láttam mögötte különösebb szerelvényeket) esztétikai szennyeződésnél nagyobb bosszúságot aligha okoz, de igaza van Berigazek2 cartársnak, jobb letömíteni. Az enyémt ezzel a habosodó alvázvédővel oldottam meg, szükség esetén azért az ajtó nyitható lesz:
Az ajtóél kopása valszeg gyermekbetegség lehet, gondolom, az újabb szériákon módosították a habelem méretét. Mivel már tudtam a problémáról, és mert javíthatatlan kétkezi ember vagyok, és mert továbbá szeretem bújni a kocsimat, magam oldottam meg a dolgot. Az alábbi képen látható célszerszámot 8-as köracélból készítettem, és vele fészket vájtam a habelem felületébe; így már nem éri el az ajtó éle. Mellette minden feketemetál Lineatulaj jóbarátja, a feketemetál festék látható ;-), apróbb javításokhoz teljesen alkalmas, mert jó a színe (de ne legyen rá szükség)
Nyugi,nyugi ne idegeskedj. Attól hogy ilyen apro hibák vannak azért ez még Qrva JÓÓÓ autó!!
Igaza van Conan77-nek! Nézz meg egy Francia akármilyen márkát, hogy ott milyen tipus hibák vannak. És nem ilyen apró-cseprő dolgok hanem fődarabok. Peugeot, Citroen (Váltó, önindító, később meg turbo) A foswagonnál is futómű és gyujtás probléma. Nem beszélva a Ford dieselekről! 80-100000 Km. után izzító csere. Darabja 60-70000 ft. + munkadíj. Ezeket a dolgokat mind fórumokban olvastam, vagy szervizes ismerősök mondják. Ha útána nézel megnyugodhatsz a Fiat-nál nincsenek ilyen problémák. A nagy általános leírásokban az áll, hogy Kb. 200000 Km.-g nem kell a Fiat motorba belenyuúni. Ezalól kivétel ha vezérműláncot kell cserélni. De azt más autóba is kell.
Szerintem ne bánd, vagy ne bánjuk meg hogy Linea-t vettünk. A Fiat diesel multijet meg különösen nagyon jó motorok. A Franciák, és a németek csak ugatják a dieselt. A japánok is ezt a motort rakják a kocsiaikba. Miért nem Galt, vagy Nácit?
Hát...mit mondjak? Ezek az apró dolgok, mint pl. a csomagtartó utáni ajtólezárás, villogó hibaüzenetek, szerelőlyukak tömítetlensége, első ajtó festéklekopása, olyan gyakran és hamar kiégő égők eddig nem ébresztettek bennem nagy bizalmat a még át sem vett autóm iránt!:-( Lehet rosszul döntöttem, és jobb lett volna egy Megan, vagy Octavia, vagy esetleg Tiida? Bevallom, kicsit megijesztettetek!:-(
Az Albi áprilisban lesz 4 éves, de még soha nem hozott hibaüzenetet, és még égőt sem cseréltem benne!
Én azt hittem, hogy egy klasszisokkal drágább autó klasszisokkal jobb, és megbízhatóbb is!:-(
Igen ez egy agyrém. Azt kellene így büntetni, aki kitalálta ezt a lámpát. Miért nem lehet ésszerűen megcsinálni valamit. Még a szervizesek is szentségelnek ilyenkor, mikor izzót kell cserélni. Már hátul cseréltem, az is kész téboly. Egy izzó cseréhez ki kell venni az egész lámpatestet, aztán szét kell szedni darabokra, és a végén férsz hozzá magához az izzóhoz. Meg aztán a sok kis müanyag kütyükre nagyon kell vigyázni mert könnyen eltörnek, cserélni meg csak egybe lehet és az sokba kerül. A szervíz nem cseréli gariba.
Ma délelőtt mentem egy kőrt, és látom ég a világítás problémát jelző kis sárga kütyü. Hát nézem, és a bal első tompított nem ég. Na ez sem lesz kis kaland mire kicserélem. Ötlet? Köszi. Kiskabo
Ez a csomagtartótéma sztem érdekes jelenség. Nem hiszem el hogy ez így van gyárilag! Sztem hülyeség amit mondtak. Nekem még egyik fiatomnál (sőt bátyám fullos Stilo kombijánál) sem volt ilyen "magánakciója" a csomitartónak :))
sztem valami nincs jól bekötve a központinál.
Majd kiváncsi leszek én is a tapasztaltabbak véleményére ez ügyben!
Nem szeretném ha pl. nyaraláskor spanyolban bezárna :))
Nekem is csinálta, kicsit megijedtem, de semmi komoly, azóta is működik minden. A fiatnál sem tudtak hozzászólni, azt igérték megkérdezik, ez volt tavaly ősszel azóta nem szóltak.
üdv
Azért ha sikerül kideríteni az okát, légyszi oszd meg velünk.
..barátom ,dehogy piszkálódom,sőt...azt írtad,hogy most garázsban állsz és én viccből visszaírtam,hogy álláskor ezt nem tudod megnézni,azaz...
,,Egyébként ha megálltam vele, de járt a motor, akkor is villogott..."
...én azt mondtam,hogy állítsd le a motort és VEDD ki a slusszkulcsot és utána tedd be és indíts újra és,ha a hiba újra fennáll akkor mást is lehet csinálni még,de te nem értettél meg,mert a fenti mondatot írtad vissza nekem...:((((..azaz a motor járt..ezek szerint nem állítottad le és nem vetted ki a kulcsot.....
...néha párát kap némelyik érzékelő a motornál és ezt produkálja,ne ijedj meg...ha megszárad lehet,hogy helyre jön...!!!!