Na... a levelek végi elhalások hasonlítanak a phythopthora-ra és a botritiszes nyavalyára is... a bogyókon mindkettő hasonló változásokat okoz... ez is stimmel.
A Phythopthora hidegebb időben indul a botritisz meleg kedvelő...
Üdv!Nagyon szépen haladnak a paradicsomok amiket a tőled kapott magról ültettem viszont az egyiknek főként az alsó levelei kicsit összekancsarodnak. Mi lehet ennek az oka?Ez az egy nem a kertben van mert ebből a fajtából csak ez az egy maradt így szerettem volna kicsit jobban szem előtt tartani.
Habár teljesen laikus vagyok,a tünetek alapján nekem is palántadőlésnek tűnik. De akármi is,az majdnem biztos,hogy valamilyen gomba,ami a sok esőtől alakult ki. Ma jó alaposan befújtam őket Dithannal és a talajba is öntöttem Dithan oldatot. A nagyon ramaty állapotban levőket meg eltávolítottam. Megtettem a tőlem telhetőt,most már csak várni tudok.
Ó,az említett tálcákhoz még palántajelölő táblákat is szereztem,gondoltam profit "játszok":)))))Nem jött be,az alább leírtak miatt:-(Nem baj,táblák megmaradtak.
Na most mint említettem tök kezdő vagyok.Se magot nem vetettem soha,se palántákat nem ültettem.Eddig a kertben csak és kizárólag gyümölcsfa illetve dísznövény volt.Ősszel szeretnék veteményest.
Az a pár tő zöldség ami van is csak kísérletképpen sikerült,vajon mi marad meg az én földemben:-) Cukkini,padlizsán,paprika,paradicsom,zeller.Ez így együtt 60 palánta.Szóval nem egy nagy durranás.De igyekszem megtartani ha már vannak.Bár van most problémám elég a cukkinivel és padlizsánnal is,de paprikával is.Főleg a hülye csigák miatt.