A téma a BKV buszai: járművek, alkatrészek, kiszolgáló létesítmények.
A többi szolgáltató, és a BKK minden más tevékenysége offtopic.
Más szolgáltatók topicjai:
A kerítést talán most megcsinálják, de elfért már ott csuklós Volvo, 415,435,260,280,modulo, C68 modulo, localo mikor mivel pótoltak. De szerintem méretben az U10 a legalkalmasabb a vonalra.
Szerintem igen, ha máskor nem, legközelebb egy Budapartos átszervezésnél előveszik. De jó lenne minél előbb. Eredetileg amúgy az 1-es 2019-es meghosszabbításakor volt tervben, de elhalt.
Ez egyáltalán tervben van még:? "Ha átkerül majd a Bocskai-Nagyszőlősre". Mert idestova 10 éve tart már a T. utasok szívatása a délutáni csúcsban Kf-Gazdagrét között. :-(
"Nyári menetrendváltáskor meg mehetnének a 226-oson, vagy ácsoportosítva valamelyik pesti telephelyre, 117-185-re pl."
Oda simán, a 117/185 pl teljesen jó lenne erre. Bár hozzáteszem, ideje lenne Kőbányán variálni a helyi hálózattal, és kezdeni valamit a 117/185/217 trióval, mert pl. a 185 kihasználtsága csúcsban is gyász. Hetente 2-3x megyek a Szent László út környékére, eleddig a 185-ösön nem láttam arrafelé 2 utasnál többet...
Egyik érintett viszonylaton sincs tartósan 50% feletti kihasználtság. A zsúfoltságérzetet meg szerintem kitárgyaltuk már valamelyik topicban. Akkor hova pakolnád el ezt a 65 kocsit?
Az általad felsorolt viszonylatoknál melyek azok a tartós időszakok, amikor folyamatosan, minden indulás egy órában mondjuk 80% feletti kihasználtság van? Teljes üzemidőt megnézve egyiknél sem fogunk ilyet látni, még a 149-esen sem. Persze, ha 3 banyatankos felszáll, már könnyen lehet zsúfoltságérzeted. A 153-ast meg Te is mindig megakarod szüntetni, most szerinted már a szóló is kell oda:) 216-osra pedig a téli menetrendjében vígan elszaladgálnának. Nyári menetrendváltáskor meg mehetnének a 226-oson, vagy ácsoportosítva valamelyik pesti telephelyre, 117-185-re pl.
Mondjuk a "maxi midi" helyett találóbb is lenne a "rövid szóló" kifejezés, mert a sok agytröszt nem érti, hogy majdnem akkora buszok, mint a 260-asok voltak, az azt megelőző típusoknál pedig még nagyobbak is :P Kíváncsi leszek amúgy, hogy árban, üzemeltetési költségekben hogyan alakulnak majd a normál szólókhoz képest, de túl nagy megtakarítással szerintem nem kell számolni, így ez a beszerzés ekkora mennyiségben nem tudom, hogy indokolt-e (ha lesz belőle valami egyáltalán).
Látod mégis van aki szerint nem fért el az átlagos 30-45 fő utas egyszerre rajta.:D A citaro k például 10.5 méter mint írtam,50 centivel rövidebb mint a 260.
Cinkota is kaphatna mondjuk,teljesen jók lennének pl a 174-re ( más szerelne át napközben a 244-re helyettük) ,175-re,197-re,144-re,92-re.Ez munkanapi kiadás szerint ha jól emlékszem összesen 16 körüli autó,hétvégén kb 12 db.
Azért egy 21-es családra, 33-ra, 99-re, 105/210/210B-re, 110, 112-re, 114-es családra, 182, 182A, 184-re, 282E, 284E-re kevés lenne a kétajtós ma is, de a 95/195 se az a kétajtós pozitív csúcsban.
A 65 állományi kocsi ~59darabos kiadást eredményezhet, ami pedig elég sok viszonyolat maxi-midisítését jelentheti. Aztán még azzal is számolni kell, hogy jön az Arriva 20 forgalmi midivel, BKV-ak meg ott marad a 16 Karsan (12db-os kiadással?) azokat is el kell szórni valahová.
Csak 4 verziót készítettem, de ezt a végtelenségig lehetne csürni-csavarni... :D Ha jönne a +20 opciós, akkor meg gondolom a pesti oldal is kapna, na akkor meg aztán végképp lehetne matekozni, meg az unalmas perceimet kitölteni:)))
Azért, mert ha bármilyen okból, mégse csak lézengenek az utasok, akkor nem kell verekedni a ki-bejutáshoz a szűk hátsó részen, álló motoros kivitelnél lépcsőzni sem kell.