Első tapasztalatok: - hihetetlen stabilitás és kanyarsebességnövekedés - futóműkopogás MEGSZŰNT!!!!!!!! - gumizaj CSÖKKENT!!!!!!! - menetkomfort alig csökkent, vagy inkább csak szokatlan az új rugózás ...és úgy általánosságban sokkal jobb lett az autó.
De hogy negatívumot is mondjak, nehezebb a parkolás a tankcsapdányi padkák miatt.
Ha valakit érdekel, szívesen teszek fel képeket is.
...és én is kezdem jobban érezni magam. Kicsit letört voltam mostanában, de már tudom miért. Ki mondta, hogy egy öregasszonnyal nem jó a "szex" ?! :))))
nekem még téli gumi van fenn, hamarosan azonban cserélek, visszakerülnek a kocsira az alufelnik nyárigumival.
A képen láthatók az alufelnim csavarjai, amiket már alig visznek a rohadt légkulcsok. Ha meg megkérem, hogy nyomatékkulcsoljanak, akkor tudálékos f_sznak néznek, aztán meg szívhatok egy kerékcserekor.. Szóval minden bizonnyal új csavarokra (20db) lesz szükségem.
A kérdés: ki tudja, hol lehet ilyet kapni / csináltatni? Ez egy spécibb csavar, van, ahol csak rendelni tudnak, db-ját 600-ért, van, akinek le kell gyártatnia :-( (esetleg lehet csak a hatlapfejet kisebbre köszörültetni? Az is segítene?)
A felni márkája most nem jut eszembe, de nem a legnagyobb nevek egyike, és olasz. Azt hallottam, hogy ezek elég nagy centírozási/oválproblémákkal jöttek ki a gyárból, már anno is. Ezért ezt nem szeretik. Vinnem is kell tojástalanításra. Arra tud valaki jó/szakszerű helyet Pesten? 2 mód van rá, a prés, meg valami köszörülgetős dolog, de ahol voltam, ott ahhoz nem volt spéci befogófej, mert ez a méret valami ritkább dolog. (15" egyébként)
Ez így van, nyilván a rövidített szervizintervallumokból kigazdálkodják a garanciát és az utolsó 2 évben is már csak asszem a hajtásláncra van garancia, ott sem mindenre. De azért azt gondolom, hogy a 2 vagy 3 év garanciát még az 5 évvel sem lehet összemérni. Már csak matematikai alapon sem. :)
De ennek a 7 év garanciának azért vannak kitételei és kivételei is. Ezt a garanciás dolgot nagyon lehet csűrni-csavarni, messzemenő következtetést kár levonni belőle :)
Kína nincs messze japántól de dél korea sem, mert a Kia ugye dél koreai. Ez persze ne zavarjon. Egyébként szlovákiában gyártják és 7 év garanciát adnak erre a hulladékra. :)
A Kia-t annak istenítsétek aki már megvette, hátha megdobál azokkal az alkatrészekkel amik már az első évben lerohadtak róla. Erről a tipusról még jót nem hallottam, és nem a szemlélőktől, hanem a használóitól. De, hogy egy Mazda 3-al egy lapon említeni?????? Szerintem ez a "kinai gyermek játék" minőség.
A vonóhorogra visszatérve, tudnál róla képet küldeni, amin látszik is a cucc?
Nézegettem egy-két autóshirdetést, ahol volt 626-on vonóhorog, tényleg nem ronda :) de valószínű meg kéne faragnom a hátsó szpoilert.
A korrektség kapcsán: még nem tudtam dönteni, hogy kell-e vagy sem. Pedig jó lenne. Mert azon számolgatok, hogy 70.000 Ft-ért már autót kapok vonóhoroggal együtt. Annak viszont ugye van átírási, törzskönyv miegymás díja, meg éves fenntartása.
Az egy dolog, ha a tapasztalataidat megosztod velünk, mert azért vagyunk itt. Egyet sem kell értenünk mindenben. Ez is teljesen rendben van. Nekem is voltak negatív tapasztalataim Mesterékkel de vannak nagyon pozitívak is. De azt már én se nagyon tudom elfogadni (pedig nálam magasan van a fájdalomküszöb), hogy ellenük kampányolsz. Szerintem higgadj le egy kicsit és ne reagáld túl a dolgokat. Nekem is van olyan hajtáslánc gondom amit nem nagyon tudnak felfedezni és nem csak ők. De nem szidom le őket a sárga földig. Remélem nem bántásnak veszed, de inkább maradjunk a puszta tényeknél mint az indulatoknál.
Önmagad paródiája vagy az önhergeléseddel együtt :)) Abba nem folyok bele, nem is tudnék, miért nem vették észre a gyújtásodat. Teljesen elképzelhető, hogy ez a motor produkálhat olyan tüneteket jó gyújtással is. Gondolom a motordiagnosztikánál megnézték azokat, amiket meg szokás nézni. De amúgy is. Az eredmény OK, hiszen tényleg jó maga a motor nem? :) Az meg szerelőtől függetlenül looser-ség, hogy 3 évig szívsz valamivel, amiben biztos vagy hogy nemstimm, ahelyett hogy jobban utánajárnál.
Az meg hogy 3 évi 95 vs. 98 benzinár különbözetet is a Mester számlájára írod, nonpluszultra.
Én voltam az, pontosabban nekem csörgött, de kegyetlenül a motor a 95-ös benzinnel. Sőt, még 98-assal is becsörgött erősebb gyorsításoknál.
A TREHÁNY, KÓKÁNY, KONTÁR Mazda Mester csinált rá motordiagnosztikát, és szerinte tökéletes volt a motor!!! Hiába szóltam a tünetekről, megmagyarázta, hogy ez a motor ilyen, de arra bezzeg nem volt esze, hogy a gyújtást beállítsa (5-10 perc meló lett volna neki, ez már nem fért bele a motordiagnosztikába, ha jól emlékszem 4200 Ft volt)!!! Utánaszámoltam, az ő trehánysága miatt 3 év alatt kb. NEGYEDMILLIÓ FORINT plusz pénzt tankoltam az autómba (jelentős túlfogyasztás és a 95-98-as benzin ára közötti különbözet miatt) - a semmiért!!!
Ne menjen senki a kontár Mazda Mesterhez a Mazdáját szereltetni, mert csak "leszedik, mint a meggyfát", az autóját meg elbarmolva hagyják... FELHÁBORÍTÓ a Mazda Mester tevénysége!
Eredetileg nem akartam ilyen dühödt beírást rakni ide, csak felb*szta az agyam, hogy a csörgést csak olyan mellékes dologként írta fabigeza, mint ami csak úgy van, és nem tehet róla senki, hogy eddig volt is - pedig van felelős!!!
Olvastam itt az Octavia vs. Mazda hoszzászólásokat. Maradok a 800.000Ft értékű kinézetre 4-5 évesnek tűnő (karosszéria munka, fényezés, polír) Xedos6-omnál amiből még most is kijön az a 144 paci. Eddig 250ezer forintom ment bele szóval azt sem mondhatnám, hogy minden pénzem ráköltöm. :)
Amúgy valóban nem jók sztem sem az érvelések vagy tényleg rossz volt az árkalkulátor. Számomra az octavia egy nagyon jó gép, mindig is szerettem, szerintem az új mazdáknak sincs több karakere mint egy octáviának (agyonütés welcome). De azért emocionális! alapon én inkább mégis a mazdához húznék. Egyébként kiváló választás az octavia RS mint ahogy egy Mazda6 vagy 3 is az, de az való igaz, hogy a 3-asok dízelben 1.6-os mocikkal kaphatóak. 2.0-es jelenleg még nincs a hazai piacon.
Ha már az érveléseknél tartunk akkor számomra (ha dízel és új kocsit akarok) a Kia Ceed 2.0 dízel TX lenne az ami mindet veri ár/érték/telj/felszereltésg versenyben. 5.2 misiért kapsz egy olyan kocsit, ami legalább olyan jó mint a 3-as mazda de erősebb és olcsóbb és a TX felszerelése is kb. megegyezik a mazdáéval. Egyetlen gond az a magyar ótótartók gondolkodása, ugyanis azt hiszik, hogy a Kia egy rossz kocsi és használtan messze nem fogja olyan jól tartani az árát mint egy mazda. Ezt is nézni kell ugye.
Szóval pro és kontra, valakinek egy vadi új olasz gép a minden, nekünk meg a mazda, néha az ész néha a pénz néha meg a szív győz. :) Legjobb ha mindhárom. :)
A 2,0-ás dízel mazda3 a 143 LE-vel kap egy kis tunningboxot, még egy márkás fajtát is akár 150-170 KHuf-ért, oszt plusz 20 %, azaz megvan az is a 170 ló kb. Sztem leveri a 170 lovas RS octaviát és nem mind1 mivel megy az ember. Én biztos így gondolkodnék...-))))
A kis 1,4-es toyota dízelbe is magvan a tunyingbox, aztán érződik is ám! Olyan bikán gyorsul le akár nagyobb gépeket is, hogy csak lesnek.-) Így 20.000 km után meg már még jobban is megy. Sajnálattal kell bejelentenem, hogy az 1,5-ös piszkált 323-asom 100 fölött a corollához képest fasorban sincs gyorsulásban.-(((
De azért vezetni még mindig a mazdát szeretem jobban, sokkal nagyobb élmény.
Uez lehet az octaviánál is.! Ki kellene próbálni. Azért a 2,0-ás CDH motor elég jól viheti a mazda3-at!!! pláne kicsit erősítve még! Ami nem nagy ügy.