A topic célja a BMW motorkerékpárok tulajainak és azoknak a szimpatizánsokanak az összefogása, akik szeretik ezt a motormárkát.
Szinte hihetetlen, hogy nincs ilyen Topic még!
Ma megérkeztek végre az alkatrészek, így vissza tudtam szerelni a hengerfejeket.
Nagy felelőtlenül a sikeres indítás után motoroztam 30km-t és még telefont is elfelejtettem vinni :)
A motor szépen működik, gombnyomásra indul, annak ellenére, hogy a szinkron nagyon szétmászott: 30-40 centi vízoszlop (30-40mbar) a difi. Persze 110km/h körül határozott vibráció van. Ma már nem volt idegzetem ezzel játszani, majd holnap.
Gyorsan rámértem a kompresszióra: ugyanazzal a műszerrel és ugyanúgy mérve most 10 bar, míg előtte 16 fölé ment.
Csökkenést mindenképpen vártam, mert elég vastag kokszréteget vakeráltam le, de azért ez meglepett. Remélem, nem rontottam el semmit.
Összességében elég sok munka volt, főleg, hogy menetközben ismerkedtem a technikával, illetve rengeteget el tudtam pepecselni, mire meg tudtam tisztítani az égéstereket, csatornákat, szelepeket. Lecsiszoltam a hengerfej tömítőfelületét, minimálisan becsiszoltam a szelepeket, szelephézagot is beállítottam, a himbatengelyek axiális játékát is levettem 0,05mm-re, ahogy a szervízkönyv írja.
Az simán lehet, hogy a váltókérdés elhomályosította a kopó markolat problémáját. Vagy még inkább az lehet, hogy akkor csak elméleti kérdés volt, mert éppen újszerű GS-em volt markolatkopás nélkül.
Az is szinte normális, hogy elfelejtettem, de az szinte biztosan nem, hogy te erre így emlékszel. :) Minden téma ilyen nyomot hagy benned, vagy ez különösen megérintett? :)
Bocsánat, megtarthattam volna magamnak ezt a hozzászólást!
Gratula az új gépezethez, mindig is tetszett ez a forma. Valahogy kevésbé robusztus, olyan karcsúsított, és könnyedebb vezetni, nemhiába lett sikeres.
Talán egy 1300 Gs-t bevállalok extrák nélkül, annak biztos csendesebb a blokkja a vízhűtés miatt. Ja és egy fojtott verziót, a saját testi épségem megőrzéséért.
Szép kerek évforduló (lenne) a 100 év. A magyarországi importőr, a kereskedők nem gondolják, hogy érdemes lenne a megemlékezésre, miközben a GS évek óta piacvezető a 125-ős robogókat is lenyomva. A profit számolása mellett nem jut idő a hagyományok ápolására.
A 90 éves jubileumot is saját erőből ünnepeltük meg, helyet bérelve, sátrat állítva, saját motorjainkat kiállítva a Közlekedési Múzeumnál.
Lehet hogy van olyan modell , amelyiknél le lehet venni , de én mikor a K16-osról le akartam hámozni , ott is azt tapasztaltam , hogy rá volt öntve a fűtőszálra , meg a műanyag alapra . Végül is , le lehet róla vakarni , de elég macera...