Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

oljeg12 Creative Commons License 2021.01.20 0 0 48474

Ez az autó 2016 nyarán került hozzám. Már az első télen is ugyan ezt csinálta. És azóta se változott. Hiába cseréltem porlasztócsúcsit is. Az izzító gyertyák is jók. Voltam egyszer Szekszárdon a Péternél. Vissza kerestem és ez 2018 novemberében volt. Péter ellenőrizte a porlasztót, a szelephézagot a kompressziót és az izzító gyertyákat is. Minden rendben volt. Az egyik hengernél 29, a másiknál pedig 27 kp/cm2 volt. És ha akkor, sőt már előtte is ilyen nehezen indult hidegben, akkor valami más lehet a probléma. Csak hogy mi? Ez itt a kérdés.

Előzmény: tanijani (48472)
oljeg12 Creative Commons License 2021.01.20 0 0 48473

Köszönöm. keresnem kell valakit, aki megcsinálja.

 

Előzmény: tanijani (48472)
tanijani Creative Commons License 2021.01.20 0 0 48472

Mindenképp mérnék kompressziót....

 

Előzmény: oljeg12 (48471)
oljeg12 Creative Commons License 2021.01.20 0 0 48471

Köszönöm a választ. Nem megnyugtató, mert még mindig nem tudom, hogy mi is lehet a probléma. Ha a kopás okozza a problémát és vékonyabb tömítő lapot tennék, akkor valószínű megoldódna a probléma. De ott van a másik jelenség, ami arra mutat, hogy nem a kopás (vagy legalább is nem csak az) a baj. Mivel indulás után, néhány másodpercig, csak egy henger megy. Már az is eszembe jutott, hogy talán a szeleptányér és a szelepfészek kopása miatt, nem zárnak rendesen a szelepek. És az egyik talán kicsit jobban zár.

Előzmény: Bakancs4 (48470)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.01.20 0 2 48470

Egyik henger vagy kevesebb anyagot kap. Vagy nem megfelelő időben van a befecskendezés. Ami képet mellékeltél a hozzászólásodban, én abból csak annyit látok, hogy le van véve az adagoló teteje. És hol van neki a vezérlése, amivel lehet állítani az anyag mennyiséget, vagy a befecskendezési időt?

 

A befecskendezés idejét a tömítőtalp vastagsága állítja . Ha vékonyabb tömítést teszünk bele akkor hamarabb emeli a dugattyút a bütyök és hamarabb (korábban ) történik a befecskendezés . Ha vastagabbat akkor később . Amennyiben kopik a bütyök a tengelyen akkor pedig késés lesz -- gyanúm szerint ez következett be a fehér EVO-mon , de még nem vizsgáltam meg a motort .

Az anyagmennyiséget a regulátor állítja be , ha ugyanis a motor annyira forog , hogy már nem az indítási , hanem az alapjárati fordulatszámmal jár akkor a regulátor röpsúlyai kilendülnek és ettől kedve a füstcsavar ütköztetője maximálja a befecskendezhető mennyiséget . A dízelmotorok ugyanis nagyobb dózist löknek be indításkor , mint amikor padlógázon a maxon pörögnek . A lenti táblázatban is ez látható -- ez ugyan a Lombardini gépkönyvéből származik , de az elv ugyanaz . Indító pozícióban ( position démarreur ) másfél-kétszer annyit jelöl , mint nyélgázon .

 

Az adagolóelemek egymáshoz viszonyított mennyisége ( ezt hívják szinkronizálásnak ) is állítható , ennek módja gyártmányonként eltérő . Most így kapásból a Kubotát nem tudom , mert még nem kellett állítgatnom és fotót se találok róla .  Mérni viszonylag egyszerű : valami kis mérőhengerbe fecskendeztetnek a porlasztócsúccsal és közben meghajtják az adagoló tengelyét .

 

Továbbra is tartom abbéli véleményemet , hogy nem adagolóhiba okozza a nehézkes indítást . Attól pedig óvva intek mindenkit , hogy diagnosztikai mérések ELŐTT nyúljon az adagolóhoz . Persze , valóban lehet hibája annak is , de ha konkrétan kimérésre került valami nemkívánatos helyzet akkor tekergessünk el , cseréljünk ki bármit is .

 

 

Előzmény: oljeg12 (48469)
oljeg12 Creative Commons License 2021.01.19 0 0 48469

Na végre eljutottam addig, hogy tudok válaszolni a nekem címzett hozzászólásra. Az utóbbi időben annyira össze volt keverve nálam minden, hogy még a biológiai egyensúly is kezdett összekeveredni.

Nyemcsok75 javasolta az izzító gyertya cserét. Évekkel ezelőtt valaki rakott fel képet NGK YE01 izzítógyertyáról, ami jó az aixamhoz. Én azt a képet elmentettem. Az autós boltba, ahová szoktam járni, több mint 9000 Ft az ára. Mondtam, hogy interneten 5500 körüli árban láttam. Elkezdett az eladó keresgélni az adatbázisokban, és talált 5600 Ft árban, amit másik cég gyárt, de ugyan az, csak más névvel. Vettem olyat. Mikor kiszedtem a motorból a gyertyákat, akkor derült ki , hogy a menet M8x1, míg az új gyertyáé M10x1. De azért addig nem raktam vissza a kiszedett gyertyákat, míg ki nem próbálom. Jók voltak a gyertyák. Visszavittem a boltba a nem megfelelő menetméretű gyertyákat és vissza kaptam az árát.

 

Péter azt írod, hogy az adagoló nem szokott csak úgy elállítódni. Én pedig most már másra nem tudok gondolni. Porlasztócsúcsokat kicseréltem, amit az adagolós szerint, még nem kellett volna cserélni. Izzítás jó. A probléma, már akkor is ez volt amikor megvettem az autót. Akkor szerintem csak is adagoló probléma lehet. Mikor beindul akkor pár másodpercig csak egy henger megy. Egyik henger vagy kevesebb anyagot kap. Vagy nem megfelelő időben van a befecskendezés. Ami képet mellékeltél a hozzászólásodban, én abból csak annyit látok, hogy le van véve az adagoló teteje. És hol van neki a vezérlése, amivel lehet állítani az anyag mennyiséget, vagy a befecskendezési időt?

Előzmény: Bakancs4 (48440)
WooDoo Creative Commons License 2021.01.18 -1 0 48468

A tieddel az a gond, hogy L7e kategóriás, ami egyértelműen látszik az alváz számból. Hiába tennél bele 4 kW-os motort, akkor sem lehet L6e, jogszabály tiltja az ilyen jellegű átminősítést. Az alvázszámot kellene megváltoztatni, de az már bűncselekmény. 

Ebben az országban bármilyen bontószökevényt le lehet vizsgáztatni valahol, nem értem miért nem ebbe az irányba keresgélsz? A másik megoldás, egy rendszámos L6e donor beszerzése, de ha abba átrakod a Z482-es motort, elvileg az sem szabályos, viszont senki sem veszi észre.

Előzmény: rascal egy (48462)
brömbi Creative Commons License 2021.01.18 0 1 48467

Ez bizony igaz. Én is erre gondoltam.

A szabály, az szabály. Csak nem tudom így megfogalmazni.

Visszatérve az L7e- re, Az motor nélkül is L7e marad. Ezért járható út, a többek által javasolt pakolás. A járművet, ha két évente vizsgáztatnom kéne, már nem lenne fedél a fejem felett.. A jog, meg a szabály, nézőpont kérdése. Több oldalról meg lehet közelíteni. Szegény Pelikán Józsefet is, egyszer megbüntették, utána megdicsérték... Nem is emlékszem már, mi lett a vége...😅😅

Jót akart.

Előzmény: Bakancs4 (48465)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.01.17 -2 2 48466

Hallottam már olyat is, aki elől két kerékből csinált egyet. De az már nekem, szabájtalannak tűnik.

 

A hír igaz , de kicsit pontosításra szorul ( nem Moszkvában , nem Mercédeszeket , nem osztogatnak ...)

  • -- nem elől volt hanem hátul
  • -- nem L7e-vel volt hanem L6e-vel
  • -- nem tiltja semmilyen rendelkezés
  • -- nem szabájtalan hanem szabálytalan
  • -- egyébként én csináltam ...

 

Előzmény: brömbi (48461)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.01.17 0 1 48465

Ha kivonom a forgalomból és eladom egy bontóba, akkor valaki megveheti és akár át is építheti, majd műszaki vizsgálat után üzembe helyezheti.

 

Az újbóli üzembehelyezés után is L7e-nek marad , legalábbis ha legális az egész ügymenet .

Mellesleg azt írtam már , hogy nem kell bontóba adni ... Beviszed az okmányirodába a törzskönyvet-forgalmit és a rendszámot , fizetsz ( asszem) 2300 Ft-ot és a járgányt az utolsó csavarig megtarthatod . Visszaadják a törzskönyvet és a forgalmit  kilyukasztva . ( 326/2011 korm. r. 110§ (4)-(6) )  Ezeket a járgánnyal együtt eladhatod , és akinél megvan a járgány meg a lyukas okmányok , illetve egy adásvételi az utolsó bejegyzett tulajdonostól ( vagyis tőled ) -- ha netán több kézen ment át forgalomból kivont masina akkor a teljes tulajdonosi lánc meg kell legyen . Szóval megvan a járgány és az okmányok akkor ismét forgalomba helyezhető egy hatósági műszaki vizsgálat után -- értelemszerűen te is újból forgalomba helyeztedheted . Ha viszont bontási igazolással került kivonásra akkor nem lehet belőle többet járművet csinálni .

Én semmiképp nem bontanám el , keresnék egy normális vizsgahelyet és leműszakiztatnám . Az nem tudom mennyire gond , hogy van megkezdett illetve bukott műszakija már valahol , de MINDEN megoldható .

Ha nagyon eleged van a kétévenkénti műszakiból akkor fel kell hajtani egy lepusztult -törött-motortalan-kirámolt , de olcsó és  rendszámos kis mopedautót és abba átlapátolni a jó cuccaidat . A lényeg , hogy az alváz és az alvázszám eredeti legyen , ahhoz ne nyúlj .

Előzmény: rascal egy (48462)
rascal egy Creative Commons License 2021.01.17 0 0 48464

A különbség csak az, hogy nagyobb motor van benne. Ha azt kisebbre cserélem, akkor már megfelel a másik kategóriának. 

Előzmény: XANTIi (48463)
XANTIi Creative Commons License 2021.01.17 0 1 48463

Nem roncsként kerül be, legfeljebb lelakott állapotban. De a gyártmánytáblája L6e kategóriát igazol.

Ha veszel egy lerúgott L6e-t és sokmindent kicserélsz benne, az a magánügyed. L7-ről L6-ra nem tudod átváltoztatni, mert a típusbizonyítványt a gyár adja ki.

Előzmény: rascal egy (48462)
rascal egy Creative Commons License 2021.01.17 0 0 48462

Ezt valójában nem értem. Az országba a mopedautók nagy része roncsként kerül, majd felépítik műszakiztatják és eladják. Ha kivonom a forgalomból és eladom egy bontóba, akkor valaki megveheti és akár át is építheti, majd műszaki vizsgálat után üzembe helyezheti. Akkor ezt én miért nem tehetem meg? A vámot már kifizettem, az enyém és moped.

 

 

Előzmény: WooDoo (48459)
brömbi Creative Commons License 2021.01.17 0 0 48461

Én kerítenék egy szerelőt, és mindent átrakatnék egy másikba. Ezért nem raknak a dutyiba, kell ott a hely m@snak. A traktorokat nem kell vizsgáztatni. Papírjai legyenek..  Hallottam már olyat is, aki elől két kerékből csinált egyet. De az már nekem, szabájtalannak tűnik.

rascal egy Creative Commons License 2021.01.17 0 0 48460

Nem kaptam meg, írtam a citromail címedre

Előzmény: tanijani (48458)
WooDoo Creative Commons License 2021.01.17 0 0 48459

Ahogyan te szeretnéd, úgy nem lehet legálisan megcsinálni, bűncselekmény elkövetését meg nem fogja senki javasolni...

Előzmény: rascal egy (48457)
tanijani Creative Commons License 2021.01.17 0 0 48458

Írtam privátban....

Előzmény: rascal egy (48457)
rascal egy Creative Commons License 2021.01.17 0 0 48457

Dunakeszin lakom. Van min gondolkodnom. Ha kivonatom a forgalomból és nálam marad, akkor milyen módon tudom mopedautóként újra forgalomba helyeztetni? Én elveszek az ügyintézésben, erre valóban kellene valaki, de az előző mopednél már ráfáztam erre is

 

 

Előzmény: Bakancs4 (48456)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.01.16 -2 1 48456

Azért ide kellett vinnem, mert keskeny és állítólag csak itt van keskeny fékpad, ahol mérni tudják.

 

Hülyeség , az én 400-asom ( aminek kisebb a nyomtávja 8 cm-rel , mint nagy testvéreké ) a normál vizsgasoron ment végig annak idején amikor rendszámot kapott . Ugyanott pedig egy Chatenet Media-t vittem vizsgára most ősszel egy barátom megbízásából , az is elfért azon az állványon , amint Golksvagen Wolfokat nézik .

 

 

 

Azt mondták, hogy csak ide vihetem, ráadásul csak én, a tulajdonos vihetem, nem bízhatom másra a vizsgáztatást. A kormányablakon keresztül foglalhatok időpontot és ők ide küldenek.

 

Nettó baromság : oda viszed ahova akarod . Nem is értem miképp kerül képbe a Kormányablak . Lejár az időszakos műszakim , keresek egy vizsgahelyet a több százból , odaviszem a kocsit és levizsgáztatom , vagy átmegy vayg bukik .  Persze nem ennyire egyszerű a képlet , mert a vizsgaállomásoknak kategóriánkénti akkreditációjuk van . Mit vizsgáztathat , és mit nem . Gépkocsi 3,5 tonnáig , afölött , autóbusz , motorkerékpár , lassú jármű , mezőgazdasági vontató stb. De állítólag gyártmányra is lehetnek megkötések . Az viszont tuti , hogy ahol személygépkocsit is  ( M1 ; N1 ) , motorkerékpárt is vizsgáztathatnak ( a legtöbb hely ilyen ) azok megcsinálhatják .

 

Nincs más lehetőségem, ha ettől meg kell válni, akkor már csak a kerékpár marad. Minden pénzem ráment már.

 

Ezzel még várnék . Jegyzem meg : ha véglegesen kivonod a forgalomból akkor nem kell bontási igazolást vinned , szó nélkül kivonják a forgalomból végleg . És akkor nálad marad az üzemképes kocsi , benne a 482-es motorral , a 8-as difivel , a nagy féktárcsákkal , az ép szélvédőkkel . Néha lehet olcsón venni motorhibás , törött szélvédős mopedautót  kibelezve ...

 

Nem hinném, hogy itt nepper bármit tehet. Egy sem volt ott, mindenki a saját autóját vizsgáztatta, volt ott vagy 10 taxi is, egyenként a saját sofőrje vizsgáztatta.

 

Nem győzünk meghatalmazásokat gyártani a műszaki vizsgákra -- mint fentebb említettem én most ősszel rendszámoztam be egy olyan kocsit aminek nem én vagyok-voltam a tulajdonosa . Nem időszakos műszaki volt , hanem első magyarországi forgalomba-helyezés . Még a regadó befizetést -- és az illető tulajdonos ehhez kapcsolódó vámhivatali regisztrálását -- is én végeztem , meg a rendszám átvételét is .  Normális országban ha lejáróban a műszaki akkor elviszik a kocsit egy szakembernek tekintett autószerelőhöz  aki átnézi , amit kell kijavítja és elviszi vizsgára . Pár éve felröppent a kellemes -- de később tévesnek bizonyuló -- hír : nem kell meghatalmazás a műszakira , bárki odaviheti efféle hülye papír nélkül . Mert ugyebár nem életszerű , hogy valakinek ellopják a háza elől éjszaka a kocsiját , elvigyék műszakira (kifizessék ) majd következő éjszaka visszategyék a ház elé a tulajdonos akarata ellenére frissem vizsgázott családi kedvencet ... Amikor erről szó volt egy cikkben leírták : Magyarországon a járművek 80%-át nem a tulajdonos ( üzembentartó ) viszi vizsgára -- és akkor nem beszéltünk a céges masinákról .  A taxisok úgysem tudnak az autójuk nélkül dolgozni , ha pedig alkalmazottként vezetik a sárgaságot akkor a főnöke gondolom nem fog külön fizetni valakit , miközben az embere a lábát lóbázza .

 

 

sokkal kevesebb követelményt kell teljesíteniük és eleve jóval alacsonyabb a vizsgadíj is . Nincs lengéscsillapító és emisszió vizsgálat , illetőleg elegendő lenne a lassulásmérés is . - ez le van irva valahol? Van egy rendelet, amire esetleg hivatkozni tudok??

 

Utána kéne túrnom a jogszabálynak , de úgyse mész vele semmire . Keresni kell egy normálisabb vizsgahelyet . Barátom vitte első forgalomba-helyezésre a mopedet , vagyis a központi-hatósági vizsgahely volt . Megnézték a lengéscsillapítót is , nem volt  jó . Mondja is neki a vizsgabiztos , hogy mérés szerint nem megfelelő , de mivel ezen a járműkategórián nem vizsgakövetelmény a lengéscsillapítók ellenőrzése , ezért nem bukási ok . Csak tájékoztatták róla az ügyfelet ; meg is kapta a rendszámot a járgány .

 

A kvadokat sem tudják fékpadra tenni , azok is ugyanúgy L6e-be vagy L7e-be tartoznak , mint a mopedek .

 

Nem hinném, hogy itt nepper bármit tehet

 

Maradjunk annyiban , hogy lényegében BÁRMIT le tudnak vizsgáztatni -- nem kívánom a személyes élményeimet az elmúlt évekből kiteregetni itt a világ előtt , de röviden : a vizsgák elég nagy szórást mutattak .

 

Hol laksz egyébként ?

Előzmény: rascal egy (48444)
Bakancs4 Creative Commons License 2021.01.15 0 0 48455

Írtam is , hogy voltak indítási nehézségek , amelyek a gyertyacsere után megszűntek .  A másik  gyertya egyébként a végén izzított ( ahogy kell ) , de az is rövidebb volt a kelleténél . Emiatt egyrészt nem a kúpos váll tömített , hanem a menet , az látható abból , hogy a rövidebb gyertyának kormos a kúpos tömítő-felülete , és a menet eleje is . Másrészt mivel a izzítórúd is rövidebb volt ezért nem nyúlt be elég mélyen az örvénykamrába .

Előzmény: XANTIi (48447)
nyemcsok75 Creative Commons License 2021.01.15 0 0 48454

Szia. 

Beszéljünk a block témáról.

 

Előzmény: Bakancs4 (48441)
WooDoo Creative Commons License 2021.01.15 -1 0 48453

Akkor jó régen vehetted, én már évek óta azt látom, hogy nagy ívben tesznek a mopedautókra a rendőrök.

Ősszel volt itt valami nagy közlekedési akció, amikor éppen robogtam kifelé a városból. Nem volt senki körülöttem az úton, amikor láttam a szalag korlát mögött, hogy két rendőr szinte fut kifelé az útra. Amikor leesett nekik, hogy egy mopedautó jön szembe, visszakullogtak. Hasonló eset volt több is.

Ha úgy érzed, rendszám nélkül se lenne nagy rizikó közlekedni, akkor miért nem intézel egy német robogó rendszámot? Jóval drágább ugyan a kinti biztosítás, de ott nincs műszaki vizsga. A külföldi rendszámot meg ki lehet dumálni, annyira már nem harapnak arra sem. Tavasztól őszig én is egy lejárt német robogó rendszámmal furikáztam, néhányszor előzött meg rendőr autó, de nem foglalkoztak vele.

Előzmény: rascal egy (48449)
rascal egy Creative Commons License 2021.01.15 0 0 48452

- sokkal kevesebb követelményt kell teljesíteniük és eleve jóval alacsonyabb a vizsgadíj is . Nincs lengéscsillapító és emisszió vizsgálat , illetőleg elegendő lenne a lassulásmérés is . - ez le van irva valahol? Van egy rendelet, amire esetleg hivatkozni tudok??

Előzmény: Bakancs4 (48437)
rascal egy Creative Commons License 2021.01.15 0 0 48451

Nem hinném, hogy itt nepper bármit tehet. Egy sem volt ott, mindenki a saját autóját vizsgáztatta, volt ott vagy 10 taxi is, egyenként a saját sofőrje vizsgáztatta. Azt hiszem nem véletlenül volt idegbeteg a vizsgáztató. 5-en vizsgáztattak, az előző vizsgán 2-3-an

 

Előzmény: WooDoo (48448)
rascal egy Creative Commons License 2021.01.15 0 0 48450

Nekem ott azt mondták, hogy csak én vihetem. Az előző műszakin nem is volt gond. 

Előzmény: WooDoo (48448)
rascal egy Creative Commons License 2021.01.15 0 0 48449

Mert akkoriban, mikor vettem, a rendőrök rendszeresen vegzálták a mopedeseket és mivel nekem Bp-re kellett bejárni dolgozni, és a lányomat suliba vinni így ezt el szerettem volna kerülni. Nem is volt gondom vele. Most azonban már nem járok szinte sehova, viszont itt nincs rendes tömegközlekedés így nagy szükségem lenne rá, de arra egy rendszám nélküli moped is megfelelne. Viszont ebben már szinte mindent kicseréltem, sok munka és pénz árán, minden csavart ismerek benne, nem szívesen válnék meg tőle, na meg nem is telik rá. A "cihába rejtett millióimat" épp nem találom :) 

Előzmény: WooDoo (48448)
WooDoo Creative Commons License 2021.01.15 0 0 48448

Kizárt dolog, hogy csak személyesen lehet vizsgáztatni, meghatalmazással bárki viheti. Keress egy okmányneppert, azoknak van emberük, aki áttolja a műszakin 10e-ért.

Egyébként minek vettél L7e-t? 

Előzmény: rascal egy (48444)
XANTIi Creative Commons License 2021.01.15 0 0 48447

Nekem azt mondták az okosok, az izzítógyertyának a vége kell, hogy izzon. Amiket kipróbáltam, azokon úgy is volt. Ami a képen látszik ott meg a töve.

Előzmény: Bakancs4 (48443)
rascal egy Creative Commons License 2021.01.15 0 0 48446

Nincs más lehetőségem, ha ettől meg kell válni, akkor már csak a kerékpár marad. Minden pénzem ráment már. 

Előzmény: nyemcsok75 (48435)
rascal egy Creative Commons License 2021.01.15 0 0 48445

Azt hittem szétrázzák, az a csoda, hogy ezt túlélte és haza tudtam vele jönni. Azért ide kellett vinnem, mert keskeny és állítólag csak itt van keskeny fékpad, ahol mérni tudják. De átvitték egy másik sorra is ahol a nagyobb járműveket mérik, és ott aztán adtak neki rendesen, csoda, hogy nem esett szét.  Az előző vizsgán nem tették ezt vele. Akkor végig ment a saját során és készen voltunk. Most nem. Ráadásul néztem a másik sorokban vizsgált normál autókat, azokkal nem csinálták ezt. 

Előzmény: rascal egy (48444)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!