.."A fiatalabbak nem lusták"....már bocsánat!...az hogy kommentjeidben sokszor "melléirsz" a dolognak, s nem a lényegre reagálgatsz, az egy dolog, de azért ne adj a számba dolgokat, amelyek nem hangzottak el...egy percig sem gondoltam, mondtam, hogy a mai fiatalok lusták! - de tény hogy hangszerek tárgyalásakor sokszor szinte csak azt értékelik, helyezik előtérbe és ragozzák extrémen, hogy hány kiló, stb, (nemzetközi jelenség!), nem véve figyelembe hogy a minőségnek (és megjelenésnek!) ára van , sokszor súlyan is....,persze hogy kell és lehet kompromisszumokak kötni (ezért találták ki az E-leslieket is), de azért nam hiszem hogy pl. te elmennél egy egyszerűbb hakniba, tömegközlekedve, a telefonos orgonáddal és a mini-korgoddal?!...
-"Legenden viszont valóban van...", valóban pozitív, de: vagylagos: tehát ha használom, a pedálbasszus valóban leválik, s így külön útra kiterelhető, DE nem jelenik meg a lezlin, ill. a fő kimeneten s külön hangrendszer (vagy legalább mixer csatorna) kell hozzá hogy a zenész hallja!- ha ezt a hangmérnöki használná trükkökre , egyidejüleg TELJESN eltűnik a Leslieről, tehát nem alkalmas "kevert" hangképre, l- - tehát ez egész más tészta lenne mint a R.v Gelden sztory, ottt Jimy azért hallhatta megszokottan a teljes Leslie-hangot... Én azért díjazom a külön kimenetet, (esetenkint kapcsolható játék közben!!) ,mert sokszor utálom (sorry, nem vagyok autentikus!) hogy a basszus állandóan csakis a Leslien fortyog...(PS. szintén idegesit hogy a Hammondokon (és sajnos az "autentikus klónokon SEM!) , nem lehet a basszusról leszedni vibrátót, ha az az alsó manuálra aktivizálva van...egy plusz kapcsolóba került volna a B-3-on...)
Nem, a B2, B3-ban nincs basszus vonalkimenet. Egyszerűen az előfok szimmetrikus kimenetéről levették a vonaljelet is. A tölcsér kimikrofonozva, plusz a vonaljel némi magasvágással és kész a valóban dinamikus hangkép.
A Legenden viszont valóban van külön basszuskimenet. Pozitív. Ez helyettesíti a hangmérnök arányos hangkép kialakítását kis egyedi koncerthelyen is.
A fiatalabbak nem lusták. Pr. Matyi, Pz. Máté, Ss. Norbi, Gm Zsolt, Sz. Peti rendre szállítatja az igazi Hammondot lezlivel.
Nem is lustaságról van szó. Nincs kapacitás, keret, energia méretes és nehéz hangszerek szállítására. Gyakran a maiak tömegközlekedéssel mennek, hátukon az ötoktávossal.
..látom...eddig is....azért NEM voltam meglepődve a kétféle árazáson!...korrekció: manapság kis cuccért már csak18 Eu-t kérnek, értékesebb ingyen jön. Az országonként különböző ÁFA nem speciális banktechnikai különbség, ez van....egyébbként ha valaki a SZERB (nem EU-s )Thomannra téved, megtévesztően csodás olcsó árakat talál, még rá nem jön hogy azok exportárak, ÁFA nélkül, onna is rendelhetsz,de a célországban (vagyis itthon) pluszban megvámolják !...
-R. v. Gelder....ehhez (basszus-vonal)) nyilván barkácsolnia kelett!...úgylátszik nem csak az én egyéni mániám a külön basszus kivezetés ("vonal"), amiről már irtam itt, -bár senki sem reagált rá- s amit hiányolok az autentikus Hammondokon, s a mostani klónokon is, úgylátszik csak a Legend alkorójának volt anny zenei igényessége, hogy ezt megvalósitsa!...(és hálistennek a Viscount megrartotta!), ezért nálam extra jópont jár a Legend-családnak!! (NB. a régi Crumár "villany-klónomon volt ilyen!)
- .."Egy rendszeresen fellépő zenésznek, ha magát és hangszerét szállítja, nincs keret színpadtechnikai szakmunkásokra, könnyű, hordozható megoldást kell alkalmaznia"...stb. Ez örök
visszatérő témád, mindenféle súlyadatokkal megspékelve...bár természetesen igazad van, csak erről nem engem kell győzködnöd...de egyszer reagálok rá:.egy példa anno aktív koromból, hogy mentem "haknizni" (egyedül, max. 70 kilós testsúllyal..): tipikus variácó: DPiano cca 100kg, orgona 35, plussz fámálvány és nehézkes basszpedál, 2db 15" farost hangláda, állványokkal, (Leslie elsspórolva!), mixer, 19" 8He rack láda teletömve, nagy dobgép, több mint btto 100 m massziv kábelkészlet, +1 szólókeyboard, tokban, koffernyi kiegészítők, szerszámkoffer, zongoraszék, massziv tarcgonca,, ruházat, stb. Mai fiatal életerős zenészek már kiakadnak ha egy nagyobb billentyű eléri a 15 kilót... V.
Látod, itt a különbség. Ezek Magyarországról speciális, nem általános banktechnikai feltételek. Egyébként nettóra visszaszámolva a német drágább: 1764, az 1732-vel szemben. Mindegy, nincs nagy különbség.
Egy rendszeresen fellépő zenésznek, ha magát és hangszerét szállítja, nincs keret színpadtechnikai szakmunkásokra, könnyű, hordozható megoldást kell alkalmaznia. Ahogy mennek az évek, egyre könnyebbet. A KBR-3D és hasonló minőségi féllezli egy jó kompromisszum. Egyszerre szól a Hammond klón rendes, igaz, csak tölcsérforgással, dobrotor szimulációval lezliként és a tölcsér mellőzésével a lenti teljes spekrumú szekció meg egy kitűnő sztereó szintialap. A KBR-ben ráadásul úgy, hogy a tölcsérnek külön csöves előfoka van a végfok mellett. Továbbá két mikrofon is be van gyárilag építve a kihangosításhoz. Gyakran elfogadható, elegendő ez is.
Jimmy Smith régi lemezeit Rudy VanGelder vette föl. A tölcsérhez irányított két mikrofont, míg a mélyeket vonalból keverte hozzá. Vagy a Memphis style: az annyi, hogy a végfokból kihúzzák a dobrotor motorok konnektorjait, az áll, csak a tölcsér forog. Ez is egy stílus, meglepően sokan használják. Ámbár azt is szeretem, amikor összevissza gyorsul-lassul az a lusta dobrotor hangilag jól elkülönülten. Korábbi Tehtube's B3 cuccom. Vagyis megvan, csak alszik.
A kicsit már jobb digitális zongoráknál annyira más a mechanika, filcezés, hogy ez a gumihatás nem érezhető. Ez jellemzően a kétpöttyös (nem csak Fatar) szintibillentyűzetekre jellemző, ahol a gumiharangot nem tudjuk már jobban összepasszírozni. Ott érezhető ez a határozatlan, gumis alsó végpont. Minimális mechanikai különbség, de van amikor ez is inspiráló összetevő.
A különbség a két árazás közt egyértelmű: az egyik a német, a másik a magyar Thoman lerakat. mindkettő tartalmazza a helyi " ÁFÁ-t", ami Németországban kevesebb, csak 19°%, és az adott országban ingyen szállítanak.De konkrétan: ha a német Thomanntól Magyarorságre rendelsz valamit, ahhoz 20 EU átalány postaköltséget számolnak fel csomagonként, akár egy akár egy párdekás gitár-dugaszt, akár egy 30 kilós keyboardot rendelsz.!! Fizeted nekik a teljes napi német árat ,+20 EU-t (euróban) amiben a német "Mehrwesrtsteuer" (19°%) is benne van, de viszont elesik a magyar , sokkal nagyobb ÁFA. (merthogy EU vagyunk...), tehát jobban járhatsz,- ha tudsz direkt Euroban fizetni. Nálam ez többízben bevált az évek során...
-Re, Leslie: "a többi szinti/zongora is minőségben eghy dobozból"...és mi van, ha pl. az orgona és a plusz hangszer egyszerre szól???....bár talán "autentikus" zenélésnél ez nem fordulhat elő..??..!!
-más: "olyan iszaposan, gumisan..." ezt ne írd a gumiharang rovására...hogy egy billentyő milyen "érzéssel" érkezi mechanikusan az első határpontra, nem attól függ. Az én DP-mben pl 3 harang van, de ezt nem észleled gyakorlatilag, ha nálad ilyen problema van, (mondjuk pl. az A-100-hoz képest), ez valami slendriánabb (olcsóbb) általános megoldásra utal a Fatarnál... V.
.."nem kell több éves kutatás..." -ebben mint irtam, egyetértünk...de az "After several studies" laza kifejezés nem szükségszerüen takar sokévi komoly kutatásokat, pláne egybekötve a "centennial experience" (évszázadnyi tapasztalat) szerény kifejezéssel...a nagyobb cégek mindig előbbre vannak a fejlesztéssel és innovációkkal, mint amit az aktuális modellbe raknak, tartalékolják, mondván hogy jövőre is legyen mint újdonságként eladni. Szerintem miután a SH világszerte nagy zajt csap a 9 kontakttal, (már régen is csinálták, de akkor nem jött be), ezért most a Viscount is előkap egy ilyen megoldást, ami szerintem már rég meg volt nekik (is!), ha nem is frissen aktualizált formában, hogy arathasson - ezzel persze a vevő jól járhat, ha kell neki,...(és ha tényleg "autentikus" a megoldás! (a papír türelmes!)... A patentra való hivatkozás pedig egy világszerte elterjedt reklámtrükk is egyben, nem kell mindig komolyan venni, még ha igaz is....s el akarják azt adni,.. V.
Érdekes módon valóban kétféle áron árazza be az egyébként Thomann német iroda a Legend Live-ot. Kérdés, ugyanúgy ingyenes-e a szállítás a német felületről Magyarországra 2099-ért?
A 9 kontakt tényleg egy műszaki érdekesség, bármi megtörténhet. Szoftveresen a kétkontaktos gumiharangnál honnan "tudja" a proci, hogy mikor kellene megszólaltatnia e közbenső hangelemeket? Főleg ha teljesen nem nyomja le az ember a billentyűt, tehát az alsó záró kontaktnak nem lesz szerepe? Egy kontaktból ezt nem lehet megoldani, valami elmozdulásmérő szükséges szerintem. Ámbár lehet mágneses. Kifejezetten kíváncsi vagyok rá. A Soul nem utód, hanem fölsőbb modell. A korábbi Legendek ugyanúgy gyártásban maradnak, csak lesz így egy fölsőbb, nyilván drágább kategória. Ami szerintem hangban ugyanaz. ha nyáron kijön a frissítés, azonnal meg is lépem. Más kissé a Soul kezelőfelülete, nem tudom mi az a sok poti rajta. De a lényeg, mindkét Soul (261-273) autentikus maradt. Aztán lehet hogy csalódás a 9 kontakt, de a gumiharangos midi billentyűzeteknek van egy gumis pontja. Lenyomáskor nem érkezik finoman, de határozottan egy filcre, hanem igazából meghatározható végpont nélkül olyan iszaposan, gumisan egyre nehezebbé válik. Ezt Gömöry Zsolt vette észre nálam. Elsőre fel sem tűnt. De attól hogy nem tűnik föl, attól még jelen van egy kissé a játékot hátráltató körülmény. Ez a leérkezés érzet egy bármilyen analóg orgonához képest elég idegen.
A különböző hibrid lezli megoldások inkább érdekességek. Elsődlegesen hírértéke van számomra az egésznek. Az érdekesség az, hogy hosszú szünet után egyáltalán valaki ismét foglalkozik ilyen megodásokkal és felkínál alternatívát a Hammond/Suzuki paletta mellé!
Van ilyenem, a jól kitaláltMotion Sound KBR-3D. Sok youtube videómon hallható. (A nagyobb Hammond, és európaia változatok elég lehangolók)
Koncerteszközök esetében komoly a létjogosultságuk. Engem abszolút nem érdekel, mert otthonra van alacsonyabb 142-es, magasabb 122-es és fekvő 222-es lezlim. Ezek hangjával természetesen nincsenek versenyben, de nem is az a cél. Szállítás során a szűkített méret, súly és megemelt hangerő előny lehet. Ráadásul orgonán kívül egy féllezlivel a többi szinti/zongora is minőségben eghy dobozból megszólaltatható!
Én mivel magam cipelem a cuccomat, már a 35 kilós KBR-3D-met sem emelem meg, nem akarok megszakadni, lerokkanni. Épp elég nehéz számomra a 16-20 kg emelése, pakolása is. Szimulálok és a mostani Alto Ts-312-mmel elégedett vagyok.
Szerintem egy random midi jel generáláshoz nem kell több éves kutatás és szabadalom. Biztos hogy teljesen máshogy oldják meg tehát azt a virtuális 9 kontaktot.
....a "Live " mostani ára (Thoman, de) 2100 Eu.... A "Soul" egyelőre a honlapon létezik...a 261 modelen (a Live utódja) érdekes módon csak 3 gombféle látszik a percussion panelen....mivel a 9
kontaktusság virtuális megoldás, (vszleg. valamiféle rendom- késleltetett note-on parancsot küldhet az kiválasztott 9 generátornak- nem kell hozzá nagy varázslat digitális vezérlésnél) nem zárja ki a gumiharangok további alkalmazását. Dehát ebben is csak talákgatni lehet. A ck3-5-ös dizájn meg izlés dolga. A hibrid leslie -megoldás már elvi alapon is visszalépés, csodálom hogy izgatja az "autentikus" izlésedet, (ráadásul látatlanban...) mindez persze szubjektív megjegyzés..nem akarok ünneprontó lenni....V
Igazi tölcsér szimulált basszrotorral. A 44 és 24 kiló ezekben az esetekben nem vészes. Ámbár a Motion Sound KBR-3D-m csak 35 kiló és nagyot szól. Igaz, nem 750W, "csak" 250W. A nagyobb a 127dB értékkel elég hangos. (mint az Alto TS-312-m, 16 kg-al)
Tévedtem, megy tovább a Legend sorozat is! Párhuzamosan készítik a Soul családot a 9 érintkezőkkel.
És egy fontos lépés, 2018 októbere után ismét kiadnak programfrissítést a Legendhez (C/V, lezli szim, egyéb összetevők), tehát nagyjából a Soul hangját fogja hozni a fizikai lehetőségeken belül. Van egy gyanúm, ez már tiszta Viscount, nincs a KeyB megemlítve.
Hát, kíváncsi leszek, mert ezt is Joeyval fejlesztették, mint az előző signature modelt is, tehát simán benne lehet, hogy csak reklám. Meglátjuk.
A honlapon viszont hogy ott vannak elérhetően még az előző modellek, így emigyen morfondírozok: sztem a Soul, ez egy prémium vonal lesz külön elérhetően, de nem biztos hogy megszűnik a régiek gyártása se, az egyszerűbb billentyűzettel.
Abban viszont elkalibráltam az árat, hogy a Legend Livera még 600e. körül emlékeztem, s mondom a Soul biztos lesz akkor vagy 800. Tévedés, a Live most 850 a Thomannál, úgyhogy örülhetünk, ha a Soul megáll majd másfél milkónál, mint egyszerű változata. A spec billentyűzet sajnos sokat ki fog tenni ebből, mindig mindenhol az a legköltségesebb rész.
Arra is kíváncsi leszek hogy a vörös kondis dolgokat lemodellezték-e? Nem járna rosszul senki, ha ezek miatt kapna esetleg egy updatet szoftveresen még a Live széria is. De gondolom mindezek ellenére Soulra lesz váltva mindenkinél a Legend előbb utóbb.
Sajnos az árcédula engem továbbra is megtart így az Electro 3-nál.
Az előzőek alapján biztos drágább lesz, hiszen ebből élnek. Ráadásul a teteje is falap. Ettől nehezebb szerintem másfél kilóval.
Viszont ha csiszoltak rajta és meggyőzően, felkelti sok orgonista érdeklődését.
Van kint az a Hal Tsuchida orgonista. Legend, aztán MAG, most épp SKX-Pro felhasználó. Mindegyiknek örült, beállította, amennyire csak tudta, aztán a sok állítgatás során rájött mindegyik hangforrás hiányosságára. Bizonyos összetevőkben az egyik itt, a másik ott jobb, de meglepően nagy szerepe van a jóízű játékhoz a könnyed, de mégis villámgyors, határozott billentyűzetnek, valamint a kontaktok némi egyenetlenségéből fakadó eltérő megszólalásának, vagyis az "ütésérzékenységnek". SZóval nagyon eltérően tud egymás után két azonos hang megszólalni. Ezt Joey újabb lemezein is jól hallani. És a klónos felvételeknél, (mint a digitális zongoráknál) az egysíkúbb, azonos megszólalás fárasztóbbá teszi a hallgatást. Persze majd kiderül a valóságban.
Lehet hogy optikailag oldották meg a 9 érintkezőt. Ha deluxe a waterfall billentyűzet, elképzehetőnek tartom hogy végre nem gumiharangokat kell legelé lökdösni a megszólaláshoz. Ezáltal gyorsasága megmarad, de könnyebbé válik a lenyomása, az igazihoz közelebb. Továbbá lezlieffekt és egyéb finomságok csiszolása akár bombasztikus eredményt hozhat. Szóval ezért nem reagáltak 2018 óta. Titokban ezt fejlesztették. Mindez feltételezés, még kevés a hivatalos infó.
"new electronic tonewheels organs able to reproduce the original and iconic 9 contacts effect as much realistic as possible. After several studies, our engineers have managed to perfectly recreate all of them in electronic way, using a unique technology patented by us"