Igen, megerősítem, hogy a csomagban 4 ajtócskát adtak, ráadásul kétféle sablonnal a tetőkárpit kivágásához, mivel a középső üléssor kapaszkodója elé beszerelendő ajtócskának más a sablonja, mint ami a hátsó pozícióban lévőkhöz való.
Amikor anno én beszereltem a magamét, akkor nem igazán gondoltam arra, hogy a középső sorba való ajtócskákat is beszereljem - a hátsó volt a lényeg akkor, mert arra pár nap múlva már szükségem is volt, a középsővel meg gondoltam, ráérek később is elbajlódni. Most meg, hogy hideg van, fel sem merült bennem a vagdoshatnék/szerelhetnék gondolata - majd tavasszal rászánom az időt a nagytakarítás során.
Viszont így, hogy rákérdeztél, ki is mentem a kocsihoz s megnéztem, hogy hova tudnám majd akasztani a feszítő heveder kampóját, ha középre tenném fel a hálót, s döbbenten tapasztaltam, hogy "fogalmam sincs". Aztán megnéztem a leírást, s kiderült, rossz helyen keresgéltünk te meg én, mert nem magán a karosszérián van az akasztó helye, hanem a lehajtott középső üléseken. Ezután ismét kimentem, megnéztem és tényleg, az ülőlap alatt ott van egy igen masszív fémrúd, amire a kampó ráakasztható - ilyenkor érdemes az üléseket előre tolni, hogy minél nagyobb legyen a hely a csomagoknak. Be is szkenneltem a szerelési útmutatóból az idevágó képeket. Szerintem az útmutatót is kérd el, az IS jár neked, nemcsak a plusz ajtócskák!
Teljeskörű szervizkönyv eléréséről nem tudok, ugyanakkor van egy angol Citroen C4-es fórum, ahol elég sok okosságot meg szoktak osztani. A fizetős tagoknak pedig elérhetővé teszik a szervizek számára készült szerelési útmutatók egyes beszkennelt részeit is. Hogy a teljes anyag letölthető-e, azt nem tudom.
Az éves díj 11 GBP (cirka 4,5 ezer Ft). Önmagában a regisztráció ingyenes, azzal lehet olvasgatni a fórumokat, be lehet írni is, de a fent említett - folyamatosan frissülő, bővülő - letölthető anyagokat (legalábbis döntő részüket) csak a fizetős tagok érik el. Íme egy screenshot az oldal ezen részéről (nem vagyok fizetős tag egyelőre, így megnyitni már nem tudom a doksikat):
Egyébként a http://service.citroen.com/ oldalon ha beregisztrálsz (én független javítóműhelynek adtam ki magam :-), akkor ott nagyon sok bontott ábrát láthatsz az egyes alkatrészek cikkszámaival egyetemben. (A regisztációhoz az "Inscription"-ra kell kattintani - bár alul a nyelvet magyarra tudod állítani, de csak részlegesen lesz magyarnyelvű az oldal.)
A sípolós probléma esetében én azt csinálnám, hogy a szélvédő köré - ideiglenes jelleggel persze - a hézagokba betömködnék valamit, például egy, a lakások ablakainak szigetelésére használatos öntapadós gumicsíkot. Nem egyszerre az egész szélvédő köré, hanem annak oldalai/teteje közül egyszerre csak az egyikbe. Aztán ha így nem sípol, akkor el lehet gondolkozni, hogy mit lehet tenni. Ha nem a szélvédő körül sípol valami, akkor ugyanilyen módszerrel más hézagokat is megpróbálnék ideiglenesen hézagmentesíteni. Ezt az utat nem hiszem, hogy a szakik végigjárnák, de én ezt tenném, így lokalizálnám a hang forrását.
Nem teljesen egyértelmű számomra, hogy az új Grand C4 Picassora gondolsz-e (2013 októbertől gyártják), mert ha nem, akkor ez nem biztos, hogy a megfelelő topic-e neked. Csak azért gondolom, mert a II. generációban én nem tudok 2.0-s benzines (főleg benzin-gáz) verzióról. a 2.0 blueHDi-ról tudok, az van nekünk is, kifejezetten kellemes, dinamikus és (egyelőre) problémamentes motor.
Ha jó helyen vagy, akkor viszont még nemigen fogunk igazi tipushibákat mondani (hacsak az általam tapasztalt kis szélzaj nem számít annak :) ), mert a legidősebb ebből alig több egy évesnél. Ennyi idő alatt nálunk legalább is nem nagyon jött ki semmi igazi nyavaja :)
Beszereltettük a hálót, de nem vagyok valami elégedett a dologgal. Ma mentünk el érte (ilyenkor a szervizesek nincsenek bent, így akkor nem tudtuk velük leellenőrizni, de itthon sajnos azt kellett tapasztalnunk, hogy a szerviz csak a hátsó rögzítési pontokat (illetve a kis ajtócskákat ) szerelte be, az első ülések mögötti pontot nem! Nem tudok rá magyarázatot (mint írtam, a szerviz nincs szombaton, így csak átvettük az autót), de hétfőn biztosan reklamálni fogunk az ügyben. Ahogy írtad, a készlet biztosan tartalmazza mind a négy "ajtócskát" a 4 ponthoz a sablonokkal együtt. Azt meg nehezen tudom elképzelni, hogy lenne ilyesmi eltérés 2 egyforma kocsi között.
Ingyen szerelték egyébként be, de ha tudom, hogy csak "félig, akkor inkább fizettünk volna érte. Amúgy is már nekem kényelmetlen, mikor név szerint köszönt a szervíz minket, annyit járunk mostanában oda pl a szélzaj-probléma miatt. Lenne azonban egy kérdésem hozzád (hátha még a hét végén tudnál rá válaszolni :) ), hogy az első ülések mögötti beszerelésnél alul hova akasztod a háló alját (a hevedereket)? Mert én ott nem találok akasztófület.
A szélzaj probléma sajnos megoldhatatlanná kezd válni (háromszor volt bent e miatt a kocsi, elvben szétszedték, összerakták mindig azt a kis takaróelemet, de egyre inkább kezdek arra hajlani, hogy hacsak magát a szélvédőt nem piszkálják meg (amit egyelőre nem szívesen vennék, míg nincs rá alapos ok, pl egy kavicsfelverődés), addig fennmarad ez a gond. Gondolkozom addig is a megoldáson.
Talán még korai a tipus újdonsága miatt, de nem láttatok valahol a neten már szerviz cd-t (szervizleírást, szerelési utasítások, szerelési ábrák stb, amit a szervizek is használnak). Mert pont az ilyen apróbb hülyeségek esetén igen hasznos lenne, ha látnám, az ilyen műanyag elemek hogy, mivel rögzülnek, mi mihez kapcsolódik stb. Régen minden kocsinkhoz volt ilyesmink és néha egy-egy ilyen apróság pár perces böngészgetés után megoldódott, nem kellet szervezgetni, meg időpontot egyeztetni stb. Sajnos én nem találok még sehol ilyesmit.
Néhány fontosabb dolgot kiemeltem a 4 oldalas szerződésből:
1 A SZERZŐDÉS HATÁLYA 1.1 A Szerződés megkötése, időtartama, meghosszabbítása 1.1.1 A Szerződés
COSTDRIVE Az első időszakos karbantartást megelőzően van lehetőség a Szerződés megkötésére, abban az esetben, amennyiben: - valamennyi, Gépjárművet érintő javítás a Gyártó előírásainak megfelelően került elvégzésre, és - a Gépjárművön a Gépjármű Szerviz- és Garanciafüzetében előírt valamennyi rendszeres karbantartási művelet maradéktalanul elvégzésre került az előírt időpontokban, és - a Gyártó hibájából történő meghibásodás esetén a Gépjármű a CITROËN hálózatában került kijavításra.
4.4 A COSTDRIVE Szerződés Szolgáltatásai 4.4.1 A Szerviz- és Garanciafüzetben előirányzott karbantartási műveletek a Gépjármű átlagos igénybevétele (szokásos körülmények) esetén. A Szerződés nem terjed ki a Szerviz- és Garanciafüzetben meghatározott, fokozott igénybevételre (különleges körülmények) vonatkozó karbantartási munkákra. A Szerződés hatálya alá eső műveletek magukban foglalják azokat az alkatrészcseréket, amelyeket a Gépjármű Szerviz- és Garanciafüzetében található karbantartási terv kifejezetten előirányoz, de nem foglalják magukban a többi kopóalkatrész cseréjét. Az említett műveletek új vagy gyári felújított alkatrészek felhasználásával történhetnek. Ennek eldöntésére a CITROËN Hungária Kft. vagy annak képviselője hivatott. A Szerződés keretében kicserélt alkatrészek a CITROËN Hungária Kft. tulajdonába kerülnek.
4.5.2 A Gépjármű normál működési állapotának fenntartásához esetlegesen szükséges beavatkozások, beleértve a CITROËN Hungária Kft. által hibásnak elismert alkatrészek megjavítását vagy cseréjét, valamint a kopóalkatrészek cseréjét, az alábbiak kivételével: üzemanyag- és adalékanyag-utánpótlás, beállítások (ajtók, első futómű, kerékgeometria, kerekek kiegyensúlyozása stb.), a Gépjármű működésével kapcsolatos rezgések és zajok, az olyan megrongálódások, stb., hosszú lista.
A dolog lényege, hogy az általad választott időre előre, egy összegben kifizeted a kötelező elvégzendő szervizköltségeket. Számold ki eddig évente mennyit költöttél rá, és nézd meg az árakat. Nekem az jött ki belőle, hogy megéri. Ráadásul mostantól nem érintenek az esetleges áremelések. És mivel nekem mindig pont Karácsony előtt esedékes kötelező szerviz, ezzel sem kell foglalkoznom. :)
Megnéztem (már korábban is belinkelted), de pont a CostDrive-ról nincs leírás, hogy az mifene is, csak árlista van róla. Van viszont ComfortDrive, aminek meg az árlistája nincs fent, csak a leírása.
Megmondom őszintén korábban nem figyeltem meg. Csak arra emlékszem, hogy egy nagy gumi bunkó volt az ajtón. Most is az van. Egyesek szerint talán az anyagával lehetett probléma, és túl korán kezdett foszlani. Nem tudom. Elsőre semmi lényeges különbséget nem látok.
A szerviz költség most nagyon kedvező volt, NULLA Ft. :))
Na persze ennek az volt az előzménye, hogy korábban 8 évre megkötöttem velük a CostDrive nevű szolgáltatást (illetve szintén 8 évre megvásároltam a kiterjesztett garanciát, jelenleg mindkét esetben ez a maximális idő), aminek keretében egy összegben előre kifizettem a 8 évnyi szervizköltséget. Ebbe beletartozik az anyag és munkadíj (már az amit a gyár kötelezően előír csereként vagy javításként, így a gumibak cserékért sem kellet fizetni, az garanciális csere volt). Tehát most ténylegesen semmit sem kellett fizetnem. Aláírtam egy papírt hogy a munkát elvégezték, és már mehettem is haza. :)
Mostantól még 7 évig garanciális a kocsi, és már egy fillért sem kell szervizre költenem. Persze ha extra igényem lenne, azt természetesen kifizettetnék.
Aha, szerintem tudjuk, meéyik gumitartóról van szó. Láttál bárminemű különbséget a régi és az új távtartó között?
Mibe fáj amúgy egy ilyen kötelező szerviz? Vajh' az árakaban jelentős eltérés lehet ez egyes Citroen márkaszervizek között a kötelezőt illetően?
Olajat, szűrőket ők adták, gondolom...
Szoftverfrissítést a Peugeommal átéltem párat én is. Tényleg nem egy gyors művelet, bár emlékeim szerint nem a szoftver cseréje tartott sokáig, hanem az azt "körülölelő" hókusz-pókusz.
Rémlik, mintha arra is várni kelett volna valamelyik lépésként a frissítés során, hogy alapjáraton járatva a motort magától beinduljon a hűtőventillátor. És az is rémlik, hogy egymástól függetlenül többféle szoftvert is frissítettek. BSI, motorvezérlő - minimum ilyenek tuti, hogy külön voltak.
Negatív változásokra sohasem emléxem a frissítéseket követően - szerencsére.
Elvileg igen, gyakorlatilag lehetnek az eszközben olyan hardvare változások, amik ezt nem teszik lehetővé. Ezt abból gondolom, hogy nem ajánlották fel az újabb verzióra frissítést. Sőt, a régi frissítése is elmaradt.
Nagyon sokat kellett volna rá várni. Ugyanis csak interneten keresztül egy német cég tudja frissíteni, és a megfelelő szakember nem mindig van kéznél. Nem igazán bánom, mert egyébként sem voltam benne biztos, hogy akarom-e ezt a frissítést. Meg aztán tapasztalatból tudom, hogy nem mindig jönnek be az újabb verziók. Van úgy, hogy egy újabb verzióban több hiba van, mint a korábbiban. Ennek egyenlőre semmi baja. Azt mondták bármikor vihetem, de mindig sokat kell rá várni. Szóval marad a jelenlegi verzió.
Egy érdekesség. Azt mondák jó hogy mentem a kötelezőre, mert ennek a típusnak visszahívása van. Most kapaszkodjatok meg. A hátsó ajtón van két gumi üköző, azt kellett lecserélniük. Hogy milyen súlyos hibát tudott volna okozni, azt el sem tudom képzelni. Talán menet közben kinyílt volna tőle az ajtó? :)
Nem találtam ennél jobb képet. Piros karikával jelöltem, de nem nagyon látszik.
Van egy 307 SW-m (pontosabban most már a párom használja): aki járatos a 307-esek lelki világában az tudhat róla, hogy azoknál van egy reset-ként ismert jelenség, amikoris akár menet közben is elsötétül a kijelző, kialszanak a lámpák - mindez pár tized másodpercre, bár motorikusan a kocsi meg tovább.
A kocsi aztán sípol egyet, majd pikk-pakk minden visszajön s világít/kijelez úgy, ahogy előtte volt.
Szerencsére nekem 12 év alatt kétszer (de lehet, csak egyszer, viszont arra jól emléxem, mert az autópálya közepén voltam ugyanis) történt ilyen.
Szóval olvasva a kinti Picasso fórumokat hülledezve láttam, hogy itt meg a felső képernyőnek a szokása váratlanul teljesen elsötétülni, akár menet közben is, de leggyakrabban egy-egy reggeli indításkor.
Nos, engem is utólért a végzet: tegnap, mikor a munkából haza indultam volna, nem volt hajlandó a felső kijelző "megvilágosodni". Már késő estébe fordult az idő, így haza jöttem a kocsival (nem különösebben izgatott a kijelző hiánya, a sebességet úgy is a forgalom tempójához igazítja az ember, max. a máskor oly világos műszerfal sötétsége volt szokatlan.) Itthon már be sem tudtam zárni a kocsit - szerencsére garázsban áll, így azért teljesen még nem pánikoltam be. Később visszamentem a kocsihoz, s próbálgatni kezdtem, mivel lehetne életre kelteni. Hát lássatok csodát, beraktam a kulcsot a műszerfalon erre kiképzett tartólyukba, kivettem, kiszáltam - a kocsit innentől be lehetett zárni, s a következő kinyitást követően már a kijelző is rendesen működni kezdett.
Ha nem lesz ebből rendszer, akkor egyelőre nem áll szándékomban szervizbe vinni a kocsit, mivel a kinti fórumokat olvasva az jön le, hogy fejvakaráson kívül sokat nem tudnak a citroen-es szakik hozzászólni. Egyeseknek magától meggyógyul a "kicsike", míg vannak páran, akik attól nyugodtak meg, hogy új kijelzőt szereltek a kocsijukba több hetes, hónapos várakozást követően (egyrészt, míg próbálták kideríteni, mi lehet a probléma, másrészt míg megérkezett a megrendelt alkatrész.) Na, nekem ehhez nincsen gyomrom, inkább bizakodom és "szépen beszélek hozzá".
Gyárilag nem volt benne a kocsiban a két akasztó a két oldalon. Amikor kifogásoltam, azt mondták, hogy a kocsi úgy van, ahogy érkezett, a gyár bármikor kihagyhat belőle olyan dolgokat, amik külön nincsennek feltüntetve a felszereltségi listán.
Sajnos van egy másik hiányosság is, ami jóval komolyabban érint, mivel az utólag nem pótolható: a második üléssor előtti, azaz a C-oszlopon lévő szellőzőrostélyok paneljéről hiányzik a ventillátor fordulatszámának szabályozója. A felszereltségi listából sajna nem derül ki egyértelműen, hogy az ott feltüntetett "szabályozás" az a ventillátor-szabályozását jelenti-e vagy csak a rostélyon kifújó levegő mennyiségének szabályozását (amit egy vízszintes tekerővel állíthatunk).
A képen pirossal bekarikázott rész hiányzik a kocsimból:
Érvként az hangzott el, hogy azért nincs ebbe az autóba beépítve a ventillátor szabályozása, mert csak 5 üléses kivitelű Grand Picasso, s nem 7 üléses. Igazából tenni nem nagyon tudok mit, utólag már kesereghetek, de bele nem fog ettől még kerülni (és nem is szerelhető bele.)
Amúgy pár külföldi fórumot olvasgatva máshol is előfordul, hogy hol ez, hol az nincs az újonnan átvett kocsikban, s úgy néz ki, mintha bizonyos dolgokat az elkső hónapokban gyártott kivitelekhez képest később már nem szándékozna a gyártó alapfelszereltségként beszerelni.
Nem marad, ez a lényeg. Ha lecserélik a nyelveket, akkor csak Kelet-EU nyelveket fog tartalmazni. Csak így tudják megoldani. Ezért töprengek rajta, hogy így kell-e nekem.
Pár napon belül én is látogatást teszek a márka szervizben, csak más okból. Egyenlőre semmi panaszom, de 1 éves lett a kicsike, és kötelező vizitre vinni. Az egyetlen amit esetleg kérni fogok, hogy "magyarosítsák" a navit. Erre korábban ígéretet tettek, majd meglátjuk mi lesz belőle. Valójában azt sem tudom, egyáltalán van-e értelme, miután már egészen megszoktam az angol szöveget. Még alszom rá egyet. :)
Na ma bejelentettük randevúra a kocsit a szervizbe a korábban említett szélzaj (szélvédő jobb oldala) és még egy kis apróság miatt (van egy kics csicsergés hidegindításnál a motortér bal felén. Indítás után 0-1 perccel megszűnik).
Érdekességként írom le, hogy mikor jeleztük a szélzajt, bólogatoni kezdett a szervizes és jelezte, hogy ismert problémáról van szó (mondjuk ez nem lep meg). Csak hogy tudjatok róla, ha hasonlót tapasztaltok, a szervizek tudnak róla. Hogy megoldani is tudják-e, az majd jövő héten kiderül.
Na, ez érdekes: közvetlenül azelőtt, amikor az előző hozzászólásomat írtam, akkor nálam még nem látszott az a "kis" új szakasz a here.com -on, egyébként nem is írtam volna ilyen blődséget. Na, így csapja be az embert pl a böngésző cacvhe-e vagy valami más gebasz.