Szkenni vagy nem szkenni??? Nagy difi. Még a tranyós H, T is fémes tőle, de az öreg csajszik... :-)Az ismerkedési idő után a továbbiakra orvosság helyett javallom mint már alább is tettem. (perka, scanner, waterfall egyben)
Valami vagány csóka bevágta a furgonjába a szép kis M3-amat. Lépcsőtlen az út a kocsiig, de majd besz@rtam az a 10m alatt másodmagammal. Ha mobil, akkor digire voksolok. Az egyenes háttartás miatt.
Lehet hogy kéne egy doll-kari-roll.
A100-at nem parancsol valaki? Ennél jobb állapotút úgysem talál abból sem. Hangjánál jobb, talán egy másik galaxisban.
Pl az M3-asnál -rendesen- az 1'-as regiszterbuszra van kötve a percussion. Ezért az hiába fogy ki F#-nél, a maradék másfél oktávban még elhelyezték a réz érintkezőlemezeket és az érintkezősínt is végigvitték. Így ha a hang nem is a percussion mexólal. No most ennek a hiányzó 18 hangnak a megfelelő (egy oktávval lejjebbi) bedrótozása szükséges csupán és ehhez szét sem kell teljesen kapni az orgonát.
Ámbár ha mégegyszer szétszednéd és ott a lehetőséged a teljes foldback bedrótozására, bűn lenne kihagyni. Át lehetne tenni a perkát is a klasszikus helyre és onnantól tökéletesen interpretálhatnád a klasszikus Jimmy, Rhoda, Joey és tsai hangzását. A finom perkás/vibrátós 888-at és az 1'-et is kihúzva, amely mexólal a perka kikapcsolásával egyetemben. Ne hagyd ki!!!!
Kell hozzá 44 érintkezó lemez és rúdérintkezők. EZek palládiumból vannak. Egyik sem igazán drága és esetleg megvizsgálandó a bus rod helyettesítése mással. A kontakt lapokat egy kanadai gyerek szokta árulni.
Irodalom: http://www.dairiki.org/HammondWiki/opl.html
Sajna meg kellett válnom az M3-tól, de továbbra is azt javallom minden nyavajára ha spinet. A B3 mellett tényleg nem olyan nagy a különbség.
Egy fél éve újrafilceztük. Célszerszám nélkül közepesen jó lett. Ennek ellenére még egyszer, utoljára szét fogom szedni, mert nem bízom a billentyűk fém- és műanyagrészét összekötő csapokban... el vannak öregedve, én pedig koncerten feelingből játszom.:)
Demófelvétel közben például sikerült egy könyöklés alkalmával letörni a legalsó fiszt..:(
Ha pedig erre sor kerül, akkor a filcezést is végleges formára hozom (meg szétkapom a manuálok belsejét és megkeresem a kontaktproblémákat a pókhálóban).
Ezzel kész lesz az orgona. Annak alapján, hogy most mennyire jól viselkedik és hogy a service manual mennyire részletes, szerintem hangzásban tökéletes lesz. (Megjegyzem, most is csak egy Hammondguru hallaná meg, hogy nem minden klappol.) Aztán majd lehet, hogy lekrómoztatom egyszer a lábait, meg ilyenek.
Még egy dolog.
Tehtube mester, írtad, hogy másik orgona alkatrészek nélkül is lehet elvileg foldback-et készíteni, le tudnád ezt részletesen írni, hogy hogyan?
Tényleg az a kettő volt a legjobb tavaly. A Focuson szépen szólt a Losó igencsak viseltes M-M3-ja 145-ön, viszont Greenslade A100-át csak HK Rotosphere-rel effektezte, kicsit cslódás volt, de a többiek annyira jók voltak, hogy feledtette.
nem szabad kihyagyni, főleg ahogy Orszáczkynál orgonál az az ausztrál srác. Érdemes tőle stílust tanulni. Nemcsak a buta kvartakkordok az első négy drawbarral európai módra.
Anyagiak miatt valószínűleg magamban tudok kilátogatni én is sajna:-(
Remelem annyi azert nem lesz mint a masik giga buli ami juniusban lesz....
Hammond fan-ok figyelem, bizonyara lattatok, hogy a varban Colosseum,Spencer Davis Group,Climax Chicago Blues Band, Procol Harum,Jackie Orszacky es Nashwille Teens...
Darshan udvar szervezeseben eleg huzos arat hallottam ma, allitolag 8500/nap, mivel ennyi bandat 2 napra szerveztek le...
Nos en ha felmegyek pl faterommal aki szinten gerjed a Hammondos finom blues-ra akkor ez csekely
34ezer ft........
Mindenesetre a Colosseumot semmi penzert nem hagynam ki...Tavaly a legjobb koncert volt amin voltam a Focus mellett!!!!
jaa, a minőség elég harmatos. mondhatni elég szar munka. persze a hemond jól szól.
én schmitt bácsit olyan 7-8 rugóra saccolom koncertjegyileg, egyébként. a Crim 6papír volt tavaly, infláció, ilyesmi, meg öreg blueszenész, aki "intézményesebb", meg másmilyen sznobok járnaka koncertjeire - - ergo kábé ennyi kell, hogy legyen. azért a Crimsonban van némi rocker-attitűd, még ha prog is, szóval más a közönség. jazzsznobok, vs progsznobok. én mindkettő vagyok, hejdejó.
Nem mindegy melyik NICE. A elsőben az Amerika és a Rondo, a másodikban a Brandenburger meg a Karélia az ütős. A többi tényleg zsenge, de nem túlságosan. És csapnivaló a hangmérnök munkája. A harmadik, Nice nevű, majd a Five Bridges Suite és az Elegy az ütős.
töltöttem Nice-ot, hááát, nem rossz, de elég "zsenge" az ELP kortársabb-izgalmasabb világához képest. TOvábbá nincs benne egy olyan kivételes képességű (szerintem az!) énekes, mint Lake... mondhatni rettenetes az ének. És ez sosem előny.
Na,a hammondszóló, ami most szól, na az azért elég jó. No de hogy ez a dobos volna jobb mint Palmer... na nem.
előtt lökhetnlnk egy topictalit is, esetleg, egy sörrel. mondjuk amillenáris fogadójában. bár az kocsmaként értékelhetetlen, lévén túl drága és nem elég mocskos.
Mostanában direkt Emerson és Nice-okat hallgattam. Az Elp-ben nem vitte túlzásba a hanxínarzenált. 68-69-ben, amikor a Nice-ban is csak az L102 volt neki, ott kitett magáért. 70-ben megvette a C3-at kevesebbet variált. Vannak jóízűbb soundok a Lord, Emerson féléknél. (nem sok)