Irtam egy hszt... es toroltem.. mert nem tudom mire irtam. :)
de a lenyeg, sztem fesziteni kell a primer lancot.. ha nem feszes... mert ad oly pofonokat az utanlevo elemeknek... hogy gyozzek viselni.
(feszes lancnal.. majd statikus allapotot erhetsz el..mig laza lancnal.. kap az egesz rendszer oly dinamikus pofonokat.. hogy Fulig Jimmy beleroppanna. )
tehat szombat van... vagy volt... de en raknek oda feszitot.
teljesen kizárt hogy a primer oldalon a fogaskérék csillapitott legyen? mint pl az autókuplungok rugóval, vagy a hátsó lánckerekek gumiba égyazott körmökkel? ez azért sokat finomitana a dolgon. szvsz csináld meg tákom bákom fixkerékkel feltaknyolva. térj vele párat, hogy meglegyen a filing meg a prezentáció a családnak aztán lehet továb finomitani.
Most azon gondolkodom, hogy nem is lehet egy automata láncfeszítő benne, (rugós) mert irtó erős rugó kéne bele. Mert szemben a kétüteműekkel, amikor jön a sűrítési fázis, ami kb 3 szorosa a dieselnél egy kétüteműhöz képest(?vagy több?), akkor annyival nagyobb erő is hat a láncra, ami meg hat a feszítő rugójára. Egy harley-s csávó mondta, hogy neki a primer láncfeszítésben nincs rugó s ezzel automatika, egy recés lécet kell az ellendarabon feljebb-lejebb állítani és csavarral (hozzá)lehúzni. Aztán olyan a következő ellazulásig. Bár csak próbálok logikázni, de igazábol hiányoznak mőgülle a tényismeretek.
nekem a 350esen nem volt láncfeszítő, de ha megtartottam a bringát akkor bronzból csináltattam volna bele egyet. olyat ami leköveti a lánc természetes ívét amikor fordulatban van. az bele fért volna a blokkba ott meg amúgy is ált az olaj. én speciel utáltam a lánccsapkodást. ahhoz hogy mozduljon a vas kellett neki az előgyújtás, akkor viszont alacsony fordulaton csapkodott.
Hogy ne kelljen a vastag törvényi kódexet elolvasnod, esetleg felhívhatot az NKH központjában Rajnai Józsefet 460-2256. Tökéletesen értelmes tájékoztatást kaphatsz tőle legalább is a motorépítés jogállási oldaláról. (már az épített járművek forgalomba helyezhetősége és a jelen magyar jogszabályok közötti viszonylatban)
Végül is magam nitteltem a láncot. Ilyen lett. Láncfeszítés végett tettem oda azt a kiskereket, hogy megnézzem a "fekvését". Így nem lehet odaépíteni, ahhoz egy szemet vissza kéne tenni, akkor a kiskerék is a két nagyobb helyfoglalásán belül esne. De segítsetek! Kell ez oda egyáltalán? Az Etz-re gondolova , abban halál laza a lánc, és ott is azért van egy sebessége a láncnak. Vagy itt most a diesel oda-vissza rángatása miatt nagyon is fotos a feszítés kérdése? Ki mit mond?
Egyébként MECSI, az ígéret szerinti beindítást a feszítés nem gátolhatja. De rá kellett jönnöm, előtte mégegyszer mindent szét kell szednem, mert a váltó és diesel blokk közt lévő kézigázhoz így nem lehet hozzáférni. Egy bowdent kell üzembe állítani -a végleges esetben is- de összerakva nem férek hozzá a bowden végett sem.
Lenne egy javaslatom, érdeklődj a közeli NKH nál. Mond el mit akarsz "röviden"és, hogy tudnának e ajánlani egy mérnököt a megvalósításban. Az általuk ajámlott mérnök fél siker, és ö elmondja mit hogyan lehet és hogy lehet e. Ez után már gyerekjáték a gyakorlati megvalósítás.
Egyébb munkáimat tényleg hétvégeken kell csináljam, mert bizony maradt még. DE!
Visszajöttem a szabiról. A hosszú kihagyás miatt jelentős időt vesz igénybe az "asszimilálódás a munka világába". Szóval átpakoltam a műhelyem a hétvégén, mindent felsöpörtem, kitakarítottam. Olyan szerszámok kerültek elő, hogy én is csodálkoztam. Ráadásul a hugi is csak e hétvégén jött, de fordított!
Sajnos ez is olyan cikk, amiben nincsennek igazi műszaki részletek, nincs benne, mennyit töprengett míg kigondolta, oda mondjuk nem 6-os csavar, hanem szegecs. Vagy harmadszor tört le a heggesztés, mire rájött, mert mondjuk túl nagy erő hat, túl kicsi felületre. STB. Engem mondjuk kimondottan érdekelt volna a primer hajtás, de egy büdös hang nem szolt róla.
Mindegy, te mindent megtettél. Majd ha jutok valamire, és arra érdemes lesz a művem, én leírok minden csavarhúzást és minden érdeklődőnek hozzáférhetővé teszem :)
Még annyit tettem, hogy megmértem a lánc kívánatos hosszát (annak a kétsorosnak amit egyik börzén vettem) és bejelöltem a két szemet. Nittelni nem akarom otthon a sufniban, ahhoz túl nagy a lánc átlagos sebessége. Elszakadna, szétverne ott mindent, talán még a lábam is leszakadna...
Szombaton zárva volt, de majd jövő hétvégén leviszem a motorszerelőhöz a primer láncot.
És még jó is az időzítés, a 4 napos hétvégén jön haza a 11 éve Bécsben élő hugom. Ugye belátható, meg sem érdemes kísérelni a fordítást a tanult németünkel, hozzá képest...Majd ő.
Egy komment ránézéses alapon. Úgy könnyebb, hogy komplett HD váltó. S gondolom a primer is valami gyári cucc kis átalakítással. Sok pénzből én is könnyebb utat járhatnék. De így szép a produkció!
A Lurdy Kiállítás és Vásárközpontban 2008. október 24-26-án kerül megrendezésre a Motor Tuning Kiállítás és Fesztivál. A rendezvénynek több mint 1400 m2-es kiállító terület ad helyet, ahová várjuk az ország legszebb tuningmotorjait, legjobb tuning felszereléseit, és a motor szerelmeseit is. A színes, színvonalas program jó szórakozást ugyanakkor hasznos időtöltést biztosít mindenkinek, aki a témában érdekelt, kiállítóknak és érdeklődőknek egyaránt.
A rendezőség vár mindenféle motorkülönlegességet a motorsport bármely szegletéből!
Kiállítóknak INGYENES helyet bíztosítunk!!!!!!!!!!!
Ha szép motorod van és dögös lányokkal szeretnéd fotózni akkor is itt a helyed!
További infó: <a href="http://www.lurdykiallitas.hu/index.php?lurdy=kiallitasok&mod=motor" target="_blank">ITT </a>
Jelentem, túllendültem az egyébb munkám holtpontján, sejthető a vége. Úgy tűnik, naggyából a 4 napos hétvége után elővehetem a diesel motor ügyemet. :)
A maradék munkák, festés, parketta lerakás elmennek akár hétvégeken is.
Az 2008.évének,10.havának 11.napján Vácrátót község Velo-tanyáján rendezendő pörkölt főző versenyére szeretettel meghívunk minden főzni nem tudó,de akaró "versenyzőt" az ISZ-LAK avató alkalmából.
Belépés díjtalan.
Nevezési díj csapatonként 3000 Ft mely a büfében italra váltható.
A csapatok max.létszáma 3 fő.
Gyülekező 10-kor,kezdés harangszóra,12 órakor.
Szükséges hozni valók:
Állvány,bogrács,fűszerek.
A főzéshez a helyszínen biztosított:
Hús,zöldség,kenyér,tűzifa.
A helyszínen büfé gondoskodik a vendégek nyugalmáról.
Jelentkezés 06 30 670 38 95,06 20 59710 74
Határidő:október 9.
Látogatás és részvétel saját felelőségre!
A Pannóniások 10-kor gyülekeznek a Fóti Katolikus Nagytemplom elötti téren,és innen eggyüt gurulunk tovább.Kíváló alkalom egy kora őszi túrázásra.Mindenki figyelmébe ajálom a vácrátóti botanikus kertet,ami ilyenkorra már igen szép szines öszi "ruhába"öltözött.
én sem találom. a cikket. viszont a WEBen vannak olyan cikkek amik az újságban nincsenek, majd lefényképezem neked nos elküldöm mélben. semmi extra rövid cikkek vannak benne.
Te MECSI! elolvasnám, de nem találom. És nincs ott egy keresési ablak sem. Tudnál egy linket felrakni, ami a honlapon belül egyből odadob? Vagy erre a weblapjukon nincs is lehetőség?...
a legfrissebb Custombike újságban irják, hogy egy német darujavitó fickó épitett magának egy egyhengeres dizel bringát. valami generátormotorból kb. 750ccm-s. 16lovas a motor. 100 fölé tud menni. sétálni jár vele. egész pofás lett.
Jó érzés, azér még van aki szemmel tart(ana) engem, ill. a művem. Kössz az érdeklődést? De sajnos semmi. A "szabin vagyok dieselmotorlilag" azért van, mert most van szétszedve a nappalink, amin az épp épülő kéményünk megy keresztül, (vegyes tüzeléshez) és azt nem hegyhatom félbe ugye. Szíjjat hasít az asszony a hátamból.... :) Ráadássul ez esetben az eső se indok, mert a szobát az esőben még jobban lehet csinálni :)
Bár azt gondoltam szeptember végére kész, de máris adott az egyik mester egy 2 hetes fricskát, elment utónyaralni. Úgyhogy a "szabi" végét sem igérem már...
Ha szombaton tényleg jön valami esős front, s a kertben nix munka, akkor összerakom csak úgy primerlác feszítő nélkül, kuplungkiemelés nélkül, s beindítom. ÉS meghívom rá a szomszéd bácsit, aki esztergált már nekem annyit, hogy csak na. S talán videora is veszem ha jár....és elmegyek szeptember végéig szabira dieselmotorilag...